Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 10:42
elfje16
elfje16 is offline
regelmatig als ik een mes in mijn handen heb, krijg ik rare beelden in mijn hoofd.
dat ik bijvoorbeeld iets of iemand neersteek
of een "film" van toen mijn beste vriend doodgestoken werd, terwijl ik er zelf niet bij was.

ook heb er regelmatig nachtmerries dat ik wakker word en in de gordijnen haast hang van angst.
en later blijkt dat bijna al mijn dromen uitkomen.

zo heb ik bijvoorbeeld gedroomd dat mijn oma zou sterven en 2 dagen later kreeg ik te horen dat mijn oma dood was.

of dat een goede vriend een ernstig ongeluk zou krijgen en dat heeft hij later gehad.

of dat mijn beste vriend door een groep jongens vermoord zou worden en een paar dagen later werd ik gebeld door de politie, dat ze hem dood gevonden hebben in de sloot.

en nog veel meer dingen.

gelukkig heb ik ook wel fijne dromen.
Oud 19-09-2003, 11:08
lady of the dark
lady of the dark is offline
Jeetje mina, in wat voor soort buurt woon jij zeg! Het is inderdaad mogelijk dat je die voorspellende dromen hebt gehad. Het is heel vervelend, want nu zul je het gevoel hebben dat je er iets aan had moeten doen. Praat je zelf geen schuldcomplex aan, want ten eerste had je niet kunnen weten dat je dromen uit zouden komen, en ten tweede had je er dan evengoed niets aan kunnen doen.

Over dat verhaal met dat mes, tsja daar moet je je gewoon tegen verzetten. Steeds als je die beelden krijgt moet je je hersenen "doorlinken" naar een ander beeld. Het kan zijn dat die beelden door elkaar gaan lopen, als jij een beeld krijgt dat je iemand neersteekt, en je probeert dan aan je b.v. je vriendje te denken, dan heb je kans dat je een beeld krijgt waarin je je vriendje neersteekt, en dat wil je niet. Probeer daarom aan iets neutraals te denken. (Voor mijn part tomaten ofzo, als je een beeld krijgt waarin je tomaten kleinsnijdt is het niet zo erg)

Ik heb het idee dat je last hebt van negativiteit, misschien moet je proberen je daarvan te bevrijden, probeer negatieve gedachten uit te bannen.
Oud 19-09-2003, 12:09
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
jeemietje, ook lekker voor je. al je naaste verliezen. gecondoleerd!

verder weet ik er niet veel over te zeggen. je kunt niets tegen die dromen/nachtmerries doen. je kunt de deur niet op slot doen ofzo. ik...weet niet.
Oud 19-09-2003, 21:54
pe51
pe51 is offline
Hallo Elfje,

Zouden die beelden die je met het mes krijgt, geen verwerkingsbeelden zijn van het neersteken van je vriend?

Zulke beelden kunnen in dromen komen, maar ook in beelden (visioenen noemen ze dat) die je overdag krijgt. Meestal krijg je ze dan, omdat je geneigd bent, de vervelende gebeurtenis te vergeten. Maar die kan je niet vergeten, omdat hij nog niet verwerkt is. Om hem te verwerken, komen er dan zulke beelden in je.

Op mijn site over dromen staat een pagina over achtervolgingsdromen. Hierin wordt dit idee ook uitgelegd, achtervolgingsdromen doen hetzelfde: zorgen dat je bezig blijft met de gebeurtenissen, om ze te kunnen verwerken.

Zulke beelden zijn bedoeld om je te helpen, want ze zorgen ervoor dat je de gebeurtenissen niet gaat wegstoppen, verdringen. Dat zou ongezond zijn, want dan zieken deze onverwerkte indrukken verder in je hoofd. Je wilt ze meestal vergeten, omdat je het gevoel hebt, dat je er niet tegen kunt. En omdat het geen pretje is, eraan te denken.

Ik hoop, dat je hier iets aan hebt.

groeten, peter.

Regels voor berichten