Advertentie | |
|
![]() |
|
Er is nog weinig bekent over de hersenen; ik zou niet precies weten of IQ is op te krikken.
Persoonlijk denk ik wel; ik denk dat als iemand veel leert, maar vooral veel meemaakt en ervaart, het IQ wel omhoog gaat. Wat wel bekend is over de hersenen is dat het allemaal verbonden neuronen zijn, en hoe meer verbindinkjes, hoe hoger het IQ zou zijn. Er komen sneller meer verbindinkjes als de hersenen actief blijven, dan dat ze weinig doen. Het schijnt, dat hoogbegaafden zo'n hoog IQ hebben, omdat in een vroege levensfase ze een spurt van neuronverbindinkjesgroei hebben meegemaakt door stress of zoiets dergelijks. |
![]() |
|
helaas is Iq geloof ik niet echt te verhogen. persoonlijk vind ik het hele iq systeem een beetje dom.. je hebt heel veel soorten inteligenties namelijk, en alleenmaar omdat je laag scoort op een bepaald onderwerp zegt nog niet dat je overal slecht in bent. intelligentie wordt verdeeld. sommige zijn weer beter in wiskunde, maar sociaal bakken ze er niets van. de ene kan goed werken met de handen en de ander niet. dat is ook intelligentie
![]()
||
![]() |
Citaat:
met je handen werken hangt niet af van je hersenen, maar van je handen :-)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Stel iemand doet VWO met een IQ van 120. Dat is immers goed mogelijk, aangezien je met een IQ van 120 redelijk intelligent bent. En aan de andere kant kun je iemand hebben met een IQ van 140, die echter leerproblemen heeft wegens gebrek aan interesse voor de lineaire lesstof en daardoor met moeite de HAVO doet. Wie is nu intelligenter? ![]() Er zijn genoeg hoogbegaafden die het niet eens gelukt is het voortgezet onderwijs te voltooien, kun je nagaan ![]() Dat iemand VWO met succes volgt, bewijst in mijn ogen enkel dat deze in staat is als het ware stof in z'n hoofd te stampen, maar zegt verder weinig over het IQ. Lichtelijk geirriteerd door de aloude 'ik-doe-VWO' arrogantie ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik doe nu dan wel VWO, maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is! Dit jaar doe ik al 2 examens, later de rest. Maar vooral wiskunde en natuurkunde, zijn zulke rotvakken... ![]() Ik ga iig HBO doen, universiteit hoeft niet. Heb een goede opleiding gevonden die volledig bij mij past, en dat is toevallig HBO. En overigens, ik heb een IQ van ergens rond 135-140... ![]() En dat is NIET leuk... ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Of je hebt een serieuze test gedaan, of niet. Even beweren dat je HB bent, zonder een concreet resultaat, vind ik niet echt wat je noemt geloofwaardig... |
![]() |
|||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Simpel gezegd, als je niet weet dat 1+1 twee is, kan je ook niet redeneren dat 1 koe + 1 koe, twee koeien zijn. Inzicht is verbanden kunnen leggen, tussen wat je weet, en wat je tegenkomt; maar om verbanden te kunnen leggen, heb je eerst dus de kennis nodig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik praat mn beurt voorbij :-P intelligence is so complex we still don't really know what it is bron
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kinderen van 6 hebben redelijke kennis wat betreft lezen / schrijven en kunnen meestal ook al logica zien in bepaalde figuren. 2) Analfabeten kunnen moeilijk schriftelijk getest worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met nooit je huiswerk maken, nooit naar school gaan kom je naar alle waarschijnlijkheid niet zo ver ook al ben je nog zo slim.
||
![]() |
Citaat:
En met dat nooit huiswerk maken ed...4x in het jaar een beetje leren met pw-weken zou genoeg zijn om over te gaan in principe, nietwaar?! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
q = -4 * p + 400 Vmichael | 4 | 07-05-2012 15:58 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Wiskunde] Logaritmische functies Verwijderd | 3 | 10-04-2007 20:46 | |