Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2001, 21:33
Sannetje
Sannetje is offline

weet iemand wat de mogelijkheden zijn op je 16e om uit huis te gaan?
En zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Oud 19-09-2001, 22:28
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
uuuh niet doen..een vriendin van mij had het gedaan en heeft haar leven verziekt ermee...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2001, 09:11
Doc
Doc is offline
waarom wil je nu al uit huis gaan???
Wat je mogelijkheden zijn...
  • Je wordt geheel zelfstandig, dat betekend dat je voor een eigen onderkomen moet zorgen.
  • Je zult allemaal verzekeringen moeten afsluiten, die je bakken met geld gaan kosten.
  • Je moet voor je eigen eten zorgen, schone kleren
  • Hebt weinig tijd, aannemende dat je ook nog wil werken of naar school gaan.
  • Ga je naar school zul je het in bijna alle gevallen sowieso al wel kunnen vergeten.
Het lijkt heel erg mooi, maar het is geen goeie oplossing...want je haalt er niets, en waarom wil je eigenlijk uit huis? En waar had je gedacht naar toe te gaan? Je bent 16! Mensen beginnen liever geen overeenkomsten met jongeren onder de 18, omdat deze nog niet handelsbekwaam zijn...d.w.z. alle handelingen die gedaan worden mogen worden herroepen door de wettelijke voogd (meestal je ouders) binnen 3 jaar.

Ik zou zeggen blijf nog maar gewoon lekker thuis...
Oud 20-09-2001, 20:15
Sannetje
Sannetje is offline
Razor - Blade, waarom/hoe heeft zij d'r leven ermee verziekt?

En Doc, is zelfstandig gaan de enige optie? Ik was meer aan het denken in de richting van begeleid wonen ofzo, maar weet het niet hoe dat zit enzo.

Ik wil niet meteen het huis uit, ik ben alleen eens aan het rondkijken naar de mogelijkheden.

En waarom ik graag het huis uit wil...zijn verschillende redenen voor. Ik ben er gewoon erg ongelukkig en elke keer als ik een beetje omhoog krabbel, is er wel iets van thuis dat me weer een dreun geeft.
Ik ga nu effe niet in detail treden, want dat ik geloof ik niet zo nodig...

"Lekker thuisblijven" is het niet, maar ja...

Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

San.
Oud 20-09-2001, 20:56
BLoeDBLoeM
BLoeDBLoeM is offline
Bij mij was er eventueel ook sprake van begeleid gaan wonen, maar dat werd later toch weggeschoven omdat ik 'te zelfstandig was'. Bovendien word ik binnenkort opgenomen in een kliniek, dus het gaat al helemaal niet meer door.

Maar boeiend...

Wat wou ik zeggen.
Oja... ik weet niet of je nu hulp hebt of iets, maar als je straks echt weg wilt uit huis kun je denk ik het beste naar een Bureau Jeugdzorg of het Riagg (daar loop ik zelf) of zo gaan. Zij kunnen je verder helpen.

Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 15:53
JJzD
JJzD is offline
huisarts heb ook doorverwijzingen naar oa maatschappelijk werk
Oud 21-09-2001, 22:05
xxxsannexxx
xxxsannexxx is offline
heej sanne,
ik heb je een x gemaild, toen jij mij had gemaild , ma juh hebt noooit trug gemaild
hoe gaat het nu met juh?
xxxjuhsss sanne
Oud 22-09-2001, 22:04
Sannetje
Sannetje is offline
Ik heb op dit moment creatieve therapie bij een vrijstaand therapeute en binnenkort krijgen we vier sessies gezinstherapie bij het RIAGG...oehhh, wat een gigantisch geweldig aantal.
Mogen we in 4x drie kwartier effe alles oplossen zeker.

En naamgenote, sorry dat ik niet meer teruggemaild heb....
Ben het vergeten doordat het weer slecht met me ging, en dan vergeet ik nogal veel...
sowwie

Met mij gaat het op dit moment weer erg slecht, maar ik weet dat dit maar een momentopname is. Ik hoop dat het binnen nu en twee weken weer iets beter gaat...
Heb nu goede therapie, hoewel ik hier eigenlijk nog niet zo veel over kan zeggen omdat ik pas 2 sessies gehad heb...maar oke.

Hoe is het met jou?

Hoe is het eigenlijk in zo'n internaat? En hoe hebben jullie de beslissing genomen dat je daarnaartoe zou gaan?

En dat begeleid wonen, BLoeDBLoeM, heb je enig idee hoe dat eruit zou hebben gezien?

Over opgenomen worden denk ik ook wel eens na, maar weet bijna zeker dat ik niet "erg" genoeg ben, en weet ook niet echt hoe dat zou zijn..

Hm, wazig allemaal.
Ik ben erg op zoek in elk geval

Nou, bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Sanne

Oud 22-09-2001, 22:23
nolove
nolove is offline
moeilijke vraag

maaruh ik weet er wel wat over maar ik
wil je vragen om me anders effe te mailen
dan kan ik het je wat beter uitleggen oke
nou kijk maar ik wil je in elk geval graag
helpen

zowiezo sterkte

knuffel en x nolove
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 16:05
Sannetje
Sannetje is offline
nolove, thnx voor je reactie, een mail is onderweg...
Oud 26-09-2001, 20:44
Vile
Vile is offline
schrijf je in bij een anti-kraak stichting in je stad, kun je gratis wonen en hoef je alleen maar gas, water en licht enzo te betalen, heeft wel vaak een wachtlijst maar scheelt je dus bakken met geld
begeleid wonen kan ook, weet ik geen telefoonnummers van maar die zoeken een woning voor je en dan moet je een keer in de week met iemand praten (doet een vriendin van mij ook) maar datis wel 500 in de maand en dan heb je nog geen eten etc. en tijd al helemaal niet....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2001, 21:46
BLoeDBLoeM
BLoeDBLoeM is offline
Heej..

Nee sorry heb verder niet echt informatie over het begeleid wonen op zich.

Maar in ieder geval sterkte meis...

-xxx-
Met citaat reageren
Oud 01-10-2001, 11:31
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Sannetje schreef:

Liev vrouwtje ,

denk goed na of je écht uit huis wil, t is echt erg zwaar. K ken veel mensen die het op die leeftijd niet getrokken hebben. Echter als jij het écht wil, lukt het ook!

Er zijn verschillende mogelijkheden. O.a. begeleidkamerwonen, kraken (moe jij nie doen ), kindertehuis . Het zijn allemaal verre van iedeale oplossingen, maar als je weg wil, dan moet je gaan.

Kom met me mee naar de Mingvaas daar ben je veilig

*knuf* *kusjuh*
Oud 03-10-2001, 13:49
Verwijderd
je kan altijd uit je huis,wat ik heb gedaan op m'n zeventiende..

Gevraagd aan 2 vrienden of ze mee zouden willen,papa lief aankijken,huisje laten kopen,

En nu dik party in amsterdam ..uiteraard samen met de 2 andere vrienden ..

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 12:57
Cato328
Cato328 is offline
Citaat:
Sannetje schreef:

Je kunt begeleid gaan wonen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:41
Unexplained
Unexplained is offline
Ik ben zelf op m'n 17e het huis uit gegaan, en het is de beste beslissing ooit geweest.
Echter, houdt er rekening mee dat op jezelf wonen DUUR is. Als je niet minimaal 1200 gulden per maand verdient kun je het eigenlijk wel vergeten (ik had zelf het geluk goed te verdienen). Denk niet alleen aan je woning, maar ook gas, water, electriciteit, ziekenkostenverzekering, brandverzekering, inbraakverzekering, gemeentelijke belastingen, eten, drinken, uitgaan, kleding, telefoon, Internet, studie, etcetera..

Een andere optie zou zijn begeleid kamerwonen, maar hiervoor moet je wel in aanmerking komen. Je krijgt dan met een aantal jongeren een eengezinswoning toegewezen die je met elkaar moet onderhouden. Eens per week komt er dan iemand langs om te kijken of alles wel goed gaat en diezelfde persoon helpt jullie ook.
Al het geld dat je verdient moet je inleveren en je krijgt een vast budget om van te leven.
Niet makkelijk, maar als je het thuis écht zo verschriklijk hebt een optie.
Oud 16-01-2002, 13:49
Mey
Mey is offline
Heeft er iemand een adres van zo`n instantie die begleid wonen verzorgt?

[Dit bericht is aangepast door Mey (16-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:17
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline
jazekers is goed mogelijk ik ken iemand en die kent vliegh ook wel en die is 16 en woont op zichzelf
Oud 16-01-2002, 15:51
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Mey schreef:
Heeft er iemand een adres van zo`n instantie die begleid wonen verzorgt?
Ik heb vroeger veel informatie van http://www.jip.org/ afgehaald.
Reageren

Regels voor berichten