Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2001, 15:19
Internationalist
Internationalist is offline
Regelmatig als ik discussies voer (of überhaupt gesprekken) blijk ik agressie op te wekken.

Het is geen typisch verschijnsel als ik weer eens een tik in m'n maag krijg oid omdat iemand het niet met me eens is (he Tiesch ).

Ik heb vaak het idee dat de agressie pas begint als de andere personen het gesprek aan 'het verliezen is', of iig het niet meer met woorden af kan.

Hoe denken jullie hier over, is het een teken van zwakte of is het logisch?

(nl. is het altijd oneerlijk. Als iemand met woorden sterker is en de ander wil winnen moet bv. extra gaan leren; is iemand qua kracht sterker moet iemand fysieke training doen.

Van sommie mensen zul je nooit kunnen winnen. Ik kan vele intelligenties niet evenaren en veel mensen die mij slaan hebben nou ook niet de kracht van Bruce Lee .
Oud 25-12-2001, 15:40
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline

Ik vind dat wanneer mensen andere mensen slaan, wanneer deze geen geweld gebruiken, hun fysiek geweld gebruiken als teken van zwakte.
Als iemand zo geirriteerd is van iemand , en geen zin heeft om nog maar een woord te zeggen, maar zijn vuist te trekken vind ik dat deze het moet aangeven en niet zomaar te slaan.
Oud 25-12-2001, 16:27
Doc
Doc is offline
Ik vind 't ook een teken van zwakte, een 't is ook heel irritant, dat als jij gewoon met goeie argumenten aankomt en anderen er niet meer uitkomen...dat ze dan gaan schelden of fysiek geweld gaan gebruiken...typeerd we hun zwakte.
Oud 25-12-2001, 16:54
Internationalist
Citaat:
Kruymeldtje schreef:

Ik vind dat wanneer mensen andere mensen slaan, wanneer deze geen geweld gebruiken, hun fysiek geweld gebruiken als teken van zwakte.
Als iemand zo geirriteerd is van iemand , en geen zin heeft om nog maar een woord te zeggen, maar zijn vuist te trekken vind ik dat deze het moet aangeven en niet zomaar te slaan.

Maar bekijk het eens anders; iemand die van iemand anders met woorden kan winnen, wint altijd. Terwijl de fysiek sterkere, dommere (geen zin in eufemisme) persoon niets met zijn/haar kwaliteit mag/kan doen
Oud 25-12-2001, 17:51
Verwijderd
dus: je hebt een discussie met iemand en je bent aan het winnen. De ander begint te slaan. Heb ik het zo goed begrepen?

Da's zwakte! Ik wordt nooit geslagen ofzo (moet ook niet gebeuren!), maar m'n vader kan dus echt niet argumenteren en ik win dus zelden niet van hem. Hij begint dan met stopzinnen als 'Hou je grote bek', 'Ik waarschuw je' (waarvoor?) en 'Als je nu niet je bek dichthoudt, dan...' (komt nooit een vervolg). Dreigen, schelden en slaan zijn in mijn ogen een teken van zwakte en de andere partij heeft dan IMHO gewonnen.

Slaan is volgens mij alleen geen teken van zwakte als het uit zelfverdediging is...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 17:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Maar bekijk het eens anders; iemand die van iemand anders met woorden kan winnen, wint altijd. Terwijl de fysiek sterkere, dommere (geen zin in eufemisme) persoon niets met zijn/haar kwaliteit mag/kan doen
Erg oneerlijk hoor!

Je begint toch een discussie? Waarom overgaan op fysiek geweld? Kijk, als een ruzie begint, dan zit je fout wanneer je het probeert goed te praten ( ) en als een discussie begint, zit je fout als je begint te slaan

Of je moet een fysieke discussie beginnen?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 21:42
Internationalist
Citaat:
DutchECK schreef:
dus: je hebt een discussie met iemand en je bent aan het winnen. De ander begint te slaan. Heb ik het zo goed begrepen?

Daar komt het wel op neer ja

Citaat:

Da's zwakte! Ik wordt nooit geslagen ofzo (moet ook niet gebeuren!), maar m'n vader kan dus echt niet argumenteren en ik win dus zelden niet van hem. Hij begint dan met stopzinnen als 'Hou je grote bek', 'Ik waarschuw je' (waarvoor?) en 'Als je nu niet je bek dichthoudt, dan...' (komt nooit een vervolg). Dreigen, schelden en slaan zijn in mijn ogen een teken van zwakte en de andere partij heeft dan IMHO gewonnen.

Maar als ik een ros voor m'n kop krijg is het me eigenlijk een rot zorg of ik gewonnen heb/ aan het winnen was. Het grote probleem wat ik met dit soort situaties heb dat ik de keus moet maken; of me bek houden, of accepteren dat er een ros tegen aan komt, een keuze uit twee kwaden.

Citaat:

Slaan is volgens mij alleen geen teken van zwakte als het uit zelfverdediging is...
Daar heb ik geen last van ik sla toch nooit , heb niet 't idee dat het iets toevoegd. En het helpt best wel als iemand je een mep geeft en je gaat rustig met de discussie verder, beetje bloed onder de nagels weghalen
Oud 25-12-2001, 22:00
dystopia
dystopia is offline
De een gaat dan schelden, de ander slaan. Probeer zelfbeheersing te kweken en in te zien dat dit niet hoort (dat laatste is je al gelukt, nu het 1ste nog )
Oud 25-12-2001, 22:03
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Ik Vind het niet een teken van Zwakte.
Tegenwoordig herken ik me hier een beetje in.
Alleen heb ik nog nooit echt ruzie gehad als ik eenmaal boos ben.
Misschien komt dat door mijn voorkomen ne het verwachtingpatroon veel mensen schrikken zich de plurus als ik boos ben.
maargoed ik denk dat het logisch is heb een hele tijd niks terug durven doen dat is veel erger.
Bijvoorbeeld werdt pesten inelkaar slaan ect.
Ik denk niet dat het leuk is maar nodig is.
Om jezelf te kunnen verdedigen en om je eigen grenzen naar buiten te brengen.

Groeten

Edwin
Oud 25-12-2001, 22:06
Internationalist
Citaat:
dystopia schreef:
De een gaat dan schelden, de ander slaan. Probeer zelfbeheersing te kweken en in te zien dat dit niet hoort (dat laatste is je al gelukt, nu het 1ste nog )

kijkt naar klok, jij hoort op onzin te zitten
Oud 26-12-2001, 13:39
Internationalist
Citaat:
dystopia schreef:

Ik sla nooit (ik ben altijd lijdendvoorwerp )
Oud 27-12-2001, 07:42
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Ik sla nooit (ik ben altijd lijdendvoorwerp )
Whahaha

Mijn excuses voor het leedvermaak btw

[Dit bericht is aangepast door Marc S (27-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 15:58
choky
choky is offline
ik sloeg soms op mijn vriend, gewoon uit pure wanhoop, idd in discussies die ik niet won, omdat hij weigerde in te zien dat ik echt gelijk had en hij altijd dezelfde zever-argumenten aanhaalde...
vind het vreselijk van mijzelf, maar ja, 't is nu toch af en ik denk niet dat iemand anders mij ooit zo ver nog zal kunnen krijgen
Oud 29-12-2001, 20:00
legatus
legatus is offline
Excessief geweld.. soms is het gewoon nodig. Ik ben het persoon die het red met woorden maar soms wil je niet eens een gesprek beginnen en gewoon rossen [al 'tig jaren niet meer gedaan]. Het is naïef om te denken dat je met woorden altijd verder komt dan met slaan, het mes heeft twee zijden en soms snij je jezelf met woorden net zo hard als met slaan.
Oud 31-12-2001, 19:11
basje!
basje! is offline
he je hebt gelijk hoor denk ik, heb het alleen nooit meegemaakt jij wel(denk aan tiesch inderdaad) wordt ik ook agresiev (?)tijdens gesprekken? begin me nu wel ernstig zorgen te maken...
Oud 03-01-2002, 14:59
belle_bella
belle_bella is offline
*slaan 's nooit goed* is een gemakkelijk verweer, je voelt je sterk maar je kan veel pijn veroorzaken, niet alleen een blauw plekje of meer... (spreek 'k uit spijtige ervaring) dus nie doen!!

Das net hetzelfde met roepen... 's geen oplossing, integendeel...

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:14
Iotje
Iotje is offline
Het is meestal zo denk ik dat mensen die gaan slaan hun woede of ergernis niet kunnen uiten in woorden. Het is dus denk ik inderdaad een teken van zwakte
Kiss
Schoondochter
Oud 14-01-2002, 10:17
sublime
sublime is offline
mijn probleem is eerder andersom, niet dat ik ga slaan maar ik wordt verbaal nogal aggressief

adieu parapleu!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:19
sublime
sublime is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Het is meestal zo denk ik dat mensen die gaan slaan hun woede of ergernis niet kunnen uiten in woorden. Het is dus denk ik inderdaad een teken van zwakte
Kiss
Schoondochter

je verbaal niet goed kunnen uiten is toch geen zwakte? okee het is nogal dubiel dat je iemand gaat slaan vanwege een andere mening, maar dat zou ik niet toeschuiven op het niet kunnen uiten in woorden. vind het eerder een kwestie van asociaal gedrag eerlijk gezegd. kwestie van gebrek aan zelfbeheersing.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:28
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
sublime schreef:

je verbaal niet goed kunnen uiten is toch geen zwakte? okee het is nogal dubiel dat je iemand gaat slaan vanwege een andere mening, maar dat zou ik niet toeschuiven op het niet kunnen uiten in woorden. vind het eerder een kwestie van asociaal gedrag eerlijk gezegd. kwestie van gebrek aan zelfbeheersing.

Hen je misschien ook wel gelijk in....
Oud 14-01-2002, 14:52
soulless
soulless is offline
Wat ik dus bedoel. Er zijn een heleboel slimme mensen, mensen die echt fantastisch kunnen argumenteren, die werkelijk alles wat krom is recht lullen.

Als een mindere discussiant zou je dan over kunnen gaan op een ram voor iemands kop (doe ik niet, ik verdedig me alleen maar).

Beide zijn denk ik even slecht en een gelijk teken van zwakte.

Het is heel fout om iemand te slaan waar je met woorden niet van kunt winnen, maar het getuigt van een nog veel grotere wreedheid om met iemand waarvan je WEET dat jij veel beter lult een discussie aan te gaan, en diegene dan met argumenten helemaal de grond in te zeiken.

Wat vaak gebeurt is dat je dan zo uit de hoogte gaat overkomen, dat je werkelijk alles wat die ander zegt beter lijkt te weten, dat het lijkt alsof hij werkelijk totaal stupide is.

Heel vervelend en ik begrijp de agressie best, ik keur het niet goed dus!

Als intelligentste persoon zou jij hier rekening mee moeten houden, die ander is 'dom' en kan dus weinig verweten worden. JIJ draagt hier de verantwoordelijkheid.
Reageren

Regels voor berichten