Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2003, 19:04
berteltje
berteltje is offline
Nooit zullen wij het vergeten,
de pijn van ons allen bij elkaar
Iedereen zal het van elkaar weten,
de gedachte houdt ons allen daar

Nooit zullen wij zo samenkomen
de wens van ieder voor zich alleen
Niemand wordt ons meer ontnomen
na nummer negenhonderd en een

Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 09:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 19:49
Secreet
Secreet is offline
hmmm ik snap hem niet?
Oud 04-02-2003, 20:17
Verwijderd
ik vind het mooi...
het valt niet echt op dat het rijmt, de ontkenningen erin zijn mooi... de klanken erin ook (iemand die geen Nederlands zou verstaan, zou het ook mooi kunnen vinden)

ik begrijp alleen niet wat je er mee bedoelt
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:21
Verwijderd
Ik vind hem erg mooi, zit een soort liedje in lijkt het wel

Ik begrijp hem ook niet helemaal, als ik hem telkens opnieuw lees zie ik een soort ramp voor me ofzo... Beetje moeilijk uit te leggen
Kan je hem misschien wat uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:51
berteltje
berteltje is offline
Misschien kunnen jullie er iets van herinneren, dat je het hebt gehoord of gelezen:

Vorig jaar is er in Groningen een meisje tussen twee bussen letterlijk doodgedrukt. Dat meisje dat kende ik. Ze zat bij me op school. Voor onze school hele grote schok. We hebben maar een kleine school en vrijwel iedereen kent elkaar wel van gezicht.
We konden allemaal niet naar de begrafenis en hebben we op school voor alle leerlingen een rouwdienst georganiseerd.
Echt zo'n magisch moment, waarop de hele school kapot is. Waar iedereen steun aan elkaar heeft. Gewoon de hele school stil...
Aangezien iedereen een nummer heeft.... Zij was nummer 901
Zo kwam die dag grotendeels op mij over. Het was echt heel magisch, maar de mensen die er sproken, die kenden waarschijnlijk niet heel veel meer dan haar nummer. Niemand kende het meisje achter het nummer. Op zich ook vrij moeilijk, maar toch... het was zo apart.... Zoiets dat je je hele leven bijblijft. Een helemaal stille school, terwijl veel niets meer dan haar gezicht of leraren dan vooral haar nummer..

Hoop dat het nu beter te snappen is

Liefs Kimry
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:53
Verwijderd
Mja, zo voelde ik het dus een beetje...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 02:48
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hij is mooi.
En met de hele uitleg erbij is het helemaal prachtig.
Oud 05-02-2003, 08:11
Anne
Anne is offline
Mooi, ook met uitleg er bij. Het raakt me wel.

Kleine opmerking: in de eerste strofe staat iederen, dat moet denk ik iedereen zijn.
Oud 05-02-2003, 10:49
InsaneClown
InsaneClown is offline
Citaat:
Kimry schreef:
Nooit zullen wij het vergeten,
de pijn van ons allen bij elkaar
Iedereen zal het van elkaar weten,
de gedachte houdt ons allen daar

Nooit zullen wij zo samenkomen
de wens van ieder voor zich alleen
Niemand wordt ons meer ontnomen
na nummer negenhonderd en een
Ik ga even losjes kijken, maar in strofe een vind ik twee maal elkaar niet zo goed. Weet je wat, ik ga het herschrijven. denk ik. Nee, het lukte niet. Sommige dingen kan ik niet rijmen in een metrum. Zin een en 5 kan je misschien met Wij laten beginnen, of dat moet kracht wegnemen, dat kan ook. Van nooit hé. Zonder uitleg vind ik het een leuker gedicht, want dan kan je raden wat 901 is. 't einde vin'k wel leuk hoor (soms vin'k ook wel iets leuk ) 't is ook wel veel van "elkaar" "ons allen" enzo van die dingen. Je moet ut beter laten lopen, ik denk dattut dan koel is! hoewel ik het niet snap hoor, precies, goed ! mysterieus hou'k wel van!
Oud 07-02-2003, 14:10
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ey, waarom lever je em niet in bij de schoolkrant? denk dat ie daar niet zou misstaan...en dan wel ff die uitleg erbij zetten he!
Oud 07-02-2003, 15:23
berteltje
berteltje is offline
Nee, ik ben geen schoolkrant-type.... wil da nie....
Maar wel goed bedacht
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 19:56
barbara.inc
barbara.inc is offline
Misschien mooi om te geven aan iemand in die klas dan ofzo? Ik vond de schoolkrant trouwes wel een goed idee, anders doe je het toch gewoon anoniem? Gun em ook aan de rest van de school!
Oud 08-02-2003, 08:27
berteltje
berteltje is offline
Ik vind het op zich wel een goed idee, maar niet met mijn gedichten... Ik vind de schoolkrant, ook al stuur je het anoniem in veel te dichtbij... Daarom post ik mn gedichten ook in de anonimiteit van dit forum....

(sorry FB's als dit gechat is, zal behalve op gedicht nie meer reageren )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten