Advertentie | |
|
![]() |
|
Vertel Ome Sam eens, wat houdt PW nu eigenlijk precies in...? Met name ben ik geinteresseerd in het wetenschappelijke aspect er van, want op mij komt het een beetje over als zijnde een HBO-studie (kinderen, opvoeding e.d.)? Dit is overigens niet denigrerend bedoeld.
|
![]() |
Ik studeer het in Leiden. Het wetenschappelijke aspect zit vooral denk ik in dat je veel theorie leert en ontzettend weinig met de praktijk in aanraking komt, er ligt veel nadruk op onderzoek doen en zelf onderzoek leren doen, je leert veel statistiek, analyses maken, dat soort dingen. Je leert bijvoorbeeld ook over de geschiedenis van de pedagogiek en het gezin, over interculturele pedagogiek, over wetenschapsleer, enzovoort. Veel vakken zijn ook erg gericht op ontwikkelingspsychologie. Overigens hangt het wel heel erg af van de richting die je kiest.
Bij een HBO-studie hou je je denk ik meer bezig met de stof in toegepaste vorm, dus hoe je het moet doen in de praktijk, op de universiteit leer je veel over onderzoek dat is gedaan, over hoe het onderzoek is gedaan, over toonaangevende theorieën. HBO is meer gericht op het beroep dat je later gaat doen en dat je daarvoor wordt klaargestoomd, universiteit meer op kennis en het zelf kunnen toepassen en interpreteren van kennis. Het verschil tussen HBO en universiteit zit niet vooral in de inhoud, maar meer in de manier waarop je leert. Dat het over kinderen en opvoeding gaat zegt niets over de manier waarop je leert. Je hebt tegenwoordig bijna alle studies op HBO-niveau en op universitair niveau. Ik vind Leiden zelf een hele leuke stad, maar ik zou er gewoon zelf naartoe gaan en kijken, net als in Nijmegen, en ook naar het aanbod van de universiteit kijken. Welke afstudeerrichtingen en mogelijkheden heb je waar, dat is ook best belangrijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
bedankt voor jullie reacties!
Ik heb eens heel goed overwogen bij mezelf wat belangrijker is, studie of stad. Aangezien jullie vooral nijmegen aanraden, denk ik dat ik ook voor nijmegen kies. Het is inderdaad een stuk dichterbij en dat is ook makkelijk, omdat ik een bijbaan hier heb, die ik graag wil houden. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maandag: 13.45-15.30 Opvoedingsgeschiedenis Dinsdag: 8.45-10.30 Werkcollege Beschrijvende Statistiek 10.45-12.30 Tutorgroep 13.45-15.30 Hoorcollege Beschrijvende Statistiek Woensdag:13.45-15.30 Psychologie van opvoeding en onderwijs (begint pas in maart) Donderdag:15.45-17.45 Opvoedingsgeschiedenis Op vrijdag zijn we altijd vrij! ![]() Valt best mee toch? ![]() ![]()
|
Jep, t is af en toe best vervelend om voor maar 1 college 'helemaal' naar Nijmegen te reizen, wat dat betreft zou ik liever een paar volle dagen hebben en de rest van de week vrij. T tweede jaar schijnt wel weer een stuk(je) zwaarder te zijn, maar dat zien we dan wel weer
![]() En verder, PWO is echt een leuke, interessante studie, vind ik tenminste ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Kiezen voor stad of studie? Verwijderd | 2 | 08-02-2017 21:31 | |
Algemene schoolzaken |
Het grote wat ga je volgend jaar studeren topic Crimson | 234 | 28-04-2007 16:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Jeanne D'Arc mjk | 7 | 13-10-2005 01:56 | |
Algemene schoolzaken |
Wat ga je studeren? the tourist | 112 | 19-12-2003 13:32 | |
Algemene schoolzaken |
Waarom loting????? watervlo | 29 | 08-08-2003 11:50 | |
Algemene schoolzaken |
politicologie $@nd€r $@l@m@nd€r | 25 | 04-04-2003 16:47 |