Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 15:19
Daantjuh
Daantjuh is offline
Nou, k was eigenlijk wel benieuwd hoe luitjes hun pony/paard voor de wedstrijd "klaar maken" Daarmeej bedoel ik Invlechten, Borstelen, Wassen enz. En hoe jullie je paard/pony losrijden op de wedstrijd. Nou babbel der mah op los
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2003, 20:09
Verwijderd
euh.. anderhalf uur van te vore me bed uit.. witte klere aan, trainingsbroek erover.. naar me knollie toe.. wit dekje onder zadel. jasje en zadel/hoofdstel in zadelkamer en kledingkast legge.. deken afdoen bij paard.. kwartiertje vlechte, 5 min poetse.. beetje toiletere alst nodig is... hoeve krabbe.. staart uitkamme.. deken op.. in trailer zette.. naar wedstrijd gaan.. ff op startlijste kijke.. praatje maken met mense.. knollie pakken. opzadelen.. dan ga 'k er op.. 20 min van te vore ofzo.. en dan beetje aan lange teugel met hoofdje heel diep losrijde. drave en stappen.. soms galopere.. beetje schouderbinnenwaarts, travers, achterwaarts.. beetje losmaken 't paardje.. en dan de ring in.. dan proefje rijde.. en dan ff uitstappe.. was nooit zo nodig want hij was amper moe.. die lambal.. en dan afzadele, deken op, op de trailer. en dan op uitslag wachte en dan mijn prijs binnehale en dan weer naar huis.. op stal of wei zette.. en dat wast..

dit was met jupi, want ik rij nu nooit meer wedstijde, heb nieuw paardje dusja

Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:22
haike2
haike2 is offline
Meestal 's morgens invlechten poetsen.
Naar wedstrijd, controleren op tijd en afvallers.
Inrijden, proef rijden.

dat was het, niet zo moeilijk lijkt me!
Oud 05-02-2003, 21:46
rodina
rodina is offline
Dag van te voren benen wassen, staart wassen. Als je ponie snachts ligt krijg je het vuil veel makkelijker er weer van af. En 2 keer wassen is nuttiger dan één.

Sochtends, Uurtje voordat we vertrekken, ga ik invlechten, poetsen doet mams, evt. nog benen wassen. Soms bandages om, hangt van de bodem op 't wedstrijdterrein af. Glansspray in zn staart, babyolie op z'n neus.

Spullen maak ik allemaal de dag van te voren schoon.
Oud 06-02-2003, 09:19
miro
miro is offline
Dag van tevoren:

Zijn hele lijf wassen, sokjes extra goed, staart uitpluizen, hoeven invetten, knotjes maken.
zadels (spring en dressuur) en hoofdstel poetsen
spullen inventariseren (hoedje, jasje, bloes, broek, peeskappen, cap, dressuurzweep,springzweep, kalkoenen, voorleesboekje,uitrijdeken)

Zelfde dag:

Alles nog een keer poetsen
glossy spuiten
kalkoenen draaien
proef uit mn hoofd leren

als t winter is gaat t natuurlijk iets anders
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 12:04
Qimm
Qimm is offline
Dag van te voren voetjes en staart wassen. Drie vlechten in de staart en daar er weer 1 van maken. Vast de vlechtjes maken (nog geen knotjes)
Hoeven invetten, stal goed uitmesten. 'sZomers een dunne zomerdeken op, 'swinters de gewonen deken. Pluk hooi dur bij in.

'sMorgens lekker optijd eruit. Staart uithapen, borstelen en een losse enkele vlecht erweer in. Voetjes contoleren of ze nog schoon zijn (zo niet, nog maar es wassen) De knotjes maken. Goed poetsen en ff met de antiklitspray erop (glim glim). Dekentje er weer op, transport beschermers om. even weer op stal, omkleden. Paard in de trailer en hobbelen maar.

Losrijden? Uhm gewoon zoals ik altijd lost rij. Ff stappen aan de lange teugel, mooi rond laten kijken naar de andere paarden. Dan maar aan het werk he.
Uiteindelijk natuurlijk winnen he

nou is er een probleem ik heb geen paard Maar ik berijd er wel veer voor op concour, het poets en knooi werk, behalve het vlechten
Oud 09-02-2003, 17:49
miro
miro is offline
btw: Ik reed mn paard altijd maar een half uurtje los voordat ik de ring in moest..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten