Advertentie | |
|
![]() |
|
hey, kom op jongens overdrijven is ook een vak!!
zo goed is dbz budokai nou ook weer niet. jullie meningen zijn volgens mij best wel heel erg gekleurd omdat jullie vast wel heel erg super dbz fan zijn. begrijp mij niet verkeerd: ik ben ook een fan van dbz ik zal jullie uitleggen waarom ik het spel niet zo heel erg goed vind het vechten is voornamelijk alleen maar button bashen. tacktiek komt er niet bij te kijken. een voorbeeld: de trukjes doe je door middel van bijvoorbeeld punch punch punch kick energie. of punch kick pucnh energie. en zo zijn er nog een hele hoop variaties te bedenken. een kamehameha wave zie je dus een al "uur" van te voren aankomen doordat je je tegenstander zomaar plotseling zie schoppen en slaan. het gevolg van button bashen heb ik al eerder genoemd. ook is het erg vreemd dat je niet kan springen en/of bukken, dat terwijl het in de anime serie toch wel heel gebruikelijk is om te springen en vliegen. je voelt je zo wel heel erg aan de grond genageld en het belemmerd een groot deel van je vrijheid naar mijn mening. de gevechten kunnen zich wel in de lucht afspelen maar dan moet je in de lucht geslagen worden. in de lucht zijn heeft echter totaal geen functie, omdat je helemaal geen xtra speciale moves heb die alleen in de lucht bedoelt zijn. je kan niet hoger en lager klimmen in de lucht, heel erg beperk allemaal. een beetje vrijheid is dat je wel kan dodgen. een beetje goeie aanvals techniek is meteen weer een filmpje, wat tot gevolg heeft dat je, eenmaal geraakt niets meer kan dan dan het filmpje uitkijken. een voorbeeld: goku kan op een gegeven moment instant transmission doen met kamehame erachteraan. om dat uit te voeren moet je dus eerst bijv: punch pucnh kick energie doen. de truuk werkt dan alleen als je met het laatstste knop je tegenstander heb geraakt. je ziet dan een filmpje waarop goku de tegenstander flink mep, en vervolgens een vuurbal van de tegenstander dodge met de instant transmission en daarna een kamehameha afvuurt. ik heb dus liever dat je tijdens het spel zelf kan teleporteren en een kamehameha afvuurt. nou kan je dus niet met de instant transmission dodgen als je tegenstander vuurt. nog zo iets. om met piccolo bijvoorbeeld een special beam kannon te doen, doe je dat dus ook met een filmpje. dus weer zo'n knoppen kombinatie die perse met de laatse knop raak moet zijn. zo kan je de specaal beam kannon dus alleen maar uitvoeren als je precies tegen de tegenstander staat, je kan de special beam kannon dus niet van een afstnd vuren. zo is is dat dus bij bijna al de charackters. het is dus allemaal meer presentatie dan diepte van het spel. wat ook heel erg vreemd is, is dat de meeste personages dezelfde knoppen combinaties hebben. zo heeft iedereen wel 4x punch, energie voor een schiet aanval. zo maakt voor de moves niet echt veel uit wie je neemt. dan kom ik nu bij de balans van het spel: je neemt dus standaard een personage die kan transformeren. ik bedoel: cell kan wel 3x transformeren!!!(normal,imperfect, perfect, power weight) tegenover bijvoorbeeld tien, die 0x kan transformeren. zo neem je dus al bijvoorbaat iemand die kan transformeren. dus je speelt maar in werkelijkheid met heel weinig mensen, en de meeste mensem zullen toch wel met de sayjens spelen. ook is het zo dat er een heel groot verschil zit in moeilijkheids graad zit tussen de moves. de makkelijke moves zijn very super delux basic! 4x kick is al een kombo bijvoorbeeld. 2xpunch 2xkick is ook al een combo en ga zomaar door. de moelijker moves vergen echter de vingers van een ervaren piano speler. zo kom je dus al snel terrug op de basic moves, waardoor het eerder genoemde button bashen nog meer word aangemoedigd. het vechten zelf is echt niet leuk om te zien afgezien van de filpmjes dan. het vechten gaat over het algemeen zo: ik doe een combo en maak de comb af, jij doet een kombo en maak de combo af, ik doe weer een kombo en maak de kombo af, jij doet een kombo met een "filmpje'move, ik dood. en dan kom er nog vaak van ik block de combo, ik dodge de combo. heel erg eentonig dus. en dan heb je nog natuurlijk de laadtijden, graphics,sound enz. wat er dus al eerder in deze topic word genoemd. ik zou zeggen: koop hem niet, het is echt zonde van je geld. als je het spel koopt, koop je hem alleen maar voor de herkenbaarheid van dbz en om daar nou 59 euro aan te besteden vind ik wel wat ver gaan. er zijn betere vechtspellen te krijgen en voor herkenbaarheid kan je net zo goed een disney spel(kindom hearts) of een looney toon spel gaan halen of een andere spel dat een film license heeft. ( ja, ik weet het, te lange zin. het is ook al laat ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
zo ken ik er ook nog wel een paar noemen. de starwars game bijvoorbeeld. die ene star wars race spel is een bar slechte race spel. ik neem aan dat niet veel mensen die spel leuk hebben gevonden, toch was die spel voor starwars begrippen een redelijk race spel. feit blijft dat die game gewoon zwaar zuigt. blade is een ander voorbeeld. je kan hoog of laag springen dat het een goede blade spel is, feit blijft gewoon dat die game zwaar zuigt, zowel 1 en 2 zo kan ik nog wel een hele tijd door gaan. ik ben een star wars fan, een blade fan, dbz fan, maar wat betreft games probeer ik toch zoveel mogenlijk objectief te blijven |
![]() |
||
ik ben het in grote lijnen met square eens. het is mischien wel een goede dbz spel, maar je moet er toch plezier in hebben en dat zul je niet zo snel hebben in dbz budokai.
wat square niet heeft gezegd zijn dat er ook nog wel pluspunten in het spel ziitten, maar dat valt zwaar tegen de min punten van het spel vind ik. dat zenie systeem is wel voor even leuk, maar als je op een gegeven moment je manneke zo heeft opgevoerd is hij op een gegeven moment zo sterk, dat geen een vriend/vriendin meer zin heeft om dbz met je te spelen. je mannetje is: a. een heel stuk sterker dan de normal mannetjes die je niet kunt loaden voor je vrienden b. zelf ben je ook een heel stuk beter dan je vrienden door het vele oefenen een vechtspel gaat bij de meeste mensen toch wel om het multiplayer gedeelte, en dat is echt niet leuk in dbz het is mischien nog wel leuk om tegen iemand anders te spelen die het spel heeft, maar dat iemand een ps2 heeft die je vriend is met dbz is volgens mij niet zo heel erg groot. idd niet zo groot als met andere vecht spellen. Citaat:
wat mij trouwens veel opvalt is dat als je gewoon een aantal recensies leest, dat de meeste resenten het spel slecht of matig vonden. als je dus een goed beeld wilt hebben kan je dus gewoon een paar reviews gaan lezen. het is ok zo dat alleen maar de verstokte dbz fan het spel alleen maar goed vind. ik zelf vind het zonde van je geld, er zijn echt wel veel betere spellen te krijgen voor 59 euro, weliswaar geen dbz spel, maar wel betere spellen. i rest my case lorenzo
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
|
![]() |
|
Ik heb nog wat reviews gelezen van gamezone.com en dat soort sites, en die zijn erg positief, ik denk dat ik het er toch maar op waag...
![]() P.S. Alsof tekken geen buttonbashen is!!!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hebben games een goede of slechte invloed op jongeren? Mirne | 18 | 12-10-2021 20:08 | |
Games |
Dragonball Z budokai tenkaichi 2 *Naon()Flux* | 27 | 06-02-2008 10:46 | |
Games |
welke spel spelen jullie heel vaak |<03/\/ | 125 | 21-05-2003 19:51 | |
Games |
Vechtgame's The Crash Bash | 50 | 09-03-2003 12:52 | |
Films, TV & Radio |
Het grote DBZ-topic! AirRaid | 687 | 22-01-2003 01:15 | |
Games |
Gamecube of Playstation 2? DarkScorpion | 53 | 30-11-2002 22:15 |