Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 14:46
Janet
Janet is offline
dat is niet goed en hij wil dat zelf ook niet dat ik dat doe...voorbeeld:
we gaan uit en ik trek iets aan dat hij leuk vind,later kom ik er achter dat ik me zelf er niet prettig in voelde (''vergeten'') en zeg dat tege hem....

ander: we zijn op een verjaardag,we gaan uit,ik ben dood op maar wil blijven omdat hij het naar ze zin heb....

hoe leer ik dit af? want het lijkt me niet gezond.... help?
Oud 21-01-2003, 15:00
Verwijderd
jeetje, wat een lastig probleem, vooral omdat je je er niet zo bewust van bent op de momenten dat je het doet lijkt me..

Kijk, het is natuurlijk iets waarbij je elkaar in het midden moet treffen, zoals jij wil weg, hij wil blijven.. dan kun je of de ene keer blijven en de andere keer weg gaan, of een duidelijk tijd afspreken van nou, dan blijven we nog een half uurtje..

Probeer er eerst maar es achter te komen wat JIJ precies wil, zodat je je daar goed bewust van gaat worden en goed het verschil gaat voelen tussen wanneer je iets doet voor jezelf, of wanneer je iets eigenlijk doet voor hem (maar het daardoor, indirect, zelf ook 'leuk' vind want je doet hem een 'plezier').

Ik denk dat je dan je gedrag pas echt kunt veranderen....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:06
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
jeetje, wat een lastig probleem, vooral omdat je je er niet zo bewust van bent op de momenten dat je het doet lijkt me..

Kijk, het is natuurlijk iets waarbij je elkaar in het midden moet treffen, zoals jij wil weg, hij wil blijven.. dan kun je of de ene keer blijven en de andere keer weg gaan, of een duidelijk tijd afspreken van nou, dan blijven we nog een half uurtje..

Probeer er eerst maar es achter te komen wat JIJ precies wil, zodat je je daar goed bewust van gaat worden en goed het verschil gaat voelen tussen wanneer je iets doet voor jezelf, of wanneer je iets eigenlijk doet voor hem (maar het daardoor, indirect, zelf ook 'leuk' vind want je doet hem een 'plezier').

Ik denk dat je dan je gedrag pas echt kunt veranderen....
she said enough ben het helemaal met haar eens
Oud 22-01-2003, 11:22
Hukkie
Hukkie is offline
Onvoldoende assertiviteit kan je relatie naar de knoppen helpen. Het is belangrijk om aan te geven wat jij wilt, hoe lief je het ook bedoelt qua rekening houden met hem. Ik heb het zelf ook meegemaakt en op een gegeven moment wordt het echt irritant voor de ander als je jezelf steeds überflexibel en meningloos opstelt.
Ik denk dat het ook een gevoel van onzekerheid meegeeft aan je partner: 'hee, ze zegt nu wel van zus en zo, maar wil ze dat ook wel?' Geef gewoon duidelijk je mening en neem vooral zelf ook een initiatief met dingen, maar houd daarbij natuurlijk wel op een normale manier rekeing houden met je vriend
Oud 22-01-2003, 19:40
Janet
Janet is offline
jullie hebben wel gelijk,maar ik ben ook zekers onzeker van/over me zelf....ik wil graag dat ie het naar ze zin heeft en als ik denk te merken dat hij het niet leuk vind dan vraag ik 300x (overdreven natuurlijk maar wel vaak) of hij het echt wel leuk vind,hij laat het meestal niet blijken(zo is ze karakter niet) en dan word ie boos omdat ik steeds vraag of ie het echt leuk vind..(snap je het nog?)
Oud 22-01-2003, 21:47
slimmieslak
slimmieslak is offline
oow stoppen!!! dit kan echt niet!
precies het zelfde heb ik ook gedaan, me altijd maar aan mijn vriend aanpassen. dat deed ik zo erg dat ik niet meer mezelf kon zijn bij hem.
hij was dus gek op zijn ideaal beeld en niet op mij!
maar 't is al supergoed dat je jezelf realiseert dat het niet goed is wat je doet!
volgens mij moet je nu ff heel goed nadenken over alles wat je doet vraag je telkens af of je dit wel wil!
misschien kan jou lieve vriendje je daarbij helpen door te vragen of je het naar je zin hebt en of je je lekker voelt in deze kleren, wat jij graag wilt doen!
suc6
x
Oud 23-01-2003, 11:19
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Janet schreef:
jullie hebben wel gelijk,maar ik ben ook zekers onzeker van/over me zelf....ik wil graag dat ie het naar ze zin heeft en als ik denk te merken dat hij het niet leuk vind dan vraag ik 300x (overdreven natuurlijk maar wel vaak) of hij het echt wel leuk vind,hij laat het meestal niet blijken(zo is ze karakter niet) en dan word ie boos omdat ik steeds vraag of ie het echt leuk vind..(snap je het nog?)
Als je hem vraagt of hij het er wel mee eens is of iets wel leuk vind of niet, geloof hem dan op zijn woord. Je kunt hem wel vertellen dat je soms denkt dat hij het niet meent en dat jij het fijn vind als hij laat blijken van wel, als bevestiging voor jou. Vertel hem gerust over je onzekerheid, als jouw vriend denk ik dat hij daar wel begrip voor heeft.
Ik denk dat je je nog vrij ongemakkelijk bij hem voelt, onbewust misschien. Het enige wat echt helpt is eerlijk tegen elkaar zijn en elkaars mening respecteren.
Oud 23-01-2003, 11:26
Studentje
Studentje is offline
Als jij moe bent moet je dat tegen hem zeggen. Dat zal hij absoluut niet erg vinden, daar ben ik van overtuigd. Mijn vriendin heeft ook de neiging om te veel rekening met mij te houden, maar niemand heeft er wat aan als zij doodmoe is tijdens het uitgaan oid. Dan kan ze dat beter zeggen, zodat ik haar naar huis kan brengen. Net zoals kleren, ik heb liever dat zij iets aantrekt wat zij lekker vindt zitten, dan iets wat ze niet lekker vindt zitten, maar wat ik mooier vind.

Geloof mij, de meeste jongens zitten helemaal niet te wachten op een meisje dat precies doet wat zij willen, en met alles rekening houdt met haar vriend.

Maar het probleem zal waarschijnlijk zijn dat je niet precies weet welke momenten je wel en welke je wat minder rekening kan houden met je vriend. Daarom zou ik het er een keer met hem over hebben. Waarschijnlijk zal hij er dan meer op gaan letten, en uit zichzelf wel eens zeggen dat jullie beter naar huis kunnen gaan, want ik neem aan dat jouw vriend het wel door heeft als jij moe bent.
Oud 25-01-2003, 23:15
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Gewoon goed met hem er over praten. In een relatie gaat het over samen beslissen. Jij moet niet alleen rekening met hem houden maar hij ook met jou. Als hij dat niet doet wat voor nut heeft die relatie dan. Als jij je er niet goed bij voelt. Je moet wel gelkkig zijn enzo.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 02:58
MazeMouse
MazeMouse is offline
En ik ben juist van ongeveer hetzelfde type. Als het voor mijn vriendin goed is dan vind ik het ook goed. Je zult er over moeten praten en het samen uitwerken.
Oud 26-01-2003, 12:49
Janet
Janet is offline
ja jullie hebben wel gelijk en zeg het ook enzo dat ik moei ben,maar als hij het net naar ze zin heb.....dan vind ik dat ik niet moet zeiken en door gaan...maar als ik emaal zit slaap ik....

hij zegt ook vaak zelf van ja,als je dat niet wilt zeg t dan gewoon....

hij is verder heel lief en zo en zit zelf ook op het forum....(onzin enzo)
Oud 27-01-2003, 03:28
westlander84
westlander84 is offline
ik doe ook alles voor me vriendin. maar ze heb het pas uitgemaakt en zelfs nu wil ik nog gaan knokken voor haar. want ik hou meer van der dan een mens ken zeggen in woorden
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 13:18
Janet
Janet is offline
Citaat:
westlander84 schreef:
ik doe ook alles voor me vriendin. maar ze heb het pas uitgemaakt en zelfs nu wil ik nog gaan knokken voor haar. want ik hou meer van der dan een mens ken zeggen in woorden
jah maar als ze niet wil.... dan houd t toch op?
Oud 19-02-2003, 22:36
Parolientje
Parolientje is offline
Citaat:
westlander84 schreef:
Trouwens ze heeft mij al, dus ga naar je eigen vriendin.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 23:10
Verwijderd
*kuch*
ik kan hier gezien m'n eigen geschiedenis beter over zwijgen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 10:37
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
't helpt wel aardig als je jezelf voorop stelt. Ook al mag dat misschien wel egoistisch klinken. Natuurlijk 'moet' je ook rekening houden met een ander, maar overdrijven is ook een vak.
Reageren

Regels voor berichten