Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2002, 16:57
John Sickbock
John Sickbock is offline
Je hoort soms de kreet 'populariteit is ook niet alles'. Wie is het hier mee eens? Wie kan er vertellen over ervaringen van zichzelf of vrienden, of iets anders dat hiermee te maken heeft? Kben heel benieuwd!

John
Oud 20-01-2002, 17:13
Winner
Winner is offline
Tuurlijk is populariteit niet alles, het gaat erom waar je je het prettigst bij voelt. Ik voel niet zo de drang om de popijopie uit te hangen dus doe ik dat niet. En wat is populariteit precies trouwens?
Oud 20-01-2002, 17:16
Verwijderd
Ik zou zelf niet kunnen bedenken waarom populariteit niet alles is. Ik ben niet bijzonder populair in de zin van dat iedereen altijd aan m'n lippen hangt maar ik heb wat betreft het sociale contact absoluut niet te klagen. Het is maar net waar je je het lekkerst/veiligst bij voelt, sommige mensen willen graag opvallen en anderen blijven liever op de achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:34
flowergirl
flowergirl is offline
Bij populairiteit heb je vaak een concurrentiepositie. Mensen willen met je omgaan vanwege je populairiteit, vele vrienden van je zijn vrienden omdat je bij de populaire gang hoort, maar als het er werkelijk op aankomt zijn ze er niet meer (anders daalt hun populairiteit).
Ook moet je er voor zorgen dat als je populair bent dat alles elk moment van de dag er perfect uitziet.
Ikzelf ben niet echt popi, maar ga wel goed met heel veel verschillende mensen om (ook met de popi's). Daarom ben ik best wel bekend op school. Dit is wat ik dan ook vooral bij de populairtjes heb gemerkt.
Ik denk trouwens dat er ook vele voordelen aan populairiteit zitten, maar ja, je vroeg om de nadelen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:45
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik vind het niet zo belangrijk, ik doe gewoon wat ik wel en ik ben wie ik ben. Heeft iemand daar problemen mee, kan hij of zij het met mij uitzoeken. Tot nu toe heeft dat altijd gewerkt en heb ik geen problemen met alle populaire gasten op school. Die laten mij met rust. Werkt hoor.
Oud 20-01-2002, 18:52
Verwijderd
ik ben 't er mee eens.

je kunt ook gewoon leuke vrienden hebben terwijl die misschien in de klas bv. niet een populaire groep zijn, maar jah die het toch gewoon gezellig hebben.

't ligt er ook wel een beetje aan wat je met populariteit bedoelt:

- er zijn heeel poplaire mensen (beter kan ik 't ook ff niet uitleggen )
- er zijn mensen die gewoon niet zo opvallen maar die wel gewoon geaccepteerd worden. waar mensen wel gewoon graag mee omgaan enzo.
- er zijn mensen die "gehaat" worden, of gepest ofsow. Die mensen zullen toch liever wat populairder zijn natuurlijk

hm, dit is eigenlijk niet echt een antwoord op de vraag maar goed.misschien heb je er wat aan

oja, als je populair bent kun je je ook eenzaam voelen. Sommige mensen leven achter een masker en gedragen zich gewoon precies zo zodat ze populair gevonden worden. Maar ze hebben geen échte vrienden. en je hebt naast vrienden denk ik ook meer vijanden doordat je opvalt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:14
dystopia
dystopia is offline
Minder privacy, mensen kijken tegen je op, veel (on)gegronde kritiek, jaloezie

Ach ja, je weet 't en je leert ermee om te gaan kijk maar naar WA en Maxima
Oud 20-01-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Precies mensen worden jaloers, dat heb ik wel eens ervaren. Daar kan ik me wel aan irriteren, vooral als mensen je vriendschappen niet gunnen. Dat kan ik gewoon niet uitstaan.
En veel mensen denken dat je ook beter dan de rest voelt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 22:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Precies mensen worden jaloers, dat heb ik wel eens ervaren. Daar kan ik me wel aan irriteren, vooral als mensen je vriendschappen niet gunnen. Dat kan ik gewoon niet uitstaan.
En veel mensen denken dat je ook beter dan de rest voelt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn...
Idd ja, dat heb ik ook ervaren op school, IRL that is dus

Onderstaande verhaaltje slaat niet op school maar meer op een werkkring.

Als je machtiger bent dan een ander, is het in sommige gevallen goed om autoriteit uit te stralen. Andere kunnen dat opvatten als arrogantie en zo kun je een stempel krijgen.

Jaloezie is omdat ze ontevreden zijn met hun eigen situatie en denken tevreden zijn met de jouwe.

------------------
Guppiej! hooi (da's een hint | waaromniet? broertjuh! | Sense, Control, Alter... | Leerling-pyromaan && n8ploeger

[Dit bericht is aangepast door dystopia (20-01-2002).]
Oud 20-01-2002, 23:08
Bu$ta Burn
Bu$ta Burn is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ach ja, je weet 't en je leert ermee om te gaan kijk maar naar WA en Maxima

Maar als mensen altijd en overal opvallen\populair worden ze vaak nog arrogant ook .... tja, hou ik niet zo van heh ... maar ja smaken verschillen. ...
Oud 21-01-2002, 09:19
miss x
miss x is offline
maakt niet uit als je popu bent
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 19:58
CryperA
CryperA is offline
je hebt meer jaloezie om je heen denk ik...

Maar ja wanneer zijn mensen niet jaloers op je? Als het slecht met je gaat.

Oud 22-01-2002, 20:01
Love Queen
Love Queen is offline
nou ik ben misschien wel liever populair dan het pispaaltje dat ik nu ben
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:46
Mey
Mey is offline
Ik heb een grote vriendengroep, waar ik me echt fantastisch in voel. En of ik populair ben??? Klinkt misschien arogant, maar ik denk het wel een beetje....
Maar ik voel me goed... ik ben net als ieder ander.. trouwens, ik krijg echt niet meer aandacht als mijn beste vrienden ofzow..
Ik denk dat het er aan ligt waar je je zelf het prettigste bij voelt
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:53
kizzy
kizzy is offline
vroeger ben ik kei erg gepest.. toen ik na de middelbare school ging ben ik heel erg veranderd.. ik stond altijd klaar met me woordje, kon met iedereen over weg.. en ik was toen naar eigen mening vrij populair...

de meeste mensen letten op je, er wordt veel over je geroddelt.. en sommige mensen kijken een beetje tegen je op omdat jij een beetje de populaire meid van het groepje bent.. ik heb er zelf NIET voor gekozen, ik koos voor een leventje op de middelbare school waar ik me EIGEN mening kon geven.. doen waar 'k zin in had en met niemand gezeik had..

dat populaire gedoe was heel irritant, nu ben ik dus ziek en nie meer zo "maf in me kop" ik ben nie meer zo druk en een feestbeest.. nu weet ik wie me eigen vrienden zijn.. DAT zijn er namelijk weinig.. ze waren bevriend met dat populaire meisje.. dat ik WAS.. en met je populairheid zijn ook je vrienden kwijt..

dus je kan gewoon beter lekker jezelf zijn, populair zijn is niet alles...

beetj lang onnozel verhaal maar ja moest ff kwijt
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 23:04
Euforian
Euforian is offline
Ik ben die ik denk dat ik ben ! Ben niet Ben maar heb wel Ben
En gedraag ik me dus ook zoals ik denk dat ik ben. Ik heb vrienden van mijn niveau, die ook zo denken. Populariteit merk ik nix van.. ik mag iedereen .. ik laat iedereen in zen waarde ! Ik respecteer dus iedereen voor hoeveel ze waard zijn voor mij !

Als je het nog kunt volgen ..

[Dit bericht is aangepast door Euforian (24-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:40
Verwijderd
populariteit is echt niet alles
Ik ging wel met populaire mensen om maar ik vind daat alles zo schijnheilig en nep.
Je weet nooit of ze je aardig vinden omdat je populair bent of dat het echt je vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:42
Piccola
Piccola is offline
Populariteit lijkt me echt niet alles!
Ik ben blij dat ik het niet ben! Van mij hoeft al die aandacht [posi of nega] niet! I'm an outsider!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten