Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben het helemaal eens met de stelling. En als men het al 'voor zichzelf' doet, is dat om geen minderwaardigheidscomplex te krijgen. Waarom willen mensen er mooi uit zien? Om een ego-boost te krijgen van andere mensen, om een ego-boost te krijgen van het in de spiegel kijken. En om welke mensen gaat het hier? Juist! De zwakste, onzelfverzekerdste mensen!
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar waarom willen ze er de hele dag mooi uit zien? Waarom denken mensen dat het waarde heeft er mooi uit te zien of erbij te lopen in sociaal geaccepteerde kleidng? |
![]() |
||
Citaat:
|
humz ik kleed mezelf op mijn manier omdat ik me er zelf fijn bij voel, maar als mensen waarvan ik me veel aantrek het niet mooi vinden draag ik het niet zo snel...dan koop ik het uberhaupt niet
![]() |
![]() |
||
Citaat:
jij eet zeker ook elke dag bruine bonen uit blik... want lekekr eten...kom zeg, dan heb je geen ziel meer over...
|
![]() |
Tja, ik draag kleding ook wel een beetje voor mezelf, dat helpt wel voor je eigenwaarde denk ik zo!! Maar als ik er over na ga denken, toch ook wel heel errug voor anderen, als ik alleen thuis ben een hele dag, en ik weet zeker dat ik niemand tegen kom, blijf ik in mijn pyjama waarschijnlijk rond lopen! En als ik ergens heen ga, waar helemaal geen leuke mensen zijn of iets dergelijks, interesseert het me ook minder!! Het is gewoon zo, dat als je mensen ziet die er onverzorgd uitzien, je gelijk denkt dat ze ehm... 'stom' zijn. Je komt gewoon niet goed over! Tja!
||
Citaat:
En inderdaad, lekker eten heeft de neiging bij veel mensen afbreuk te doen aan de ziel. Dat hoeft echter niet! Maar veel mensen gaan er teveel in op, dus het gevaar is aanwezig! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
tip: lees het boek de eeuwige bron van ayn rand es... en reken mensen niet af op hun uiterlijk...
||
Citaat:
Enne, reken ik mensen af op hun uiterlijk? Je kunt niet zeggen dat het jou niet uitmaakt welke kleding iemand aandoet, maar dat ie het dan toch maar moet aandoen, omdat het net zo makkelijk is als het nite aan te doen. Dat is bullshit. Je stopt er moeite en geld in. |
![]() |
||
Citaat:
![]() dan mag jij me dat eens uitleggen... en het maakt mij niet uit welke kleding iemand aandoet...maar ik vind bepaalde kleding mooier dan andere kleding ja...
|
![]() |
Uhh, Oke, dat stuk mistte ik dus.. Ja, uhm, ik draag mooie kleren, omdat mijn ziel dood is?. Jij loopt elke dag in je blote kont ofzo?, of koop je gewoon kleren die je zelf niet mooi vind (als ik zondagschool kleren, rokken en gereformeerde kleding om god een pleziertje te doen?). Nou, ik vind dat een heeeele vergezochte redenering
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben in zoverre bezig met hoe ik eruit zie, dat ik er beschaafd uit wil zien, maar verder zo weinig mogelijk moeite wil doen om aan een sociaal geaccepteerd beeld te voldoen als dat niet uitzichzelf al gebeurt. |
![]() |
||
Citaat:
mensen doen dat wellicht ook omdat ze het mooi vinden... en ik vind een ziel errug zwak als ie daardoor sterft...
|
natuurlijk wil je dat mensen je mooi vinden, iedereen geilt op complimentjes... maar het is ook belangrijk dat ik me er zelf prettig in voel, ik zou me in een rokje van 10 cm lang nooit prettig en gemakkelijk kunnen voelen, dus zou ik er ook nooit mooi uit kunnen zien in zown rokje... als ik naar feestjes ga of zo dan kleed ik me ook wat meer aan dan anders, tut ik me op enzo dat is omdat ik vind dat ik er dan mooier uitzie en eigenlijk van uit ga dat andere mensen dat ook vinden en dus wat zelfverzekerder rondloop..
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik draag mijn kleding uitsluitend voor mezelf. Ik vind het mooi en het zit lekker en ik krijg de laatste tijd best leuke reacties op mn stijl. En dat is natuurlijk ook wel leuk, maar daar doe ik het niet voor. Mijn kledings is gewoon een soort van statement voor mezelf en ik vind het leuk om te tutten met make-up en als ik uitga kan ik echt uren bezig zijn met mn kleding. En kleding maken, vind ik ook leuk om te doen. En zonder kleding zou ik het toch maar verrekte koud hebben.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik draag kleding voor mezelf, maar dat is dan eigenlijk weer omdat ik me er goed in voel en me daardoor zelfverzekerder door voel (en dat komt waarschijnlijk natuurlijk door het idee dat ik weet dat anderen het mooi vinden, dus indirect draag ik het wel weer voor anderen). Maar dan nog... ik vind het gewoon irritant als ik lelijke kleding draag, ook al ben ik helemaal alleen. Waarom weet ik niet, maar is gewoon zo ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
wallflower, wrom typ je alles klein?
![]() Ik wil me leuk kleden zodat ik me zelf beter voel, meer zelfvertrouwen heb, en ook zodat anderen me er leuk uit vinden zien. Maar een hoop mensen waar ik mee omga hebben toch andere kledingsmaak dan ik, dus die vinden me er waarsch niet leuk uit zien..tjaah. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik draag wat ik mooi bij mezelf vind staan
its as simpel as that als een ander het mooi vind, leuk! als een ander het niet mooi vind pech
|
ik denk allebij een beetje. ik bedoel, als je op een zaterdag middag alleen thuis bent, ga je je toch wel wat anders kleden dan als je naar iets leux toe gaat enzo. maar je draagt het ook voor jezelf, dat je je er lekker in voelt enzo.
want als er niemand nara je kleren zou lopen zou je ook niet echt je best op doen om er een beetje leuk uit te zien.
|
Ik draag kleren die ik leuk vind, omdat ik me daar prettig in voel, moet toegeven dat de omgeving daar ook mee te maken heeft.
Als ik thuis ben draag ik net zo makkelijk slobberkleren, maar als ik ergens heen ga, voel ik me toch prettiger als ik iets draag wat ik leuk vind ![]()
|
![]() |
Voor mezelf.
Ik wil er graag leuk uitzien, ik wil graag leuk gevonden worden door andere mensen en gewaardeerd worden, zodat ik me fijn voel. En ik wil er leuk uitzien voor mezelf zodat ik me zeker voel. Bij een solicitatie gesprek of andere formele gelegheden pas ik me ook tot op een zekere hoogte aan, voor anderen maar dus ook indirect voor mezelf, want als ik op een solicitatie gesprek aankom in een vuilnis zak mag ik heel wat in huis hebben om de boel te compenseren..en heb ik er uiteindelijk dus alleen mezelf mee. Laatst gewijzigd op 17-02-2003 om 20:59. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar als ik me echt belabberd voel smorgens trek ik gewoon een trui aan, dan maakt het me niet uit..
|
|