Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2002, 15:51
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Ik vind het echt zwaar bullshit dat mensen lopen te zijken van 'ik heb écht geen stijl' of 'ik ben altijd zó egoistisch'
Damn doe niet zo pathetic! als je stijl wil hebben of niet egoistich wil zijn etc. GA JE DAN ANDERS GEDRAGEN!! Je bént jezelf, dus kun je jezelf ook veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 16:25
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Black_Blasphemy schreef:
Damn doe niet zo pathetic! als je stijl wil hebben of niet egoistich wil zijn etc. GA JE DAN ANDERS GEDRAGEN!! Je bént jezelf, dus kun je jezelf ook veranderen.
En als je het gewoon niet durft? Ik heb zoiets van "damn, ik ben zo verrekte onzeker!", hoe wil ik dat veranderen?

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, maar uiteindelijk blijven dingen altijd bij het oude. Ik krijg het altijd weer voor elkaar achter mijn computer te verdwijnen en mij zo af te sluiten dat ik uiteindelijk weer terugval in mijn oude patroon...

Ergens ben ik het wel met je eens, ik denk vaak ook van mezelf dat ik me aanstel, maar toch; ik schijn het niet te overmeesteren :/

Wat doe je dan?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Black_Blasphemy schreef:
Ik vind het echt zwaar bullshit dat mensen lopen te zijken van 'ik heb écht geen stijl' of 'ik ben altijd zó egoistisch'
Dat is een uitspraak die niet getuigt van bijzonder veel inlevingsvermogen.

Soms kun je bepaalde eigenschappen aan jezelf niet of nauwelijks veranderen, doodeenvoudig om de reden dat je persoonlijkheid gewoon voor een groot gedeelte bepaalt wordt door genen. Dan kun je wel proberen om verlegenheid of onzekerheid geforceerd te overwinnen, maar als je nu eenmaal zo bent is dat echt wel heel moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 16:30
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Citaat:
Marc S schreef:
En als je het gewoon niet durft? Ik heb zoiets van "damn, ik ben zo verrekte onzeker!", hoe wil ik dat veranderen?

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, maar uiteindelijk blijven dingen altijd bij het oude. Ik krijg het altijd weer voor elkaar achter mijn computer te verdwijnen en mij zo af te sluiten dat ik uiteindelijk weer terugval in mijn oude patroon...

Ergens ben ik het wel met je eens, ik denk vaak ook van mezelf dat ik me aanstel, maar toch; ik schijn het niet te overmeesteren :/

Wat doe je dan?

Stel jezelf eerst es de vraag: WAAROM ben ik zo onzeker? Als je altijd doet waar je achter staat is er namelijk geen reden om jezelf minderwaardig te vinden..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 18:09
BlackMystery
BlackMystery is offline
ten eerste soms kan je niet veranderen
en soms wil je diep vanbinnen toch niet
omdat je je geen ander leven meer kan voorstellen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 19:55
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Black_Blasphemy schreef:
Stel jezelf eerst es de vraag: WAAROM ben ik zo onzeker? Als je altijd doet waar je achter staat is er namelijk geen reden om jezelf minderwaardig te vinden..
En als dat niet zo is? Als ik mezelf niet minderwaardig vind? Maar toch moeite heb mezelf te tonen? Als ik bang voor mezelf ben? Voor mijn eigen (wan)gedrag?

Mijn probleem is niet dat ik mezelf minderwaardig vind, dat is namelijk helemaal niet zo, het is meer dat ik mezelf niet vertrouw :/
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 20:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
nare man schreef:
Soms kun je bepaalde eigenschappen aan jezelf niet of nauwelijks veranderen, doodeenvoudig om de reden dat je persoonlijkheid gewoon voor een groot gedeelte bepaalt wordt door genen.

Je persoonlijkheid wordt maar voor een klein gedeelte bepaald door je genen. Je neemt bepaalde karaktereigenschappen van je ouders mee. Bijvoorbeeld hoe nerveus je kunt zijn, of een gedragsafwijking, zoals woede-uitbarstingen.

Maar je echte persoonlijkheid wordt volgens mij voor een groot deel gevormd door je omgeving en hetgeen dat je ervaren hebt. Wat is goed? Wat is fout? Of is het ging?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 21:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
omdat ik dat al vaak genoeg geprobeert heb. Ik kan mezelf niet grondig veranderen, hooguit tijdelijk aanpassen. Ik ben ik, take it or leave it. Als je problemen met mijn karakter heb zoek je je vrienden toch onder al die andere mensen die deze planeet bevolken
Reageren

Regels voor berichten