Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2002, 19:26
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
... dat hij helemaal de fout in gaat , hoe vertel je iemand dat hij zo niet door moet gaan , hoe vertel je het aan iemand die niet luisterd, hoe krijg ik het in iemand , HIJ ZIET HET NIET!

HELP!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2002, 19:31
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Je moet wat je wil zeggen, denk ik, veel herhalen, dan ziet ie ook wel dat je het meent. Laat hem zien dat je om hem geeft en dat je het goed bedoelt...geef hem desnoods een standje, druk hem desnoods met de neus op de feiten.
Kun je misschien wat meer over de situatie vertellen, want zo kunnen we je niet zo goed helpen eigenlijk?

[Dit bericht is aangepast door chateauke (12-01-2002).]
Oud 12-01-2002, 19:32
basje!
basje! is offline
tjaaaa praten denk ik...er zijn altijd heel veel mensen die mij goede raad willen geven en ik luister ook niet altijd, maar ls iemand het ergens vaak over heeft en laat merken dat hij het meent, móet je wel luisteren denk ik.
Oud 12-01-2002, 19:34
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Hij luisterd absoluut niet, negeerd me compleet sinds ik hem probeer te helpen, hij is mijn ex , hij blowed in dikke overmate en hij neukt alles met een gat zegt ie, hij stikt van de schulden en hijs pas 16

Ik heb medelijden , alleen ik mag het niet tonen , ik mag niet meer om hem geven , hij gedraagd zich als een muur en dat maakt mij o.a verdrietig , jah ik weet het , ik doet altijd teveel moeite voor anderen zodat ik er zelf onderdoor ga ! BOEIE
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 19:39
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
Hij luisterd absoluut niet, negeerd me compleet sinds ik hem probeer te helpen, hij is mijn ex , hij blowed in dikke overmate en hij neukt alles met een gat zegt ie, hij stikt van de schulden en hijs pas 16

Ik heb medelijden , alleen ik mag het niet tonen , ik mag niet meer om hem geven , hij gedraagd zich als een muur en dat maakt mij o.a verdrietig , jah ik weet het , ik doet altijd teveel moeite voor anderen zodat ik er zelf onderdoor ga ! BOEIE
Kun je het niet aan iemand zeggen waar hij meer open voor staat? Aan een vriend/vriendin van hem ofzo, dat die met hem eens zou praten? Maak hem duidelijk dat je hem gewoon wil helpen, maar uiteindelijk als hij niet luistert, kan jij er niet veel aan doen eigenlijk...

Greetz
Oud 13-01-2002, 14:24
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
chateauke schreef:
Kun je het niet aan iemand zeggen waar hij meer open voor staat? Aan een vriend/vriendin van hem ofzo, dat die met hem eens zou praten? Maak hem duidelijk dat je hem gewoon wil helpen, maar uiteindelijk als hij niet luistert, kan jij er niet veel aan doen eigenlijk...

Greetz
Zijn vrienden zijn pcies zoals hij.. die zien het ook niet

Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 14:38
Me and You
Me and You is offline
Gewoon zeggen, recht voor zijn raap.

Als het dan nog niet wil inzien, dan wil hij het niet zien.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 15:28
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
Zijn vrienden zijn pcies zoals hij.. die zien het ook niet

da's minder...'k denk dat er dan eigenlijk niets anders op zit, dan het hem grofweg te zeggen, niet subtiel ofzo, anders ziet hij het toch ni in en als er niets verandert, dan kan jij uiteindelijk toch niks voor hem doen, hij moet het zelf willen uiteindelijk.
Oud 13-01-2002, 18:29
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Hij hangt op als ik bel, hij loopt weg als ik kom , hij verbied mij hem op te zoeken hij negeerd me compleeTT!!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 23:28
Me and You
Me and You is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
Hij hangt op als ik bel, hij loopt weg als ik kom , hij verbied mij hem op te zoeken hij negeerd me compleeTT!!!
Tja, dan kan ik nog maar 1 ding zeggen.
Hij wil niet geholpen worden.
Laat em met rust
Je gaat er zelf aan ten onder.

Makkelijker gezegd als gedaan
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 08:10
shania
shania is offline
Door hem dit forum te laten lezen misschien??? Zeg het gewoon tegen hem dat is de enigste manier!
Liefs Shania
Oud 14-01-2002, 10:31
sublime
sublime is offline
ken het probleem... mijn manier is gewoon rustig blijven zeggen op een manier die acceptabel is voor de ander. dus vooral niet te hard roepen dat hij/zuij zichzelf aan het verkloten is... gewoon zeggen dat hij/zij er wel uitkomt, dat je er wel voor moet vechten, dat het leven zoveel te bieden heeft dat je dat niet mag laten glippen, positief blijven, is het beste denk ik. en blijven steunen... ook erg belangrijk. als je je kut voelt is het belangrijk dat je vrienden hebt die je steunen, dat vind jij ook neem ik aan....

greetzzz sublime
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:36
sublime
sublime is offline
Citaat:
Me and You schreef:
Tja, dan kan ik nog maar 1 ding zeggen.
Hij wil niet geholpen worden.
Laat em met rust
Je gaat er zelf aan ten onder.

Makkelijker gezegd als gedaan
iedereen wil geholpen worden. echt waar... ik geloof er niet in dat iemand vrijwillig de vernieling in gaat... ookal doen ze alsof. je moet gewoon blijven steunen en laten merken dat je er voor m bent ookal zeikt ie je nog zo af. op een gegeven moment loopt t mis, en dan is het belangrijk dat er iemand voor m is. zeker als die andere zogenaamde vrienden ook zo zijn. die zullen m uiteindelijk niet helpen..
ik zou m echt proberen te blijven steunen, maar het moet niet het belangrijkste in je leven worden, je moet ook aan jezelf blijven denken. is wel moeilijk soms, maar is denk ik wel het beste.
een vriendin van mij zit ook nogal in de problemen en daar zit ik ook behoorlijk mee, maar je moet het van je af kunnen zetten en er voor hem/haar zijn als dat nodig is... das volgens mij het beste...

greetzzz
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:49
dystopia
dystopia is offline
Ten eerste: hangt van de persoon af.

Wanneer ik die ander niet zou kennen zou ik 't ongeveer zo doen: Ik zou 't eerst subtiel proberen. Hintjes enzo, beetje cryptisch en voorzichjes en dan steeds wat duidelijker. Lukt dat niet? Keihard confronteren, voor de dag ermee! Vertel de gevolgen van die ander zijn daden.

Soms sla ik die eerste stap gewoon over.

Wanneer hij/zij niet wil luisteren, too bad. Als je je best hebt gedaan, wat kun je dan verder nog doen? Iemand die niet geholpen wil worden of zijn/haar ogen wil openen kun je alleen maar laten gaan. 't Is hard, maar anders doe je jezelf pijn. Sterkte!!
Oud 14-01-2002, 17:04
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Jah , maar het is mij ex, het is uitgegaan door die problemen en ik hield gewoon heel veel van hem AND I STILL do, nie mer genoeg om iets te hebben , maar het doet me pijn om hem onderuit te zien gaan... vooral omdat ie alles ontkent.. !
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
Jah , maar het is mij ex, het is uitgegaan door die problemen en ik hield gewoon heel veel van hem AND I STILL do, nie mer genoeg om iets te hebben , maar het doet me pijn om hem onderuit te zien gaan... vooral omdat ie alles ontkent.. !
Als-ie die problemen niet meer had zou je wel weer met 'm willen maar de omstandigheden zijn er niet naar?

En iemand die de zaken ontkent moet je dus confronteren. Daar werkt een lieve aanpak niet bij, daar moet je keihard tegen zijn. Ofwel schaakmat zetten. Wordt lastig als-ie een beetje slim is want dan gaat-ie alles verdraaien wsch. en da's erg lastig. Met meerdere personen kun je 'm wel aan. Bijv. met hulp van z'n ouders of z'n broer/zus. Stel hem voor de feiten, wat dat ook moge zijn, en zorg dat hij geen kant meer op kan dan inzien, en daarna (evt. samen) aan dat probleem werken. Chantage kan mogelijk ook een uitkomst bieden.
Oud 14-01-2002, 19:12
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Als-ie die problemen niet meer had zou je wel weer met 'm willen maar de omstandigheden zijn er niet naar?

En iemand die de zaken ontkent moet je dus confronteren. Daar werkt een lieve aanpak niet bij, daar moet je keihard tegen zijn. Ofwel schaakmat zetten. Wordt lastig als-ie een beetje slim is want dan gaat-ie alles verdraaien wsch. en da's erg lastig. Met meerdere personen kun je 'm wel aan. Bijv. met hulp van z'n ouders of z'n broer/zus. Stel hem voor de feiten, wat dat ook moge zijn, en zorg dat hij geen kant meer op kan dan inzien, en daarna (evt. samen) aan dat probleem werken. Chantage kan mogelijk ook een uitkomst bieden.

ik wil nix meer met hem, ik krijg hem zo ook niet te pakken, hij sluit zich volledig af van de wereld.. samen met zijn vrienden, hij luisterd niet naar zijn ma, zijn ma heb een handicap en die kan dus ook weinig doen vanuit haar rolstoel , dus ik baal ervan want het doet mij pijn om iemand van wie ik toch wel hou onderuit te zien gaan

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:21
Klunkell
Klunkell is offline
Citaat:
sublime schreef:
iedereen wil geholpen worden. echt waar... ik geloof er niet in dat iemand vrijwillig de vernieling in gaat... ookal doen ze alsof. je moet gewoon blijven steunen en laten merken dat je er voor m bent ookal zeikt ie je nog zo af. op een gegeven moment loopt t mis, en dan is het belangrijk dat er iemand voor m is. zeker als die andere zogenaamde vrienden ook zo zijn. die zullen m uiteindelijk niet helpen..
ik zou m echt proberen te blijven steunen, maar het moet niet het belangrijkste in je leven worden, je moet ook aan jezelf blijven denken. is wel moeilijk soms, maar is denk ik wel het beste.
een vriendin van mij zit ook nogal in de problemen en daar zit ik ook behoorlijk mee, maar je moet het van je af kunnen zetten en er voor hem/haar zijn als dat nodig is... das volgens mij het beste...

greetzzz

Wie zegt dat hij alsof doet?

Je hebt ook mensen die het gewoon niet zien dat ze stom bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:23
Klunkell
Klunkell is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
ik wil nix meer met hem, ik krijg hem zo ook niet te pakken, hij sluit zich volledig af van de wereld.. samen met zijn vrienden, hij luisterd niet naar zijn ma, zijn ma heb een handicap en die kan dus ook weinig doen vanuit haar rolstoel , dus ik baal ervan want het doet mij pijn om iemand van wie ik toch wel hou onderuit te zien gaan

Het doet meer pijn als je steeds probeert te helpen zonder enig resultaat.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 21:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
http://www.xs4all.nl/~osdorp/lyr/gee.htm#hulp
Vooral het einde van het stukje, daar gaat het om.
Oud 16-01-2002, 22:17
Klunkell
Klunkell is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
http://www.xs4all.nl/~osdorp/lyr/gee.htm#hulp
Vooral het einde van het stukje, daar gaat het om.

Kickuh man, Ossdorp Posse

Zeer mooie tekst ook btw
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 10:07
Marylin
Marylin is offline
Heey meis,
Dit is precies wat ik heb meegemaakt. (toevallig dezelfde jongen?! :-))
Ik begrijp je heel goed en ik reageerde precies zo als jou. Het is bij ons ook uitgegaan om die problemen en je geeft gewoon om zo'n jongen je wil hem helpen. Maar ik ben er achter gekomen dat je zo'n jongen niet kan helpen en zich niet laat helpen! Het is zoo moeilijk en ik heb anderhalf jaar geprobeerd hem te helpen en die dingen te veranderen.. op een gegeven moment moet je echt een knop omschakelen. Je doet jezelf veel meer pijn door zonder resultaat hem te willen helpen.. Zeg het hem 1 keer duidelijk in een brief zodat je weet dat jij er tenminste alles aan gedaan hebt.. Dat heb ik ook gedaan en dan moet je het van je afzetten... Dit heeft bij mij geholpen en ook al vind ik het nog steeds supermoeilijk als k hem zie toch is afstand houden beter.
kusjes mij

Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 12:36
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Klunkell schreef:
Kickuh man, Ossdorp Posse

Zeer mooie tekst ook btw
Jah van de OP hebben overigens nog meer mooie texten, kan je aanraden 'ns rond te kijken op hun site bijv. CD: Geendagsvlieg, liedje: Onkwetsbaarheid is eenzaamheid en CD: Afslag Osdorp, liedje: Echte pijn
Oud 18-01-2002, 17:12
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
Marylin schreef:
Heey meis,
Dit is precies wat ik heb meegemaakt. (toevallig dezelfde jongen?! :-))
Ik begrijp je heel goed en ik reageerde precies zo als jou. Het is bij ons ook uitgegaan om die problemen en je geeft gewoon om zo'n jongen je wil hem helpen. Maar ik ben er achter gekomen dat je zo'n jongen niet kan helpen en zich niet laat helpen! Het is zoo moeilijk en ik heb anderhalf jaar geprobeerd hem te helpen en die dingen te veranderen.. op een gegeven moment moet je echt een knop omschakelen. Je doet jezelf veel meer pijn door zonder resultaat hem te willen helpen.. Zeg het hem 1 keer duidelijk in een brief zodat je weet dat jij er tenminste alles aan gedaan hebt.. Dat heb ik ook gedaan en dan moet je het van je afzetten... Dit heeft bij mij geholpen en ook al vind ik het nog steeds supermoeilijk als k hem zie toch is afstand houden beter.
kusjes mij

maar kwil hum nie eg kwijt soms wel, soms mis ik um tog..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 19:06
Klunkell
Klunkell is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jah van de OP hebben overigens nog meer mooie texten, kan je aanraden 'ns rond te kijken op hun site bijv. CD: Geendagsvlieg, liedje: Onkwetsbaarheid is eenzaamheid en CD: Afslag Osdorp, liedje: Echte pijn

Ik ben al bezig geweest, met WinMX, alleen verkeerde tijd denk ik, meeste waren origineels amsterdams ensow

Maybe ga ik ze wel kopen, alleen al vanwege de teksten

Sorry, offtopic

Weer even ontopic

Vi$TiKjûHtjûH, het kost je tijd om over die gevoelens heen te komen, maar naarmate de tijd vordert kom je er over heen.
En dan zul je straks wel inzien waarom het beter is dat je het zo gedaan hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 17:13
Dying Bride
Dying Bride is offline
Dat krijg je niet in degene's hoofd. Geloof me maar dat is gewoon geen doen.
Oud 19-01-2002, 18:55
Klungelll
Klungelll is offline
Citaat:
Dying Bride schreef:
Dat krijg je niet in degene's hoofd. Geloof me maar dat is gewoon geen doen.

Jawel hoor, je moet die persoon alleen maar confronteren met de juiste confrontatie.
Niet alle confrontaties werken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 20:39
sublime
sublime is offline
Citaat:
Klunkell schreef:
Wie zegt dat hij alsof doet?

Je hebt ook mensen die het gewoon niet zien dat ze stom bezig zijn.
you've got a point. maar ik denk dat iedereen diep van binnen het toch wel weet, maar er niet stil bij durft te staan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 21:34
Me and You
Me and You is offline
Citaat:
sublime schreef:
you've got a point. maar ik denk dat iedereen diep van binnen het toch wel weet, maar er niet stil bij durft te staan.

Tuurlijk weten ze het, alleen als je ze er goed genoeg op wijst

[Dit bericht is aangepast door Me and You (19-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:27
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Hmmz Nou ik vind het wel klote hoe het is gegaan als ik zijn naam zie voel ik me een seconde klote en dan zorg ik dat zijn naam uit mijn gezichtsveld en gedachten vertrekt.. dan ist over.. maar tis zo zielig voor hem !
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:29
Black Reina
Black Reina is offline
zoiets had ik ook psies dezelfde situatie, ook m'n ex, ik heb het verteld hij wilde niet luisteren, ging gewoon zijn eigen weg en zag alleen maar zichzelf, z'n computer en zijn arrogantie. het drong niet tot z'n botte hersens door en heb de moed maar opgegeven...heb van alles geprobeerd.
maja, misschien lukt t bij jou wel, neem de tijd voor een lang gesprek...zeg hem waar het opstaat, wat jij ervan vind en anderen, dat het totaaaal niet goed gaat alset zo blijft, steun hem maar denk ook aan jezelf dat je jezelf er niet in mee sleept, blijf bij jezelf en laat het niet toe dat je ex jou in zijn illusie betrekt.
sterkte
xxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten