hallo
ik ben dus geemigreerd en woon dus in een ander land. ik moet hier vaak voor de klas staan terwijl ik voor mijn gevoel de taal helemaal niet goed beheers. dan moet ik een spreekbeurt houden en ja je kent het wel, je hoort je eigen stem en voorderest niks. nouja in nl was dit ook niet mijn favoriet maar hier ga ik er gewoon aan onderdoor. nouja hier hoor ik ook niet alleen mijn eigen stem, ook ge-giegel van mensen in m'n klas, omdat jaja dat meisje heeft een sterk accent nouja dat is natuurlijk wel onwijs lachen!

ik schaam me dood soms word ik helemaal misselijk en ik kan er gewoon niet tegen. ik moet het al vaker doen en ik kan het gweoon niet meer. ik kan ook niet spijbelen want dan haal ik m'n school niet en ik moet deze school zo snel mogelijk halen anders kan ik niet terug verhuizen naar limburg.
wie is er wel eens geemigreerd en heeft het zelfde probleem als mij gehad? of wat heeft dit persoon er aan gedaan?
soms drink ik ook van te voren want anders kan ik het gewoon niet. soms barst ik gewoon in tranen uit. ik sta dan zo voor lul. maar ik haat het hier, ik heb geen vrienden, ik heb heimwee naar nederland, m'n vrienden en familie daar, ruzie thuis met m'n oudesr want die snappen niet waarom ik het hele weekend in m'n kamer zit te janken. help..
miep