Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 17:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Wat vinden jullie van dit spel? ben misschien van plan het te kopen, maar na al die teleurstellende DBZ games die er al zijn (en dan met name het gameboy spel: the legacy of Goku. Voor de kenners: goku leert de kamehameha Niet van King kai, strafpunten!!!!!!) weet ik het niet zo zeker. Meningen over dit spel?
Oud 02-02-2003, 18:08
SS2Gohan
SS2Gohan is offline
Ik heb deze game ligguh en kan je er alles over vertelluh, dus als je iets wilt weten, contact me @ msn
Oud 02-02-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
SS2Gohan schreef:
Ik heb deze game ligguh en kan je er alles over vertelluh, dus als je iets wilt weten, contact me @ msn
Ik ruik hier iemand die meer wil dan alleen uitleg over 't spelletje

Maar goed; voor andere mensen die ook geinteresseerd zijn --

Als je DBZ-liefhebber bent moet je deze halen. 't Spel bevat een prachtig uitgewerkte storymode waarin je DBZ (dus de Kamehameha kun je al, want die leert Goku in DB) vanaf episode 1 t/m Cell Saga kunt spelen. Ieder belangrijk moment passeert de revue; zo moet je bijvoorbeeld als Goku Raditz vasthouden zodat Piccolo zijn beam kan lanceren om Raditz te killen.

Het is meer een DBZ-spel, geen echt vechtspel, i.m.o. Grafisch ziet 't er niet echt spectaculair uit (vergeleken met Tekken Tag Tournament of Dead or Alive 2) maar goed genoeg.

Leuk is ook dat de teksten Japans gesproken zijn (hoewel dat niet voor iedereen positief zal zijn wanneer je alleen de Funimation of Ocean's gezien hebt).

De replay value is erg hoog. Waarom? Je hebt verschillende skills die je moet verdienen. Bijvoorbeeld wanneer je Freeza (niet volledig powered up) verslaat; krijg je de mogelijkheid om met Goku naar SSJ te gaan (en Freeza zet ook behoorlijk gas d'r op, die gaat ook naar vol vermogen). Daarnaast heb je tournamenten die je kunt winnen om zo zenies te verdienen. Met die zenies kun je bij Mr Popo capsules kopen. Zo heb je skill-capsules, tournament-op-hoger-niveau- capsules en dragonball (die je ook kunt gaan verzamelen, waarna je Shenlong op kunt roepen voor een wens) capsules.

Eigenlijk zie ik maar èèn minpunt aan dit spel; en dat zijn de laadtijden. Absurd, helemaal wanneer je de laadtijden (laadtijden??) van Tekken Tag Tournament bekijkt. Maar goed; de battles duren vrij lang, en omdat 't DBZ is maakt dat 't wachten waard -- Kopen dus!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 22:06
Verwijderd
ik heb het spel ook liggen.

hopelijk maken ze een 2e deel.

waarin de battles eruitzien als de cutscenes nu
en ze die waardeloeze "dodoria-achtige" karakters eruit flikkeren.

en; above all: een multiplayer tournament
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 23:57
SQUARE
SQUARE is offline
hey, kom op jongens overdrijven is ook een vak!!
zo goed is dbz budokai nou ook weer niet. jullie meningen zijn volgens mij best wel heel erg gekleurd omdat jullie vast wel heel erg super dbz fan zijn.

begrijp mij niet verkeerd: ik ben ook een fan van dbz

ik zal jullie uitleggen waarom ik het spel niet zo heel erg goed vind

het vechten is voornamelijk alleen maar button bashen. tacktiek komt er niet bij te kijken.
een voorbeeld: de trukjes doe je door middel van bijvoorbeeld punch punch punch kick energie. of punch kick pucnh energie. en zo zijn er nog een hele hoop variaties te bedenken.

een kamehameha wave zie je dus een al "uur" van te voren aankomen doordat je je tegenstander zomaar plotseling zie schoppen en slaan. het gevolg van button bashen heb ik al eerder genoemd.

ook is het erg vreemd dat je niet kan springen en/of bukken, dat terwijl het in de anime serie toch wel heel gebruikelijk is om te springen en vliegen. je voelt je zo wel heel erg aan de grond genageld en het belemmerd een groot deel van je vrijheid naar mijn mening. de gevechten kunnen zich wel in de lucht afspelen maar dan moet je in de lucht geslagen worden. in de lucht zijn heeft echter totaal geen functie, omdat je helemaal geen xtra speciale moves heb die alleen in de lucht bedoelt zijn. je kan niet hoger en lager klimmen in de lucht, heel erg beperk allemaal. een beetje vrijheid is dat je wel kan dodgen.

een beetje goeie aanvals techniek is meteen weer een filmpje, wat tot gevolg heeft dat je, eenmaal geraakt niets meer kan dan dan het filmpje uitkijken.
een voorbeeld: goku kan op een gegeven moment instant transmission doen met kamehame erachteraan. om dat uit te voeren moet je dus eerst bijv: punch pucnh kick energie doen. de truuk werkt dan alleen als je met het laatstste knop je tegenstander heb geraakt. je ziet dan een filmpje waarop goku de tegenstander flink mep, en vervolgens een vuurbal van de tegenstander dodge met de instant transmission en daarna een kamehameha afvuurt.

ik heb dus liever dat je tijdens het spel zelf kan teleporteren en een kamehameha afvuurt. nou kan je dus niet met de instant transmission dodgen als je tegenstander vuurt.

nog zo iets. om met piccolo bijvoorbeeld een special beam kannon te doen, doe je dat dus ook met een filmpje. dus weer zo'n knoppen kombinatie die perse met de laatse knop raak moet zijn. zo kan je de specaal beam kannon dus alleen maar uitvoeren als je precies tegen de tegenstander staat, je kan de special beam kannon dus niet van een afstnd vuren.

zo is is dat dus bij bijna al de charackters.

het is dus allemaal meer presentatie dan diepte van het spel.

wat ook heel erg vreemd is, is dat de meeste personages dezelfde knoppen combinaties hebben. zo heeft iedereen wel 4x punch, energie voor een schiet aanval. zo maakt voor de moves niet echt veel uit wie je neemt.
dan kom ik nu bij de balans van het spel: je neemt dus standaard een personage die kan transformeren. ik bedoel: cell kan wel 3x transformeren!!!(normal,imperfect, perfect, power weight) tegenover bijvoorbeeld tien, die 0x kan transformeren. zo neem je dus al bijvoorbaat iemand die kan transformeren. dus je speelt maar in werkelijkheid met heel weinig mensen, en de meeste mensem zullen toch wel met de sayjens spelen.

ook is het zo dat er een heel groot verschil zit in moeilijkheids graad zit tussen de moves. de makkelijke moves zijn very super delux basic! 4x kick is al een kombo bijvoorbeeld. 2xpunch 2xkick is ook al een combo en ga zomaar door. de moelijker moves vergen echter de vingers van een ervaren piano speler. zo kom je dus al snel terrug op de basic moves, waardoor het eerder genoemde button bashen nog meer word aangemoedigd.

het vechten zelf is echt niet leuk om te zien afgezien van de filpmjes dan. het vechten gaat over het algemeen zo: ik doe een combo en maak de comb af, jij doet een kombo en maak de combo af, ik doe weer een kombo en maak de kombo af, jij doet een kombo met een "filmpje'move, ik dood.

en dan kom er nog vaak van ik block de combo, ik dodge de combo.
heel erg eentonig dus.

en dan heb je nog natuurlijk de laadtijden, graphics,sound enz. wat er dus al eerder in deze topic word genoemd.

ik zou zeggen: koop hem niet, het is echt zonde van je geld. als je het spel koopt, koop je hem alleen maar voor de herkenbaarheid van dbz en om daar nou 59 euro aan te besteden
vind ik wel wat ver gaan. er zijn betere vechtspellen te krijgen en voor herkenbaarheid kan je net zo goed een disney spel(kindom hearts) of een looney toon spel gaan halen of een andere spel dat een film license heeft. ( ja, ik weet het, te lange zin. het is ook al laat )
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 02:18
Verwijderd
Ja uh Square; het is ook een DBZ-game, geen echt vechtspel. Als je tactiek 'n shit wilt hebben moet je ook maar TTT kopen ofzo. Feit is wel dat 't momenteel gewoon de beste DBZ-game is; of 't nou een groot gedeelte buttonbashen is of niet.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:26
SQUARE
SQUARE is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ja uh Square; het is ook een DBZ-game, geen echt vechtspel. Als je tactiek 'n shit wilt hebben moet je ook maar TTT kopen ofzo. Feit is wel dat 't momenteel gewoon de beste DBZ-game is; of 't nou een groot gedeelte buttonbashen is of niet.
ja, idd het is een dbz game en voor een dbz game een hele goeie. maar het lijkt mij dat als je een game haalt, dat je er wel plezier in moet hebben. het moet dus wel een goede spel zijn.

zo ken ik er ook nog wel een paar noemen. de starwars game bijvoorbeeld. die ene star wars race spel is een bar slechte race spel. ik neem aan dat niet veel mensen die spel leuk hebben gevonden, toch was die spel voor starwars begrippen een redelijk race spel.
feit blijft dat die game gewoon zwaar zuigt.

blade is een ander voorbeeld. je kan hoog of laag springen dat het een goede blade spel is, feit blijft gewoon dat die game zwaar zuigt, zowel 1 en 2

zo kan ik nog wel een hele tijd door gaan.

ik ben een star wars fan, een blade fan, dbz fan, maar wat betreft games probeer ik toch zoveel mogenlijk objectief te blijven
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:57
Verwijderd
beste dbz-fighter blijft hyper dimension

in vergelijking dan he
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:12
lorenzo30
lorenzo30 is offline
ik ben het in grote lijnen met square eens. het is mischien wel een goede dbz spel, maar je moet er toch plezier in hebben en dat zul je niet zo snel hebben in dbz budokai.

wat square niet heeft gezegd zijn dat er ook nog wel pluspunten in het spel ziitten, maar dat valt zwaar tegen de min punten van het spel vind ik.

dat zenie systeem is wel voor even leuk, maar als je op een gegeven moment je manneke zo heeft opgevoerd is hij op een gegeven moment zo sterk, dat geen een vriend/vriendin meer zin heeft om dbz met je te spelen. je mannetje is:

a. een heel stuk sterker dan de normal mannetjes die je niet kunt loaden voor je vrienden
b. zelf ben je ook een heel stuk beter dan je vrienden door het vele oefenen

een vechtspel gaat bij de meeste mensen toch wel om het multiplayer gedeelte, en dat is echt niet leuk in dbz
het is mischien nog wel leuk om tegen iemand anders te spelen die het spel heeft, maar dat iemand een ps2 heeft die je vriend is met dbz is volgens mij niet zo heel erg groot. idd niet zo groot als met andere vecht spellen.

Citaat:
Doberman schreeft: het is meer een DBZ-spel, geen echt vecht spel
mee eens, maar het is wel een slecht spel.

wat mij trouwens veel opvalt is dat als je gewoon een aantal recensies leest, dat de meeste resenten het spel slecht of matig vonden. als je dus een goed beeld wilt hebben kan je dus gewoon een paar reviews gaan lezen. het is ok zo dat alleen maar de verstokte dbz fan het spel alleen maar goed vind.

ik zelf vind het zonde van je geld, er zijn echt wel veel betere spellen te krijgen voor 59 euro, weliswaar geen dbz spel, maar wel betere spellen.

i rest my case

lorenzo
Oud 04-02-2003, 11:27
Clitt_man
Clitt_man is offline
Da spel is saai en kinderachtig Iederkind wil het hebben Ben jij een kind....
Oud 04-02-2003, 14:04
Frank
Frank is offline
komt dit ook voor de PC?
Oud 05-02-2003, 10:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb nog wat reviews gelezen van gamezone.com en dat soort sites, en die zijn erg positief, ik denk dat ik het er toch maar op waag...
P.S. Alsof tekken geen buttonbashen is!!!
Reageren

Regels voor berichten