Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
waarom word je niet gewoon eens goed kwaad op hem want blijkbaar luistert ie er niet eens naar. en wat is dat meisje nu van plan dan? |
![]() |
|
Typisch iets voor jongens van die leeftijd. Wees de oudste en de verstandigste en laat hem mooi z'n gang gaan. Hij went er langzaamaan vanzelf wel aan dat hij mensen niet op deze manier kan claimen. Ergens kan ik me zijn frustratie ook wel voorstellen, ik vond het zelf vroeger ook altijd erg irritant als er vrienden voor mij kwamen, maar meer aandacht voor mijn zus of broer leken te hebben....
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ik kan het wel begrijpen hoor..
Hoe oud is dat meisje? 14? Sander heeft het idee dat jij zijn vriendinnetje afpikt, ja zelfs al is het alleen maar een goede vriendin. En zoiets gebeurt waarschijnlijk ook.. Op een gegeven moment vindt ze het boeiender om met jou te praten, dan met Sander die jou toch alleen maar zwart maakt terwijl zij zo goed met jou kan praten... Bovendien is het natuurlijk erg gewichtig als je tegen je vriendinnen kunt zeggen dat je zo goed kan praten met een jongen van 18! En zo komt ze na een tijdje alleen nog maar voor jou bij jullie thuis... als dat al niet het geval is.. Okee misschien niet de beste uitleg, maar ik heb het ook meegemaakt (in mijn geval was ik dus zogezegd sander) en het is echt niet leuk hoor.. Dus wees de wijste en blijf gewoon uit de buurt! Zeg nou zelf: hoe zou jij het vinden als een goede vriendin van jou het liefst met dat kleine broertje van jou praat? |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nou goed, ten eerste was zijn angst dat jullie het over hen zouden hebben dus wel terecht want dat hebben jullie dus ook gedaan.
Nou ja, ik kan me eigenlijk best voorstellen dat hij zich zo gedraagd. Ik denk dat hij vooral heel erg onzeker is, en tegen jou opkijkt. Dingen die voor jou heel duidelijk of logisch zijn, zijn voor hem op het moment misschien juist vraagstukken. Ik denk ook dat je je er verder niet mee moet bemoeien, hij merkt vanzelf wel dat dit niet de juiste manier is om dingen aan te pakken. Ik neem niet aan dat dit meisje het zal pikken dat hij haar voor die keuze stelt, en dat ondervindt hij dan zelf wel. Overigens zou ik het persoonlijk ook helemaal niet leuk vinden wanneer ik een vriend of vriendin mee naar huis mee zou nemen, en hij/zij vervolgens nog een hele tijd blijft kletsen met een familielid wanneer ik al lang naar bed ga. Misschien is het niet terecht enzo, maar ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Weet je verder ook wel heel zeker dat de intenties van dat meisje dezelfde zijn als de jouwe en zij dus niet in meer is geïnteresseerd dan gewoon met je kletsen? |
![]() |
|
![]() |
Ik kan het me van hem ook wel een beetje voorstellen, iemand komt langs voor hem en blijkt vervolgens meer aandacht te hebben voor zijn oudere broer. Zeker als je die leeftijd hebt en misschien niet zo zelfverzekerd bent, kan dat heel vervelend zijn.
Haar voor de keuze stellen gaat misschien wat ver, maar 'Sander heeft haar alle vrijheid ontnomen' vind ik in dit verband ook wel wat theatraal overkomen. Als Sander het vervelend vindt als zijn vrienden en vriendinnen veel meer naar zijn broer trekken dan naar hemzelf en hij besluit om die reden niet meer met hen om te gaan dan staat hem dat natuurlijk vrij. Of het de juiste aanpak is, is een tweede. Weet je verder trouwens zeker dat hij niet meer voor dat meisje voelt dan jij denkt en weet? Want als hij verliefd op haar is dan is het helemaal dodelijk als dat meisje opeens meer met jou omgaat. Anyway, ik zou me er als ik jou was helemaal niet mee bemoeien, laat het hem maar lekker zelf uitzoeken. Hij heeft jou immers niet gevraagd om een keuze te maken. Laat het hem maar lekker zelf uitvechten met haar. Hij krijgt nu de leeftijd waarop je die dingen zelf regelt en soms gaat dat fout, maar daar leer je van. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zou je broertje vertellen dat je het belachelijk vind en dat hij op moet houden met dit soort gedrag. Als dat meisje ook nog eens niets meer met hem te maken wil hebben, leert hij het vanzelf wel af. Nog even een vraagje, weet je zeker dat het van alle kanten alleen om vriendschap gaat? Je broertje zou verliefd kunnen zijn op haar, of zij op jou? Of misschien is beide wel het geval ![]() |
![]() |
|
Als ik 't meisje was zou ik je broertje in niet mis te verstane woorden vertellen dat dat NIET is hoe je met mensen omgaat...
Maargoed, haar keuze dus. Jij kan er in ieder geval niet veel aan veranderen behalve je een beetje afzijdig houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan echt alleen maar heel erg goed begrijpen hoe hij zich voelt. Het is niet aanvallend bedoeld ofzo, maar waarom moet jij dan steeds met dat meisje gaan kletsen, ze kwam toch voor hem..niet voor jou? Jij hebt toch je eigen vrienden en vriendinnen neem ik aan.. En natuurlijk was het fout van hem om dat meisje te dwingen zo'n keuze te maken. Maar dat is gewoon een wanhoopsactie. Het is echt niet onaardig bedoeld tegenover jou, maar terwijl ik het verhaal las kon ik me echt goed in hem inleven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|