Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 12:59
Verwijderd
En dan bedoel ik niet dat je uberhaupt kleding draagt (ipv van naakt), maar bepaalde kleding stukken, bepaalde stijlen. Ook bedoel ik niet met dit topic meelopers, maar toch, naar mijn idee dragen de meeste mensen iets toch voor anderen. Of vind je echt dat je t voor jezelf doet en omdat je je dr lekker in voelt??? (maar als je in feite echt nadenkt, dat als je je lekker voelt in mooie kleding dat vaak ook is omdat mensen t mooi vinden en dat dus weer doorwerkt) okee nu ben ik zelf ook beetje de clue van t topic kwijt maar ik hoop dat jullie t snappen en even goede argumenten voor en tegen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 13:20
Verwijderd
Ik roep altijd dat ik me opmaak of me leuk aankleed voor mezelf. Er zit wel wat in, wat je stelt, maar als ik een dag alleen thuis zit bijvoorbeeld, kleed ik me ook leuk aan, omdat ik me lelijk en stom voel in een oude slobberbroek en een trui. Maar ik vind het natuurlijk ook leuk dat de buitenwereld mij leuke kleding ziet, hoewel daar natuurlijk over te twisten valt... Wat ik leuk vind, wat ik leuk vind staan bij mezelf, kan in jouw ogen (en dus in de ogen van iedereen) vreselijk lelijk zijn. Bij jongens is het nog lastiger. Waarschijnlijk begrijpen zij over het algemeen vrij weinig van de kledingkeuze van meisjes, en zien zij hun vriendinnetje het liefst in iets heel anders. Toch voel ik me lekkerder als ik zelf vind dat ik er leuk uitzie, en dan heb ik stiekem het idee dat anderen het ook leuk vinden. En je straalt natuurlijk meer zelfvertrouwen uit als je zelf vindt dat je er leuk uitziet (qua kleding of wat dan ook).
Met citaat reageren
Verwijderd
Beetje stomme stelling,
want dit is echt zo van er zullen er zijn die het doen.
Maar er zijn ook mensen die het voor zichzelf doen..
Met citaat reageren
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Heb ik idd ook een tijdje over nagedacht, heb het ook aan een vriendin op school gevraagt. Zij zei dat ze als ze iets kocht ze zich eerst afvroeg wat ze er op school van zouden en vinden. Ze had ook bepaalde dingen die ze niet eens naar school aan durfde te doen
Ik vind het leuk om gewoon te proberen jezelf toch mooi te maken enzo maar als ik daar geen tijd voor heb of er vroeg mn bed voor uit moet dan doe ik dat echt niet...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:50
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik draag de kleding die ik heb voor mijzelf, niet voor anderen.
Ik heb wel dat ik bepaalde dingen juist niet draag voor anderen.
Ik heb bijv. een groot paars gebreid vest en die doe ik alleen thuis aan als ik het koud heb. Ik schaam me dood als ik dat ding aan zou trekken naar school bijv. Ik vind het er gewoon niet mooi uitzien.
Oud 17-02-2003, 14:04
46and2
46and2 is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
En dan bedoel ik niet dat je uberhaupt kleding draagt (ipv van naakt), maar bepaalde kleding stukken, bepaalde stijlen. Ook bedoel ik niet met dit topic meelopers, maar toch, naar mijn idee dragen de meeste mensen iets toch voor anderen. Of vind je echt dat je t voor jezelf doet en omdat je je dr lekker in voelt??? (maar als je in feite echt nadenkt, dat als je je lekker voelt in mooie kleding dat vaak ook is omdat mensen t mooi vinden en dat dus weer doorwerkt) okee nu ben ik zelf ook beetje de clue van t topic kwijt maar ik hoop dat jullie t snappen en even goede argumenten voor en tegen hebben
Ik snap het ook niet meer.
Oud 17-02-2003, 14:09
attrib
attrib is offline
je kleed jezelf voor anderen en jezelf.
offfffffcourse!
Oud 17-02-2003, 14:13
Diovai
Diovai is offline
Ik ben het helemaal eens met de stelling. En als men het al 'voor zichzelf' doet, is dat om geen minderwaardigheidscomplex te krijgen. Waarom willen mensen er mooi uit zien? Om een ego-boost te krijgen van andere mensen, om een ego-boost te krijgen van het in de spiegel kijken. En om welke mensen gaat het hier? Juist! De zwakste, onzelfverzekerdste mensen!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:15
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Ik ben het helemaal eens met de stelling. En als men het al 'voor zichzelf' doet, is dat om geen minderwaardigheidscomplex te krijgen. Waarom willen mensen er mooi uit zien? Om een ego-boost te krijgen van andere mensen, om een ego-boost te krijgen van het in de spiegel kijken. En om welke mensen gaat het hier? Juist! De zwakste, onzelfverzekerdste mensen!
ja, en heeeeel misschien vinden ze het zelf ook nog wel mooi joh, stel je es voor...
Oud 17-02-2003, 14:16
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
ja, en heeeeel misschien vinden ze het zelf ook nog wel mooi joh, stel je es voor...
Natuurlijk vinden ze het zelf mooi.
Maar waarom willen ze er de hele dag mooi uit zien?
Waarom denken mensen dat het waarde heeft er mooi uit te zien of erbij te lopen in sociaal geaccepteerde kleidng?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:17
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Natuurlijk vinden ze het zelf mooi.
Maar waarom willen ze er de hele dag mooi uit zien?
Waarom denken mensen dat het waarde heeft er mooi uit te zien of erbij te lopen in sociaal geaccepteerde kleidng?
omdat ze liever kijken naar bijvoorbeeld een mooie broek dan naar een verknipte juten zak...
Oud 17-02-2003, 14:19
attrib
attrib is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
omdat ze liever kijken naar bijvoorbeeld een mooie broek dan naar een verknipte juten zak...
hehe Pharma, whoppa! alto punten, daar doe je het dan natuurlijk voor
dat zijn weer 20 punten!
PlasTuut
PlasTuut is offline
humz ik kleed mezelf op mijn manier omdat ik me er zelf fijn bij voel, maar als mensen waarvan ik me veel aantrek het niet mooi vinden draag ik het niet zo snel...dan koop ik het uberhaupt niet , voor de rest maakt het me niet zoveel uit of andere mensen in mn omgeving het mooi vinden...zo ja LEUK! zo niet...jammer
Met citaat reageren
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Maar WAAROM vinden ze dat mooier?
En waarom vinden ze het belangrijk er mooi uit te zien? Omdat ze geen ziel meer over hebben!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:20
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Maar WAAROM vinden ze dat mooier?
En waarom vinden ze het belangrijk er mooi uit te zien? Omdat ze geen ziel meer over hebben!
asjeblieft zeg....

jij eet zeker ook elke dag bruine bonen uit blik...

want lekekr eten...kom zeg, dan heb je geen ziel meer over...
Oud 17-02-2003, 14:22
Crimson Death
Crimson Death is offline
Beetje gelijk. Ze dragen het omdat ze het zelf leuk vinden, maar ook wel om anderen.. Als ik het leuk vind om in mn blote kont rond te rennen, respecteerd de rest van de mensen het natuurlijk niet, daarom DOE ik dat ook niet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:22
attrib
attrib is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
asjeblieft zeg....

wie bruine bonen eet heeft sowiesow geen ziel
Oud 17-02-2003, 14:23
Wilmy
Wilmy is offline
Tja, ik draag kleding ook wel een beetje voor mezelf, dat helpt wel voor je eigenwaarde denk ik zo!! Maar als ik er over na ga denken, toch ook wel heel errug voor anderen, als ik alleen thuis ben een hele dag, en ik weet zeker dat ik niemand tegen kom, blijf ik in mijn pyjama waarschijnlijk rond lopen! En als ik ergens heen ga, waar helemaal geen leuke mensen zijn of iets dergelijks, interesseert het me ook minder!! Het is gewoon zo, dat als je mensen ziet die er onverzorgd uitzien, je gelijk denkt dat ze ehm... 'stom' zijn. Je komt gewoon niet goed over! Tja!
Oud 17-02-2003, 14:24
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
asjeblieft zeg....

Nee, niet elke dag. Bovendien koop ik niet uit blik, maar liever bij de natuurwinkel omdat ik daar de zekerheid heb van geen dierlijke ingrediënten en van een gezond voedsel.

En inderdaad, lekker eten heeft de neiging bij veel mensen afbreuk te doen aan de ziel. Dat hoeft echter niet! Maar veel mensen gaan er teveel in op, dus het gevaar is aanwezig!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:27
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Diovai schreef:
En inderdaad, lekker eten heeft de neiging bij veel mensen afbreuk te doen aan de ziel. Dat hoeft echter niet! Maar veel mensen gaan er teveel in op, dus het gevaar is aanwezig!
en jij bent zeker volkomen jezelf?
Oud 17-02-2003, 14:28
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
en jij bent zeker volkomen jezelf?
Niet volkomen, maar dat streef ik wel na. Ik probeer mijn ziel zo veel mogelijk tot uiting te laten komen, zonder dat mijn lichamelijke lust en behoefte daar afbreuk aan doet! En dat noem ik 'mijzelf zijn' ja!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:30
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Niet volkomen, maar dat streef ik wel na. Ik probeer mijn ziel zo veel mogelijk tot uiting te laten komen, zonder dat mijn lichamelijke lust en behoefte daar afbreuk aan doet! En dat noem ik 'mijzelf zijn' ja!
ik vind het erg bekrompen dat jij denkt dat jezelf zijn met kleding te maken heeft...

tip: lees het boek de eeuwige bron van ayn rand es...

en reken mensen niet af op hun uiterlijk...
Oud 17-02-2003, 14:32
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
ik vind het erg bekrompen dat jij denkt dat jezelf zijn met kleding te maken heeft...

Natuurlijk heeft het daar niets mee te maken! Dat probeer ik de hele tijd te zeggen. Daarom doe ik ook zo weinig mogelijk moeite voor mijn kleding maar probeer ik tevens wel beschaafd uit te zien opdat ik beter mijn standpunten kan verkondigen...

Enne, reken ik mensen af op hun uiterlijk?

Je kunt niet zeggen dat het jou niet uitmaakt welke kleding iemand aandoet, maar dat ie het dan toch maar moet aandoen, omdat het net zo makkelijk is als het nite aan te doen. Dat is bullshit. Je stopt er moeite en geld in.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:34
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Natuurlijk heeft het daar niets mee te maken! Dat probeer ik de hele tijd te zeggen. Daarom doe ik ook zo weinig mogelijk moeite voor mijn kleding maar probeer ik tevens wel beschaafd uit te zien opdat ik beter mijn standpunten kan verkondigen...

Je kunt niet zeggen dat het jou niet uitmaakt welke kleding iemand aandoet, maar dat ie het dan toch maar moet aandoen, omdat het net zo makkelijk is als het nite aan te doen. Dat is bullshit. Je stopt er moeite en geld in.
je verkondigd in bijna elke post veel bezig te zijn met hoe je eruit ziet, en jij let niet op uiterlijk???

dan mag jij me dat eens uitleggen...

en het maakt mij niet uit welke kleding iemand aandoet...maar ik vind bepaalde kleding mooier dan andere kleding ja...
Oud 17-02-2003, 14:36
Crimson Death
Crimson Death is offline
Uhh, Oke, dat stuk mistte ik dus.. Ja, uhm, ik draag mooie kleren, omdat mijn ziel dood is?. Jij loopt elke dag in je blote kont ofzo?, of koop je gewoon kleren die je zelf niet mooi vind (als ik zondagschool kleren, rokken en gereformeerde kleding om god een pleziertje te doen?). Nou, ik vind dat een heeeele vergezochte redenering
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 14:37
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
Diovai schreef:

*geen mooie kleding maar er wel goed uit zien* jij laat je uiterlijk dus doen door een lijkschouwer?, dat is zn beroep.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:38
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
je verkondigd in bijna elke post veel bezig te zijn met hoe je eruit ziet, en jij let niet op uiterlijk???

dan mag jij me dat eens uitleggen...

en het maakt mij niet uit welke kleding iemand aandoet...maar ik vind bepaalde kleding mooier dan andere kleding ja...
Waar the fuck heb jij het over? Jij hebt een bril nodig.

Ik ben in zoverre bezig met hoe ik eruit zie, dat ik er beschaafd uit wil zien, maar verder zo weinig mogelijk moeite wil doen om aan een sociaal geaccepteerd beeld te voldoen als dat niet uitzichzelf al gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 14:42
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Waar the fuck heb jij het over? Jij hebt een bril nodig.

Ik ben in zoverre bezig met hoe ik eruit zie, dat ik er beschaafd uit wil zien, maar verder zo weinig mogelijk moeite wil doen om aan een sociaal geaccepteerd beeld te voldoen als dat niet uitzichzelf al gebeurt.
ik ben van mening dat mensen die kleding dragen die het merendeel van de mensen draagt dat niet per definitie doet om te voldoen aaan een sociaal geaccepteerd beeld...

mensen doen dat wellicht ook omdat ze het mooi vinden...

en ik vind een ziel errug zwak als ie daardoor sterft...
Oud 17-02-2003, 15:11
Roxy
Roxy is offline
natuurlijk wil je dat mensen je mooi vinden, iedereen geilt op complimentjes... maar het is ook belangrijk dat ik me er zelf prettig in voel, ik zou me in een rokje van 10 cm lang nooit prettig en gemakkelijk kunnen voelen, dus zou ik er ook nooit mooi uit kunnen zien in zown rokje... als ik naar feestjes ga of zo dan kleed ik me ook wat meer aan dan anders, tut ik me op enzo dat is omdat ik vind dat ik er dan mooier uitzie en eigenlijk van uit ga dat andere mensen dat ook vinden en dus wat zelfverzekerder rondloop..
Oud 17-02-2003, 15:14
sweet dreams
sweet dreams is offline
ik doe het eigelijk voor andere om heel eerlijk te zijn..
ik heb eigelijk een wat andere styl, maar bij ons (op school) kun je nix bijzonders aantrekken, want dan heb je daar al heel snel ene "naam" en daar heb ik geen zin in!
Oud 17-02-2003, 15:53
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Roxy schreef:
natuurlijk wil je dat mensen je mooi vinden, iedereen geilt op complimentjes... maar het is ook belangrijk dat ik me er zelf prettig in voel, ik zou me in een rokje van 10 cm lang nooit prettig en gemakkelijk kunnen voelen, dus zou ik er ook nooit mooi uit kunnen zien in zown rokje... als ik naar feestjes ga of zo dan kleed ik me ook wat meer aan dan anders, tut ik me op enzo dat is omdat ik vind dat ik er dan mooier uitzie en eigenlijk van uit ga dat andere mensen dat ook vinden en dus wat zelfverzekerder rondloop..
Oud 17-02-2003, 16:20
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik draag mijn kleding uitsluitend voor mezelf. Ik vind het mooi en het zit lekker en ik krijg de laatste tijd best leuke reacties op mn stijl. En dat is natuurlijk ook wel leuk, maar daar doe ik het niet voor. Mijn kledings is gewoon een soort van statement voor mezelf en ik vind het leuk om te tutten met make-up en als ik uitga kan ik echt uren bezig zijn met mn kleding. En kleding maken, vind ik ook leuk om te doen. En zonder kleding zou ik het toch maar verrekte koud hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:36
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
Eens. Echt helemaal. Maar ik denk dat je alles voor anderen doet. Das mijn 3e stelling uit mijn Rhinus Filosofie.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:40
Guybrush
Guybrush is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Eens. Echt helemaal. Maar ik denk dat je alles voor anderen doet. Das mijn 3e stelling uit mijn Rhinus Filosofie.
Alles voor anderen? Denk juist eerder alles voor jezelf, maar goed.

Ik draag kleding voor mezelf, maar dat is dan eigenlijk weer omdat ik me er goed in voel en me daardoor zelfverzekerder door voel (en dat komt waarschijnlijk natuurlijk door het idee dat ik weet dat anderen het mooi vinden, dus indirect draag ik het wel weer voor anderen).
Maar dan nog... ik vind het gewoon irritant als ik lelijke kleding draag, ook al ben ik helemaal alleen. Waarom weet ik niet, maar is gewoon zo
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:49
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Norfair schreef:
Alles voor anderen? Denk juist eerder alles voor jezelf, maar goed.
O verek. Ja, dat bedoel ik. Je doet kleren voor anderen dragen zodat je jezelf beter gaat voelen. Je doet 't dus voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Het is gewoon een grote cyclus van geven en nemen, laten we het daar maar op houden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:56
Verwijderd
wallflower, wrom typ je alles klein?

Ik wil me leuk kleden zodat ik me zelf beter voel, meer zelfvertrouwen heb, en ook zodat anderen me er leuk uit vinden zien. Maar een hoop mensen waar ik mee omga hebben toch andere kledingsmaak dan ik, dus die vinden me er waarsch niet leuk uit zien..tjaah.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:06
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
wallflower, wrom typ je alles klein?
Omdat ik ook vaak zachtjes praat.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
Omdat ik ook vaak zachtjes praat.
of je wilt aandacht

in het geval van zachtjes praten zou ik ook klein moeten posten dan
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:16
substantial
substantial is offline
Ik draag wat ik mooi bij mezelf vind staan
its as simpel as that
als een ander het mooi vind, leuk! als een ander het niet mooi vind pech
Oud 17-02-2003, 18:58
Verwijderd
van de week zag ik iemand op school lopen, met een shirtje zonder mouwen.........* en de verwarming was niet zo hoog* ik bedoel maar
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:04
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik denk allebij een beetje. ik bedoel, als je op een zaterdag middag alleen thuis bent, ga je je toch wel wat anders kleden dan als je naar iets leux toe gaat enzo. maar je draagt het ook voor jezelf, dat je je er lekker in voelt enzo.
want als er niemand nara je kleren zou lopen zou je ook niet echt je best op doen om er een beetje leuk uit te zien.
Oud 17-02-2003, 19:10
Pla
Pla is offline
Laten we eerlijk zijn, een trui zit toch veel lekkerder als een blousje?
Oud 17-02-2003, 20:45
Avelon
Avelon is offline
hm een trui zit misschien lekkerder
maar als ik dan in de spiegel kijk en ik denk zelf "gadver"
dan is de bloes toch lekkerder
-op zondag wil ik me ook wel s leuk aankleden. gewoon daarom
Oud 17-02-2003, 20:49
Fleur
Fleur is offline
Ik draag kleren die ik leuk vind, omdat ik me daar prettig in voel, moet toegeven dat de omgeving daar ook mee te maken heeft.
Als ik thuis ben draag ik net zo makkelijk slobberkleren, maar als ik ergens heen ga, voel ik me toch prettiger als ik iets draag wat ik leuk vind
Oud 17-02-2003, 20:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Je kleding is toch een manier van uiting van jezelf ? :\
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:55
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Voor mezelf.

Ik wil er graag leuk uitzien, ik wil graag leuk gevonden worden door andere mensen en gewaardeerd worden, zodat ik me fijn voel.
En ik wil er leuk uitzien voor mezelf zodat ik me zeker voel.

Bij een solicitatie gesprek of andere formele gelegheden pas ik me ook tot op een zekere hoogte aan, voor anderen maar dus ook indirect voor mezelf, want als ik op een solicitatie gesprek aankom in een vuilnis zak mag ik heel wat in huis hebben om de boel te compenseren..en heb ik er uiteindelijk dus alleen mezelf mee.

Laatst gewijzigd op 17-02-2003 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 08:39
Pla
Pla is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
Ik draag kleren die ik leuk vind, omdat ik me daar prettig in voel, moet toegeven dat de omgeving daar ook mee te maken heeft.
Als ik thuis ben draag ik net zo makkelijk slobberkleren, maar als ik ergens heen ga, voel ik me toch prettiger als ik iets draag wat ik leuk vind
Dat vind ik nou ook.. Een trui zit lekkerder, en thuis loop ik net zo makkelijk in een trui als in een blousje bijvoorbeeld.. maar als ik met mijn 'thuistrui' op school kom voel ik me toch niet relax, omdat ik er gewoon leuker uit kan en wil zien..
Maar als ik me echt belabberd voel smorgens trek ik gewoon een trui aan, dan maakt het me niet uit..
Oud 18-02-2003, 18:16
Verwijderd
Dovai heeft een punt, jongens, ik zou er nog maar eens goed over nadenken!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:09
Firefly
Firefly is offline
direct en indirect voor mezelf.

direct: op zondag trek ik ook mooie kleren aan. In mooie kleren voel ik me mooier en dus fijner

indirect: als andere mensen mijn kleren mooi vinden word ik daar ook weer blijer van.
Reageren

Regels voor berichten