Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2001, 16:22
Joyce-b
Joyce-b is offline
[i]de eerste:

Een vriendin van me heeft laatst hierover een hele mooie theorie verteld:
Zij kan zeg maar ''zien'' (voelen) hoevaak iemand al terug is gekomen.. zeg maar een sorrt van reïncarnatie..
sommige mensen zijn voor het eerst op deze aarde, anderen zijn nog maar een paar keer terug gekomen en sommigen hebben al een ziel die meer dan 100 keer terug is gekomen..

Mensen die net ''nieuw'' zijn op aarde die zijn behoorlijk kinderlijk, je kan het ook aan hun gedrag zien (vind ik achteraf)..
maar mensen die meer nadenken, zich eigenlijk ouder voelen dan ze zijn, filosofischer zijn, serieuzer etc, die hebben vaak al een wat oudere ziel, die zijn gewoon vaker terug gekomen..

de tweede theorie:

Ieder mens komt (reïncarneert) 9 keer..
De eerste drie keer is de ziel een soort van kind.
De drie keer daarna is het een tiener.
En de laatste drie keer is hij volwassen..

In die groepen zijn ook nog verschillende fases: kind-tiener-volwassene..

Dus iemand kan kind-kind zijn, vrij kinderlijk en moet nog alles ontdekken..
en volwassen-tiener, dus een volwassen ziel in de 1 na laatste fase waarin hij dus tiener is, dus zeg maar wat spiritueler, filosofischer, sneller van begrip, mentaal ouder dan anderen etc.

Wat vinden jullie van deze ideeën?
Ik ben er voor mezelf nog niet echt uit op welke manier ik dit geloof, tot voorkort geloofde ik alleen in reïncarnatie en heb er nog niet veel verder over nagedacht, maar vooral de eerste theorie lijkt mij erg aannemelijk..
Dat zou ook meteen verklaren waarom sommige mensen zo ''kinderlijk'' zijn (zelfs als ze volwassen zijn), en anderen wat volwassener, al op jonge leeftijd..
Oud 30-10-2001, 16:48
legatus
legatus is offline
leuke theorieeën, maar vraag jezelf eens af
wat het nut is van het reincarneren in fases? En dan ook nog in fases van 3. Het lijkt me sterk dat het zo geordend is. Het menselijke lichaam verteert maar de ziel is volgens mij gewoon energie wat positief of negatief kan zijn en die kan zich manifesteren in een ander mens en wellicht in iets anders. Plus bevat DNA meer dan uiterlijke kenmerken dus het kan mogelijk zijn dat je geen reincarnatie bent maar een herinnering overdracht hebt gekregen. Mensen die bloedtransfusies hebben gehad of andere situaties.
Oud 30-10-2001, 17:02
Aurora
Aurora is offline
Ehmz....waarom denk je dat mensen msaar 9 keer kunnen reincarneren??? En dan nog in die fases?! Mensen reincarneren wel honderden keren.

Oud 30-10-2001, 17:27
ikalto
ikalto is offline
reïncarnatie gaat netzowlang door totdat je volmaakt bent......of je dat nou in 10 x bent....of in 100 x...je word ooit volmaakt.....
en ..dus geloof ik in de 1e therorie...het lijkt me sterk dat je precies in 9 keer volwassen word....
trouwenss......er zijn heel veel kinderlijke zieltjes hier op aarde....maar ik denk dat dat gewoon aan hun zelf licht......ze kunnen best normaal doen..
Oud 30-10-2001, 17:34
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
ikalto schreef:
reïncarnatie gaat netzowlang door totdat je volmaakt bent......of je dat nou in 10 x bent....of in 100 x...je word ooit volmaakt.....
en ..dus geloof ik in de 1e therorie...het lijkt me sterk dat je precies in 9 keer volwassen word....
trouwenss......er zijn heel veel kinderlijke zieltjes hier op aarde....maar ik denk dat dat gewoon aan hun zelf licht......ze kunnen best normaal doen..
het gaat niet om het ''volwassen'' worden, maar dat is meer een benaming die ik net heb aangenomen om een woord te geven aan het laatste stadium waar de ziel op aarde is..
Het komt denk ik meer neer om het ''volgroeid'' zijn en een taak volbracht te hebben denk ik...

En wat betreft die ''kinderlijke zieltjes''.. dat is niet heel letterlijk bedoeld, alleen je hebt mensen die wat filosofischer zijn aangelegd en meer en langer doordenken over dingen, en mensen die vrij oppervlakkig zijn en luchtig en dingen niet zo serieus nemen, dat zit dan gewoon in hun karakter.
Oud 13-11-2001, 15:32
Noortjuh
Noortjuh is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
[i]de eerste:

Mensen die net ''nieuw'' zijn op aarde die zijn behoorlijk kinderlijk, je kan het ook aan hun gedrag zien (vind ik achteraf)..
maar mensen die meer nadenken, zich eigenlijk ouder voelen dan ze zijn, filosofischer zijn, serieuzer etc, die hebben vaak al een wat oudere ziel, die zijn gewoon vaker terug gekomen..

Als dit waar is ben ik ook een oude ziel.
Ik zelf heb't gevoel dat ik in mijn vorige leven in EGYPTE woonde.
Oud 14-11-2001, 14:43
Mimmy
Mimmy is offline
ik zou eerder geloven in je 1e theorie maar jullie nemen allemaal aan dat reincarnatie bestaat. Misschien omdat jullie je niet kunnen voorstellen dat je gewoon echt dood kan zijn of je nou volmaakt bent of niet niemand weet of het wel bestaat....
Oud 19-11-2001, 22:58
god of chill
god of chill is offline
kun je aan iemands ogen zien hoe oud iemands ziel is? een vriendin van me zei laatst dat ze in mijn ogen kon zien dat ik oud was.
is dit nou een slechte versiertruuk of was ze misschien serieus?
Oud 20-11-2001, 18:17
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
god of chill schreef:
kun je aan iemands ogen zien hoe oud iemands ziel is? een vriendin van me zei laatst dat ze in mijn ogen kon zien dat ik oud was.
is dit nou een slechte versiertruuk of was ze misschien serieus?

der valt zeer veel te zien aan iemand ogen, ook de mate van volwassenheid e.d., maar of je ook kan zien of iemand's ziel oud is? Als ik even het bericht aan het begin van de topic als waar aanneem dan ja. Maar verder.... ben ik erg benieuwd, waar ze dat dan aan ziet...
Oud 26-11-2001, 20:56
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
Digger3 schreef:

der valt zeer veel te zien aan iemand ogen, ook de mate van volwassenheid e.d., maar of je ook kan zien of iemand's ziel oud is? Als ik even het bericht aan het begin van de topic als waar aanneem dan ja. Maar verder.... ben ik erg benieuwd, waar ze dat dan aan ziet...

Dat kan ze niet uit leggen, maar ik begrijp het wel, soms dan kan je ''aanvoelen'' hoe iemand in elkaar zit, iemands karater en ik zou me ook goed voor kunnen stellen dat ze dan kan ''zien'' hoe oud iemands ziel is.
Oud 26-11-2001, 21:49
Verwijderd
Ik vind het een vet coole theorie en op zich best wel reeel. Ik voel me dan een tiener-volwassenen.
Oud 04-12-2001, 11:05
Krastain
Krastain is offline
Kan zijn. Het is alleen niet te bewijzen, dat is zo kut. Ik wil het graag geloven maar ik kan het eigenlijk niet.
Oud 07-12-2001, 12:54
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
Krastain schreef:
Kan zijn. Het is alleen niet te bewijzen, dat is zo kut. Ik wil het graag geloven maar ik kan het eigenlijk niet.
wat geloof je dan?
je kan toch niets bewijzen over het leven na de dood? áls dat er zou zijn..
Oud 08-12-2001, 13:44
Saraï_h
Saraï_h is offline
weet je wat ik zo lullig vind aan die reincarnatie theorien (heb het niet helemaal gelezen hoor sorry) dat iedereen er vanuit gaat dat de 1 meer levens heeft dan de ander

dan zou je jezelf of anderen toch hoger plaatsen dan een ander? Dat vind ik dus niet kloppen.

volgens mij zijn wij allemaal ontstaan vanuit energie.
en energie verdwijnt niet, daarom gaat de energie naar een andere wereld wanneer ons lichaam sterft.
Daarom is het ook bewezen door de wetenschappers ziel/geest/whatever is energie, en dat verdwijnt niet.

maar over die verschillende levens. Ik denk dat sommigen om ons heen in dit leven helemaal vastzitten en daardoor geen stap vooruit komen in hun ontwikkeling. Als dat 100 levens zo doorgaat en in 1 leven ontwikkelen ze zich wel, dan denk ik dat het lijkt alsof die persoon heeeel veel levens gehad heeft.
Terwijl bij hun 99e leven het leek alsof ze maar heel weinig levens gehad hebben.

klinkt zo stom eigenlijk hoe je over een paar leventjes praat haha, maar daarom ben ik ook niet bang voor de dood, het doodgaan is verandering, je gaat over naar de astrale wereld.

het gaat hier om ontwikkeling, niet om hoeveel levens wij hebben.. het gaat niet om hetgene wat je meemaakt maar hetgene wat je bewust ervaart zeg maar..
Oud 13-12-2001, 16:17
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
weet je wat ik zo lullig vind aan die reincarnatie theorien (heb het niet helemaal gelezen hoor sorry) dat iedereen er vanuit gaat dat de 1 meer levens heeft dan de ander

dan zou je jezelf of anderen toch hoger plaatsen dan een ander? Dat vind ik dus niet kloppen.

volgens mij zijn wij allemaal ontstaan vanuit energie.
en energie verdwijnt niet, daarom gaat de energie naar een andere wereld wanneer ons lichaam sterft.
Daarom is het ook bewezen door de wetenschappers ziel/geest/whatever is energie, en dat verdwijnt niet.

maar over die verschillende levens. Ik denk dat sommigen om ons heen in dit leven helemaal vastzitten en daardoor geen stap vooruit komen in hun ontwikkeling. Als dat 100 levens zo doorgaat en in 1 leven ontwikkelen ze zich wel, dan denk ik dat het lijkt alsof die persoon heeeel veel levens gehad heeft.
Terwijl bij hun 99e leven het leek alsof ze maar heel weinig levens gehad hebben.

klinkt zo stom eigenlijk hoe je over een paar leventjes praat haha, maar daarom ben ik ook niet bang voor de dood, het doodgaan is verandering, je gaat over naar de astrale wereld.

het gaat hier om ontwikkeling, niet om hoeveel levens wij hebben.. het gaat niet om hetgene wat je meemaakt maar hetgene wat je bewust ervaart zeg maar..

Ja maar, stel, iedereen is tegelijk ''ontstaan''..
Niet iedereen gaat toch op hetzelfde moment dood? dus is het vrij logisch dat er verschillen zijn in lengte van levens..

Regels voor berichten