Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2002, 15:03
LoesjeBee
LoesjeBee is offline
De laatste tijd heb erg veel moeite met het feit dat ik geadopteerd ben. Hierdoor heb ik constant ruzie met mijn ouders omdat ik graag mijn biologische ouders wil gaan opzoeken wanneer er tijd/geld voor is, Sri Lanka is nou eenmaal niet naast de deur. Helaas zit mijn moeder dit niet zo zitten, misschien omdat ze zich bedreigt voelt op de een of andere manier. Natuurlijk zal ik mijn ouders nooit in de steek laten, ik hou erg veel van mijn paps en mams, ik ben nieuwsgierig na wie mijn moeder/vader is en waar ik op lijk, van wie ik wat weg heb en een aantal verklaringen voor dingen. Ik wou dat ik antwoorden had.
Hoe denken jullie er over? zou het nou ''pubertijd'' zijn ofzo? Hoe denken jullie over adoptie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2002, 15:31
@pie
@pie is offline
Citaat:
LoesjeBee schreef:
De laatste tijd heb erg veel moeite met het feit dat ik geadopteerd ben. Hierdoor heb ik constant ruzie met mijn ouders omdat ik graag mijn biologische ouders wil gaan opzoeken wanneer er tijd/geld voor is, Sri Lanka is nou eenmaal niet naast de deur. Helaas zit mijn moeder dit niet zo zitten, misschien omdat ze zich bedreigt voelt op de een of andere manier. Natuurlijk zal ik mijn ouders nooit in de steek laten, ik hou erg veel van mijn paps en mams, ik ben nieuwsgierig na wie mijn moeder/vader is en waar ik op lijk, van wie ik wat weg heb en een aantal verklaringen voor dingen. Ik wou dat ik antwoorden had.
Hoe denken jullie er over? zou het nou ''pubertijd'' zijn ofzo? Hoe denken jullie over adoptie?
kan me goed voorstellen dat je je biologische ouders wil kennen, maar heb je er contact mee? weet je zeker dat ze je wel willen kennen?

omdat je zo jong bent, kan een teleurstelling wel eens erg zwaar vallen.. en om nou zo jong (ik zou et nieteens doen) zomaar even naar sri lanka te gaan.. ik weet et niet.. en je ouders 'hier' blijkbaar ook niet...

en adoptie vind ik een heel mooi iets.. kinderen die door (op dat moment) totaal onbekenden in het gezin worden betrokken en opgevoed, welk motief de biologische ouders ook hebben gehad...

just my 2 cents
Oud 29-01-2002, 15:33
shania
shania is offline
Lieve Loesje,

Ik heb een geadopteerd nichtje uit Columbia en nog een nichte en neefje geadopteerd uit Taiwan. Helaas zijn zij nog niet zo oud om deze gedachtes te hebben maar ik heb er toch al meerdere keren over nagedacht.
Het lijkt me beste als je contact zoekt met iemand die soortsgelijk of meemaakt of heeft meegemaakt. Het is in ieder geval niet raar als je je echte ouders wil zien. Heel veel sterkte meissie....
Liefs shania
Reageren

Regels voor berichten