Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 22:17
kindofcoolgirl
kindofcoolgirl is offline
Hello!
Je hoort het wel vaker: relaties met een leeftijdsverschil! Maar wat vinden jullie nou een acceptabel verschil? Ik ken bijvoorbeeld een meisje van 16 die met een man van 33 heeft. Maar anderen vinden 2 jaar al veel.
Ik vraag dit eigenlijk voor een vriendin van me, die smoorverliefd is op een jongen van 24. Ze is zelf 16. Nou hoort ze van sommigen dat ze er gewoon voor moet gaan, maar van anderen dat het verschil veel te groot is. Ik weet eigenlijk niet wat ik haar moet adviseren, daarom vraag ik het aan jullie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 22:21
Bo
Bo is offline
Ik denk dat het er helemaal vanaf hangt hoever zij zelf is in dr ontwikkeling en hoe ver hij is. Stel dat zij nog op school zit, elk weekend gaat stappen, af en toe werkt en verder gewoon een beetje van haar leven geniet. Hij heeft zijn school afgemaakt, werkt full-time, woont op zichzelf en is bezig met zijn toekomst te plannen. Tja.. het hangt af van de situatie.

Mijn vriend is 3 jaar ouder, hij vind dat soms een probleem. Ik heb er weinig last van. En als je echt van elkaar houd/elkaar echt leuk vind, is dat leeftijdsverschil toch niet het belangrijkste lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 23:15
Lakitu
Lakitu is offline
Waarom worden meisjes altijd verliefd op oudere jongens? Ze zeggen dat ze meer verstand hebben, volwassener zijn... pff, ik vind het maar onzin. Het begint er bijna op te lijken dat een meisje alleen maar serieus genomen wordt als ze een oudere vriend heeft, er wordt maar half omgekeken naar jongens van hun eigen leeftijd. Beetje generaliserend, maar goed. Kortzichtige meiden!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 02:26
Memnoch
Memnoch is offline
Voorkeur verschilt per persoon. En of je naar boven of beneden rekent.
2 jaar jonger vind ik al niet kunnen, meer dan 2 jaar ouder heb ik geen probleem mee.
Ik lijk daarintegen dan ook wat ouder. Krijg je als je vanaf je 15de al met een snor en een sikje rondloopt...
Oud 13-02-2003, 02:55
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Memnoch schreef:
Voorkeur verschilt per persoon. En of je naar boven of beneden rekent.
2 jaar jonger vind ik al niet kunnen, meer dan 2 jaar ouder heb ik geen probleem mee.
Ik lijk daarintegen dan ook wat ouder. Krijg je als je vanaf je 15de al met een snor en een sikje rondloopt...
hm.. bij my is ondersom
2 jaar ouder heb ik meer problemen mee dan 2 jaar jonger
k'vind zelf 3-4 jaar jonger geen probleem

en jah.. ik liep ook vroeg rond met snor/sikje
afgeschoren en ik schijn nogal 'jong' uit te zien
Oud 13-02-2003, 03:20
Verwijderd
ik vind 16-33 best extreem
maar ja , ik zit zelf ook in een 17-13 situatie, bijna net zo xtreem
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 03:38
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Bazz schreef:
ik vind 16-33 best extreem
maar ja , ik zit zelf ook in een 17-13 situatie, bijna net zo xtreem
4 jaar vind je dus extreem ?
Oud 13-02-2003, 03:46
Verwijderd
Citaat:
Lyx schreef:
4 jaar vind je dus extreem ?
neuh maar het staat intelligent

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 03:55.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 03:53
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Bazz schreef:
neuh maar het staat intilligent
intelligent is ut
Oud 13-02-2003, 10:10
Somebody Special
Somebody Special is offline
Aan liefde zit geen leeftijd.
Oud 13-02-2003, 10:30
Ellennnn
Ellennnn is offline
liefde is inderdaad niet gebonden aan leeftijd. ik ben bijna 18, mijn vriend is 23. we verschillen 5,5 jaar. hij heeft er geen last van en ik heb er geen last van. we merken nu wel allebei, nu we wat langer hebben, dat we vaker verschillende meningen over geld kwesties hebben omdat hij fulltime werkt en ik nog gewoon op school zit en maar een klein bijbaantje heb maar is meer een verschil van een ander soort. leeftijdsverschilproblemen zijn er niet.
Oud 13-02-2003, 11:04
Somebody Special
Mijn vriend is ook behoorlijk veel ouder, 46 om precies te zijn.
In het begin was het even moeilijk voor me omdat je toch vaak word nagekeken.
Ook was ik bang voor reacties uit de familie maar die nemen het tot nog toe zeer goed op.
Het leeftijdsverschil voel ik al lang niet meer.
Ik ga dan ook niet uit, zit niet op school en heb niet echt vrienden van mijn leeftijd.
Ik ben mijn leeftijdsgenoten ver vooruit en zit redelijk op de zelfde lijn als mijn partner.

We wonen al 9 maanden samen en het gaat nog steeds prima
Oud 13-02-2003, 11:14
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Ik ga dan ook niet uit, zit niet op school en heb niet echt vrienden van mijn leeftijd.
Ik ben mijn leeftijdsgenoten ver vooruit en zit redelijk op de zelfde lijn als mijn partner.
Wil dit zeggen dat je alleen maar met je partner omgaat of heb je ook nog vrienden die van zijn leeftijd zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 11:28
Briseïs
Briseïs is offline
Het ligt idd aan de situatie, maar soms vind ik een leeftijdsverschil echt te groot. En dat heeft ook met de leeftijd zelf te maken. 12-20 vind ik dus een groot probleem, terwijl ik met 22-30 veel minder problemen heb. En 18-46 vind ik ook extreem, diegene zou je vader kunnen zijn! Maarja, het is natuurlijk je eigen keuze, en het ligt er ook nog aan hoe volwassen je zelf bent...
Oud 13-02-2003, 12:00
Somebody Special
Citaat:
Hypochondriac schreef:
Wil dit zeggen dat je alleen maar met je partner omgaat of heb je ook nog vrienden die van zijn leeftijd zijn?
Ik heb 2 vrienden, van mn eigen leeftijd. Het is dus niet zo dat ik alleen maar tussen 'de oudjes' hang
Oud 13-02-2003, 12:01
Somebody Special
Citaat:
Briseïs schreef:
En 18-46 vind ik ook extreem, diegene zou je vader kunnen zijn! Maarja, het is natuurlijk je eigen keuze, en het ligt er ook nog aan hoe volwassen je zelf bent...
Het is een zeer groot leeftijdsverschil maar heeft idd te maken met jezelf.
Zoals ik al zei ben ik mijn leftijdsgenoten ver vooruit, wat ik hiermee bedoelde is dat ik volwassener ben dan de meeste van hen.
Oud 13-02-2003, 12:40
Verwijderd
mij maakt de leeftijdsverschil bij anderen niet uit, als ze maar gelukkig zijn, dan intresseerd t me geen moer....

voor mezelf heb ik een bepaald leeftijdsgroep waar ik op val, en dat is van mijn eigen leeftijd of 1 jaar jonger , ik ken er niks aan doen ik vind ze gewoon leuker dan iets oudere jongens
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef:

je bent ze ver vooruit inderdaad, maar je vriend gedraagt zich ook weleens als een dronken puber( ) sorry dat ik t zeg meissie, maar wat dat betreft komen jullie elkaar wel tegemoet

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:44
Somebody Special
Citaat:
spacegirl schreef:
over t algemeen ben je ze ver vooruit inderdaad, maar je vriend gedraagt zich ook weleens als een dronken puber( ) sorry dat ik t zeg meissie
Oud 13-02-2003, 12:58
koeienfreak
koeienfreak is offline
ik wilde ff zeggen dat ik ook een vriend heb die een stuk ouder is als mij. ik ben 16 en hij is 28, maar daar zit ik ook niet mee. het gaat erom wat jij voelt voor die jongen en niet wat andere mensen van hem vinden. zolang jullie maar gelukkig zijn. en nog ff 1 tip, vertel het wel aan je ouders en vrienden, achaam je er niet voor, dat deed ik eerst wel, en daar heb ik ook veel problemen mee gehad maar nu mag iedereen het weten. veel succes, en als je echt veel om hem geeft, moet je gewoon je kans grijpen
Oud 13-02-2003, 13:25
machine_gun
machine_gun is offline
Citaat:
somebody special:
Aan liefde zit geen leeftijd.

Daar ben ik het nou helemaal mee eens!
Reageren

Regels voor berichten