Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat lijkt nogal vervelend, maar er zijn echt wel veel meer manieren om aan je geld te komen als Amerikaans student. Je kunt het leger ingaan, maar je kunt ook een beurs verdienen als je bv. bij het footballteam van de school zit, of als je organisatorisch bijdraagt. Alleen, het punt is dat dit volgens mij niet door de staat geregeld word, waardoor het helemaal aan de student en de school zelf ligt of ze studiefinanciering krijgen of niet. Maargoed, wie het echt nodig heeft en z'n best er voor doet kan het, denk ik, best voor elkaar krijgen.
Maar sowieso, in het leger krijg je toch betaald? Als in; je krijgt een salaris. Dus waar is die 'studie'financiering dan goed voor?
|
Verwijderd
|
Waar het de facto op neerkomt is dus wel dat je op één of andere niet-constructieve manier moet uitblinken. Wat heeft het land eraan dat je ontzettend goed bent in sport? Ik zie het verband tussen goed basketbal spelen en een beurs krijgen voor een studie rechten niet helemaal. Als er nou gekeken werd naar de prestaties in high school, oké. Dan zou je een soort prestatiefinanciering hebben.
Verder heeft Nate gelijk: universiteiten in Amerika bepalen zelf welke studenten ze extra subsidiëren. Alleen de extra beurs die studenten van het leger krijgt is uiteraard van overheidswege. Ach, het is een krom land. |
![]() |
|
Ach logisch toch, dit bevestigd maar weer het beeld wat ik van de Amerikaanse Binnenlandse politiek heb.
Stimuleer soldaten zodat ze vechten voor het land en in dienst van de Staat staan, en destimuleer studeren, dat trekt alleen maar vervelende kritische geesten aan... die leveren dan maar weer commentaar op het beleid van de regering... vervelend..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, wat kan je zeggen.. Ik ben het er niet mee eens? Amerika is zo'n ander land dan Nederland..
Je wordt niet 'gedwongen' om het leger in te gaan. Ik denk dat je ook een lening af zou kunne sluiten die je dan na je studie afbetaald. Op de ene manier betaal je het terug aan het leger, op de ander manier hou je het zelf in de hand. Ik weet wel wat ik zou kiezen..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |