Advertentie | |
|
![]() |
|
Why? NTFS is niet veel langzamer maar heeft wel veel meer beveiligingen tegen inconsistensie, zo kun je geen lost sectors meer krijgen bij NTFS, wat bij FAT nog wel heel vaak het geval was als je hebt gereset tijdens het wegschrijven van data, of een crash of stroomuitval..
De beveiligingsopties van NTFS gebruik ik niet, evenals de encryptie en compressiemogelijkheden. Maar wel omdat het meer zekerheid biedt voor mijn data.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
DOS? Dat zit geeneens in Windows NT/2k/XP
![]() Ja hooguit emulator. Maar alles ligt aan je persoonlijke situatie natuurlijk. Als je Linux/Windows 2k/XP dualboot hebt, en je graag de bestanden op je windows partitie wilt kunnen benaderen onder Linux, dan is FAT(32) een betere keus ja. Als je Windows 2000/XP-only computer hebt, kun je beter NTFS nemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik gebruik gewoon XP-only in FAT. Eigenwijs en conventioneel als ik ben ![]() |
![]() |
|
Kan het me voorstellen... NTFS ruikt naar overhead pur sang. Het is dat ik niets hoef te bewaren op m'n XP bak, anders had ik ook FAT gebruikt, maar aangezien ik stoer wil doen tegen m'n vrienden gebruik ik maar NTFS
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En die schijven backuppen op die manier.. Waarom kan dat met FAT dan wel niet, volgens jou? ![]() |
![]() |
|
Tuurlijk kan dat met FAT. FAT's grote voordeel is compatibiliteit.. elk degelijk OS ondersteunt wel FAT.
Maar het is een relatief simpel filesystem, met weinig extra opties en ook weinig beveiligingen tegen inconsistentie. Als je de keuze hebt en compatibliteit geen issue is, is het wellicht beter om NTFS te gebruiken. Maar dat is een persoonlijke afweging dus. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|