Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
dus: je hebt een discussie met iemand en je bent aan het winnen. De ander begint te slaan. Heb ik het zo goed begrepen?
Da's zwakte! Ik wordt nooit geslagen ofzo (moet ook niet gebeuren!), maar m'n vader kan dus echt niet argumenteren en ik win dus zelden niet van hem. Hij begint dan met stopzinnen als 'Hou je grote bek', 'Ik waarschuw je' (waarvoor?) en 'Als je nu niet je bek dichthoudt, dan...' (komt nooit een vervolg). Dreigen, schelden en slaan zijn in mijn ogen een teken van zwakte en de andere partij heeft dan IMHO gewonnen. Slaan is volgens mij alleen geen teken van zwakte als het uit zelfverdediging is... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je begint toch een discussie? Waarom overgaan op fysiek geweld? Kijk, als een ruzie begint, dan zit je fout wanneer je het probeert goed te praten ( ![]() ![]() Of je moet een fysieke discussie beginnen? ![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Daar komt het wel op neer ja ![]() Citaat:
Maar als ik een ros voor m'n kop krijg is het me eigenlijk een rot zorg of ik gewonnen heb/ aan het winnen was. Het grote probleem wat ik met dit soort situaties heb dat ik de keus moet maken; of me bek houden, of accepteren dat er een ros tegen aan komt, een keuze uit twee kwaden. Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
De een gaat dan schelden, de ander slaan. Probeer zelfbeheersing te kweken en in te zien dat dit niet hoort (dat laatste is je al gelukt, nu het 1ste nog
![]()
|
![]() |
Ik Vind het niet een teken van Zwakte.
Tegenwoordig herken ik me hier een beetje in. Alleen heb ik nog nooit echt ruzie gehad als ik eenmaal boos ben. Misschien komt dat door mijn voorkomen ne het verwachtingpatroon veel mensen schrikken zich de plurus als ik boos ben. maargoed ik denk dat het logisch is heb een hele tijd niks terug durven doen dat is veel erger. Bijvoorbeeld werdt pesten inelkaar slaan ect. Ik denk niet dat het leuk is maar nodig is. Om jezelf te kunnen verdedigen en om je eigen grenzen naar buiten te brengen. Groeten Edwin
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
ik sloeg soms op mijn vriend, gewoon uit pure wanhoop, idd in discussies die ik niet won, omdat hij weigerde in te zien dat ik echt gelijk had en hij altijd dezelfde zever-argumenten aanhaalde...
vind het vreselijk van mijzelf, maar ja, 't is nu toch af en ik denk niet dat iemand anders mij ooit zo ver nog zal kunnen krijgen
|
Excessief geweld.. soms is het gewoon nodig. Ik ben het persoon die het red met woorden maar soms wil je niet eens een gesprek beginnen en gewoon rossen [al 'tig jaren niet meer gedaan]. Het is naïef om te denken dat je met woorden altijd verder komt dan met slaan, het mes heeft twee zijden en soms snij je jezelf met woorden net zo hard als met slaan.
|
![]() |
he je hebt gelijk hoor denk ik, heb het alleen nooit meegemaakt jij wel(denk aan tiesch inderdaad) wordt ik ook agresiev (?)tijdens gesprekken? begin me nu wel ernstig zorgen te maken...
|
Het is meestal zo denk ik dat mensen die gaan slaan hun woede of ergernis niet kunnen uiten in woorden. Het is dus denk ik inderdaad een teken van zwakte
Kiss Schoondochter
||
Citaat:
je verbaal niet goed kunnen uiten is toch geen zwakte? okee het is nogal dubiel dat je iemand gaat slaan vanwege een andere mening, maar dat zou ik niet toeschuiven op het niet kunnen uiten in woorden. vind het eerder een kwestie van asociaal gedrag eerlijk gezegd. kwestie van gebrek aan zelfbeheersing. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Wat ik dus bedoel. Er zijn een heleboel slimme mensen, mensen die echt fantastisch kunnen argumenteren, die werkelijk alles wat krom is recht lullen.
Als een mindere discussiant zou je dan over kunnen gaan op een ram voor iemands kop (doe ik niet, ik verdedig me alleen maar). Beide zijn denk ik even slecht en een gelijk teken van zwakte. Het is heel fout om iemand te slaan waar je met woorden niet van kunt winnen, maar het getuigt van een nog veel grotere wreedheid om met iemand waarvan je WEET dat jij veel beter lult een discussie aan te gaan, en diegene dan met argumenten helemaal de grond in te zeiken. Wat vaak gebeurt is dat je dan zo uit de hoogte gaat overkomen, dat je werkelijk alles wat die ander zegt beter lijkt te weten, dat het lijkt alsof hij werkelijk totaal stupide is. Heel vervelend en ik begrijp de agressie best, ik keur het niet goed dus! Als intelligentste persoon zou jij hier rekening mee moeten houden, die ander is 'dom' en kan dus weinig verweten worden. JIJ draagt hier de verantwoordelijkheid.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Verwijderd | 500 | 08-05-2006 16:04 | |
De Kantine |
schokkende beelden op het nieuws Optima | 96 | 05-04-2004 02:12 | |
Bush: 'vermindering rechten van verdachten' Verwijderd | 27 | 04-12-2002 20:08 | |
Vs vs. Irak nps | 10 | 16-10-2002 00:28 | |
stelling: 11 september was Amerika's eigen schuld... Scorpio | 80 | 12-05-2002 17:25 |