Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 19:34
John Sickbock
John Sickbock is offline
Ik merk bij mezelf dat ik heel erg behoefte heb aan zekerheden. Anders stort ik helemaal in, zeker als ik moe ben. (gebeurde vanmiddag bijv een x ) Het maakt niet uit wat voor (negatieve werken ook bedoel ik), als ik maar iets heb om me aan vast te houden. Bijv: 'ik ben slim', of 'ik ben dom', of 'ik moet dit en dit bereiken', of 'zolang je maar blijft nadenken kun je altijd wel goede keuzes maken', of 'wat die en die van me vindt moet vooral positief zijn' of ....

Tis niet zo fijn btw.
Hebben jullie dit ook (gehad)? Wat vinden jullie ervan? Denken jullie dat veel mensen dit hebben? Heeft er iemand tips om een btje rustiger te kunnen worden zonder die (vaak belachelijke) dingen waar ik me aan 'vasthoudt'? Alles is welkom!

John (die nu weer vrij happy is )
Oud 24-01-2002, 19:58
Marc S
Marc S is offline
Ik werk ook altijd ergens naar toe om zekerheden te schaffen. Zo *moet* ik van mezelf naast mijn studie en werk volledig PHP en SQL leren... Puur om zeker te gaan dat ik van de zomer ook echt snel ander werk vind

*is nu bezig met een interactief adresboek voor kantoor, waar iedereen kan lezen en wijzigingen slechts na authenticatie mogelijk zijn*

Maar het is wel zo, je maakt het jezelf steeds moeilijker :/

Nu is het bij mij niet zo primitief van 'ik ben slim', want dat weet ik gewoon Ik ben wel eens bang dat ik er geen gebruik van maak, dat is minder leuk

Ik heb vaak het idee dat ik veel meer kan dan dat ik presteer... daar moet ik dus iets aan doen, maar tegelijkertijd veroorzaakt dat weer meer stress

Komt je dat ook bekend voor misschien?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 20:47
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik heb vaak het idee dat ik veel meer kan dan dat ik presteer... daar moet ik dus iets aan doen, maar tegelijkertijd veroorzaakt dat weer meer stress

Komt je dat ook bekend voor misschien?
Ja zeer bekend

Gefeliciteerd met je verjaardag! Het wordt vast een mooi jaar, je bent zo goed op de goede weg... ik weet het zeker! Succes met alles!
Oud 24-01-2002, 20:48
daphne14
daphne14 is offline
zeer herkenbaar dat heb iknamelijk ook
ik kan er eigenlijk ook niet tegen als ikm met iemand samen het werkstuk doe want ik ben bang dat het in de soep loopt en dat het dus niks doet daarom wil i het vaak ook gewoon voor het eindresultaat zorgen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 22:06
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Ja zeer bekend
Hmmz...

Citaat:
Gefeliciteerd met je verjaardag! Het wordt vast een mooi jaar, je bent zo goed op de goede weg... ik weet het zeker! Succes met alles!
Bedankt

Ik hoop dat de dingen ook voor jou beter zullen gaan
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 22:11
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Marc S schreef:

Gefeliciteerd, jij Nog vele jaren

*schudt handje*

Love
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 07:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
A loved one schreef:
Gefeliciteerd, jij Nog vele jaren

Hmmz, wel jammer dat er zich niets heeft veranderd in jouw situatie...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 16:11
Black Reina
Black Reina is offline
ik heb het niet zo vaak bij dingen, onzekerheden enzo, zo van ik moet dit of ik moet dat, maar kheb t wel bij mensen, heel erg
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 16:11
TyZZel
TyZZel is offline
Zeker weten bekend! Op den duur ga je ook een beetje het 'controlefreak' gedrag vertonen....'ik moet dat halen want als ik dit of dat niet haal dan...'. Ik zorg ook altijd voor een soort van uitdaging, wat als oppepper werkt als ik het haal..in de zin van: je kan het wel.
Je moet proberen het langzaam af te bouwen en als je inmiddels het bewijs hebt dat je de zekerheid hebt, het steeds jezelf inprenten dat het wel zo is, en vraag het desnoods aan mensen. En bovendien: trap jezelf niet de grond in, maar denk aan dingen die je wel kunt, die geven je misschien wat zelfvertrouwens en zelfvertrouwen = vaak ook zekerheid. Suc6 ermee
Oud 25-01-2002, 22:36
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Ja ik denk dat het bij mij ook een soort van perfectionisme is... en om te streven naar dat perfectionisme heb ik zekerheden nodig... Ik leef van punten... Dat klinkt echt heel vaag... ik weet het... Maar mijn dag deel ik in met punten... en dan werk ik vanzelf naar die punten toe... Het voordeel is dat het me veel rust geeft... het nadeel is dat het me veel papier kost om mijn punten op te schrijven... Maar ja mijn hand biedt soms de uitkomst...

En idd... die punten zijn zekerheden... en na zo'n zekerheid bereikt te hebben voel ik me zo goed... alleen moet ik dan snel aan de slag om het volgende punt te halen... dat is wel vermoeind!!
Oud 26-01-2002, 10:07
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
~*Noa*~ schreef:
Ja ik denk dat het bij mij ook een soort van perfectionisme is... en om te streven naar dat perfectionisme heb ik zekerheden nodig... Ik leef van punten... Dat klinkt echt heel vaag... ik weet het... Maar mijn dag deel ik in met punten... en dan werk ik vanzelf naar die punten toe... Het voordeel is dat het me veel rust geeft... het nadeel is dat het me veel papier kost om mijn punten op te schrijven... Maar ja mijn hand biedt soms de uitkomst...

En idd... die punten zijn zekerheden... en na zo'n zekerheid bereikt te hebben voel ik me zo goed... alleen moet ik dan snel aan de slag om het volgende punt te halen... dat is wel vermoeind!!
Leg uit die punten!
Oud 26-01-2002, 15:39
Piccola
Piccola is offline
Ja, ik heb ook behoefte aan zekerheden! En dit kan heel erg frustrerend zijn!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:03
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Tja... weet je dat zijn hele kleine dingetjes... Ik denk, nu ik er weer over nadenk dat ik het gister anders heb opgevat dan dat je bedoelde... maar met mijn zekerheden (punten) bedoelde ik dus gewoon hele kleine dingetjes... naja ik ga maar weer nadenken hoe ik het nou precies bedoel... ik kan het nog steeds niet uitleggen... maar ik beloof je dat je ooit een antwoord krijgt...!!

Reageren

Regels voor berichten