| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Dacht dat per definitie geldt 0! = 1, omdat je maar op 1 manier een lege verzameling kan ordenen.
Je kan ook de uitgebreide gamma-functie nemen. Voor deze functie geldt namelijk: Gamma(x) = (x-1)! In dit geval alleen voor integere waardes groter of gelijk aan 0. Gamma(x) is alleen een functie geschikt voor alle waardes van x. Voor Gamma(x) geldt dat als x > 0 en reeel is de functie 'vereenvoudigt' tot de volgende integraal: [ ( ln(1/t) )x-1 ] voor t = 0 tot t = 1. Voer je in deze integraal dus x = 1 in dan krijg je ( ln(1/t) )1-1 = ( ln(1/t) )0 = 1, wat weer overeenkomt met (1-1)! = 0! = 1. Meer info hier
|
|
||
|
Citaat:
(offtopic: wat zijn "imaginaire getallen in het engels? zoeken op "irreal" of "imaginaire" is niet succesvol..)
|
|
|
|
De faculteit van een getal wordt recursief gedefinieerd, en wel als volgt:
- 0!=1 (per definitie) - n!=n*(n-1)! voor n groter of gelijk aan 1.
Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 18:27. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
maargoed dank allen!!
|
|
||
|
Citaat:
Daarom gaat het bewijs van Mathfreak ook noet op als x=0 want 0n = 0 en dan deel je door 0. Dat is een DOODZONDE! ![]() Offtopic: waarom bestaan er integralen die drie regels beslaan?
|
|
||
|
Citaat:
![]() Mijn intuïtie zegt eigenlijk dat x^(n-m) != x^n / x^m voor x^m = 0 denk ik...? is daar iets voor te zeggen of kom je dan onmiddelijk met andere dingen in de problemen? |
||
|
|
||
|
Citaat:
. Als xm inderdaad nul is deel je door nul als je van de door jouw gegeven uitdrukking uit zou gaan, wat dus een niet toegestane bewerking zou zijn. Bovendien klopt je uitdrukking niet met de door mij gegeven recursieve definitie van de faculteit.
|
|
||
|
Citaat:
nee, dan heb ik niks gezegd.
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat kan je ook schrijven als x3-3=1 oftwel x0=1 x3/x3 kan je schrijven als x3-3, want als je getallen met exponenten door elkaar deelt, moet je de exponenten van elkaar aftrekken. x9/x3=x9-3=x6 daarom is: x0=1 |
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|