Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 23:13
AirRaid
AirRaid is offline
Heel veel betaalde voetbal clubs kampoen met schulden, waarom omdat ze te veel en de duur betaalde spelers onder contract hebben.
Ik vind eigenlijk dat de fifa hiervoor een regel moet gaan opstellen. Dat een club maar een bepaald aantal spelers onder contrct mag hebben staan (bv 28 waarvan 8 buitenlanders).

ik bedoel ajax heeft alleen al 11 spelers onder contract staan die ergens anders spelen dat is toch van de zotte.

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 09:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2003, 00:52
Verwijderd
De fifa wou al er voor gaan zorgen dat hoge bedragen (net zoals toen met Figo en ROnaldo) verbannen wordt. Ze hadden er dacht ik ook al regels voor opgestelt. Maar weet niet of die nou nog wel doorgaan...

Was opzich een goede regel, dan kan Ajax, Feyenoord etc. tenminste ook nog goede voetballers aantrekken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 08:59
Verwijderd
Als de bedragen zo hoog zijn, dan koop je de speler toch gewoon niet... natuurlijk moet er wel een maximum komen ofzo. Zoals Denilson (Betis) heeft onlangs een nieuw contract getekend en hij is nu 390 miljoen euro waard!!! Dat vind ik dan wel weer overdreven...

In ieder geval om te beginnen moet er een salarisplafond worden ingesteld, dan krijgen de clubs veel minder financiele problemen.

En dat van die regels van buitenlanders, dan kan je een rechtszaak verwachten van discriminatie. Dat was ook gebeurt in Italie, en die zaak werd gewonnen door Sjevtchenko (ac milan).
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 09:22
AirRaid
AirRaid is offline
390 miljoen voor een voetballer, om he dat is toch echt belachelijk aan het worden
het zijn ook maar gewone mensen
alleen omdat zo een gast een beetje tegen een balletje kan trappen

las laatst in de krant dat de clubs in spaanse 1ste diviesie samen een totale schuld hebben van 500 miljoen euro
en waarom komt dat te veel (buitenlandse) spelers met een te hoog salaris

kan de titel misschien aangepast worden in een beter bij onderwerp passend naam

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:26
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
De fifa wou al er voor gaan zorgen dat hoge bedragen (net zoals toen met Figo en ROnaldo) verbannen wordt. Ze hadden er dacht ik ook al regels voor opgestelt. Maar weet niet of die nou nog wel doorgaan...

Was opzich een goede regel, dan kan Ajax, Feyenoord etc. tenminste ook nog goede voetballers aantrekken
Ik weet niet waar jij dat gelezen heb maar dat is dus dikke onzin.
De G14 (toch?!?!) heeft juist gezegt dat ze nooit kunnen verwachten van clubs en de fifa dat dat ooit zou kunnen gebeuren.
Oud 11-02-2003, 10:47
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:
Ik weet niet waar jij dat gelezen heb maar dat is dus dikke onzin.
De G14 (toch?!?!) heeft juist gezegt dat ze nooit kunnen verwachten van clubs en de fifa dat dat ooit zou kunnen gebeuren.
dat was al een tijdje terug hoor. Daar waren ze allang over aan het praten om ervoor te gaan zorgen dat de prijzen van de tarnsfers omlaag zouden gaan. Maar er waren verschillende clubs niet mee eens, zelfs Ajax en Feyenoord niet dacht ik
Het is zelf op studio sport etc. ook geweest...

Het plan bestond er iig al, maar ze konden het toen niet uitvoeren omdat er vele clubs niet mee eens waren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten