Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2002, 19:41
Love Queen
Love Queen is offline
Ik word op school heel erg gepest..
door men klas en door de klas waar we wel eens samen les mee hebben ze schelden me uit ze douwen me in de gang enz enz.
ik ben een keer naar de mentor gegaan maar ik ben geen prater dus ik heb het eigenlijk niet kunnen vertellen .. maar steeds als we bv gym hebben schelden ze douwen enz het liefste zou ik gewoon van school af gaan..
zijn der mensen die ook erg gepest worden of werden en wat doen jullie deran?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2002, 19:50
Linda
Linda is offline
Het zou denk toch beter zou zijn als je met je mentor gaat praten. En als je nou niet zo'n goede prater bent kan je het toch ook opschrijven in een brief en die dan aan je mentor geven?
Of zou dat niet werken?
In ieder geval sterkte! En laat niet over je heen lopen door ze!
Oud 22-01-2002, 20:05
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
pesten is klote dat doen ze alleen om der zelf beter van te worde,tis vrezelijk
en erger nog je ken der nix aan doen
ik ben vroeger ok gepest ,en ik ben der veel harder door geworde
tis niet leuk ik weet ut maar na verloop van tijd gaat ut wel over
en je ken dus ok naar je mentor gaan en het vertelle

liefs mij,
Oud 22-01-2002, 20:20
Verwijderd
In principe is het stom om voor je problemen weg te lopen, maar soms is het echt nodig. Dan moet je naar een andere school gaan, en op zoek gaan naar een leuke klas. Want in wat voor een klas je zit is cruciaal. Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 21:04
kizzy
kizzy is offline
ik ben vroeger echt heel erg gepest (groep 2 tm 6) en daarna ben ik van school afgegaan.. misschien stom om voor je problemen weg te lopen, maar ik zou nooooit vrienden met ze kunnen worden.. dus op andere school opnieuw gestart.. maar daarna gelukkig nooit meer gepest..

ik zou idd met je mentor, coordinator oid praten! verder weet ik ook niet wat je kan doen... van school af gaan, tja daar twijfel ik aan.. maar weet je ook WAARVOOR ze je pesten? vanwege je uitelijk; dan zouden jullie een klassengesprek over uiterlijk/innerlijk kunnen houden..

heel veel sterkte, ik weet dat je het nu moeilijk hebt..... 't is moeilijk jouwn situatie.. praat er OOK thuis over.. ik deed dat NIET, en heb daardoor veel gezeur gehad eromheen..

als je erover wil praten ofzo kan je altijd mailen.
LIefs
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 21:39
soulless
soulless is offline
Zoek een andere school, gaat het meestal wel over.. En voor je weggaat kun je ze dan allemaal nog even een honkbalknuppel in hun hoofd zetten
Oud 22-01-2002, 23:41
peetje
peetje is offline
Ik vind het erg voor je dat je gepest wordt. Het is bovendien iets waartegen het moeilijk vechten is. Een milde mate van pesten kan mensen soms harder maken, hoewel dit nooit een excuus is om mensen te pesten. Vooral omdat je mensen kan schaden voor het leven. Jijzelf kan het beste inschatten hoeveel schade jouw klasgenoten aan jouw toebrengen. Als jij deze schade te groot vindt kan het inderdaad een oplossing zijn om naar een andere school te gaan.
Ik wil ook vooral benadrukken dat niemand, maar dan ook echt niemand het recht heeft jou op een dergelijke manier te behandelen. Ook als je geen prater bent kun je steun ondervinden uit verschillende hoeken. Een mentor benaderen kan een eerste (en voor de hand liggende) keus zijn. Bedenk echter ook dat elke school vertrouwenspersonen heeft. Ook hiertoe kun je je wenden. Vertel ook je ouders wat er gebeurd op school. Dit kan heel lastig zijn, en je kunt je misschien schamen voor het feit dat je gepest wordt. Dit is geen ongebruikelijke reactie, maar het is nergens voor nodig. Je bent niets minder waard dan een ander, bedenk dat!!
Ik vrees dat ik hier niet veel meer aan toe kan voegen. Ik wens je heel veel sterkte en succes, welke keuze je ook maakt!
Oud 23-01-2002, 07:56
Verwijderd
ik ben ook gepest, maar ik heb er niet echt een oplossing voor. Ik kwam namelijk na de zomervakantie in een nieuwe klas terecht (niet alleen ik, alles werd doorelkaar gehusselt) en daar zaten naast mij nog maar 2 meisjes uit mijn oude klas in (die dat niet doen). Nu is het pesten gewoon gestopt.

maar de zomervakantie duurt nog lang, en misschien zit je dan wel weer in dezelfde klas, ik heb geen idee, dus ik zou 't tegen de mentor, schoolarts o.i.d en je ouders vertellen, hoe moeilijk dat ook is..

dat van die brief schrijven vind ik wel een goed idee
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 10:51
Verwijderd
'k zou het iig proberen te vertellen, idd desnoods in een brief. En het lieft ook thuis, dan heb je thuis ook steun en wat minder onbegrip als je es een keer flink chago bent omdat je die dag erg gepest bent ofzo. Als echt niets werkt dan zou je idd naar een andere school kunnen gaan. Maar bedenk dan wel van te voren waarom je gepest wordt, sommige mensen worden op elke school gepest (niet dat dat anderen het recht geeft te pesten, absoluut niet, maar ik denk dat als je op een nieuwe school weer gepest zou worden dat dat dan opnieuw een (misschien nog zwaardere) tegenslag zou zijn). 'k zou het er om te beginnen eens met je mentor of een andere leraar over hebben als ik jou was. Succes en sterkte.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 14:58
Black Sugar
Black Sugar is offline
Van school veranderen is soms echt nodig. Maar stel je d'r niks van voor. Overal zijn mensen die jij niet mag en jou niet mogen. Maar dat betekend natuurlijk niet je door ze gepest hoefd te worden, je kunt ook gewoon niet met elkaar omgaan. Echt waar, het licht niet alleen aan jou. Maar deels ook wel, dus ga bij jezelf na wat je dan niet goed doet in de ogen van de mensen die je pesten. En hoor ze uit. Vraag wat er is, waarom ze zo tegen je doen. Als je geduwd word bijvoorbeeld, vraag dan direct waarom. Eerst zullen ze alleen maar lachen maar gewoon doorzetten. Het kan (waarschijnlijk toch niet erger worden) En ik neem aan dat je toch nooit bevriend met ze wil worden. Uhmz... probeer in in ieder geval achter te komen wat er fout is gegaan. Heb ik ook gedaan en het is echt echt echt niet makkelijk en het werd eerst elfs erger maar uiteindelijk wist ik wel waar ik bij mezelf wat aan kon doen. Toen ik dus niks meer fout deed (bij wijze van spreken) werd het pesten ineens veel minder. Het kon me niks meer schelen. Ik deed er niks op uit. Ja ik sloeg wle terug daar niet van. Maar het lag in ieder geval niet meer aan mij en voor die pesters is er dan al gouw geen lol meer aan. Nou hoefd dit voor jou natuurlijk niet te werken, dat is toch een beetje iets persoonlijks maar bij mij heefd het in ieder geval geholpen. Owja, ik moet er wel bij zeggen dat toen het een stuk beter ging dat ik toen van school ben veranderd. Maar dan heb je tenminste een goed gevoel d'r over. Dan loop je niet weg voor je problemen want die zijn toch al een stuk minder en je hebt een veel betere instelling.
Oud 23-01-2002, 18:36
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Het is meestal zo dat als je gepest word dat je dan zoiets uitstraalt dat je op een andere school ook zou worden gepest! Dat had ik dus vroeger ook... je moet jezelf gewoon anders opstellen, gewoon laten zien dat je het niet pikt! Dat heb ik ook gedaan! Het is wel moeilijk maar het lukt wel!
Oud 23-01-2002, 18:39
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik ben ook gepest geweest
ik ben naar een andere school gegaan
en me er veel zelfzekerder gaan voordoen
soms wel overdreven
maar werd niet meer gepest
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 18:45
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ik ben ook gepest geweest
ik ben naar een andere school gegaan
en me er veel zelfzekerder gaan voordoen
soms wel overdreven
maar werd niet meer gepest

Hetzelfde als ik net zei in mijn post... alleen ik ben niet naar een andere school gegaan! Er was 1 pester zeg maar... en een heele groep meelopers! Die pester moet je pakken op zijn gedrag en niet de meelopers!
Oud 24-01-2002, 08:59
Hugmeken
Hugmeken is offline
Hey

Ik ben zelf ook gepest geweest en wordt nog gepest.
Louter omdat ik de dochter ben van de kuisvrouw.
Volgens sommige is dat een schandaal!
Ook voor men uiterlijk wordt ik gepest, hoewel vele zeggen dak er goed uitzie.
Je mag zeker niet laten zien aan de pesters dat ze je raken.
Dat maakt her erger.
Zorg ervoor dat je ongezien met iemand er kunt over praten, maar praat er met niemand over buiten die ene persoon.
Geloof mij eens dat je alles hebt vertelt gaat het beter gaan en krijg je de moed om gewoon door te lopen als ze iets zeggen.
Als je nog wilt verder praten mail je maar naar hugmeken86@hotmail.com

Liefs en sterkte Hugmeken

PS: ik denk aan je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten