Hebben jullie dat ook? ik heb dat echt zo super vaak. Dan besteed ik heel veel aandacht aan mijn haar, makeup, kleren enzo. En dan kom je iemand tegen en dan denk je; "okee het heeft geen zin gehad" Bijvoorbeeld de vriendin van mijn broer is superslank en knap, dan voel ik mezelf echt met de seconde leiljker worden. en een vriendin van me ziet er altijd gaaf uit, die heeft een uitstraling waar je U tegen zegt, dan voel ik me zo klein worden...
Dat je jezelf altijd minder leuk vindt dan anderen enzo...
*vaag topic eigenlijk, sorry*
Ik ken het eigenlijk wel heel goed. Dan heb ik (vind ik dan) kei leuke kleren aan en mijn haar kei goed en dan ziet niemand het ofzo dan heb ik zoiets laat maar. Probeer gewoon dan de goede kanten van jezelf te zien.
komt me wel bekend voor, ik heb het zelf heel erg sterk gehad. Nu is het een stuk minder, gewoon omdat ik mezelf qua innerlijk meer heb leren waarderen, en daarmee mijn uiterlijk. Ik denk dat het niet goed is jezelf constant te vergelijken met anderen, probeer je eigen stijl te ontdekken, die bij je past!
xSpit (mijn stijl verschilt per dag, qua mood maar ook uiterlijk)
hmm mjah heb ik ook wel es ooit...
maar de laatste tijd heb ik zoiets van: schijt aan wat iedereen van mij denkt...
dus ik ga me ook niet bepaald 'mooi' maken...
Ik heb dat altijd eigenlijk..., niet alleen over uiterlijk, maar ook innerlijk. Dat ik heel erg tegen andere mensen opkijk, en mezelf heel erg nutteloos en dozerig vind. Ik zoek ook altijd de fout bij mezelf als er iets fout gaat, omdat het niet in me opkomt dat het ook de fout van de andere kan zijn.
naja
Ik denk dat je moet proberen jezelf niet zoveel te vergelijken met andere mensen maar jou jou laten zijn. Iedereen heeft zn eigen mooiheid, dus vergelijken met een ander heeft heel weinig zin, je kunt er namelijk nooit hetzelfde uitzien. Je zult jezelf moeten accepteren zoals je bent, want veranderen doe je toch niet.. Richt je es op je eigen positieve punten, wat vind je wél mooi en niet meer zo vergelijken.
eigenlijk is het wel heel logisch dat je anderen beter ziet dan je zelf. want jij kent hun fouten niet en slechten kanten maar die van je zelf wel, en daar let je dan heel erg op.
sja ik heb een favo trui en broek en als ik die nie aan kan wanneer ik hem aan wou flip ik helemaal, en een meidje bij me uit de klas heef geldproblemen, mar ze koopt wel dure kleding bij Art en Stiletto (Uden) enz. en das best wel mooi en leuk om te zien en dan denk ik van :"damnit!!!!!!"
kheb het al wel es van anderen gehoord, maar heb er zelf eigenlijk nooit last van! ik bedoel, ik ben zoals ik ben en ik trek toch alleen maar dingen aan die ik zelf leuk vind en lekker vind zitten... Ik heb echt wel es als ik een vriendin van mij zie van: zoow jij ziet er stralend uit vandaag! Maar dan maak ik me niet druk dat ik dat misschien niet heb...Morgen ben ik misschien wel degene die zo straalt??? Tis een beetje moeilijk uit te leggen waarom merk ik nu, maar ik heb er bijna nooit last van...Ik vergelijk mezelf gewoon niet met anderen, ik denk dat jij dat misschien een beetje teveel doet
groetsssss
Ellen
Dat heb ik eigenlijk altijd, ik maak me altijd netjes wanneer er iemand komt, bv een vriendin van mijn vriend, die is echt heel zelfverzekerd en kletst continu... ziet er ook echt wel leuk uit... dan voel ik me ineens heel klein, lelijk en wil ik echt maken dat ik wegkom Ik heb dat eigenlijk met iedereen, ook op straat etc... *is er al mee bezig om daar wat aan te veranderen*
Ik denk dat bijna iedereen dat heeft en het is ook heel normaal. Misschien vinden andere mensen jou weer leuker dan zichzelf. Ik heb dit vroeger redelijk erg gehad en nu nog steeds een beetje, maar je moet inderdaad wel meer zelfvertrouwen krijgen. Hierdoor straal je ook meer uit!
Echt stom, want ik ben 's ochtends best lang bezig met mn haar, mn make-up, sieraden uitzoeken bij mn kleren enz. En dan kom je op school en dan ziet je kapsel er al niet meer uit, heb je weer per ongeluk in je oog zitten wrijven, zit je make-up overal. En dan heb je van die vriendinnen bij wie het haar altijd goed zit en die geeneens make-up nodig hebben omdat ze mooi genoeg zijn. En iedereen heeft een perfect figuur behalve ik (vind ik dan).