Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 22:39
Wasp
Wasp is offline
Ik zit met een dilemma.

Ik zal eerst proberen de situatie te omschrijven.
Sander, mijn stiefbroertje (14) woont sinds anderhalf jaar bij ons. Gaat allemaal hardstikke goed, gezellig, etc, maar er speelde zich deze week een vaag iets af.
Sander kreeg bezoek. Van een meisje van school. Allemaal heel leuk en aardig, we gaan een beetje kletsen met 't hele gezin, niets aan de hand.
Het is 11 uur 's avonds. De meeste liggen al te pitten, behalve Sander, dat meisje en ik. Dat meisje bleef slapen. We kletsen met z'n 3en over alles en nogwat. Sander werd moe en wilde naar bed gaan. Maar hij bleef toch nog, want op 1 of andere manier vertrouwde hij ons niet alleen. Afijn.
Uiteindlijk bleek hij toch zo moe te zijn dat hij tóch naar bed ging. Dus. Meisje en ik alleen over. Wij kletsen weer door. Niets meer, niets minder. 10 minuten later komt Sander. Hij vraagt wanneer ze komt slapen. 'Ja zo', zegt ze. Wij weer doorkletsen.. We waren de tijd een beetje kwijt. Het was al 02:30 's nachts, op een doordeweekse dag. Hehe. Oeps.
Goed, ze ging naar bed.
Ze kwam dit weekend weer langs. Met alle gevolgen van dien. Ik heb het er met Sander over gehad, over dat hij niet wilde dat zij en ik alleen ergens zijn. Niet eens een peukje roken buiten. Niet eens samen naar de benzinepomp om iets te kopen. Sander had haar al haar vrijheid weggenomen.
Hier baalde ze natuurlijk vet van, vertelde ze me. Logisch ook. We kunnen gewoon goed met elkaar praten. Dat is het enige wat er is. Maar nu komt het.

Sander heeft haar de keuze gesteld: Óf ze kiest voor mij; Dan wil Sander haar nooit meer zien. Óf ze kiest voor hem; dat zou betekenen dat ze hoogstens 'hoi' tegen me MAG zeggen.

Hij heeft dit al een keer eerder geflikt met een vriendinnetje van mijn broertje. Ermee bevriend geworden, en na een tijdje voor een keuze gesteld. Óf mijn broertje, Óf hem.

Ik word hier verdomme zwaar pissed van.

Hoe moet ik hier in VREDESNAAM mee om gaan?
Alvast bedankt voor de reacties..
Oud 09-02-2003, 22:53
Dotcom
Dotcom is offline
Tja als hij vriendinnen uitnodigt om eventueel iets mee te willen en jij maakt daar gebruik van om meisjes te leren kennen zou ik ook niet pikken.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:59
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Tja als hij vriendinnen uitnodigt om eventueel iets mee te willen en jij maakt daar gebruik van om meisjes te leren kennen zou ik ook niet pikken.
Aan die kant begrijp ik het ook wel, maar hun 2 zijn gewoon vrienden van elkaar. Niets meer. Dat hadden ze beide in het begin duidelijk verteld. En met dat 'leren kennen'.. Ik bedoel, ik mag nergens met haar zijn waar Sander niet bij is, want stel dat we het over hem hebben! We hebben niet eens de kans om een normaal gesprek te voeren of Sander duikt alweer tussen ons in.
Oud 09-02-2003, 23:13
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
waarom ga je niet met sander erover praten waarom hij zo bezitterig doet? en leg het uit dat wat hij doet niet normaal is enzo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:21
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
vrijgezel16d schreef:
waarom ga je niet met sander erover praten waarom hij zo bezitterig doet? en leg het uit dat wat hij doet niet normaal is enzo
Al gedaan. Hij zei me de hele tijd hoe ik het zou vinden als hij mijn vrienden 'afpakte'. Terwijl dat juist NIET is wat ik wil.. En tegen mij blijft hij opzich nog wel normaal doen, maar als ik dan via via hoor wat hij over mij lult..tjeez. Hij maakt me constant belachelijk tegen dat meisje. Hoor ik dus, achteraf, van dat meisje.
Oud 09-02-2003, 23:25
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Ventje heeft misschien te weinig aand8.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:27
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef:
Ventje heeft misschien te weinig aand8.
Dat is 1 ding wat zeker is. Maar daar lossen we dit probleem niet mee op ben ik bang.
Oud 09-02-2003, 23:28
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Oh shit.

Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:38
MazeMouse
MazeMouse is offline
Misschien jou broertje eens voor de keuze stellen dat hij of normaal doet of kan opzouten? (tja, als we dan toch cru moeten zijn doe het dan goed)
Oud 09-02-2003, 23:50
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Al gedaan. Hij zei me de hele tijd hoe ik het zou vinden als hij mijn vrienden 'afpakte'. Terwijl dat juist NIET is wat ik wil.. En tegen mij blijft hij opzich nog wel normaal doen, maar als ik dan via via hoor wat hij over mij lult..tjeez. Hij maakt me constant belachelijk tegen dat meisje. Hoor ik dus, achteraf, van dat meisje.
tjeez lastige situatie, maar jij verteld hem dus dat je dat meisje niet wilt en nog is het niet goed, en ouwehoert ie achter jou rug om over je, toch zwaar lullig, het lijkt erop dat ie zwaar jaloers is. en wat ik ook niet snap van hem dat hij en dat meisje dus vrienden zijn maar ondertussen eist ie haar wel helemaal op.
waarom word je niet gewoon eens goed kwaad op hem want blijkbaar luistert ie er niet eens naar. en wat is dat meisje nu van plan dan?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 00:03
SpiritX
SpiritX is offline
Typisch iets voor jongens van die leeftijd. Wees de oudste en de verstandigste en laat hem mooi z'n gang gaan. Hij went er langzaamaan vanzelf wel aan dat hij mensen niet op deze manier kan claimen. Ergens kan ik me zijn frustratie ook wel voorstellen, ik vond het zelf vroeger ook altijd erg irritant als er vrienden voor mij kwamen, maar meer aandacht voor mijn zus of broer leken te hebben....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 02:37
GRRR
GRRR is offline
je broertje een rot schop geven en een preek. vrouwen zijn geen bezit.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 07:21
Verwijderd
Nou ik kan het wel begrijpen hoor..
Hoe oud is dat meisje? 14? Sander heeft het idee dat jij zijn vriendinnetje afpikt, ja zelfs al is het alleen maar een goede vriendin. En zoiets gebeurt waarschijnlijk ook.. Op een gegeven moment vindt ze het boeiender om met jou te praten, dan met Sander die jou toch alleen maar zwart maakt terwijl zij zo goed met jou kan praten... Bovendien is het natuurlijk erg gewichtig als je tegen je vriendinnen kunt zeggen dat je zo goed kan praten met een jongen van 18!
En zo komt ze na een tijdje alleen nog maar voor jou bij jullie thuis... als dat al niet het geval is..

Okee misschien niet de beste uitleg, maar ik heb het ook meegemaakt (in mijn geval was ik dus zogezegd sander) en het is echt niet leuk hoor..

Dus wees de wijste en blijf gewoon uit de buurt!

Zeg nou zelf: hoe zou jij het vinden als een goede vriendin van jou het liefst met dat kleine broertje van jou praat?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 09:10
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Typisch iets voor jongens van die leeftijd. Wees de oudste en de verstandigste en laat hem mooi z'n gang gaan. Hij went er langzaamaan vanzelf wel aan dat hij mensen niet op deze manier kan claimen. Ergens kan ik me zijn frustratie ook wel voorstellen, ik vond het zelf vroeger ook altijd erg irritant als er vrienden voor mij kwamen, maar meer aandacht voor mijn zus of broer leken te hebben....
Oud 10-02-2003, 15:11
Verwijderd
Nou goed, ten eerste was zijn angst dat jullie het over hen zouden hebben dus wel terecht want dat hebben jullie dus ook gedaan.

Nou ja, ik kan me eigenlijk best voorstellen dat hij zich zo gedraagd. Ik denk dat hij vooral heel erg onzeker is, en tegen jou opkijkt. Dingen die voor jou heel duidelijk of logisch zijn, zijn voor hem op het moment misschien juist vraagstukken.

Ik denk ook dat je je er verder niet mee moet bemoeien, hij merkt vanzelf wel dat dit niet de juiste manier is om dingen aan te pakken. Ik neem niet aan dat dit meisje het zal pikken dat hij haar voor die keuze stelt, en dat ondervindt hij dan zelf wel.

Overigens zou ik het persoonlijk ook helemaal niet leuk vinden wanneer ik een vriend of vriendin mee naar huis mee zou nemen, en hij/zij vervolgens nog een hele tijd blijft kletsen met een familielid wanneer ik al lang naar bed ga. Misschien is het niet terecht enzo, maar ik zou me er ook niet prettig bij voelen.

Weet je verder ook wel heel zeker dat de intenties van dat meisje dezelfde zijn als de jouwe en zij dus niet in meer is geïnteresseerd dan gewoon met je kletsen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:54
Angeles
Angeles is offline
Ik kan het me van hem ook wel een beetje voorstellen, iemand komt langs voor hem en blijkt vervolgens meer aandacht te hebben voor zijn oudere broer. Zeker als je die leeftijd hebt en misschien niet zo zelfverzekerd bent, kan dat heel vervelend zijn.

Haar voor de keuze stellen gaat misschien wat ver, maar 'Sander heeft haar alle vrijheid ontnomen' vind ik in dit verband ook wel wat theatraal overkomen. Als Sander het vervelend vindt als zijn vrienden en vriendinnen veel meer naar zijn broer trekken dan naar hemzelf en hij besluit om die reden niet meer met hen om te gaan dan staat hem dat natuurlijk vrij. Of het de juiste aanpak is, is een tweede.

Weet je verder trouwens zeker dat hij niet meer voor dat meisje voelt dan jij denkt en weet? Want als hij verliefd op haar is dan is het helemaal dodelijk als dat meisje opeens meer met jou omgaat.

Anyway, ik zou me er als ik jou was helemaal niet mee bemoeien, laat het hem maar lekker zelf uitzoeken. Hij heeft jou immers niet gevraagd om een keuze te maken. Laat het hem maar lekker zelf uitvechten met haar. Hij krijgt nu de leeftijd waarop je die dingen zelf regelt en soms gaat dat fout, maar daar leer je van.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 16:45
wissie
wissie is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Ik zit met een dilemma.
Nee, zij zit met een dilemma. Zij moest een keuze maken, jij niet. Ik denk dat het meisje niet serieus in zou moeten gaan op deze onzin, en dit niet moet pikken. Jij trouwens ook niet.

Ik zou je broertje vertellen dat je het belachelijk vind en dat hij op moet houden met dit soort gedrag. Als dat meisje ook nog eens niets meer met hem te maken wil hebben, leert hij het vanzelf wel af.

Nog even een vraagje, weet je zeker dat het van alle kanten alleen om vriendschap gaat? Je broertje zou verliefd kunnen zijn op haar, of zij op jou? Of misschien is beide wel het geval
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:09
Dark Angel
Dark Angel is offline
Als ik 't meisje was zou ik je broertje in niet mis te verstane woorden vertellen dat dat NIET is hoe je met mensen omgaat...

Maargoed, haar keuze dus. Jij kan er in ieder geval niet veel aan veranderen behalve je een beetje afzijdig houden.
Oud 10-02-2003, 19:21
Verwijderd
Kick his ass, tis tenslotte je jongere broertje. De opvoeding van hem ligt ook een klein beetje bij jou.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Overigens zou ik het persoonlijk ook helemaal niet leuk vinden wanneer ik een vriend of vriendin mee naar huis mee zou nemen, en hij/zij vervolgens nog een hele tijd blijft kletsen met een familielid wanneer ik al lang naar bed ga. Misschien is het niet terecht enzo, maar ik zou me er ook niet prettig bij voelen.
ja, inderdaad.

Ik kan echt alleen maar heel erg goed begrijpen hoe hij zich voelt.
Het is niet aanvallend bedoeld ofzo, maar waarom moet jij dan steeds met dat meisje gaan kletsen, ze kwam toch voor hem..niet voor jou?
Jij hebt toch je eigen vrienden en vriendinnen neem ik aan..

En natuurlijk was het fout van hem om dat meisje te dwingen zo'n keuze te maken. Maar dat is gewoon een wanhoopsactie.
Het is echt niet onaardig bedoeld tegenover jou, maar terwijl ik het verhaal las kon ik me echt goed in hem inleven.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ja, inderdaad.

Ik kan echt alleen maar heel erg goed begrijpen hoe hij zich voelt.
Het is niet aanvallend bedoeld ofzo, maar waarom moet jij dan steeds met dat meisje gaan kletsen, ze kwam toch voor hem..niet voor jou?
Jij hebt toch je eigen vrienden en vriendinnen neem ik aan..

En natuurlijk was het fout van hem om dat meisje te dwingen zo'n keuze te maken. Maar dat is gewoon een wanhoopsactie.
Het is echt niet onaardig bedoeld tegenover jou, maar terwijl ik het verhaal las kon ik me echt goed in hem inleven.
Ja, hier kan ik me idd ook wel in vinden...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 12:11
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
wissie schreef:
Nog even een vraagje, weet je zeker dat het van alle kanten alleen om vriendschap gaat? Je broertje zou verliefd kunnen zijn op haar, of zij op jou? Of misschien is beide wel het geval
Mja.. ze schijnt me dus leuk te vinden vertelde me ze. Ik denk dat ik wat naar de achtergrond ga. Laat 't wel ff rusten, denk dat dat 't beste is.
Oud 11-02-2003, 12:14
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Tuurlijk, dat begrijp ik ook. Het vage is, dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd. Maar dan andersom. Mijn andere broertje had een vriendinnetje, Sander ging steeds meer met haar om, en toen stelde Sander haar voor de keuze, hij of ik.
Oud 11-02-2003, 15:34
Angeles
Angeles is offline
In dat geval is het inderdaad wel anders. Toch zou ik hem gewoon aan laten modderen. Hij komt er vanzelf wel achter dat het zo niet werkt. Verstandige vrienden van jou trappen daar natuurlijk ook niet in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten