Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2002, 21:26
Marijke85
Marijke85 is offline
Eigenlijk sta ik helemaal buiten de situatie. Ik ben nu 17 en zit in de vijfde. Dit jaar is onze vriendschap stukgelopen, omdat zij een vriend kreeg, die mij niet mocht en die, volgens mij, echt een slechte invloed op haar heeft gehad. Ze begon te roken en blowen (wat ze op zich zelf moet weten, daar bemoei ik me niet mee). Ook gebruikt ze af en toe pillen.
Ze was altijd al een alto en bezig met vage dingen, als heksen en duivels.
De laatste tijd voelt ze zich alleen nog maar depri. Waarom heb ik nooit helemaal gesnapt: ze is knap, veel vrienden, vriend, leuke baan. Alles lijkt leuk. Ze heeft geen hobby's, alleen tekende ze vaak, wat ze nu nooit meer doet.
Ze had nooit veel zelfvertrouwen en geen zelfrespect. Maar dat is de laatste tijd wel erg ver gegaan. Ze snijdt haarzelf regelmatig. Het is een verslaving en het doet geen pijn meer. Haar polsen heeft ze nog niet doorgesneden. Maar dat was ze laatst van plan. Ze had al een heel plan gemaakt. Maar haar moeder vroeg haar toen waarom ze zo ongelukkig was de laatste tijd en toen gooide ze er alles uit.
Vanaf toen moest ze naar de psycholoog. Maar daar wordt ze niet beter van en ze wil er zelf niet naartoe.
Ze wil haarzelf niet helpen.. ik probeer het zo vaak, maar ik ken haar niet goed meer, ik ben geen goede vriendin meer, ik kan haar niet helpen. Ik wil zoooo graag..
Herkent iemand dit? Tips? Kan iemand me helpen?!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2002, 21:43
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
*troostknuvvol*
hmm, dat is niet echt koel.
ik zou met haar gaan praten, of haar een brief schrijven denkik.
ik weet niet op je haar nog vaak ziet/spreekt, maar ik zou iniedergeval tot haar dooor proberen te dringen dat ze misschien eens met jouw of met iemand anders moet praten.
ik weet het verder niet precies, ik heb me oowk een tijd depri gevoeld en ben daardoor veel vrienden kwijtgeraakt ook, maar ik zou proberen haar te steunen.
ik hoop dat je hier iets aan hebt, as je me wil mailen moet je voor adres bij info kiken, da mag altijd!!
veel sterkte ermee!!
liefs,
iris
Oud 08-02-2002, 22:25
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Tjaaa das idd zwaar kut . . . kan het niet anders noemen.
Omdat ze las heeft van haar zelfbeeld is het niet echt iets wat je 1,2,3 oplost helaas Eigenlijk heeft ze professionelehulp nodig, maar dat kan alleen als ze het zelf wilt, het heeft totaal geen zin iets achter haar rug om te regelen want dan gaat ze je alleen maar haten en gaat ze zich waarschijnlijk nog alleen maar minder voelen. Veel kunje dus helaas niet doen alleen maar voor haar klaar staan, haar proberen te snappen en vooral laten zien dat ze belangrijk voor je is

Sterkte er mee
Oud 11-02-2002, 16:16
Marijke85
Marijke85 is offline
Jullie hebben gelijk.. ik moet inderdaad niks achter haar rug om regelen. Maar ik ben zo bang, dat als ik niks doe, dat het dan ooit te laat zal zijn.. en dat zou ik mezelf nooit vergeven. Er zijn gewoon zo weinig mensen die iets voor haar kunnen doen.
Ze is naar de psycholoog geweest, maar toen ze net een gesprek had gehad, stortte ze helemaal in. Nog nooit is ze zo depri geweest. Die professionele hulp helpt niet echt.. ik denk dat mensen die haar goed kennen, haar vrienden en alleen haar vrienden haar kunnen helpen.
Ze zegt dat ze me nog vertrouwt, maar ze gaat niet meer met me om. Misschien zou ik daarom wel de juiste persoon zijn om met haar te praten.. want ze zal zich wel schamen om haar problemen tegen iemand te vertellen waar ze vaak mee omgaat. Ik kan me voorstellen dat ik die persoon dan niet echt meer aan zou durven kijken.
Ik hoop zo dat het beter met haar gaat.. ze heeft zich teruggetrokken van zelfmoord en lijkt daar blij mee.. ik hoop het!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 16:25
kosmos
kosmos is offline
Je moet gewoon voor haar klaar staan en met haar praten (hoeft geeneens over haar problemen gaan). Dat kan haar onbewust heel veel goed doen. Als je met liefde in je hart met haar omgaat, dan komt t wel goed met haar.
Oud 11-02-2002, 19:24
Verwijderd
Nah, tipz zijn al gegeven enzow, en daar sluit ik me bij aan.. Alleen 1 dingetje vink een beetje krom gezegd..

Ze was altijd al een alto en bezig met vage dingen, als heksen en duivels

Misschien vat ik em verkeerd, maar et lijkt nu net of je bedoeld dat alle alto's bezig zijn met vage dingen als heksen en duivels..

Maar goed, blijf der steunen..Ze heeft et nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 20:34
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
klikt allemaal mooi "met liefde behandelen ect."
maar je hebt er niks aan het helpt namelijk niet.
Hulp dat helpt als zij er voor openstaat dat is niet zo verklaart waardoor ze zo gedeprimeert terug kwam van die pschycholoog.
Ze moet de waarheid zien keihard en simpel als ze jou leeftijd is kan ik me niet voorstellen dat ze serieus dood wil.
Wel dat ze geen andere uitweg ziet die er wel is.
Gister heb ik toevallig ook met zo'n meisje gepraat(msn) voelde zich vandaag weer een heel stuk beter en ze ziet toekomst.(zonder snijden ect.)
maar das verder niet zo belangrijk.
Volg gewoon je gevoel dat is wat ik wil zeggen door mijn ervaring confronteer ik mensen gewoon heel erg met wat ze eigenlijk doen das niet altijd handig.
en adviezen hier zijn in mijn ogen inprincipe bijna nutteloos.
op uitzonderingen na is niemand hier getraint genoeg om een goed advies te kunnen geven.
alleen te zeggen hoe het in zijn wereld wordt opgelost.
begrijp me goed ik val niemand aan.
ik kom alleen achter dat ik iets probeer wat ik niet kan en ik denk niemand op dit forum.
je moet de persoon namelijk een klein beetje kennen om een "aanpak" te hebben.(sorry voor dat ongelukkige woord)
maargoed.

Groetjes en veel meer sterkte

Edwin

deze reaktie is niet echt nuttig ben ik bang sorry voor dat misschien ook wel achwat

Oud 12-02-2002, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
klikt allemaal mooi "met liefde behandelen ect."
maar je hebt er niks aan het helpt namelijk niet.
Hulp dat helpt als zij er voor openstaat dat is niet zo verklaart waardoor ze zo gedeprimeert terug kwam van die pschycholoog.
Ze moet de waarheid zien keihard en simpel als ze jou leeftijd is kan ik me niet voorstellen dat ze serieus dood wil.
Wel dat ze geen andere uitweg ziet die er wel is.
Gister heb ik toevallig ook met zo'n meisje gepraat(msn) voelde zich vandaag weer een heel stuk beter en ze ziet toekomst.(zonder snijden ect.)
maar das verder niet zo belangrijk.
Volg gewoon je gevoel dat is wat ik wil zeggen door mijn ervaring confronteer ik mensen gewoon heel erg met wat ze eigenlijk doen das niet altijd handig.
en adviezen hier zijn in mijn ogen inprincipe bijna nutteloos.
op uitzonderingen na is niemand hier getraint genoeg om een goed advies te kunnen geven.
alleen te zeggen hoe het in zijn wereld wordt opgelost.
begrijp me goed ik val niemand aan.
ik kom alleen achter dat ik iets probeer wat ik niet kan en ik denk niemand op dit forum.
je moet de persoon namelijk een klein beetje kennen om een "aanpak" te hebben.(sorry voor dat ongelukkige woord)
maargoed.

Groetjes en veel meer sterkte

Edwin

deze reaktie is niet echt nuttig ben ik bang sorry voor dat misschien ook wel achwat

Natuurlijk, we kunnen alleen tips geven, en ons proberen in te leven.. maar niet bij iedereen werkt dat op de juiste manier.. That's all up to her..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 02:59
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Natuurlijk, we kunnen alleen tips geven, en ons proberen in te leven.. maar niet bij iedereen werkt dat op de juiste manier.. That's all up to her..
is niet mijn punt
Reageren

Regels voor berichten