Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 20:11
honey
honey is offline
Hoi hoi,

Ik heb bijna 8 maanden met iemand gehad. Het was een afstand relatie en ik denk dat dat ook wel een rol speelde, maar ik was zo preuts. Ben niet verder gekomen dan hem aftrekken en hij bij mijn vingeren. Ik liet het wel toe dat hij bij mij naar binnen ging, maar ik durfde bij hem echt niks te doen. WAs veel te bang dat ik zou falen. En toen ik het deed ging het beide keren ook niet goed omdat ik zo zenuwachtig was.

Ik denk dat dit vooral ook komt omdat ik van mn ouders eerst ook niet met hem op een kamer mocht slapen. En toen het eindelijk naar 4 maanden wel mocht.

Wie heeft hier ook last van, of ook last van gehad? Ik denk alleen dat mn ouders nu juist het tegendeel bij mij hebben opgewekt en de volgende keer als ik een vriend heb, juist heel snel zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:13
Verwijderd
Dit zei je vrijdag ook al, Rebje... de bel ging toen... ik denk dat het wel kan komen doordat je zo weinig mocht, vooral als je bij je vader was... maar wat bedoel je met 'vrij snel'?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 01:31
ConnX
ConnX is offline
Citaat:
Rebby schreef:
Ik denk alleen dat mn ouders nu juist het tegendeel bij mij hebben opgewekt en de volgende keer als ik een vriend heb, juist heel snel zou zijn.
Het klinkt inderdaad logisch dat je je op deze wijze zou afzetten tegen je ouders, maar het gaat hier om hoe je emotioneel gevormd bent door je opvoeding. Dat is namelijk wat een opvoeding grotendeels is. Daarom kun je je in vele dingen afzetten, maar niet in dingen die bij jou gevoelsmatig van nature niet goed of anderszins beangstigend voelen. Zoals het aan verwachtingen moeten voldoen of prestatiedruk/dwang.

Je ervaringen met je eerste vriend klinken me daarom net ietsje logischer in de oren dan de verwachting all the way te gaan met je volgende vriend.

Ik denk dat je er vanzelf naar zult toegroeien, zolang je je partner maar kunt vertrouwen.
En als je je op je gemak voelt kun je je ontspannen.

Alaaf.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 08:44
Verwijderd
Ow, dat heb ik ook hoor. Ik ben heel erg lanzaam als het om sex gaat. Ik moet me dan eerst helemaal vertrouw bij iemand voelen, enz. Maar bij m'n ex (met wie ik het 5 maanden had) heb ik ook niet echt veel gedaan. Ik heb hem ook niet afgetrokken ofzo, dat durfde ik niet..
Ik had ook zoiets van "dat kan ik toch niet"...
Maar of dat door m'n opvoeding zou kunnen komen, weet ik niet.

Mijn ouders zijn bijv. bestwel tuttig ofzo, maar als ik me eenmaal vertrouwd bij iemand voel dan ben ik... hmm.. hoe zal ik dat zeggen... bestwel ruimdenkend op sexgebied.

Of je de volgende keer heel snel zal zijn... ik denk dat je wel sneller zal zijn met sommige dingen, maar als je iets eng vindt, of niet zo goed durft, dan blijft die drempel de volgende keer ook wel bestaan. Maar misschien kun je je er dan wel makkelijker overheen zetten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 10:33
SounD
SounD is offline
Waarom die faalangst?

Niet iedereen is een geboren sex atleet gelijk. Durf wat te experimenteren.

Grote kans is er dat een jongen niet eens door heeft dat je maar wat aan het proberen bent. Sterker nog als het niet gelijk geweldig stimulerend is is dat een soort van teasen..
verhoogd de opwinding en doet alleen maar naar meer verlangen.

Je kan ook gewoon om tips vragen, vragen of de jongen zich bevredigd waar je bij bent zodat je ziet wat ie lekker vind..etc..
be creative..

Opvoeding of niet.. let erop dat het om JOUW gevoelens en wensen gaat. Niet om die van je ouders. Luister naar advies en bepaal wat je ermee doet. Maar ganiet eerder of later ergens aan beginnen vanwege wat anderen willen.

Inderdaad kan lange afstands relatie een rol spelen. Voor mijn gevoel ken ik dan iemand ook veel korter en ben ik dus ook veel langzamer.
één van mijn relaties is erop stuk gelopen zelfs.. ik bleek te langzaam dus werd ik ingeruild voor een ander.
Klote, maar ik heb tenminste niets gedaan omdat ik gepushed werd, waar ik later spijt van kreeg.

succes!
Oud 03-02-2003, 12:53
honey
honey is offline
Bedankt voor de reacties. Ik weet ook niet hoe ik op sexueelgebied bij mijn volgende vriend zou zijn, ik laat het wel gewoon over me heen komen.

Het vreemde is alleen dat ik na die tijd met een vriend van die ex een beetje gerotzooid heb, niet veel verder dan bovenlichaam, omdat ik me schuldig voelde tegen over mn ex en omdat hij ook te ver weg woont. Maar, ik wou wel verder, en ik had het ook toe gelaten als hij was begonnen. Maar omdat het eenmalig bleef en hij weet hoe ik in elkaar zit was hij ook niet verder gegaan.
Dit bedoel ik ermee, dat ik nu misschien sneller zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:58
honey
honey is offline
Citaat:
SounD schreef:
Waarom die faalangst?

Niet iedereen is een geboren sex atleet gelijk. Durf wat te experimenteren.

Grote kans is er dat een jongen niet eens door heeft dat je maar wat aan het proberen bent. Sterker nog als het niet gelijk geweldig stimulerend is is dat een soort van teasen..
verhoogd de opwinding en doet alleen maar naar meer verlangen.

Je kan ook gewoon om tips vragen, vragen of de jongen zich bevredigd waar je bij bent zodat je ziet wat ie lekker vind..etc..
be creative..

Opvoeding of niet.. let erop dat het om JOUW gevoelens en wensen gaat. Niet om die van je ouders. Luister naar advies en bepaal wat je ermee doet. Maar ganiet eerder of later ergens aan beginnen vanwege wat anderen willen.

Inderdaad kan lange afstands relatie een rol spelen. Voor mijn gevoel ken ik dan iemand ook veel korter en ben ik dus ook veel langzamer.
één van mijn relaties is erop stuk gelopen zelfs.. ik bleek te langzaam dus werd ik ingeruild voor een ander.
Klote, maar ik heb tenminste niets gedaan omdat ik gepushed werd, waar ik later spijt van kreeg.

succes!
Tja, balen dat dat jou is overkomen om op die manier gedumpt te worden. Ik vind dat persoonlijk ook nergens op slaan. Bij ons heb ik het beeindigd omdat de afstand gewoon te veel van me vroeg, heb ik later ook flinke spijt van gehad, maar hij heeft nu een ander ook bij mij uit de buurt, grrrrr, naja, een vriendin van mij en ik gun het haar wel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Rebby schreef:
Hoi hoi,

Ik heb bijna 8 maanden met iemand gehad. Het was een afstand relatie en ik denk dat dat ook wel een rol speelde, maar ik was zo preuts. Ben niet verder gekomen dan hem aftrekken en hij bij mijn vingeren. Ik liet het wel toe dat hij bij mij naar binnen ging, maar ik durfde bij hem echt niks te doen. WAs veel te bang dat ik zou falen. En toen ik het deed ging het beide keren ook niet goed omdat ik zo zenuwachtig was.

Ik denk dat dit vooral ook komt omdat ik van mn ouders eerst ook niet met hem op een kamer mocht slapen. En toen het eindelijk naar 4 maanden wel mocht.

Wie heeft hier ook last van, of ook last van gehad? Ik denk alleen dat mn ouders nu juist het tegendeel bij mij hebben opgewekt en de volgende keer als ik een vriend heb, juist heel snel zou zijn.
Ik heb dat ook gehad, niet omdat mijn ouders heel beschermend waren maar ik zelf juist wel.. Heel zenuwachtig etc.. Maar op den duur gaat zoiets wel over, word je gewoon losser... Tenminste, zo is dat bij mij gegaan.. Eerst bedekte ik me in bed met de dekens etc etc, durfde me niet echt te laten zien.. Nu ben ik helemaal niet meer zo...

Offtopic: En leuk dat je ook op scholieren bent nu (ik ben Andrea dus he )

Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:52
honey
honey is offline
ben ook niet bang dat het niet overgaat, komt vanzelf wel. Maar ik vind gewoon dat ik meer dan normaal preuts ben. Naja, het zal, komt vast ooit wel eens goed
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:01
Isa
Isa is offline
ik wou dat de kinderen van deze maatschappij in het geheel wat preutser opgevoed zouden worden. wat nu gebeurt is gewoon wrong.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:21
Justice
Justice is offline
Citaat:
Rebby schreef:
Hoi hoi,

Nou, met het bovenstaande is niets mis hoor... Het is gewoon een eigen barriere die je moet doorbreken. Het kan idd met je opvoeding te maken hebben, maar om jezelf daardoor volledig te laten leiden? Je doet in mijn mening gewoon wat je zelf goed en veilig acht. Jij bent het ook zelf die de volgende stap moet nemen!
Oud 09-02-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik wou dat de kinderen van deze maatschappij in het geheel wat preutser opgevoed zouden worden. wat nu gebeurt is gewoon wrong.

preutser? dus ze moeten gaan denken dat sex slecht is, naaktzijn vies, enzovoort?
beschaafder opgevoed, dat misschien, maar preutser lijkt mij niet handig (je kunt trouwens best zowel preuts als ontzettend 'sletterig' zijn)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:58
Flexx
Flexx is offline
Als je nooit durft omdat je bang bent dat je het niet kunt hoe moet je het dan ooit leren?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:59
honey
honey is offline
Citaat:
Flexx schreef:
Als je nooit durft omdat je bang bent dat je het niet kunt hoe moet je het dan ooit leren?
Die is goed ja Daarom moet ik mezelf denk ik maar is een trap onder mn kont geven
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:01
Flexx
Flexx is offline
Ik wil je ook best even bitchslappen hoor
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:19
Thomas
Thomas is offline
Ach ja, dat zal best een rol spelen. Maar die is wel te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:25
SounD
SounD is offline
Ik denk dat Kenny bedoeld dat er tegenwoordig al op jonge leeftijd zo makkelijk met sex omgesprongen wordt.

Al veel sex met wisselende partners, veel ontrouw zijn, players gedrag.

Als je trouw bent en voorzichtig met sex betekend dat niet perse dat je sex en naakt zijn vies vind.

Sex met wisselende partners moeten mensen zelf weten. Maar ik vind het wel vaak zorgwekkend hoe makkelijk veel jongeren denken. Ze worden onvoorzichtig dan en letten niet meer op veilige sex en op de gevoelens van anderen.
Vind ik een beetje jammer.
Oud 10-02-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef:
Ik denk dat Kenny bedoeld dat er tegenwoordig al op jonge leeftijd zo makkelijk met sex omgesprongen wordt.

Al veel sex met wisselende partners, veel ontrouw zijn, players gedrag.

Als je trouw bent en voorzichtig met sex betekend dat niet perse dat je sex en naakt zijn vies vind.
daarom zei ik ook dat Kenny waarschijnlijk beter 'beschaafder' dan 'preutser' had kunnen zeggen

want bij preuts denk je dus wel negatief over sex en heb je er 'bekrompen' ideeën over, denk ik

edit: volgens het Wolters' woordenboek betekent 'preuts' overigens dat je doet alsof je 'eerbaar' bent... dus dat is nog weer wat anders
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten