Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2003, 13:47
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring mee?
Er werd gezegd dat het makkelijk kan...
denk het ook wel... misschien...
vertel es

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 13:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 14:06
Wasp
Wasp is offline
Ik rijd wel eens op m'n brommer.. als ik stoned ben.
Elke keer dénk ik dat ik beter dan ooit rijd.
Maar dan hoor ik achteraf van: 'Jezus jij zigzagte ook erg toen en toen'

:/
Oud 04-02-2003, 15:23
Destrøyer
Destrøyer is offline
met fietsen zie ik dan de weg overdwars bewegen, dus dan weet ik dat ik letterlijk over de straat slinger
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik les tamelijk vaak stoned... bijna al mijn vrienden met een rijbewijs blowen als ze moeten rijden...

als je weet dat blowen voor jezelf niet zo'n overweldigende impact heeft kun je dat best doen
Oud 04-02-2003, 16:18
]{ing
]{ing is offline
ik denk dat je van stoned zijn en auto rijden alerter word en beter op gaat letten dan je normaal al doet.

Maar je moet er ook rekening mee houden dat je trager bent. Ik denk wel dat het goed is als je je gesresst voelt, daardoor stelt wiet je juist in staat om goed op te letten. Maar dat verschilt per persoon, de een kan er goed mee omgaan de ander niet. Sommige mensen rijden stoned net zo erg als dronken. Ik heb geen auto of brommer, maar op de fiets rijd ik zelfs beter als ik stoned ben (omdat ik dan juist alert ben).. Alcohol is wat dat betreft 100x erger.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 16:45
Günther
Günther is offline
Citaat:
birthmark schreef:
als je weet dat blowen voor jezelf niet zo'n overweldigende impact heeft kun je dat best doen
Oud 04-02-2003, 17:50
Destrøyer
Destrøyer is offline
alcohol verdoofd je inderdaad zodanig dat je overmoedig wordt, blowen is minder vanzelfsprekend dus dan heb je zoiets van "shit, ik ben hartstikke gaar, ik moet opletten voor ik tegen'n boom aanknal"
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 17:10
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik rij regelmatig stoned (binnenkort vaker want dan heb ik mijn eigen auto en dan kan niemand het wat schelen dat ie naar wiet stinkt hehehe)

maar ik denk dat het per persoon verschilt, mijn vrienden vinden dat ik beter rij als ik stoned ben omdat ik rustiger rij dan als ik nuchter ben....

ik ben me er altijd bewust van dat ik stoned ben en stem mijn rijgedrag daar op af.....
Oud 06-02-2003, 00:14
Copeland
Copeland is offline
ik rijd ook vaak moeilijk high rond op mn brommer, en ik kan je vertellen, het bevalt uitstekend! ik vind het echt supertrippend, je denkt echt dat je veel beter kunt rijden enzo!

je moet natuurlijk niet TE wazig zijn, want dan kan het toch wel link worden...

offtopic: trouwens is wheelies rijden op een fiets ook leuk als je knetter bent
Oud 06-02-2003, 16:13
Taeke
Taeke is offline
In de lokale krant stond een paar maanden geleden dat als je stoned bent, dat het geen invloed heeft op de rijvaardigheid. Ik kan me dat alleen niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 18:19
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
EdHunter schreef:
In de lokale krant stond een paar maanden geleden dat als je stoned bent, dat het geen invloed heeft op de rijvaardigheid. Ik kan me dat alleen niet voorstellen.
uitslagen van een onderzoek 12.01.htm
Oud 06-02-2003, 18:29
Gatara
Gatara is offline
Nou.... 1 keer was op straat lopen hartstikke eng. De straat leek twee keer zo groot en er waren zoveel lichtjes (wel mooi ) Maar ik herkende dus niks (het is eigenlijk een hele lelijke straat).

1 keer op de fiets.... maar dat doe ik ook niet meer was net naar Star Wars geweest en had het gevoel dat ik op een space ship was heh.... nou,.. maar opletten? ho maar...

Nee, lijkt me geen goed idee
Als ik weet dat ik auto moet rijden, dan raak ik geeneen geestveranderende drugs aan: ik wil mezelf en anderen niet onnodig in gevaar brengen.

(overigens was er recent iemand aangehouden in amsterdam. De chauffeur reed stapvoets waar je 50 mocht rijden. Toen hij het raampje opendeed, wisten agenten meteen waarom verder werd nog een halve wietplantage (qua hoeveelheid wiet, dan ) in zijn auto aangetroffen )
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 18:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
ik rij regelmatig stoned (binnenkort vaker want dan heb ik mijn eigen auto en dan kan niemand het wat schelen dat ie naar wiet stinkt hehehe)

maar ik denk dat het per persoon verschilt, mijn vrienden vinden dat ik beter rij als ik stoned ben omdat ik rustiger rij dan als ik nuchter ben....

ik ben me er altijd bewust van dat ik stoned ben en stem mijn rijgedrag daar op af.....
Gaat je reactievermogen niet sterk achteruit?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:17
apekop123
apekop123 is offline
Ik heb nog nooit stoned gereden (in een auto), maar ik merk wel dat als ik een paar dagen veel heb geblowd dat ik minder goed rij. Dat je dingen te laat ziet enz.

Ik fiets wel vaak stoned / high das altijd wel cool ik denk dat ik keer keer in de zomer na 1/2 portie paddo's ga varen dat lijkt me wel wreed wicked
Oud 06-02-2003, 22:21
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Gaat je reactievermogen niet sterk achteruit?
nee, nooit last van gehad (zoals ik al zei ik rij niet zwaar stoned rond...)

ik zie en handel net zo snel als normaal omdat ik me er noujuist extra op focus omdat ik weet dat ik stoned ben......

ik ben gewoon stoned op de manier zoals ik wil, zit ik in een shop dan ben ik zo lam als iets, zit ik in de auto dan ben ik gewoon allert....
Oud 07-02-2003, 00:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
nee, nooit last van gehad (zoals ik al zei ik rij niet zwaar stoned rond...)

ik zie en handel net zo snel als normaal omdat ik me er noujuist extra op focus omdat ik weet dat ik stoned ben......

ik ben gewoon stoned op de manier zoals ik wil, zit ik in een shop dan ben ik zo lam als iets, zit ik in de auto dan ben ik gewoon allert....
gebruik je regelmatig? want dan denk ik dat de effecten minder heftig zijn....

ik ben zo helemaal gaar
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 13:22
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Gatara schreef:
gebruik je regelmatig? want dan denk ik dat de effecten minder heftig zijn....

ik ben zo helemaal gaar
mwa ik blow denk ik een 4/5 keer in de week....

en dat is zeker wel waar, toen ik in het begin weinig rookte werd ik veel stoneder van 1 joint!
Oud 09-02-2003, 13:31
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:

en dat is zeker wel waar, toen ik in het begin weinig rookte werd ik veel stoneder van 1 joint!
like...duh!!1
Oud 09-02-2003, 20:00
naam onbekend
naam onbekend is offline
Als je aangehouden wordt onder invloed van softdrugs is de boete in ieder geval net zo hoog als wanneer je onder invloed bent van alcohol.

Ik denk zelf dat het er vanaf hangt hoe je reageert op het middel. Ik denk ook dat je high best kunt rijden, maar als je stoned bent kun je best wel suf worden, en dan is het wat minder veilig.
Oud 09-02-2003, 23:18
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ik denk dat je van stoned zijn en auto rijden alerter word en beter op gaat letten dan je normaal al doet.

Maar je moet er ook rekening mee houden dat je trager bent. Ik denk wel dat het goed is als je je gesresst voelt, daardoor stelt wiet je juist in staat om goed op te letten. Maar dat verschilt per persoon, de een kan er goed mee omgaan de ander niet. Sommige mensen rijden stoned net zo erg als dronken. Ik heb geen auto of brommer, maar op de fiets rijd ik zelfs beter als ik stoned ben (omdat ik dan juist alert ben).. Alcohol is wat dat betreft 100x erger.
Ik heb mn eigen auto en blow regelmatig, dus komt redelijk vaak voor, en ben het met bovenstaande helemaal eens.

Nog nooit echt problemen mee gehad, je moet er idd wel rekening mee houden en niet al te kritisch naar je parkeerkunsten kijken...
Maar als je echt heel ver weg bent is het toch wel af te raden, had laatst hasjmelk op, en toen had ik wel het idee dat ik een stuk minder goed reed, moest gelukkig niet al te ver rijden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 10:13
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef:
Als je aangehouden wordt onder invloed van softdrugs is de boete in ieder geval net zo hoog als wanneer je onder invloed bent van alcohol.

Ik denk zelf dat het er vanaf hangt hoe je reageert op het middel. Ik denk ook dat je high best kunt rijden, maar als je stoned bent kun je best wel suf worden, en dan is het wat minder veilig.
volgens mij he, krijg je geen boete als je geblowd hebt...
lijkt me moeilijk... misschien als je blowt terwijl je aangehouden wordt, maar dat weet ik ook niet zeker...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 15:57
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
SecreT-JunkY schreef:
volgens mij he, krijg je geen boete als je geblowd hebt...
lijkt me moeilijk... misschien als je blowt terwijl je aangehouden wordt, maar dat weet ik ook niet zeker...
Volgens mij mag het niet (ik bedoel het is niet eens helemaal legaal...) maar ze kunnen het een beetje moeilijk controleren...
"Mijnheer wilt u even uitstappen en in het bakje plassen?"
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 17:01
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Glass Ghost schreef:
Volgens mij mag het niet (ik bedoel het is niet eens helemaal legaal...) maar ze kunnen het een beetje moeilijk controleren...
"Mijnheer wilt u even uitstappen en in het bakje plassen?"
Je auto ruikt dan toch helemaal naar hasj/wiet? Dat heeft zo'n agent dan meteen door.
Oud 10-02-2003, 19:23
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
Je auto ruikt dan toch helemaal naar hasj/wiet? Dat heeft zo'n agent dan meteen door.
Of hij het doorheeft maakt niet zo veel uit, hij kan toch niet echt iets bewijzen, en verder zit ik meestal niet in mn eentje in de auto als dat zou kunnen gebeuren, dus kan je nog altijd zeggen dat jij de bob bent maar dat andere mensen daarom nog wel lol kunnen hebben...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:40
notbonefish
notbonefish is offline
stoned rijden is veel minder gevaarlijk dan dronken rijden. alleen gaat je reactiesnelheid wel een beetje achteruit, dacht ik?

maar zwemmen als je helemaal bezat bent, dat is pas gaaf!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 22:40
Mad Ruda
Mad Ruda is offline
heb al wat jaartjes het rijbewijsje, chill autootje, ben er vaker knetter in dan nuchter en heb nog nooit ongeluk gehad. ik drink steevast nooit als ik rij, zo onsnugger ben ik niet.
je moet natuurlijk niet die auto aan het uitspacen zijn, maar een x-aantal jointjes of waterpijpjes kan geen kwaad....voor mij althans.

kijk, dat je loom en iets minder alert bent, dat compenseer je weer met andere dingen, zoals relaxt in de auto zitten en nooit in paniek raken...je leert rijden als je stoned bent, dat mixt zich wel als je het inzicht een beetje hebt (sorry dames, )
Oud 22-02-2003, 18:45
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
keertje stoned op de brommer gezeten, ik scheet echt bagger! het leek of ik echt 200+ ging terwijl ik net 70 ging nooit meer!
Oud 23-02-2003, 10:03
Isa
Isa is offline
Ik ga niet zinloos gevaarlijk doen. IMHO mogen jullie allen een boete krijgen. Het is niet zo erg als alcohol maar het blijft toch nog erg gevaarlijk als je bewustzijn zo is aangetast. Dat is wetenschappelikj onderzocht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten