Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(On)bewust sorteert iemand volgens mij verschillende soorten mensen in verschillende groepen: 1. Te laag,lelijk of dom voor mij 2. Ongeveer mijn soort mens 3. Te hoog, mooi of slim voor mij Hoewel ze best zouden kunnen vallen op mensen in groep 1 of 3, beseffen ze dat die groep 'onreikbaar' is, of dat het niet 'past', dat ze sociaal moeilijk geaccepteerd zouden worden omdat het niet 'klopt'. Zie verhaal van de bedelaar en de prinses. Of Aladin voor mijn part. Filmsterren enzo zitten ook meestal in de 3e groep. Iedereen verliefd op filmsterren maar ze weten wel dat het toch niet past en niets word. |
![]() |
|
![]() |
Laag zelfbeeld leidt tot het leuk vinden van iedereen die je een beter zelfbeeld kan geven door waardering voor je te tonen. In feite is iedereen dan mooi, want iedereen kan dat.
Er blijven natuurlijk wel verschillen. Maar het verschil tussen iemand die 1 er mooi uitziet en iemand die 2 er niet mooi uitziet is natuurlijk belangrijker dan het verschil tussen iemand die 1 er mooi uitziet en je een hoger zelfbeeld geeft en iemand die 2 er niet mooi uitziet maar je toch een hoger zelfbeeld kan geven. Je kan ook zeggen: als het gaat om het opkrikken van je zelfbeeld door iemand, maakt niet uit wie, in de buurt te hebben, is iemand die er niet mooi uit ziet toch nog veel waard.
||
Citaat:
de onzekerheid of die liefde beantwoord wordt blijft natuurlijk, maar dat is een tweede. en of die beantwoord wordt, hangt weer helemaal af van het gevoel van de andere persoon. kijk, ik heb niet echt een hoge dunk van mezelf, maar ik 'kies' niet expres een lelijke jongen uit om op safe te spelen, om het zo maar te zeggen. hij kan er dan misschien niet als een model uitzien, maar iets aantrekkelijks moet hij wel hebben. [Dit bericht is aangepast door Mef (19-02-2002).]
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Zo had ik bijv. zelf een buurman die er heel normaal uitzag. Mijn moeder begreep er geen hout van dat hij samen was met z'n vrouw, die leek op een mengsel van Ma Flodder en Peggy Bundy of iets dergelijks ![]() ![]() ![]() En het schijnt ook niet om het geld te gaan :/ Met andere woorden: het gaat gewoon niet op. Of je vind iemand leuk of niet. Of dat nou uit laag 1, 2 of 3 is, maakt uiteindelijk weinig uit. Mensen zijn misschien wel geneigd naar hun gelijke te zoeken in laag 2, maar het komt vaak genoeg voor dat mensen samen zijn met mensen met anderen (voor hun) uit laag 1 en 3. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|