Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, magie werkt al je erin gelooft denk ik ook hmm hmm maar ik had eerst een call-me spell (spreuk) gedaan en die werkte. Ik had gisteren nog een genezings ritueel gedaan voor mijn hond want hij heeft hart problemen en mijn vader wil hem een spuitje laten geven omda hij te veel lijd
![]()
|
![]() |
[QUOTE]Imperans schreef:
"Ik ben zeer geinteresseerd in magie, en dan spreuken/voorspellingen/etc. Ik wil me hierin gaan verdiepen. Maarreh... Werkt het ook echt? Zo las ik op deze site: spellsandmagic.com hoe je de kleur van je ogen kan veranderen. Heeft iemand ervaring met magie en kan deze persoon mij zeggen of het ook werkt? En ohw ja.., hoe kan je zelf een spreuk maken? Kan dat uberhaupt wel? Ik zie van die posts op de reeds genoemde sites, van mensen die een spreuk opsturen. Hoe komen ze aan die spreuk?" Magie werkt wel degelijk, het ligt er maar net aan of je er uberhaupt wel in gelooft en de mate van energie die je erin steekt. Spells zijn het beste zelf te maken omdat je er dan ZELF energie in hebt gestoken en de spell heeft dan een betere uitwerking. Bovendien weet je van spells van andere wiccans vaak niet de preciese uitwerking. Van dat van kleur veranderen van de ogen vind ik wel een beetje vaag. Met magie moet je voorzichtig omspringen en niet voor onbenulligheden gebruiken.
||
![]() |
[quote]^Marije^ schreef:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Noortje |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
DAnk jullie wel voor jullie reacties
Ik vond die oogkleurspreuk ook al zow vaag, eerlijkgezegd... Ik denk dat ik zelf ook een enigszins vertekend beeld heb van magie, door o.a. tv ja. Ik hoop binnenkort het bovengenoemde boek aan te schaffen om me er beter in te kunnen verdiepen. Dank jullie wel!! ![]() ![]() ![]() (Mogen blijven reageren hoor!) |
![]() |
||
![]() |
[quote]^Marije^ schreef:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Vliegen met behulp van magie lijkt me overigens sterk, al hangt dat af van je definitie van magie. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt natuurlijk van die spreuken om 'onzichtbaar te worden' en je oogkleur te veranderen, maar ik denk dat je dat niet letterlijk moet zien. De kleur verandert niet echt, anderen zien ze gewoon anders, alsof er iets aan de kleur is veranderd ofzo, maar dat is werkelijk niet zo. Hetzelfde voor 'onzichtbaar worden'. Dit is natuurlijk niet letterlijk, je wordt gewoon niet opgemerkt door de mensen, of toch in ieder geval minder. xxx Gs
|
![]() |
© Copyright the True Satanist Horde, All Rights Reserved
Hogere Magie werkt. Maar het aantal mislukkelingen is hoog en succes (soms) een angstaanjagende ervaring. De systemen - want er zijn meer dan een - vereisen zorgvuldige studie en heel wat inspanning. Men kan alleen individueel beoordelen of de pogingen de moeite waard zijn, hoewel bij sommige gelegenheden de beloningen uit onverwachte richtingen komen. Het is bijvoorbeeld mogelijk een briefje van honderd door Hogere Magie te bemachtigen. Het systeem waardoor dit mogelijk is vereist een minimum van vier maanden dagelijkse studie en een maand lang dagelijkse toepassing. Een werkster zou het zelfde bedrag in minder dan een met eenvoudig vloeren dweilen bijeen kunnen brengen. Maar waarin de magiër verschilt van de werkster is in de nevenresultaten die hij bereikt. Zijn wilskracht en concentratievermogen worden krachtig opgewekt. Zijn vermogen tot visualiseren wordt verbeterd. Zijn begrip van het heelal wordt iets dieper en zo ook zijn begrip voor zichzelf. En het is waarschijnlijk dat zijn briefje van honderd hem meer bevrediging geeft dan de werkster ooit zou kunnen opbrengen. Magiërs zijn vreemde mensen en Hogere Magie is een vreemd onderwerp. Het omvat, aan één kant van het spectrum, opvallende charlanterie en aan de andere kant het fascinerende gebied van dieptepsychologie. Het is zo uitgebreid dat het zowel vervloekingen, voorspellingen, hypnotiseren als de Satanische Mis omvat. Het is zo krachtig dat het je oog in oog met Satan kan brengen?. Of je in de waanzin storten. Aan de wortel van de Hogere Magie licht de Eerste Wet: 'Ken Uzelf'. Als een dokter over geneeskunde schrijft, of een psychiater over de menselijk geest, is het gebruikelijk dat men zijn geloofsbrieven overhandigt zodat de lezer het ware gewicht van woorden van de schrijver kan beoordelen. Helaas bestaat er geen equivalent voor de dokterstitel in magie. Sommige groepen verlenen hoogklinkende titels, maar zonder een standaard van vergelijking is het moeilijk de waarde daarvan te schatten. Zoals dat ook bij de kunstenaar of de dichter het geval is, moet de magiër gedeeltelijk beoordeeld worden maar wat hij doet en gedeeltelijk waar hij is. Niemand is een betere beoordelaar van beide dan hijzelf. Mijn eerste Magisch leerboek was Blavatsky's De Geheimen Leer, zes delen, die ik nog steeds bijna onmogelijk te begrijpen vind. Mijn eerste experimenten waren niet veel meer dan een huiskamerspelletje. Maar ik was jong en zij fascineerden mij en leidden naar betere dingen. Ik stel mij voor een overzicht van een aantal van die 'betere dingen' te geven in de hier volgende pagina's, zowel als een schets van de oorspronkelijke experimenten, hoe kinderlijk die u ook mogen voorkomen. De waarschuwing is eenvoudig dat, net als elektriciteit, Hogere Magie gevaarlijk kan zijn tenzij met eerbied benaderd. Hoe serieus u deze waarschuwing neemt moet u zelf weten |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het 'kan' wel, het alleen illusie. Wanneer je dit zelf uitprobeerd zul je merken dat je ogen een bepaalde gekleurde gloed hebben die na enkele minuten weer wegvaagt. Het lijkt heel echt, maar het is enkel een vorm van zelfhypnose of illusionisme. Een spreuk om te vliegen werkt vast niet, maar vliegen op zich is niet onmogelijk. Zo zijn er verschillende covens die ook aan levitatie doen en bewijzen dat je met geesteskracht een heel eind komt.
|
![]() |
TUURLIJK WERKT MAGIE!!! Als je er maar voor open staat met je geest en je ziel, anders wordt het natuurlijk helemaal niks als je een spell uitvoert en je denkt
![]() Dus als jij er heilig in gelooft dan werkt het!!! Blessed be! XWiccaleenX
|
![]() |
Ik had gisteren nog een genezings ritueel gedaan voor mijn hond want hij heeft hart problemen en mijn vader wil hem een spuitje laten geven omda hij te veel lijd en toen had ik dus die genezings ritueel gedaan maar ik weet niet of het wel zou werken.
Kevin wat sneu van je hond en wat lief dat je een spell voor m hebt uitgevoerd, en als je er in gelooft dat hij zal werken werkt ie ook vast!!! Succes met je hond verder!!! Blessed be! XWiccaleenX
|
![]() |
de meeste deel van jullie beweren allemaal dat de kleur van je ogen niet kan verandert worden
wel ik heb namelijk een paar maanden geleden het tegendeel bewezen ik wou weten of het kon en heb mij zeer goed geconcentreerd en met kaarsen gewerkt (zonder spreuk wel) een paar avonden na elkaar en plots op een dag zag mijn vriendin dikke, bruine strepen op mijn ogen staan (ik heb normaal blauwe ogen) dit is wel niet lang gebleven, na een paar dagen had ik terug mijn oude ogen alles kan, je moet er gewoon heel sterk mee bezig zijn vliegen denk ik niet,maar wel dat je opstijgt als je zit, dat je door middel van hypnose kunt opstijgen omdat je denkt dat je spieren lichter worden en jij ook dit heb ik ook op een site gelezen, maar nooit geprobeerd greetzz |
![]() |
|
![]() |
tuurlijk werkt magie, als je er hard genoeg in gelooft en er veel energie insteekt en er veel mee oefend, dan kun je denk ik alles wel doen
wat leuk trouwens dat je oogkleuk veranderd, ga ik ook proberen denk ik, welke kleuk kaarsten had je gebruikt? ik denk dat ik er ook wierook bij ga gebruiken en wel een spreuk |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[NaNoWriMo] Proclamatie: minder dan een maand te gaan tot start! Verwijderd | 138 | 06-12-2012 21:38 | |
Films, TV & Radio |
[FILM] The Skeleton Key Verwijderd | 48 | 25-08-2005 17:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hekserij Moonlight fairy | 65 | 08-12-2004 15:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: De wraak van de bloedelfen snarl | 18 | 11-01-2004 21:30 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 | |
ARTistiek |
Magie van verleiding | 14 | 25-10-2001 08:03 |