Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 21:48
Luego
Luego is offline
eeeejz

ben vandaag naar de dokter geweest voor de uitslag van een bloedtest, en nou blijkt dus dat mijn Hb-waarde 6,4 is terwijl de 'ondergrens' 7,5 is.

weet iemand 'hoe' laag dat is? beetje te laag of richting gevaarlijk? huisarts was r een beetje vaag over...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:55
Qimm
Qimm is offline
Jup dat zijn huisartsen
Oke nou het idd wat aan de lage kant, toch hoef je je geen zorgen te maken, vooral bij jongere/geslachtsrijpe vrouwen wordt anemie, te laag Hb, wel geaccepteerd. het kan bijvoorbeeld komen door hevige menstruaties.
Het is eigenlijk nie schadelijk, maar als je meer zekerheid wil dan kan je altijd weer bellen, en vraag hem om deze keer wat duidelijker te zijn! Huisartsen zijn lastige mensen, ik heb er en als leraar, en schrijven kunnen ze al helemaal niet
Oud 26-12-2002, 06:37
ikheetNIELS
ikheetNIELS is offline
Het is niet gevaarlijk, maar je kan er wel last van krijgen. bijvoorbeeld een verminderde conditie (hijgend de trap op), of je bent snel moe, duf en duizelig (dat je gaat flauw vallen). Dat is niet zo handig met leren . Voor de rest ben ik het met Qimm eens
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 08:16
Verwijderd
kgeloof dat ik eerst ook zoiets had, de huisarts zei niet dat het gevaarlijk was ofzo dus dat zal wel niet ..

heb je geen staalpillen voorgeschreven gekregen? daarmee is het binnen een paar maanden over.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 09:05
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ikheetNIELS schreef:
Het is niet gevaarlijk, maar je kan er wel last van krijgen. bijvoorbeeld een verminderde conditie (hijgend de trap op), of je bent snel moe, duf en duizelig (dat je gaat flauw vallen). Dat is niet zo handig met leren . Voor de rest ben ik het met Qimm eens

Je wordt er niet moe van, dat is een misvatting over bloedarmoede! Maar 3% van iedereen die bloedarmoede heeft heeft deze klachten.
Oud 26-12-2002, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
Je wordt er niet moe van, dat is een misvatting over bloedarmoede! Maar 3% van iedereen die bloedarmoede heeft heeft deze klachten.
Maar als je moe bent dan zegt de dokter heel vaak dat bloedarmoede getest moet worden...waarom dan? Omdat het daar soms door komt...? Dan kun je alles wel gaan testen waar het 'soms door komt'.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 12:47
nl2suzy
nl2suzy is offline
je hebt wel een verminderde weerstand hoor. Daar is het HB ook voor. Het zelfde als bij Leukemie.. Daar is HB ook heel erg belangrijk. Heb je iets van <4,0 dan krijg je vaak een bloedtransfusie.

Maar heeft hij ook naar de rest van je bloedbeeld gekeken. En waarom ging je bloedprikken? Wat waren de klachten?
Oud 27-12-2002, 13:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Maar als je moe bent dan zegt de dokter heel vaak dat bloedarmoede getest moet worden...waarom dan? Omdat het daar soms door komt...? Dan kun je alles wel gaan testen waar het 'soms door komt'.
er wordt dan wel op meer getest, het is ook wel gemakzucht van veel artsen hoor. Anders moet je alles uit gaan leggen enzo... luie donders
Meestal moet je naat het ziekenhuis voor bloedprikken, dan doen ze gelijk ook schilklierfuncties en de levenfuncties d8 ik.
Oud 27-12-2002, 14:45
lagu
lagu is offline
Ik weet niet precies vanaf waar of wanneer het gevaarlijk is, maar door menstruatie kan het inderdaad wel dalen. Als je veel voeding met ijzer eet, houdt je dit op peil.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 15:39
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
lagu schreef:
Als je veel voeding met ijzer eet, houdt je dit op peil.

groetjes
-> groene groenten (vooral spinazie )
Oud 27-12-2002, 19:34
gothicje
gothicje is offline
ik heb ook bloedarmoede... en nee volgens mijn dokter is het niet gevaarlijk...
het is alleen irritant door de klachten die je hebt omdat je een slechte weerstand hebt...
nou ja de klachten weet je zelf natuurlijk ook wel want je hebt niet voor niks ergens bloed om laten prikken (beetje vaag hihi)
maarre heb je geen ijzer pillen gehad?
ik heb ze een maand geslikt toen moest ik opnieuw bloedprikken toen bleek dat mijn HB alleen maar lager was geworden, dus nou moet ik nog een maand ijzer pillen slikken...is mijn Hb dan nog niet goed, krijg een verder uitgebreid onderzoek... moet ook naar de neuroloog enzo over 2 weken...
nou ja nou dwaal ik af...
nou ja succes verdere vragen kan je heus aan me vragen hoor!
Oud 02-01-2003, 15:37
Angerfist
Angerfist is offline
vreet veel fruit en groenten en druiven vooral !
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 16:49
Verwijderd
is, zoals al vaker gezegd, niet gevaarlijk, wel irritant. bij mij is de bloeddruk te laag, is ook nie gevaarlijk maar wel irritant. misschien iets beter op je voeding letten?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 17:00
Missy_X
Missy_X is offline
ik geloof dat ik er ook een beetje last van heb. Ik viel vandaag ook bijna flauw toen ik mijn brommer niet gestart kreeg.
Ben midden op de stoep moeten gaan zitten.
Ik ben wel ongesteld dus dat kan ook meespelen.
Maar omdat ik dat vaker heb gehad ga ik morgen toch maar naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:24
Leintje
Leintje is offline
Citaat:
gothicje schreef:
ik heb ook bloedarmoede... en nee volgens mijn dokter is het niet gevaarlijk...
het is alleen irritant door de klachten die je hebt omdat je een slechte weerstand hebt...
nou ja de klachten weet je zelf natuurlijk ook wel want je hebt niet voor niks ergens bloed om laten prikken (beetje vaag hihi)
maarre heb je geen ijzer pillen gehad?
ik heb ze een maand geslikt toen moest ik opnieuw bloedprikken toen bleek dat mijn HB alleen maar lager was geworden, dus nou moet ik nog een maand ijzer pillen slikken...is mijn Hb dan nog niet goed, krijg een verder uitgebreid onderzoek... moet ook naar de neuroloog enzo over 2 weken...
nou ja nou dwaal ik af...
nou ja succes verdere vragen kan je heus aan me vragen hoor!
Wat jij hier hebt is heel ongezond... Het kan misschien zo zijn dat je bloedingen hebt in je lichaam... Een bloedarmoede hoort weg te gaan met ijzerpillen en gaat hij niet weg, dan is dat niet goed.. Ik hoop dat je nu al wat meer weet over je situatie
Oud 12-02-2003, 10:25
Leintje
Leintje is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
is, zoals al vaker gezegd, niet gevaarlijk, wel irritant. bij mij is de bloeddruk te laag, is ook nie gevaarlijk maar wel irritant. misschien iets beter op je voeding letten?
Tis wel irritant, bij mij dan. Ik ga moe naar bed en sta moe op, heel frusterend
Oud 12-02-2003, 14:43
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Leintje schreef:
Wat jij hier hebt is heel ongezond... Het kan misschien zo zijn dat je bloedingen hebt in je lichaam... Een bloedarmoede hoort weg te gaan met ijzerpillen en gaat hij niet weg, dan is dat niet goed.. Ik hoop dat je nu al wat meer weet over je situatie
hum ja ongezond, kweet het niet...
ik heb nog een maand ijzerpillen moeten slikken en heb bloed geprikt volgende krijg ik de uitslag pas...
kan best zijn dat het nu al over is, ik weet het niet....
heb er zelf niet zo veel verstand van, ik vertrouw op mijn huisarts

Regels voor berichten