Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Er zijn 3 moties hierover ingediend en ze komen er waarschijnlijk wel door. Pvda(42)+SP(9)+GL(8)+D66(6)+CU(3)+LPF(8)=76...
Het gaat hier dan ook om asielzoekers die langer dan 5 jaar nog geen definitief verblijfsvergunning hebben, maar wel goed ingeburgerd zijn. De kinderen gaan ook egwoon naar school etc. Ja, een goed idee van Mr Nawijn. |
![]() |
|
Ik lees hier nerges hoe zijn idee precies in elkaar steekt, en ben van mening dat er hier ook mensen zijn die dat kennelijk niet doorhebben, ik zal het even kort formuleren:
Hij wil alle asielaanvragen die de afgelopen 5 jaar zijn aangevraagd nu behandelen, en dan de grenzen absoluut dicht doen! Alleen politiek vluchtelingen mogen dan asiel krijgen. Ik ben het ermee eens. |
![]() |
||
Citaat:
Dit proefballonetje is meer bedoeld om zijn populariteit weer een beetje omhoog te helpen. Maar het is een mooi, menselijk initiatief. Je moet met dit soort uitspraken alleen wel uitkijken. Een generaal pardon (waar dit toch sterk aan doet denken) heeft namelijk een enorme aantrekkingskracht op nieuwe asielzoekers, die ook hier hun geluk komen beproeven. Grenzen helemaal dicht, behalve voor politieke vluchtelingen ben ik ook niet helemaal voor eigenlijk...
||
Citaat:
waarom qoute je mij ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Of begrijp ik zijn plannen niet goed? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nawijns idee schijnt geloof toch nog kans er door te komen, omdat een meerderheid van de Tweede Kamer voor is. Mooi zo. Maar ging het niet om asielzoekers die al vijf jaar op de behandeling van hun asielaanvraag wachten, en niet om alle mensen die de afgelopen vijf jaar zijn binnengekomen? Dat zou wel erg makkelijk voor alle illegalen zijn... Men is zich nu geloof ik aan het beraden aan welke criteria asielzoekers moeten voldoen om in aanmerking te komen voor een pardon. Er is dus eigenlijk niet sprake van een generaal - voor iedereen - pardon.
||
Citaat:
- Onderscheid mag je maken tussen mensen. Iedereen is gelijk, maar niet iedereen is hetzelfde. Dus een criminele buitenlander is iets anders dan een eerlijke buitenlander. - Het Nederlandse staatsrechterlijke stelsel is een arrogant bolwerk dat geen kritiek duldt. Hoogste tijd dat iemand hier eens wat van zei dus. Je begreep het dus niet goed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het nederlandse rechtssysteem is ook lichtelijk verouderd ![]() en wat betreft de buitenlanders: gewoon "kaarten" gaan geven. simpele dingen als iets kleins uit een winkel stelen= gele kaart. 2e keer= oranje. 3e keer= rood = optyfen. bij enig gebruik van geweld: meteen optyfen. harddrugsgebruik: opzouten. en blijven is op voorwaarde dat ze slagen voor inburgeringscursus. ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik kan er slecht tegen als ze denken dat ze hier in azerbadjan zitten ofzo. je praat hier nederlands, of engels, als je nog niet zover bent met je nederlands. maar er zijn overigens meer buitenlanders die zich goed gedragen en waar we als landje zelfs blij mee mogen zijn. verrijking van de cultuur heet dat. ik bedoel; uit eten gaan bijvoorbeeld zou een stuk minder leuk zijn zonder turkse, chinese, indische en zuid amerikaanse restaurants. veel beter als standaard "nederlandsche hap". ok, dit gaat lichtelijk off topic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
De politici in Den Haag moeten niet zo veel praten, maar gewoon actie ondernemen zonder het in de publiciteit te brengen. Waarom de betreffende mensen niet gewoon een verblijfsvergunning geven en er verder over zwijgen. Dan heb je ook geen last meer van de aanzuigende werking die uitgaat van een generaal pardon.
Maar dit doen de linkse partijen + de LPF niet, want de goede publiciteit voor de eigen partij is voor die lieden veel belangrijker dan het lot van de vluchtelingen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() - Nawijn is een bestuurder. Die hoort niet uit een opwelling een stelling aan te nemen zoals de gemiddelde burger doet. (Persoonlijk geloof ik niks van die 40%.) - Nawijn maakte onderscheid tussen Nederlanders met een Nederlandse familiestamboom en Nederlanders met familie van Marokkaanse achtegrond. Dat is discriminatie in de zin van art. 1 GW. - Ook ik ben wel voor enige staatsrechtelijke vernieuwing, maar over het algemeen had Thorbecke het toch nog niet allemaal zo gek bedacht. (En die vernieuwing vindt ook wel plaats; mijn hoogleraar staatsrecht Elzinga heeft leiding gegeven aan de modernisering en dualisering van de decentrale overheden, o.a. daarover heb ik volgende week een tentamen.....) Het huidige systeem functioneert in elk geval beter dan de wijze van LPF'ers die allemaal zo zelfingenomen zijn dat ze niet eens kunnen samenwerken. - |
![]() |
||
Citaat:
![]() - Politici zijn ook mensen - Artikel 1 is een beetje vreemd artikel; veel landen (waaronder ook veel westerse) kennen het niet eens. Er mag dus discussie over zijn. - Zoals je weet heb ik ook een jaar rechten gedaan, maar met die boeken valt echt niet te werken. De LPF is weer op orde, dus stel ik voor om de boeken van Pim maar als uitgangspunt te nemen. - Ik sta tegenwoordig niet meer alleen op dit forum (ik gedraag me beter ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
- Ik zal eens navragen bij mijn docent staatsrecht hoe dit in andere landen geregeld is. (Of misschien dat nare man dit weet als 'juridische nestor' op het forum?) - Dat jij vindt dat er niet met die boeken te werken valt ligt toch grotendeels aan jou zelf. Met een beetje inzet en interesse is het allemaal wel te doorgronden. Hoe stel jij je trouwens een Fortuyniaans staatsrechtelijk stelsel voor? Ministers die los van elkaar het land besturen omdat ze het nooit eens zijn en niet kunnen samenwerken, zonder dat een parlement op hun handelen toeziet omdat dat toch maar "een groot ritueel" is? - In het laatste standpunt van Nawijn heb je mij (je noemt mij "aanhanger van de linkse kerk") en heel veel anderen ook als medestander. Dat komt omdat dit het eerste sociale en meevoelende punt is dat uit de hele LPF naar buiten is gekomen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() gelukkig is ie nu lijstduwer van de LPF, hij snapt zelf ook wel dat ie het gewoon niet kan en er te dom voor is!!
|
Verwijderd
|
Eigenlijk is de man gewoon zielig.
Begrijp me niet verkeerd, ik doe dit niet om de LPF af te zeiken (voordat BARON me weer in de haren vliegt). Het is gewoon duidelijk dat Nawijn zichzelf, zijn positie en het huidige kabinet belachelijk maakt. Het leuke is, dat de man ook nog rechten gestudeerd schijnt te hebben. Ik vraag me af bij wie hij afgestudeerd is, want iedereen met een beetje kennis van staatsrecht weet dat je je zo niet hoort te gedragen. Het lijkt soms echt wel alsof hij het met opzet doet, met een geniepig glimlachje nog even een extra trap nageven aan Balkenende-I. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (Het is toch mogelijk om van afgestudeerden bij hun uni te vragen of je hun scriptie mag inzien? Waar heeft Nawijn gestudeerd?) |
![]() |
||
![]() |
Na het behalen van het diploma HBS-B studeerde hij rechten (publiekrechtelijke richting) aan de Rijksuniversiteit Groningen (doctoraal examen 1973).
Citaat:
![]() Waar heb je deze info vandaan? |
![]() |
|
'k heb nog nooit een plan van Nawijn goed gevonden, maar dit is de eerste keer!(maar nu kan hij zijn plan weer niet waarmaken 'zucht') Ik vind dat je mensen niet jarenlang in onzekerheid kunt laten, vooral mensen met kinderen niet. Zolang er niet sneller besloten kan worden, vind ik dat mensen die hier al jaren zijn een verblijfsvergunning moeten kunnen krijgen.
|
Iedereen bij wie de procedure te lang duurt moet genaturaliseerd worden, helemaal gevallen waar het nu over gaat. Een goed idee van die vent (jaj, het kan) alleen weerus waardeloos uit gevoerd. WIE gaat ze daar eens echt wakker schudden?
|
![]() |
|
|