Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 01:14
Joostje
Joostje is offline
Dit is niet echt nieuws, de wet is al sinds 1985 van kracht, maarja...

In de Verenigde Staten krijg je geen directe studiefinanciering. Als je in het leger gaat krijg je dit echter wel, tot $276 per maand. Je moet dan echte rwel tenminste 6 jaar dienen. Tja, vinden jullie dat dit moet kunnen, of dat hierdoor jongeren wel ertoe gedwongen worden om het leger in te gaan?

Ik vraag dit naar aanleiding van een kennis van me uit de VS die mischien hierdoor in het leger gaat :/.
Oud 12-04-2003, 08:25
Ieke
Ieke is offline
Ik wist dat al. in de afgelopen tijd hoor je dat veel vanwege de oorlog. Dan baal je wel als je op zo'n manier aan geld komt en dan ineens naar Irak te moeten.
Daarbij is het gewoon een belachelijk systeem daar, je hebt als je uit een arm gezin komt nooit de mogelijkheid om echt te gaan studeren.
Hierdoor worden ze eigenlijk wel gedwongen om in het leger te gaan, het leven in de VS is duur dus je moet wat.
Oud 12-04-2003, 08:54
Verwijderd
Ook kinderen uit een arm gezin kunnen studeren, die moeten alleen uitblinken in sport .

Je wordt dus echt niet gedwongen om in het leger te gaan, het is kennelijk wel de enige manier om een studiefinanciering te krijgen. Het is niet echt een mooi systeem, maar wel eerlijk voor soldaten: als je iets voor je land doet, mag je daar wel extra voor beloond worden. Het salaris van die jongens is het minimumloon, voor zo'n rotbaan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 09:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
snees schreef op 12-04-2003 @ 09:54:
Ook kinderen uit een arm gezin kunnen studeren, die moeten alleen uitblinken in sport .

Je wordt dus echt niet gedwongen om in het leger te gaan, het is kennelijk wel de enige manier om een studiefinanciering te krijgen. Het is niet echt een mooi systeem, maar wel eerlijk voor soldaten: als je iets voor je land doet, mag je daar wel extra voor beloond worden. Het salaris van die jongens is het minimumloon, voor zo'n rotbaan.
puh, net of andere mensen niets voor hun land doen. Misschien iets constructiefs zelfs. Denk bijvoorbeeld aan brandweermannen, politiemannen, ambtenaren, enz enz,
Oud 12-04-2003, 10:42
Nate
Nate is offline
Dat lijkt nogal vervelend, maar er zijn echt wel veel meer manieren om aan je geld te komen als Amerikaans student. Je kunt het leger ingaan, maar je kunt ook een beurs verdienen als je bv. bij het footballteam van de school zit, of als je organisatorisch bijdraagt. Alleen, het punt is dat dit volgens mij niet door de staat geregeld word, waardoor het helemaal aan de student en de school zelf ligt of ze studiefinanciering krijgen of niet. Maargoed, wie het echt nodig heeft en z'n best er voor doet kan het, denk ik, best voor elkaar krijgen.

Maar sowieso, in het leger krijg je toch betaald? Als in; je krijgt een salaris. Dus waar is die 'studie'financiering dan goed voor?
Oud 12-04-2003, 11:02
Verwijderd
Waar het de facto op neerkomt is dus wel dat je op één of andere niet-constructieve manier moet uitblinken. Wat heeft het land eraan dat je ontzettend goed bent in sport? Ik zie het verband tussen goed basketbal spelen en een beurs krijgen voor een studie rechten niet helemaal. Als er nou gekeken werd naar de prestaties in high school, oké. Dan zou je een soort prestatiefinanciering hebben.

Verder heeft Nate gelijk: universiteiten in Amerika bepalen zelf welke studenten ze extra subsidiëren. Alleen de extra beurs die studenten van het leger krijgt is uiteraard van overheidswege.

Ach, het is een krom land.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:51
NN
NN is offline
Schandalig. Als je geen rijke ouders en geen kans hebt op een bijzondere beurs ben je dus verplicht om voor Bush naar Afghanistan, Irak, Iran, Noord-Korea, etc. te gaan als je wilt studeren.

Wat ben ik blij dat ik niet in dat land hoef te leven.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:56
geen punt.
geen punt. is offline
En dan zitten wij hier moeilijk te doen over bezuinigingen
Oud 12-04-2003, 13:56
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ach logisch toch, dit bevestigd maar weer het beeld wat ik van de Amerikaanse Binnenlandse politiek heb.
Stimuleer soldaten zodat ze vechten voor het land en in dienst van de Staat staan, en destimuleer studeren, dat trekt alleen maar vervelende kritische geesten aan... die leveren dan maar weer commentaar op het beleid van de regering... vervelend..
Oud 12-04-2003, 15:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Logisch toch, ze hebben daar geen zin in om miljarden dollars te verspillen aan studenten waarvan ze weinig tot niets terugzien. Laat jongeren als ze willien studeren eerst maar eens wat voor het land doen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 12-04-2003 @ 16:12:
Logisch toch, ze hebben daar geen zin in om miljarden dollars te verspillen aan studenten waarvan ze weinig tot niets terugzien. Laat jongeren als ze willien studeren eerst maar eens wat voor het land doen.
Neuh van studenten zien we niets meer terug, allemaal luie steuntrekkers na hun studie.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:59
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 12-04-2003 @ 16:13:
Neuh van studenten zien we niets meer terug, allemaal luie steuntrekkers na hun studie.
Studenten worden maar vervelende bekritiseerders van het regeringsbeleid daar zit niemand op te wachten.
Oud 12-04-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 12-04-2003 @ 16:59:
Studenten worden maar vervelende bekritiseerders van het regeringsbeleid daar zit niemand op te wachten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 17:04
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Ja, wat kan je zeggen.. Ik ben het er niet mee eens? Amerika is zo'n ander land dan Nederland..

Je wordt niet 'gedwongen' om het leger in te gaan. Ik denk dat je ook een lening af zou kunne sluiten die je dan na je studie afbetaald. Op de ene manier betaal je het terug aan het leger, op de ander manier hou je het zelf in de hand. Ik weet wel wat ik zou kiezen..
Oud 12-04-2003, 17:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
She-Devil schreef op 12-04-2003 @ 18:04:
Ja, wat kan je zeggen.. Ik ben het er niet mee eens? Amerika is zo'n ander land dan Nederland..

Je wordt niet 'gedwongen' om het leger in te gaan. Ik denk dat je ook een lening af zou kunne sluiten die je dan na je studie afbetaald. Op de ene manier betaal je het terug aan het leger, op de ander manier hou je het zelf in de hand. Ik weet wel wat ik zou kiezen..
Het leger?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 17:17
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Assasin schreef op 12-04-2003 @ 18:16:
Het leger?
natuurlijk
Oud 12-04-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 12-04-2003 @ 16:12:
Zeker zelf een VMBO-'student'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten