Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 19:20
Maradinus
Maradinus is offline
Wat is goed kwalitiet welk merk?

Wat is ongeveer de prijs ?

Waar kan je ze krijgen?

ik gebruik ze veel voor muziek

bvd maradinus
Oud 17-02-2003, 19:21
Verwijderd
-> Hardware
sorry, mag niet meer

edit:
Kijk eens op www.computertotaal.nl ofzo

Laatst gewijzigd op 17-02-2003 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:21
Verwijderd
www.ilse.nl
www.google.nl
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 06:47
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
eddie schreef:
www.ilse.nl
www.google.nl
kan jij f voor mij zoeken
??

kan niet zoveel vinden
Oud 19-02-2003, 06:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Maradinus schreef:
??

kan niet zoveel vinden

Ik vind Primeon wel goedkope keus, maar kijk eens op www.gistron.com of ze daar wat hebben, of www.informatique.nl .. etc.
En zelf met google zoeken gaat ook wel hoor, beetje moeite mag je wel doen lijkt me zo.
Oud 19-02-2003, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Maradinus schreef:
??

kan niet zoveel vinden
Nee.
Jij wilt iets weten. Dan moet jij er ook moeite voor doen om de informatie te vinden. Pas als je dat gedaan hebt, kan ik je misschien () verder helpen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:30
Verwijderd
Een CD is een CD; of je d'r nou muziek op zet of je pr0n-collectie. Wat ik bedoel; 't is allemaal data -- als er wijsneuzerige quasi-audiofielen zijn die willen gaan beweren dat een CD invloed heeft op klankgeluid mogen zij hun goddelijke gang gaan; die zijn toch niet voor reden vatbaar (begrijpelijk; ik zou ook niet willen toegeven dat mijn Oehlbach-interlink à ?200 niet zo fantastisch is als ik aanvankelijk dacht).

Verder zijn sowieso goed (dat wil dus zeggen: een lange houdbaarheid onder extremere situaties) Taiyo Yuden, Mitsui en Kodak. Let op: dit zijn geen merken maar fabrikanten. Philips liet bijvoorbeeld schijfjes draaien bij én Taiyo Yuden (later is dat Mitsui geworden) voor de Silver Premium-serie (die nou overigens niet meer gemaakt worden) en bij Ritek (notoire bagger vergeleken met TY/Mitsui/Kodak) voor de zogeheten Rainbow-serie.

Ook is het zo dat er bij die 3 merken die ik noemde een veel betere procescontrole plaatsvindt; je zult zeer zelden een slechte batch treffen. Zo heb ik zeker 4 grote spindels (100/spindel) van Taiyo Yuden weggebrand zonder èèn coaster. Met Ritek gaat je dat niet lukken.

Vraag anders de desbetreffende CD-zaak om een uitdraai van de ATIP van de CD-R die je op 't oog is. Is 't Mitsui, Taiyo Yuden of Kodak kun je 't gerust kopen. Zo niet zou ik verder kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
MMoire schijfjes hoor ik ook wel veel van, dat de bovenste laag na een halfjaar eraf bladdert.

Natuurlijk kun je het verschil niet horen tussen 2 verschillende cd's, het is immers digitaal, dus óf hij leest het, óf niet. En als die cd van slechte kwaliteit is, kan het zijn dat je na een half jaar oid die cd gewoon niet meer kunt lezen. Dat heb ik ook wel met oudere geschreven cd's.

Ikzelf gebruik nu Primedisc 100 CD spindel (voor €32 gekocht) met dezelfde DIE (Phthalocyanine) als veel duurdere kwaliteit CD's zoals Kodaks. Kan niet zeggen dat ik verschil merk maar hopelijk doen ze het over 4 à 5 jaar nog, wanneer ik alles op Blu Ray schijfjes van 52GB ga overzetten.
Reageren

Regels voor berichten