Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 08:42
Isa
Isa is offline
http://www.omroep.nl/vara/jongerenlagerhuis/

Wat vinden jullie er eigenlijk van? Moet je XTC kunnen testen of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 13:31
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
http://www.omroep.nl/vara/jongerenlagerhuis/

Wat vinden jullie er eigenlijk van? Moet je XTC kunnen testen of niet?
ja er nog steeds niet veel bewezen en er bestaat veel bullshit over xtc ,ze moeten es fansoenlijke tests doen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:32
Verwijderd
juist
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 14:36
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef:
ja er nog steeds niet veel bewezen en er bestaat veel bullshit over xtc ,ze moeten es fansoenlijke tests doen
Uhm, volgens mij bedoelen ze testen van pilletjes op feesten en zo.

Ach, als je wilt weten wat er in zit moet je gewoon een betrouwbare dealer hebben, of een zooi pillen kopen en eentje opsturen naar een laboratorium (dat is nog wel toegestaan). Met zo'n korte test op een feest weet je toch nooit precies wat in zit, volgens mij zijn er namelijk genoeg dodelijke stoffen waar ze niet op testen die ook in een pilletje zitten (ze kunnen niet in 5 minuten de stoffen van een pil helemaal ontleden, voor zover ik weet). En hoe spijtig het ook is, mdma alleen kan ook dodelijk zijn voor de ongelukkige.
Het geeft dus meer een schijngevoel van veiligheid.
Maarja, de rede waarvoor die testpunten afgeschaft zijn vind ik wel spijtig, het spul zou gewoon gedoogd moeten worden of zo, heb je ook minder kans dat er rotzooi in de pilletjes komt. Want tja, de rede dat er zoveel troep in kan zitten is omdat de grondstoffen van mdma zo moeilijk te verkrijgen zijn..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:50
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
Uhm, volgens mij bedoelen ze testen van pilletjes op feesten en zo.

Ach, als je wilt weten wat er in zit moet je gewoon een betrouwbare dealer hebben, of een zooi pillen kopen en eentje opsturen naar een laboratorium (dat is nog wel toegestaan). Met zo'n korte test op een feest weet je toch nooit precies wat in zit, volgens mij zijn er namelijk genoeg dodelijke stoffen waar ze niet op testen die ook in een pilletje zitten (ze kunnen niet in 5 minuten de stoffen van een pil helemaal ontleden, voor zover ik weet). En hoe spijtig het ook is, mdma alleen kan ook dodelijk zijn voor de ongelukkige.
Het geeft dus meer een schijngevoel van veiligheid.
Maarja, de rede waarvoor die testpunten afgeschaft zijn vind ik wel spijtig, het spul zou gewoon gedoogd moeten worden of zo, heb je ook minder kans dat er rotzooi in de pilletjes komt. Want tja, de rede dat er zoveel troep in kan zitten is omdat de grondstoffen van mdma zo moeilijk te verkrijgen zijn..
die tests op feesten zijn er idd alleen om te kijken wat er overwegend in zit (dus of dr speed in zit, mdxa of bijv 2cb)...helaas heb je wel meer apparatuur nodig om de preciese inhoud te bepalen en dat is helaas dus niet mogelijk op een feest zelf.

maar goed.... die argumenten waar die lui van het lagerhuis mee aankwamen waren echt lachwekkend. als je dr geen zinnig woord over te vertellen hebt, hou dan ook gewoon je bek dicht ja toch??? iedereen bleef maar door mekaar schreeuwen......., ik heb me er dood aan ge-ergerd.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 22:43
Mafheid
Mafheid is offline
Ìk heb t gemist
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 09:53
Nanaki
Nanaki is offline
Ik heb het wel gezien en je hebt er echt niks aan gemist. Meeste jongeren die daar zitten hebben echt niks nuttigs te vertellen :/
Oud 15-02-2003, 13:44
mylentje
mylentje is offline
ik ben het er wel mee eens dat er een soort 'keurmerk' moet zijn ofzo, maar ja dat heb je ook zo vervalsd, ik weet het ook niet maar zou wel handig zijn aangezien dr zoveel zooi in kan zitten....
Oud 16-02-2003, 15:27
Mafheid
Mafheid is offline
STRAATSBURG - Er moeten veel meer centra komen waar discobezoekers xtc-pillen op hun kwaliteit kunnen testen, zo vindt een overgrote meerderheid van het Europees Parlement (EP). Daarnaast moeten er tegelijkertijd wel campagneteams komen die drugsgebruik ontraden.

Met dit advies aan de lidstaten gaat het EP lijnrecht in tegen de regering-Balkenende en het CDA, die vinden dat er een einde moet komen aan de praktijk van xtc-testen. Volgens de partij moedigen die testen het drugsgebruik juist aan. Toch stemden ook de Britse conservatieven in met een voorstel dat mede is ingediend door GroenLinks-europarlementariër Buitenweg.

(ANP)

http://spitsnet.nl//binnenland/429164.shtml
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten