Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2003, 09:38
hopefully
hopefully is offline
heey mensen,

Ik denk dat het een lang verhaal wordt om het duidelijk te maken, maar goed. Nou Nu 4 jaar geleden is een vriendin van mij verhuisd, we waren een grote groep, en daar zijn er inmiddels wat van afgevallen. Nou ik heb nog steeds contact met haar, en ook 3 anderen hebben dat nog, waarvan 1 heel weinig. Nou we zouden afgelopen vakantie op tienertour gaan, en ik had dat dus allemaal geregeld voro treintijden enz. zeggen 2 meiden een dag voordat we weg zouden gaan af!! ik, en J. ( die verhuisd is) boos op die andere 2.. beetje gezeur maar goed. Nou J en ik hebben tot nu toe veel contact gehad enzo. die andere 3, veel minder volgens mij. Maar goed, nu hoorde ik dus gisteren dat J. dit weekend in ons dorp is... en wat ik nog meer hoorde was dat ze met zn allen naar de dicotheek gaan.... samen met het zusje van J. en haar vriendin uit ons dorp. Maar goed, ik dus beetje 'wat is dit nou?, he, waarom zullen ze mij dan niet uit hebben genodigd?' Nu hoorde ik dus ook dat een broer van 1 van hun ook meegaat omdat de auto nog niet vol was.... Maar goed. Mijn punt is nu dus, zijn dit nog wel echte vrienden? We hebben afgesproken dat we een keer wat met zn alleen zouden doen, en nu is J. een keer weer hier, en dan nodigen ze mij niet uit!! Nu voel ik me daar dus best klote onder... net alsof ze mij buitensluiten.... terwijl ik toch best wel veel met ze om ga. Ze zijn niet mn beste vrienden zeg maar, maar we doen wel dingen samen, sporten, en naar J toe en als zij hier is...

Moet ik nu echt afstand van ze nemen? Of moet ik vragen van waarom ze mij niet uit hebben genodigd en dat we het dan uitpraten en weer verder gaan...?

Ik weet het niet meer, aan de ene kant heb ik zoiets van 'laat ze het dan ook maar bekijken!' maar dan weer... dat is wel zo gemakkelijk...

Weet iemand van jullie hoe ik dit het beste aan kan pakken?
alvast bedankt,
hopefully..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 10:26
Miss Helena
Miss Helena is offline
Als t mij gebeurd zou zijn, zou k echt pissed zijn... Maar, je weet de reden niet, en die weet je pas als je er met die J. over gaat praten. Met J., omdat je met haar zo'n goed contact had enzo... Probeer je nog niet te druk te maken, en kijk eerst wat ze erop te zeggen heeft. Suc6!
Oud 15-02-2003, 11:42
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
ja dat zou ik ook doen
eerst voorzichtig ernaar vragen (iets van 'ik hoorde dat jullie ..... uit waren gegaan..') en dan haar reactie afwachten.. of vervolgens iets vragen van "was het nog leuk?"
je kan dan al wel iets aan haar reactie merken denk ik, bv als ze steeds snel over iets anders begint nadat jij ernaar hebt gevraagd..
of je kan iets zeggen van "goh, ik hoorde dat je broer ook nog mee was gegaan omdat er nog plek over was in de auto...."
ik zou gewoon eens haar reactie afwachten, voor je echt meteen een diepgaand gesprek probeert te beginnen om het uit te praten (ofzo)

ik kan het verder niet echt inschatten, omdat ik haar niet ken
haar reactie enzo, of je dan nog door gaat vragen of dat je het eigenlijk wel duidelijk vind, dat zul je zelf moeten inschatten denk ik..

maar ik zou er dus wel op de een of andere manier toch over beginnen, maar gewoon met een beetje een onschuldige vraag dus

succes
Oud 15-02-2003, 14:29
Verwijderd
Ik zou ze er gewoon mee confronteren en vragen waarom ze jou niet hebben uitgenodigd en vertellen hoe jij je daaronder voelt.

Dan hun reactie afwachten en daaruit bepalen of jij nog moeite voor hen wil doen of maar helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:18
hopefully
hopefully is offline
nou okeej, dank u, ik zal het eens proberen...
I'll keep u in touch!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:06
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten