Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 12:55
5555555
5555555 is offline
Een band die mijns inziens, ondanks alle arrogantie die ze hebben en kritiek die ze krijgen, een van de grootste en belangrijkste ooit is. Niets voor niets is er na Oasis een hele generatie nieuwe rockbands opgestaan, The Hives, BRMC, The Strokes, Coldplay, allemaal beinvloed door Oasis. Maar waar is de band anno 2003? Onlangs keek ik met een biertje en bak chips naar de 'familiar to millions' video, een live registratie van het legendarische wembley concert in 2000. Het gevoel bekroop me dat er op zo'n avond als die geen enkele band is die kan tippen aan Oasis. Zoveel adrenaline, zoveel rockpassie, zoveel uistraling en zulke songs. Hoogstens U2 kan hetzelfde losmaken bij een publiek. Waarom dan toch die eindeloze kritiek? Omdat de band zich niet vernieuwt, omdat het laatste album weer gewoon bestond uit enkele stevige rockers (Hindu Times, Hung in a Bad Place) enkele zoetsappige melodieuze ballads (Stop Crying your heart out, Little by Little) enkele Beatle naapers (Born on a different cloud, all in the mind) en een lekker akoestsiche nummer (Songbird). Wat wil men? Tuurlijk, de hype is er niet meer. De arrogantie van de band nog wel, en de controversiele gebeurtenissen. De band is ondanks alle veranderingen in de muziekwereld zichzelf gebleven, net een tikkeltje volwassenere maar niet meer dan dat. En wat is er mis mee? De gehele Europese tour was uitverkocht! Liam was weer ouderwets aan het ruzie schoppen met broerlief, Noel schold er ook vrolijk op los en de songs klonken weer groots live. Wat is er mis met Oasis? De band die ons nummers schonk als Live Forever, Don't look back in anger, Champagne Supernova, Wonderwall, Stand by me, Supersonic, Go Let it Out en Stop Crying your heart out. Voor mij zijn ze alles, op dezelfde hoogte als de Beatles, The Who, Led Zeppelin en Neil Young.

Zorg ervoor dat jullie de nieuwste single horen: Songbird. Het mooiste nummer van het afgelopen jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 13:19
Verwijderd
tja, ik ben lange tijd fan van ze geweest, maar vin de albums na be here now toch wat tegen vallen, de pers neemt ze ook nie echt serieus meer vanwege hun arrogantie maar de lage verkoopcijfers, zo populair zijn ze toch ook nie meer, en dat al de huidige rockbands beinvloed zijn door oasis vinnik een tikkeltje overdreven eigelijk, lijken mij toch eerder een band als de beatles die ze beinvloeden...en tja, ik zelf vinnet gewoon nie zo boeiend als elk album weer t zelfde is, ik vin HC opzich wel beter dan zn voorganger, maar vin bijvoorbeeld songbird een vreselijk irritant nummer, tja ach, ik ben ook veranderd van muzieksmaak tuurlijk, maar be here now vinnik nog steeds n dope album....ach, da wasset wel.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 13:51
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
5555555 schreef:
Een band die mijns inziens, een van de grootste en belangrijkste ooit is.
(...)
Het gevoel bekroop me dat er op zo'n avond als die geen enkele band is die kan tippen aan Oasis. Zoveel adrenaline, zoveel rockpassie, zoveel uistraling en zulke songs. Hoogstens U2 kan hetzelfde losmaken bij een publiek.
(...)
Voor mij zijn ze alles, op dezelfde hoogte als de Beatles, The Who, Led Zeppelin en Neil Young.
grapjas.
Oud 02-02-2003, 15:17
antigone
antigone is offline
ehm...the hives en the strokes geinspireerd door Oasis ?

en zrry, maar ik vind HC echt zwaaaar kut...ooit vond ik oasis geweldig, met nummers als acquiesce, wonderwall, stand by me enz. enz. maar nu vind ik de muziek nix meer, op een enkel goed nummer als Stop Crying Your Heart Out na...

en dat de pers zo kritisch over ze is...dat hebben ze toch aan zichzelf te wijten...gedraag je dan ook in vliegtuigen !!
Oud 02-02-2003, 15:46
10.45
10.45 is offline
Citaat:
5555555 schreef:
verhaal
Ik vind/vond Oasis ook goed, maar de laatste paar albums zijn echt veel minder dan de vorige, toen het nog gewoon om muziek maken ging. Vroeger waren ze ook al geen brave jongens, maar de laatste jaren komen alleen nog in het nieuws als ze weer is gevochten hebben.
En dat Oasis enige uitstraling zou hebben bij concerten ben ik ook niet met je eens, er zijn maar weinig bands die er zo bewegingsloos bij staan, naar mijn idee.
En over Songbird, er staan betere nummers op de cd, zoals Hung in a bad place of Stop crying your heart out.
Oud 02-02-2003, 15:52
Verwijderd
Oasis heeft zo'n beetje alles al bereikt in hun carriere wat er valt te bereiken. Rond de periode 95-97 waren ze de grootste band ter wereld. Speelden voor miljoenen mensen, verkochten in 96 (?) 18 miljoen platen e.d. Toen kwamen er helaas wat tegenslagen, drugs, alcohol en problemen met vrouwen. Wat mindere albums, Be Here Now werd wel goed verkocht, maar kreeg niet echt goede recensies. Daarna SOTSOG ook wat minder. Nu hebben ze met HC een goed album afgeleverd waarmee ze weer terug zijn. Ze doen nu rustig hoeven niet meer per se de grootste te zijn. Coldplay is nu hoe Oasis toen was heeft Noel ook wel eens gezegd. De band is nu redelijk stabiel en voor Noel ook te belangrijk om iets nieuws te gaan opstarten. Ze hebben een tour met tegenslagen achter de rug, maar stonden toch bijna overal voor een uitverkocht huis. Ook ik heb ze gezien deze tour, in London. En idd. alles aan de avond was perfect. Het publiek ging compleet uit hun dak en voor de Engelsen is Oasis nog steeds DE band. Oasis kan het echt nog steeds wel en ik ben alweer benieuwd naar hun volgende album, er zijn al demo's gemaakt. Ik ga ze 8 mrt. weer aanschouwen en ik vind het ook nog steeds de beste band die er bestaat. Lekker arrogant, dat mag ook wel.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
MarTjuH schreef:
Ik vind/vond Oasis ook goed, maar de laatste paar albums zijn echt veel minder dan de vorige, toen het nog gewoon om muziek maken ging. Vroeger waren ze ook al geen brave jongens, maar de laatste jaren komen alleen nog in het nieuws als ze weer is gevochten hebben.
En dat Oasis enige uitstraling zou hebben bij concerten ben ik ook niet met je eens, er zijn maar weinig bands die er zo bewegingsloos bij staan, naar mijn idee.
En over Songbird, er staan betere nummers op de cd, zoals Hung in a bad place of Stop crying your heart out.
Songbird is gewoon een chill nummer, zoiets als Travis - Why Does It Always Rain On Me. HIABP werd door fans zelfs gezien als het slechtse nr. van de nieuwe plaat, waarom weet ik ook niet. Zeker een goed nummer. Enne, ze staan idd. stil maar het straalt wel iets uit. Het publiek staat trouwens zeker niet stil, gevaarlijke momenten meegemaakt daar in London.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:04
Skullkid
Skullkid is offline
Oasis in een notendop:

Grootste band van de jaren '90.
Een hype die men niet meer heeft gekend sinds The Beatles.
Het snelstverkopende debuutalbum ooit met Definitly Maybe.
Het meest verkochte album van de Nineties met (What's The Story) Morning Glory.
De grootste concerten in de geschiedenis van Rock 'n' Roll.

En over Standing On The Shoulder Of Giants en Heathen Chemistry:

Als het de debuutalbums waren van een andere band, zouden ze zeer hoog geprezen worden. Dit was gewoon niet wat de mensen verwachte. En over het nieuwe album: Noel Gallagher zei dat het de nieuwe WTS (MG) wordt.
Oud 02-02-2003, 17:44
NERD
NERD is offline
Citaat:
5555555 schreef:
Niets voor niets is er na Oasis een hele generatie nieuwe rockbands opgestaan, The Hives, BRMC, The Strokes, Coldplay, allemaal beinvloed door Oasis.
The Hives: grootste invloed m.i. Iggy & The Stooges
BRMC: grootste invloed m.i. Echo & The Bunnymen
The Strokes: grootste invloed m.i. Velvet Underground/Lou Reed
Coldplay: grootste invloed m.i. U2

M.a.w.: praat geen poep...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:02
5555555
5555555 is offline
NERD als fanatiek muziekliefhebber en volger kan ik je met zekerheid zeggen dat alle 4 de band groots fan van Oasis zijn en wel degelijk door ze beinvloed zijn. Die BRMC zanger heeft in een interview aangegevn apetrots te zijn toen Noel Gallagher zijn band zo prees en dat ze in het voorprogramma mochten staan van 'een van hun grote helden'. Chris Martin van Coldplay's favoriete album ooit is Def. Maybe. Julian van The Strokes heeft in Oor ook Oasis geprezen. Ik zeg niet zomaar iets. Geinspireerd is misschien wat zwaar voor the Hives en the Strokes, zeker niet voor BRMC en Coldplay. Chris Martin heeft overigens Songbird onlangs live gecovered op de piano (verschrikkelijke versie trouwens.....)

En over dat stilstaan. Wat wil je dan? Een band die over het podium heen en weer spring, een gek zoals Axl Rose of windmoles ala Pete Townsend? Ze stralen zo ontzettend veel uit en hebben daar geen enkele act voor nodig.

HC vind ik persoonlijk een prima album, Stop crying your heart out, Songbird en Born on a different cloud heb ik helemaal doodgedraaid en vooral aan het eerste nummer heb ik ontzettend veel gehad (m'n vriendin maakte het na 2 jaar uit, ohhhhhhhhh zielig....) Om nog maar niet te spreken over The Hindu Times. Op dit moment is er gewoon geen enkele band die zulke heerlijke rocksongs en ballads schrijft. HC is qua nummers, vooral hun melodie, een van de beste albums van het afgelopen jaar. Melodie, daar gaat het om. En dat mis ik in zo veel bands tegenwoordig. Als het maar hard is maar melodie ho maar.

En voor mij blijft Oasis de grootste band ooit. Het is persoonlijk. Ik hou van veel bands dat houden van is vaak gebaseerd op een 10-tal nummers of minder. Van Oasis heb ik welgeteld 61 nummers die ik geweldig vind. En dan ook echt geweldig. Ze hebben gewoon vergeleken met andere bands teveel mooie nummers. Dat maakt ze voor mij de beste.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 22:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik was ooit een mega oasis fan...toen ik een jaar of 11 was. Na Be here now vond ik het allemaal niet veel meer. Definitely maybe hebben ze voor mij nooit kunnen overtreffen. Ik heb ook nog ergens 2 banden liggen. 1tje heet live by the sea en de andere is live vanuit eh...knebworth ofzo? zo'n heeel groot stadion. dat was wel koewl. Maar nu vinnik t nie ech super meer....
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 23:25
Escapism
Escapism is offline
ik kon oasis toen waarderen en nu nog steeds

alleen be here now vind ik minder...

SOTSOG wordt altijd afgekraakt, btje onteregt vinnik...

HC is helemaal goed

maar om nou te zeggen dat ze een erg invloedrijke band zijn nee.. en vernieuwend al helemaal niet. en dat maakt me ook niet veel uit eigenlijk
Oud 02-02-2003, 23:27
DeadNation
DeadNation is offline
T enige wat ze nu nog hebben is een zanger met gaaf haar . Altijd al een arrogante kutband gevonden...
Oud 03-02-2003, 08:55
Maurice
Maurice is offline
de albums worden stuk voor stuk kutter. maar het is natuurlijk een band van formaat en ik zou ze dolgraag live willen zien.
Oud 03-02-2003, 09:49
Misspopcorn
Misspopcorn is offline
ik kan ze nog steeds waarderen....
ze staan zelfs in mijn begrafenis lijst....
hun concert in den bosch-->brabanthallen zal ik nooit vergeten..het was mijn mooiste concert ooit
Oud 03-02-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Punker schreef:
ik kan ze nog steeds waarderen....
ze staan zelfs in mijn begrafenis lijst....
hun concert in den bosch-->brabanthallen zal ik nooit vergeten..het was mijn mooiste concert ooit
ben ik ook geweest, heeft zon impact om me gemaakt
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:17
5555555
5555555 is offline
Was jij daarbij in Den Bosch. Ik heb het concert op bootleg cd, is idd briljant, vooral de intro van supersonic. Maar ook het gitaarwerk op Champagne Supernova, groots!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:23
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ik vind sommige nummers van ze echt wel cool! Denk aan Masterplan, Don't Look Back In Anger, Whatever etc.. Gewoon relaxte luisternummertjes. Songbird heb ik nog niet gehoord, dus k ga snel downloaden!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:23
Verwijderd
hoe kom je aan die bootleg?? wil ik al heeeel lang!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:32
5555555
5555555 is offline
Bestellen via internet uit engeland. Als je lief bent wil ik m wel voor je branden voor een zacht prijsje, t zijn 2cd's trouwens met op cd2 nog als extra's de Slade cover Cum on feel the noize,David Bowie cover Heroes (studio versie) en onuitgebrachte songs My Sister Lover, I got the Fever (die is prachtig) en de studio versie van B-kantje Stay Young.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
5555555 schreef:
Bestellen via internet uit engeland. Als je lief bent wil ik m wel voor je branden voor een zacht prijsje, t zijn 2cd's trouwens met op cd2 nog als extra's de Slade cover Cum on feel the noize,David Bowie cover Heroes (studio versie) en onuitgebrachte songs My Sister Lover, I got the Fever (die is prachtig) en de studio versie van B-kantje Stay Young.
ik ben lief, maareh, my sister love en I got the fever staan op de single van stand by me!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Punker schreef:
GVD! Ik wou daar ZO graag heen, maar ik was pas 12 ofzo dus ik mocht niet. De avond van het concert heb ik echt zitten janken, want ik was superfan (kamer vol met posters enzo)Ik ben nog heel lang kwaad op m'n pa geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Noekie schreef:
GVD! Ik wou daar ZO graag heen, maar ik was pas 12 ofzo dus ik mocht niet. De avond van het concert heb ik echt zitten janken, want ik was superfan (kamer vol met posters enzo)Ik ben nog heel lang kwaad op m'n pa geweest.
Hehe, ik ga ze binnenkort voor de 2de x zien.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:06
5555555
5555555 is offline
Ik voor de eerste keer: 9 maart in dusseldorf.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
5555555 schreef:
Hopelijk ook nog een leuke support.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 20:44
Misspopcorn
Misspopcorn is offline
Citaat:
5555555 schreef:
OHHHHH ik wil heb ook!!!!!
ben lief ben lief ben lief
Oud 03-02-2003, 22:24
5555555
5555555 is offline
Als je m serieus wil moet je me ff een mailtje sturen, misschien heb je mooi ruilmateriaal en anders leg je een paar eurootjes neer (Laudrupfan@yahoo.com)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 23:42
86dagreed
86dagreed is offline
ben ik de een van de weinigen die oasis klote vindt? Ik heb ze nooit cool gevonden. Ik herinner me altijd nog de vete met blur. Blur vind ik veel experimenteler, origineler, leuker qua composities en beter dan oasis.

oasis vond ik slechts maar een middelmatig rock/popbandje. Leuk dat zoveel mensen het goed vonden, maar even terug in de tijd kijken. toen was er idd weingi van dat soort simpele eerlijke muziek. Maar zo bijzonder waren ze toch niet? Dat ze zvoeel bands hebben beinvloed... tja...Ik weet niet, ik hoor geen muzikale dingen die ik kan refereen aan oasis in bands als hives of strokes. ze kunnen hun wel goed vinden maar hoeft nog geen invloed te zijn.

verder vind ik ze overgehyped. en die engelsen vinden hun eigen bands altijd snel goed, dus die hypes daar neem ik niet eens serieus.
Oud 04-02-2003, 10:01
5555555
5555555 is offline
Niet om lullig te doen hoor, mar is dat 86 je geboortjejaar? Dan was in je in oasis beste periode een jaar of 9/10......

En tja, middelmatig. Heb je wel eens songs als 'live forever', 'supersonic', 'the masterplan', 'don't look back in anger', 'wonderwall', 'champagne supernova', 'stand by me', 'don't go away' en 'go let it out' gehoord? Ik zou het lef niet hebben zulke songs middelmatig te noemen.....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 10:21
NERD
NERD is offline
Citaat:
5555555 schreef:
Niet om lullig te doen hoor, mar is dat 86 je geboortjejaar? Dan was in je in oasis beste periode een jaar of 9/10......

En tja, middelmatig. Heb je wel eens songs als 'live forever', 'supersonic', 'the masterplan', 'don't look back in anger', 'wonderwall', 'champagne supernova', 'stand by me', 'don't go away' en 'go let it out' gehoord? Ik zou het lef niet hebben zulke songs middelmatig te noemen.....
In vergelijking met het gemiddelde nummer van Blur is zelfs het beste Oasis nummer nog middelmatig te noemen dus wat dat betreft kan ik me wel vinden in de mening van 86dagreed. En dat terwijl ik Oasis helemaal niet slecht vind en zelfs WTSMG tot mijn collectie mag rekenen (tesamen met 4 albums van Blur). Maar omdat Oasis mijns inziens elk album zo'n beetje hetzelfde klinkt heb ik voldoende aan 1 album...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 12:35
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
5555555 schreef:
hoe heb je kaartjes gekocht?
Oud 04-02-2003, 14:07
5555555
5555555 is offline
www.kartenhaus.de

NERD, heb je 'live forever' wel eens gehoord (staat niet op je albumpje) heb je 'don't go away' wel eens gehoord (staat ook niet op je albumpje) en heb je 'gas panic' wel eens gehoord? Middelmaat????

Ik heb me na het spelen van Fifa 98 aan Blur gewaagd (song2 was wel cool, al wat het een riff de hele tijd door) door een best of te kopen. Een praatnummer als Parklife en een speeltje als Beetlebum. Ik vind t dom doen om briljant proberen over te komen zoiets. Geen nummers die wat met je doen en die je bijblijven. Plus dat Blur een zeer matige live show neerzet.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:14
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
5555555 schreef:

stompzinnige idioot dat je er rondloopt. Als je je nou een beetje nadenkt, weet je dat muziek wordt gemaakt en mensen muziek waarderen op basis van smaak. Iedereen heeft een verschillende smaak. Zo kan de een 'smells like teen spirit' het beste nummer van de jaren 90 vinden, maar een ander kan dat nummer de persoonlijking van klotezooi zien. Jouw mening over Oasis is geen feitenoordeel; jij bepaalt niet wat goed en slecht is, jij kan het slechts vinden. En best dat jij het vind, ik ben het er niet mee eens, zoals jij het niet met mij eens bent.

En ja, 'champagne supernova' vind ik zelfs een complete ruksingle, mag dat? M-i-n-d-e-r dan middelmatig.

En 86 is niet mijn geboortejaar, dat is een getal in het oude testament wat aangeeft dat iets/iemand verstoten/verlaten is uit een groep.

Tevreden?
Oud 04-02-2003, 14:20
NERD
NERD is offline
Citaat:
5555555 schreef:
www.kartenhaus.de

NERD, heb je 'live forever' wel eens gehoord (staat niet op je albumpje) heb je 'don't go away' wel eens gehoord (staat ook niet op je albumpje) en heb je 'gas panic' wel eens gehoord? Middelmaat????

Ik heb me na het spelen van Fifa 98 aan Blur gewaagd (song2 was wel cool, al wat het een riff de hele tijd door) door een best of te kopen. Een praatnummer als Parklife en een speeltje als Beetlebum. Ik vind t dom doen om briljant proberen over te komen zoiets. Geen nummers die wat met je doen en die je bijblijven. Plus dat Blur een zeer matige live show neerzet.
Even een paar punten:

1) Reeds eerder vermeld, ik vind Oasis zeer zeker niet slecht maar kan zo 30 bands opnoemen die ik persoonlijk veel beter vind.

2) De term "albumpje" impliceert bij mij dat je het zelf niet bijzonder vind, terwijl het toch bekend staat als het beste Oasis album.

3) Gezien het feit dat Blur een universitaire en artistieke achtergrond heeft en Oasis vnl. bestaat uit twee "working class heroes" zonder al te veel verstand kan het ook zo zijn dat jij als fan van Oasis het briljante van Blur gewoonweg niet begrijpt. Dat hoeft dan nog niet gelijk te betekenen dat het daarom ook niet briljant is.

4) Ik kan me tenslotte niet aan het idee onttrekken dat je muziekbeleving redelijk beperkt is doordat je op dit forum vrijwel alleen maar post over Oasis, Oasis en nog eens een keertje Oasis. Ik heb altijd het idee gehad dat obsessief fan zijn van een band slechts is voorbehouden aan pubermeisjes. Vervelend om te zien dat ik het al die tijd niet bij het juiste eind heb gehad...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:33
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
NERD schreef:

iets heel geniaals
U mept die spijker op de juiste kop.
Amen.
Oud 04-02-2003, 15:03
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
NERD schreef:
2) De term "albumpje" impliceert bij mij dat je het zelf niet bijzonder vind, terwijl het toch bekend staat als het beste Oasis album.
Dat is niet helemaal waar; hoewel Oasis met Morning Glory wel het meeste (commerciële) succes had, vinden veel 'kenners' Definitely Maybe beter. En terecht, in mijn o[g|r]en.

Verder ben ik het wel met je eens, Nerd. Oasis is een uitstekende band met een groot aantal goede tot zeer goede nummers maar ze uitroepen tot grootste band sinds de Beatles oid gaat mij te ver. Wat je persoonlijke voorkeur is moet je verder vooral zelf weten.

Over BRMC trouwens... tijdens een interview (op pinkpop geloof ik) werd ze gevraagd wat voor hun de belangrijkste Engelse groep was. Na lang denken kwamen ze tot de conclusie dat Jimi Hendrix niet echt Engels was en noemden ze maar the Verve.
Ik geloof wél dat Oasis van invloed is geweest op veel hedendaagse bands, maar dan vooral beginnende bands, simpelweg omdat Oasis zo lekker te coveren / imiteren is.
Oud 04-02-2003, 15:10
5555555
5555555 is offline
Over 'het briljante van Blur niet begrijpen' kan ik weinig zeggen. Het is vrij humoristische opmerking. Niet dat het van belang is maar ik heb mijn atheneum diploma en studeer nu journalistiek. Punt is dat ik de melodieen van Blur niet lekker vind en dat de nummers geen universele magische waarde voor me hebben.

Dat Oasis onderschat wordt door velen die zich nooit echt in de band verdiept hebben is logisch maar tevens jammer. En met albumpje bedoelde ik niet dat ik het een matig album vind, het is briljant. Jij hebt echter wel een heel duidelijke mening over een band waarvan je slechts één album hebt. Noem wat numemrs van de afgelopen tien jaar die zo grots zijn als 'wonderwall'', 'live forever' en 'champagne supernova'? Girls and Boys van Blur? Hou het maar op meningverschil. En als laatste advies: kijk eens naar de live wembley video van Oasis.

En hoezo alleen topics posten over Oasis? Wat een gelul, welgeteld één topic over Oasis. Ik ben verder groots fan van Neil Young, Led Zeppelin, John Lennon, Paul Weller, The Who, The Beatles en ik kan nog wrl ff doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:24
NERD
NERD is offline
Ik was weer van plan om een heel stuk te gaan typen maar ik heb Neil Young liefhebbers heel erg hoog zitten dus dat laat ik maar achterwege. Ik wil enkel nog even kwijt dat het feit dat ik maar een album van Oasis heb dus niet meteen impliceert dat ik voor de rest niets van ze ken. Ik ken ze vrijwel allemaal maar vind alleen de eerste twee albums interessant.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:29
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
5555555 schreef:
Over 'het briljante van Blur niet begrijpen' kan ik weinig zeggen. Het is vrij humoristische opmerking. Niet dat het van belang is maar ik heb mijn atheneum diploma en studeer nu journalistiek. Punt is dat ik de melodieen van Blur niet lekker vind en dat de nummers geen universele magische waarde voor me hebben.

Dat Oasis onderschat wordt door velen die zich nooit echt in de band verdiept hebben is logisch maar tevens jammer. En met albumpje bedoelde ik niet dat ik het een matig album vind, het is briljant. Jij hebt echter wel een heel duidelijke mening over een band waarvan je slechts één album hebt. Noem wat numemrs van de afgelopen tien jaar die zo grots zijn als 'wonderwall'', 'live forever' en 'champagne supernova'? Girls and Boys van Blur? Hou het maar op meningverschil. En als laatste advies: kijk eens naar de live wembley video van Oasis.

En hoezo alleen topics posten over Oasis? Wat een gelul, welgeteld één topic over Oasis. Ik ben verder groots fan van Neil Young, Led Zeppelin, John Lennon, Paul Weller, The Who, The Beatles en ik kan nog wrl ff doorgaan.
Je studeert journalistiek? Dat is lekker, dan douw je met zo'n houding mensen de mening in de strot. Moeten journalisten niet openstaan voor meningen van anderen en die ook respecteren. Ik ben bang dat jouw carriere beland bij 'prive' van de telegraaf.

En dan die nummers, er zijn zat nummers die zo groot zijn geworden, bestaat jouw wereld alleen maar uit oasis. en ga je van daaruit ook kijken? Je moet eens je oasis bril afzetten.
Oud 04-02-2003, 21:27
5555555
5555555 is offline
Hoezo douw ik mensen een mening in de strot? Ik ben nog maar een puber (19) en praat graag enthousiast en vol overtuiging over mijn band. Ga niet nadenken of dat past bij het type journalist, wat een gelul zeg.

En nogmaals: ik heb geen oasis bril. Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat die band alles voor me betekent. Ze hebben mij de plezier in de muziek geschonken. De band is gewoon super belangrijk voor mij en mijn dagelijks leven. Ze hebben voor mij persoonlijk gewoon teveel numemrs die ik koester. Mijn excuses als ik te drammerig en opdringerig overkom. Ik heb inderdaad moeiet te begrijpen dat mensen iets wat ik zo groots vind gewoon niet zo groots vinden. Ik zit in een leerfase Maargoed mijn mening over Oasis is voor altijd. Daarvoor hebben ze me teveel plezier gegeven.

Verder heb ik thuis talloze cd's van uiteenlopende artiesten (zo ben ik ook groot van Queen, Guns 'n roses en zelfs Clousau....) dus ik ben niet zo eenzijdig als je denkt. Top 5 muzikanten voor mij komt hierop neer:

1- Oasis
2- Beatles/Lennon
3- Neil Young
4- Verve/Ashcroft
5- Led Zeppelin
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef:
ik kon oasis toen waarderen en nu nog steeds

alleen be here now vind ik minder...

SOTSOG wordt altijd afgekraakt, btje onteregt vinnik...

HC is helemaal goed

maar om nou te zeggen dat ze een erg invloedrijke band zijn nee.. en vernieuwend al helemaal niet. en dat maakt me ook niet veel uit eigenlijk
Agree... Ik vind SOTSOG zelfs wel beter dan WTSMG, maar goed...
En over HC... ja ik vind het wel goed, maar ik vind er wat zwakke plekken in zitten, zoals het door iedereen geprezen "Hung in a bad place"
Voor mij is Oasis nog steeds wel de beste band die er is. Die arrogantie, heerlijk Bovendien maken ze ook geweldige muziek en weten ze dat zo te doen dat ze mij ook arrogant laten voelen als ik bijvoorbeeld Rock 'n' Roll star, Cigarettes and Alcohol, of the Hindu Times hoor. Daarnaast weten ze me ook danig in vervoering te brengen met Stop Crying Your Heart Out, Slide Away, Champagne Supernova (al is dat meer een combo).
Ze zijn geweldig.

Trouwens, Ryan Adams, op dit moment toch wel een van de meest gewaardeerde artiesten alive aanbidt ze eveneens. Niet dat dat wat zegt, maar hij is er ook héél erg door geïnspireerd.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 00:46
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
5555555 schreef:
Hoezo douw ik mensen een mening in de strot? Ik ben nog maar een puber (19) en praat graag enthousiast en vol overtuiging over mijn band. Ga niet nadenken of dat past bij het type journalist, wat een gelul zeg.

En nogmaals: ik heb geen oasis bril. Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat die band alles voor me betekent. Ze hebben mij de plezier in de muziek geschonken. De band is gewoon super belangrijk voor mij en mijn dagelijks leven. Ze hebben voor mij persoonlijk gewoon teveel numemrs die ik koester. Mijn excuses als ik te drammerig en opdringerig overkom. Ik heb inderdaad moeiet te begrijpen dat mensen iets wat ik zo groots vind gewoon niet zo groots vinden. Ik zit in een leerfase Maargoed mijn mening over Oasis is voor altijd. Daarvoor hebben ze me teveel plezier gegeven.

Verder heb ik thuis talloze cd's van uiteenlopende artiesten (zo ben ik ook groot van Queen, Guns 'n roses en zelfs Clousau....) dus ik ben niet zo eenzijdig als je denkt. Top 5 muzikanten voor mij komt hierop neer:

1- Oasis
2- Beatles/Lennon
3- Neil Young
4- Verve/Ashcroft
5- Led Zeppelin
ok, hier zeg je het zelf al beter, het betekend veel voor je. prima! Mooi als muziek zoveel kan betekenen voor mensen, voor mij doen andere bands dat (glassjaw, deftones, Tori amos etc.), maar mensen hebben gewoon verschillende meningen.

maar je moet af en toe gewoon oppassen dat je niet de maatstaf gaat bepalen, dat oasis cool is, dat gevaar is er altijd, ook naar anderen luisteren

(op dit forum wordt je er meteen op aangesproken dan wel afgeslacht )
Oud 05-02-2003, 13:37
clubje
clubje is offline
Ik ga niet meedoen in de blur vs oasis vete maar ik heb toch 2 belangrijke dingen gelezen:

*Het is inderdaad waar dat bijna elke Engelse band wordt gehyped door de Engelse muziekpers, dus besteedt daar niet te veel aandacht aan.

*Ik denk (nogmaals: 'denk') dat, als je wil spreken over Engelse bands met veel invloed op andere bands, je het toch vooral moet hebben over Radiohead...

greetz
Oud 06-02-2003, 12:34
Verwijderd
Ik vind Oasis nog altijd erg leuk, ik probeer nog steeds alle cd's te kopen (ik mis er nog 2/3) maar echt bijzonder.. wat boeit dat. En btw, Blur vind ik ook erg leuk, dus ja..

Niet zo'n boeiende post..nevermind.. ben moe
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:54
Gary X
Gary X is offline
Oasis is erg goed, maar The Hives en Strokes geinspireerd door oasis, dacht het niet, ik denk eerder AC/DC en 60's garage pop
Reageren

Regels voor berichten