Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 14:30
Isa
Isa is offline
ik ben het hier niet mee eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 16:23
lukas15
lukas15 is offline
Ik ook niet. Er gaat al genoeg geld om in de topsport.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 16:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ligt eraan. In Brussel bijvoorbeeld de "Memorial Ivo Van Damme" is een begrip. Heel veel topsporters komen daar jaarlijks naar toe. Als het financieel allemaal goed gaat, dan heeft Brussel en de provincie daar ook profijt aan. Ik denk maar aan al de belastingen die ze er door innen. EN de horeca, winkels, ... in de omgeving zullen meer klanten hebben, wat ook weer extra inkomsten mee brengt voor hen, en dan ook weer extra belastingen voor de provincie ed.
Dus op het moment dat het eens financieel slecht gaat, omdat het crisis is in de economie, en de sponsers wegblijven, dan vind ik dat de provincie en de stad moeten bijspringen. Stel dat ze "Memorial Ivo Van Damme" moeten stoppen, dan zijn al de inkomsten die de volgende jaren gaan komen, als het weer beter wordt met de economie, ook weg.
Oud 08-02-2003, 18:11
Evito
Evito is offline
Ik heb daar neutraal gestemd, geloof ik. Slecht kan het niet zijn voor toeristische inkomsten toch? Maar het boeit me niet zoveel. Ik vind topsport wel belangrijk. Daar mag best wel geld aan uitgegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:12
Evito
Evito is offline
Alhoewel je misschien beter op sport klein niveau kunt subsidiëren. Dat is belangrijker voor de burger. De enige interesse die een burger in topsport kan hebben is het commerciële en het kijk-element.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:16
Anne
Anne is offline
Liever sport op klein niveau dan topsportevenementen. Topsporters kunnen sponsors overal vandaan halen, en daardoor hun evenementen ook bekostigen. De normale burger kent deze gelegenheid niet en voor hem is het dus veel lastiger om te kunnen sporten, als hij het geld er niet voor heeft. Sporten moet gestimuleerd worden.
Oud 08-02-2003, 18:17
Evito
Evito is offline
Waarom zouden de provincies topsport idd uberhaupt moeten ondersteunen? Is daar niet genoeg commercie omheen?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:25
Anne
Anne is offline
Citaat:
Evito schreef:
Waarom zouden de provincies topsport idd uberhaupt moeten ondersteunen? Is daar niet genoeg commercie omheen?
Dat bedoel ik.
Reageren

Regels voor berichten