Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 12:09
shania
shania is offline
Ik zou graag in contact komen met mensen die verkracht zijn. Ik ben meerdere malen verkracht door een collega waar ik eerst een hele goede band mee had ( hij gaf me het gevoel dat ik wat waard was) en een tijd later door een totaal onbekende in mijn nabije omgeving. Ik kan hier niet omgaan en ik ga kapot van binnen. Ik breek in duizend scherpe glasscherven waar ik me aan snijd en ze symboliseren woede, onbegrip, machteloosheid, angst, verdriet, schaamte, schuldgevoel, onzekerheid, en ga zo maar door. De onbekende persoon valt me nog steeds lastig. En ik durf geen aangifte te doen. Als iemand hier ooit aangifte heeft gedaan of nog wil doen reageer dan a.u.b. Ik heb iemand nodig die dit kan begrijpen.
Heel veel liefs Shania
Oud 16-01-2002, 18:40
basje!
basje! is offline
lieverd, het enige wat ik kan zeggen is:heel veel sterkte. geloof me, ik weet wat je meemaakt.
Oud 16-01-2002, 19:40
miep
miep is offline
hoi lieve shania,
wat ontzettend vervelend dat je verkracht bent. nee, ik ben nooit verkracht, ik kan me voorstellen hoe vreselijk het is, en als je het zelf hebt meegemaakt kun je het dan nog dubbellen, ik wil je zeggen: blijf op het internet zoeken naar lotgenoten, jullie kunnen elkaar vast steunen.
hij valt je nogsteeds lastig? je MOET aangifte doen!! je durft niet, je wilt niet, je schaamt je, je schaamt je dood, maar jij hoeft je niet te schamen, jij hebt helemaal niets verkeerds gedaan!! het enige wat je nu niet goed doet is niet aangifte doen!! je kunt ook naar bepaalde bureaus, daar kun je er echt met lotgenoten over praten, maar dat is waarschijnlijk wel weer een extra grote stap, op het internet is vast makkelijker. heb je een goede band met iemand? een vriend, vriendin, moeder, broer, zus, neef, nicht, tante, oma? het zal zo verschrikkelijk moeilijk zijn om het aan iemand te vertellen, maar het zal je zeker helpen!!
ik wens je alle sterkte van de wereld toe

heel veel liefs miep
Oud 17-01-2002, 12:09
kizzy
kizzy is offline
ik heb zo goed als hetzelfde meegemaakt.. vroeger heeft me neef me gedwongen tot doktertje spelen enzo voor geld.... later heeft me ex dingen met me gedaan die ik niet wou..... ik kan geen aangifte doen, ik kan er niet over praten en ik kan er vooral niet mee om gaan

me vriend weet het, zijn ouders weten het.. verder niemand... ik ben gaan eten om me verdriet te verwerken, ik durfde niet meer over straat, je doet een masker op omdat je niet jezelf kan zijn... tegenwoordig kijken mensen me aan en zeggen "met dat meisje is wat" ik zie het aan haar... wat ik dan zeggen moet? ik weet het niet meer....

altijd smoesjes, niet meer mee willen doen met gym... niet meer alleen op straat en iedere nacht huilbuien.... ik herken het....

maar over praten kan ik niet.... je mag me wel mailen.. ik denk dat je er wel behoefte aan hebt.. en ik trouwens ook..

lucht trouwens wel ff op het een keer kwijt te kunnen.....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:37
Witch Lover
Witch Lover is offline
wat verschrikkelijk voor je..ik kan me echt helemaal niet voorstellen hoe erg het is. het klinkt zo cliche maar de enige manier waarop jij nog op straat gaat durven gaat etc is dat die klootzakken worden weggestopt.
Doe dus aangifte!! hoe sneller hoe beter!
Oud 17-01-2002, 17:39
mathfreak
mathfreak is offline
Hallo, Shania,

Ik wil je om te beginnen laten weten dat ik het heel dapper van je vind dat je het aandurft om hier op het forum te vertellen wat je is overkomen. Ik hoop dat er anderen zijn die bereid zijn om hun ervaringen met je te delen, zodat jullie elkaar moreel kunnen ondersteunen.
Ik kan je alleen maar aanraden om toch aangifte te doen, zowel wat die onbekende als je collega betreft. Ik weet dat je bij een psychotherapeute in behandeling bent, en daarom zou ik je voor willen stellen dat je haar vraagt om met je mee te gaan als je aangifte doet, zodat ze jou moreel kan ondersteunen.
Mocht je met me willen praten, dan weet je hoe je me kunt bereiken.
Oud 18-01-2002, 09:52
shania
shania is offline
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik heb jullie allemaal hard nodig.
Liefs Shania
Oud 19-01-2002, 21:49
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
shania schreef:
Ik zou graag in contact komen met mensen die verkracht zijn. Ik ben meerdere malen verkracht door een collega waar ik eerst een hele goede band mee had ( hij gaf me het gevoel dat ik wat waard was) en een tijd later door een totaal onbekende in mijn nabije omgeving. Ik kan hier niet omgaan en ik ga kapot van binnen. Ik breek in duizend scherpe glasscherven waar ik me aan snijd en ze symboliseren woede, onbegrip, machteloosheid, angst, verdriet, schaamte, schuldgevoel, onzekerheid, en ga zo maar door. De onbekende persoon valt me nog steeds lastig. En ik durf geen aangifte te doen. Als iemand hier ooit aangifte heeft gedaan of nog wil doen reageer dan a.u.b. Ik heb iemand nodig die dit kan begrijpen.
Heel veel liefs Shania
Lief kind, ik begrijp je. Ik weet wat is en wat doet. Sorry.

Ik denk (herstel: weet) dat ik je binnenkort maar 'ns mail, herken weerus wat
Oud 20-01-2002, 09:14
BlackMystery
BlackMystery is offline
tjah
ik moet me spijtiggenoeg mee op de lijst zetten
niet echt verkracht, meer sexueel misbruikt,
allee ik weet het niet echt wat het was
zit er wel mee
XxX
Myst
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 10:11
Snufje
Snufje is offline
Weten je ouders hiervan? Of een goede vriendin oid? Praat met ze en je moet echt aangifte doen, wil je dat die persoon je niet meer lastig valt. Aangifte doen en weten dat de persoon er niet zomaar vanaf komt en geen anderen kan kwaad doen kan heel goed helpen bij het verwerkingsproces. neem iemand in vertrouwen en ga samen aangifte doen, kom op je kunt het!!

Sterkte,

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten