Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2001, 21:18
Gwenniej
Gwenniej is offline
ik snij vaak in me onderarmen en de laatste tijd benk bang dat ze dr achter komen alsk me omkleed ofzo ik heb dr ook vaak nachtmerries over wie herkent dit bij zichzelf?
Oud 27-12-2001, 21:54
Make Yourself
Make Yourself is offline
ik heb dat oowk vaak.. dan flip ik helemaal als er oowk maar 1 klein stukje snee/kras zichtbaar is en er is iemand in de buurt...nachtmerries heb ik er niet over..maar het idee dat iemand het ziet/merkt.. da is nie fijn
Oud 28-12-2001, 18:25
mathfreak
mathfreak is offline
Waarom snijd je je eigenlijk? Ik kom hier op het forum regelmatig berichtjes tegen van mensen die zichzelf snijden, en ik vind dat nogal verontrustend.
Als je op de een of andere manier emotioneel met jezelf in de knoop zit, probeer dan iemand te vinden met wie je kunt praten: een goede vriend(in), je ouders, je klassenleraar of -lerares of een psycholoog of maatschappelijk werkster, maar probeer jezelf alsjeblieft niet te verminken door je te snijden, want dat lost niets op.
Als je er behoefte aan mocht hebben om met mij te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 28-12-2001, 18:52
r00mp
r00mp is offline
ben ik oowk bang voor....
ik verzin altijd maar een of ander lulverhaal
Oud 28-12-2001, 18:59
Gwenniej
Gwenniej is offline
en wat voorn lul verhalen verzin je dan ik bedoel.. ik heb dr vaak nachtmerries over dat iemand dr achter komt en dak dan geen woord meer kan uitbrengen wat verzinnen jullie dan voorn smoesjes eerst zei ik altijd dat t door de kat kwam maar daar zijn t dr nu teveel voor en we hebben geen kat meer dus
Oud 28-12-2001, 19:06
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Waarom snijd je je eigenlijk? Ik kom hier op het forum regelmatig berichtjes tegen van mensen die zichzelf snijden, en ik vind dat nogal verontrustend.
Als je op de een of andere manier emotioneel met jezelf in de knoop zit, probeer dan iemand te vinden met wie je kunt praten: een goede vriend(in), je ouders, je klassenleraar of -lerares of een psycholoog of maatschappelijk werkster, maar probeer jezelf alsjeblieft niet te verminken door je te snijden, want dat lost niets op.
Als je er behoefte aan mocht hebben om met mij te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
hmm snijden lost voor mij veel op als ik me onwijs klote voel ( en da gebeurd nog wel eens) dan grijp ik gewoon een mesje of schaar en snij ik in me armen en die pijn die ik daardoor krijg is fijner als de pijn diek in me hoofd en hart heb. tis moeilijk uit te leggen maar de pijn in je armen is gewoon een soort van verdoving voor de geestgelijke pijn. En verder ik sta ingeschreven bij jeugdzorg ook al zie ik t nut dr nie echt van in Ik praat dr wel met een paar mensen over maar t lucht voor mij nie op ik ben nog nie DE PERSOON tegen gekomen die mij echt begrijpt en alles, dus misschien dak je nog wel mail ofzo iedergeval bedankt.

Liefs Channie

Oud 28-12-2001, 19:11
r00mp
r00mp is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
en wat voorn lul verhalen verzin je dan ik bedoel.. ik heb dr vaak nachtmerries over dat iemand dr achter komt en dak dan geen woord meer kan uitbrengen wat verzinnen jullie dan voorn smoesjes eerst zei ik altijd dat t door de kat kwam maar daar zijn t dr nu teveel voor en we hebben geen kat meer dus
dat hoevt tog niemand te weten
de kat van je ouwe omaatjuh
of je verteld het ze gewoown, maarruh bereid je dan wel ff voor op heeeeeele preken van je MOEt stoppen bladiebladiebloebladiebla
Oud 28-12-2001, 20:07
mitsj
mitsj is offline
kan je niet iets anders vinden wat je afleid van je problemen ?
Iets waarmee je jezelf niet verminkt !
Sporten , internette naar vriendinnen gaan ofzo of werkt dat zo niet ?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 20:13
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
mitsj schreef:
kan je niet iets anders vinden wat je afleid van je problemen ?
Iets waarmee je jezelf niet verminkt !
Sporten , internette naar vriendinnen gaan ofzo of werkt dat zo niet ?
wat ik hierboven ook al zei... t gaat om de pijn die je dr van krijgt en t afreageren en als je super kwaad bent en veel geestelijke pijn hebt ga je nie internetten
Oud 28-12-2001, 20:16
Lieke666
Lieke666 is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
Mijn kat viel van me schoot en bleeft oen met zn nagels haken enz.
Oud 28-12-2001, 20:22
Gwenniej
Gwenniej is offline
dat gaf ik zelf ook al aan van die kat maar een kat maakt nie in 2 armen 30 krassen dus niemand die dat gelooft, en andere dingen kan ik dus nie verzinnen
Oud 28-12-2001, 20:50
r00mp
r00mp is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
dat gaf ik zelf ook al aan van die kat maar een kat maakt nie in 2 armen 30 krassen dus niemand die dat gelooft, en andere dingen kan ik dus nie verzinnen
je kan het ze oowk gewoown vertellen, tenminste, de mensen die je vertrouwd
ik heb het oowk aan sommigen verteld
Oud 28-12-2001, 22:45
Gwenniej
Gwenniej is offline
jah sommige zou je t kunnen vertellen maar me ouders zouk t ( om een bepaalde reden) nooit vertellen. En ik ga ook lang nie tegen iedereen zeggen van jah ik snij in me armen ga dr nie te koop mee lopen gewoon ik doe t om een reden en nie iedereen hoeft t te zien dan kan ik net zo goed met een t shirt aan lopen. Nou jah dus als je jezelf snijd loop je dr nie tekoop mee vind ik, en een andere smoes kunnen jullie dus ook nie geven. alleen een kat maar jah katten maken dr nie 30 dus ik wil smoesjes horen anders blijf ik met die nachtmerries.
Oud 29-12-2001, 13:21
Liefjuh
Liefjuh is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
jah sommige zou je t kunnen vertellen maar me ouders zouk t ( om een bepaalde reden) nooit vertellen. En ik ga ook lang nie tegen iedereen zeggen van jah ik snij in me armen ga dr nie te koop mee lopen gewoon ik doe t om een reden en nie iedereen hoeft t te zien dan kan ik net zo goed met een t shirt aan lopen. Nou jah dus als je jezelf snijd loop je dr nie tekoop mee vind ik, en een andere smoes kunnen jullie dus ook nie geven. alleen een kat maar jah katten maken dr nie 30 dus ik wil smoesjes horen anders blijf ik met die nachtmerries.
Waarom zou je het niet tegen je ouders zeggen? Ik heb ook ook heel even gedaan maar heel even hoor maar ik was overstuur en had vriend gebeld die vriend wist nie wat hij moest doen en had het tegen mijn broer gezegd toen kwam mijn moeder keer naar me toe en vroeg wrom mijn vriendin belde maar ik dacht dat mijn broer wat had gezegd duz ik heb alles verteld. Het heeft echt opgelucht!!! Ik heb het nu nog maar 1x gedaan maar het hielp echt dus waarom zou je het niet zeggen? Ik denk dat je ouders je het beste kunnen helpen omdat je die vaak om je heen hebt.. sterkte ermee iedereen!!!
Oud 30-12-2001, 13:24
Gwenniej
Gwenniej is offline
OWWW HELLUP!! ME PYAMA MOUW ZAKTE AF EN ME MA ZAG T EN IK WIST GEEN SMOES DUS IK ONTKENDE T GEWOON HEEL SNEL!!
ZE ZEI ZO VAN: JE BENT WEL BEZIG HE MET JE ARMEN? en ik ontkende verder zo door te zeggen neej joh en toen begon ik snel over wa anders maar ze hebben t wel door lijkt mij. Ze geloven me echt nie zomaar en nu hak dus geen smoes ik kon alleen maar ontkennen
dankzij jullie want julliw kwmaen met geen smoesen en nu ist te laat ik ben zo bang
Oud 30-12-2001, 13:46
Belladonna
Belladonna is offline
he meissie, doe ffies rustig. Je moeder heeft waarschijnlijk het allerbeste met je voor. Nu ze het toch al gezien heeft, kun je het lijkt mij beter vertellen. Eens zal het moeten stoppen, dat snijden, dus waarom begin je er niet vast mee. Ik zou als ik jou was het iig aan je moeder vertellen. Ik weet niet welke reden het is waarom je het niet wilt vertellen, maar onthoud goed, dat je ma echt het beste met je voor heeft! Je kunt ook met (je/een vriend) of een vriendin praten. Doe het echt hor meissie!
Zelf heb ik nooit gesneden, maar er wel vaak aan gad8. mijn leven was ook een jaar/anderhalf jaar lang behoorlijk kut. Ik ben depressief geweest enzo. ik heb ook gepraat met vriendinnen. Je voelt wel zodra je er aan toe bent om echt te praten met je ouder(s). Maar praat iig! Als je het moeilijk vind om het tegen je vriendinnen of anderszins te zeggen (of je wilt een hulp van buitenaf) kun je mij (en mathfreak zei dat ook al) mailen.
In ieder geval veelpraten kee.

succes!! en sterkte meissie! groetje + xx suus
Oud 31-12-2001, 17:43
Belladonna
Belladonna is offline
Hi gwennygirl,

ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat, kun je misschine een berichtje 8er laten? thnx

suus
Oud 31-12-2001, 18:17
Gwenniej
Gwenniej is offline
he meissie, doe ffies rustig. Je moeder heeft waarschijnlijk het allerbeste met je voor. Nu ze het toch al gezien heeft, kun je het lijkt mij beter vertellen. Eens zal het moeten stoppen, dat snijden, dus waarom begin je er niet vast mee. Ik zou als ik jou was het iig aan je moeder vertellen. Ik weet niet welke reden het is waarom je het niet wilt vertellen, maar onthoud goed, dat je ma echt het beste met je voor heeft! Je kunt ook met (je/een vriend) of een vriendin praten. Doe het echt hor meissie!
Zelf heb ik nooit gesneden, maar er wel vaak aan gad8. mijn leven was ook een jaar/anderhalf jaar lang behoorlijk kut. Ik ben depressief geweest enzo. ik heb ook gepraat met vriendinnen. Je voelt wel zodra je er aan toe bent om echt te praten met je ouder(s). Maar praat iig! Als je het moeilijk vind om het tegen je vriendinnen of anderszins te zeggen (of je wilt een hulp van buitenaf) kun je mij (en mathfreak zei dat ook al) mailen.
In ieder geval veelpraten kee.
succes!! en sterkte meissie! groetje + xx suus

ey thx voor je berichtje en ook voor je 2de, dat je met me mee leeft maar goed. ik praat dr wel veel over hoor enzow en keb ook hulp alleen me ouders mogen t nie weten en daar is een reden voor. maar jah me ma heeft dr verder nix meer over gezegt (nog niet) Ik ontwijk ze een bietje en stop met krassen zodat ze over een week merken dat dr nix met me aan de hand is verder week nie echt wa te typen, ben dr nie echt in een bui voor vanavond
iedergeval thx voor je berichtjes, je 1e mail had je ook zeker gelijk enzow.
liefs Channie
Reageren

Regels voor berichten