Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 13:47
BackyardBaby
BackyardBaby is offline
een hele goeie vriend van mij heeft het, het is pas 2 weken bekent...ik zou graag van jullie willen weten of jullie vrienden hebben die schizo zijn en hoe je er mee omgaat...
Ik heb het er soms moeilijk mee, want als we uitgaan zegt ie bijv. opeens dattie god is enzo.. en dan gaat ie midden in het cafe staan met zijn armen wijd...en zo kannie wel 3 uur staan...
het is best freaky
ik zou graag jullie ervaringen willen weten en hoe jullie er mee omgaan
Kussies
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2002, 14:10
*Norena*
*Norena* is offline
Het is niet nix, dat je vriend dat heeft..
Hoop dat hij er hulp voor krijgt..Ga absoluut niet veranderen tegen hem,

Inderdaad moeilijk mee om te gaan, Heb geen directie hier in de omgeving die dat hebben!

Maar wilde toch je effe wat zeggen, Als je het kwijt wilt..Mag dat tegen me

sterkte..liefs Norena.
Oud 11-02-2002, 15:49
Requiem II
Requiem II is offline
Ik ken ook niemand die schizofreen is maar desondanks wil ik je toch veel sterkte wensen. Moet ongelovelijk moeilijk en vervelend zijn.
Ik zou hem in ieder geval veel proberen te steunen en er gewoon voor hem zijn!

Nogmaals veel sterkte en het spijt me dat ik niet meer kan doen !

Coen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 09:02
BackyardBaby
BackyardBaby is offline
Dank je. Hij krijgt hulp maar het helpt amper. Hij blowt zich egt gewoon dood. Elke dag zittie weer in de cremers. Hij gaat dan 3 keer per week naar dagbehandeling maar vraag me nie of dat helpt. Ze ouders weten zich geen raad. En bijna de hele familie is zich tegen hen gekeerd. Hij is onwijs inzichzelf gekeerd. Hij vertelt soms dattie dingen hoort of dattie bang is dattie achtervolgd word. Dat zijn gewoon allemaal kenmerken van schizofrenie...Het is gewoon eng als je die dingen in boeken leest en het vervolgens ziet bij iemand waarvan je houd...
In ieder geval bedankt....
-xxx- Syl

Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 10:02
Requiem II
Requiem II is offline
Misschien dat je aan deze link iets hebt: http://www.ypsilon.org/hulp/detail.htm

Hoewel ik realiseer dat je er waarschijnlijk weinig aan kan veranderen wil ik je toch waarschuwen dat blowen en schizofrenie niet aan te raden is. Verander mogelijk de symptomen sterk.

Sterkte,
Coen

---

Cannabisproducten en schizofrenie

Bij de meeste mensen heeft het middel in eerste instantie een kalmerende werking. Veel gespannen mensen gebruiken het ook als inslaapmiddel.

Anderzijds weten de ervaren gebruikers dat het middel in grote hoeveelheden, bijvoorbeeld voor 25 gulden per dag, leidt tot paranoïdie, gevoelens van achterdocht die niet met de realiteit in overeenstemming zijn. Bij sommige mensen ontwikkelt zich dit al na één keer blowen.

Bekend zijn de zogenaamde cannabis-psychosen die sprekend lijken op een manifestatie van schizofrenie. Wanen en hallucinaties kunnen zich voordoen. Meestal verdwijnt dit beeld weer bij het stoppen van het cannabisgebruik. Maar het is ook zo, net als bij amfetaminen, dat sommige mensen die er aanleg voor hebben, schizofrenie kunnen ontwikkelen door het gebruik van cannabis. Het beeld blijft dan bestaan, ook na het stoppen van het cannabisgebruik. Om deze reden moet cannabis toch een riskante drug genoemd worden voor mensen die kwetsbaar zijn voor het krijgen van psychosen. Ondanks alle reclame dat het gezond is en op medisch voorschrift verkregen kan worden, dient hier goed rekening mee te worden gehouden.

Bij mensen met een bestaande schizofrenie blijft cannabis de symptomen in de vorm van wanen en hallucinaties aanwakkeren. Toch kan het gebruik ervan bij schizofreniepatiënten zeer hardnekkig zijn. Alle waarschuwingen en controles ten spijt kunnen zij cannabis blijven gebruiken, in het besef dat cannabis het beloop van de schizofrenie ongunstig kan benvloeden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 14:10
BackyardBaby
BackyardBaby is offline
ja psies...laatst had hij dus 3 blow's op...en hij schrok gewoon toen iemand hem aanraakte...
Ik raakte hem ook aan en hij schrok alweer...hij is echt helemaal in zich zelf gekeerd...
Ik voelde me een beetje vernederd ofzo... omdat het toch een vriend is, en die schrikt dan van je..
Maar achteraf denk ik er over na en dat weet ik dat het door die kut ziekte komt
Moeilijk allemaal
in ieder geval bedankt voor jullie reacties..
-xxx-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten