Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2003, 18:34
WarAngel
WarAngel is offline
Mijn vriend en ik gaan albijna 8 maanden met elkaar en we hebben 'het' ook al gedaan. (Natuurlijk wel veilig).
Maar nu hadden we het er laatst over dat het zonder condoom volgens sommige mensen (nog) fijner is.
Hij zei dat hij het wel wilde proberen en natuurlijk wil ik het ook wel, maar.. ik durf niet.

Ik gebruik de pil, dus ik kan niet zwanger worden maar ik ben bang dat hij of ik SOA's krijgen.
En als we het dan toch zonder doen, wil ik me liever eerst laten testen. Hij is het hier allemaal mee eens enzo, das ook niet het probleem.

Het probleem is: Is er misschien een makkelijkere manier te bedenken waardoor ik dit wel durf?

p.s: Het is geen must ofzo (dat we het zonder doen) maar ik wil het toch wel eens proberen.
Natuurlijk kunnen we hier ook nog wel een paar jaar mee wachten ofzo. Maar ja, ik zou het nu ook wel willen.

Ik hoop dat jullie een paar suggesties hebben.
Alvast bedankt!
Oud 06-02-2003, 18:38
steentje
steentje is offline
mijn vriend en ik doen het ook wel eens zonder condoom, maar voor mijn gevoel is met toch beter. Als je het zou willen, zou ik je aanraden je eerst te laten testen...heb ik niet gedaan en ben soms wel eens bang dat ik iets heb...en das geen pretje die angst te hebben!

En voor je vriend is het zonder condoom fijner jah...en hij komt waarcshijnlijk ook eerder klaar...maar voor jou maakt het geen verschil.

heb t er nog eens over met je vriend...want van een soa ben je niet zomaar af!
Oud 06-02-2003, 18:42
WarAngel
WarAngel is offline
Ja, zal ik zeker doen

p.s: volgens mij had ik deze beter onder sex kunnen zetten ipv liefde en relatie.
Oud 06-02-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
WarAngel schreef:
Ja, zal ik zeker doen

p.s: volgens mij had ik deze beter onder sex kunnen zetten ipv liefde en relatie.
idd

Liefde & Relatie --------------->Seksualiteit
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
volgens mij kan het best zonder. omdat jullie al 8 maanden met elkaar hebben en allebei nog geen last hebben van soa's ofzo.

maar het zou natuurlijk dat ergens verstopt een soa zit
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:26
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
(zonder) ?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:28
Verwijderd
als je het niet zeker weet, dan kun je je toch laten testen... het kost niet veel tijd ofzo, het kan alleen even eng zijn om het aan de huisarts uit te leggen...

maar na acht maanden is de kans klein... en je bent 15, dus ik neem aan dat je nog niet erg veel sexpartners vóór hem hebt gehad? en hoe zit dat met hem?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:31
WarDevil
WarDevil is offline
Ik ben dus die HEM
Maareh, neej kheb nog nooit sex gehad met iemand voor haar.
En jullie zeggen wel dat de kans klein is dat we wel soa's hebben omdat we het al 8 maanden hebben, maar aids merk je niet zomaar 1.2.3. We hebben het altijd veilig gedaan, maar daar zouden we misschien wel eens verandering in willen brengen dus... Maar we hebben bijde geen sex gehad met anderen...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:33
WarAngel
WarAngel is offline
dat wordt dus denk ik toch maar testen he?
Oud 06-02-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
WarDevil schreef:
Ik ben dus die HEM
En jullie zeggen wel dat de kans klein is dat we wel soa's hebben omdat we het al 8 maanden hebben, maar aids merk je niet zomaar 1.2.3. We hebben het altijd veilig gedaan, maar daar zouden we misschien wel eens verandering in willen brengen dus... Maar we hebben bijde geen sex gehad met anderen...
dan is de kans op AIDS wel erg klein... tenzij één van jullie moeders al het HIV-virus had voordat jullie werden geboren... en in dat geval zou ze dat nu toch al wel gemerkt hebben...
dit geldt trouwens ook voor andere SOA
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:34
WarDevil
WarDevil is offline
maybe... je weet dat ik niet bang ben voor soa's omdat we beiden met niemand anders sex gehad hebben, maar misschien toch maar wel jah...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:41
Verwijderd
testen doen of je geen ziektes hebt, en aan de pil gaan of een ander voorbehoedsmiddel wat goed helpt tegen zwangerschap
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:46
WarDevil
WarDevil is offline
ze is al aan de pil
Pil + condoom atm
Maar zwangerschap is dus ook niet het probleem, soa's zijn het probleem..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:47
WarDevil
WarDevil is offline
En ik gebruik echt veel te veel van die irritante smileys...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:51
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
WarDevil schreef:
En ik gebruik echt veel te veel van die irritante smileys...

ontopic:
ik pak de pil, en gebruik geen condoom.
hmm,niet goed? maar dan zou het toch al te laat zijn niet...? ik kan trouwens geen soa hebben (geen andere bedpartner gehad) en hij hoogstwaarschijnlijk ook niet...
denk dat de kans heel klein is, maar het gevolg van zon kleine kans heel groot
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:51
Marsel
Marsel is offline
Jah is dat nou eiegenlijk zo?
Dat als je nog nooit met iemand seks heb gehad ( afgezien van je ouders ofzo bij geboorte, maar dan had je het wel geweten ) dat je dan eigenlijk net zo goed zonder kan doen?... met pil uiteraard...

Natuurlijk wel logisch dat je dat doet als je elkaar 100% vertrouwd daarin, en toekomst in je relatie ziet, anders is het ook beetje dom voor een keertje...

maar in principe.. als je elke keer seks met iemand... aan de pil.. allebei getest en niet positief bevonden.. dat je dus eigenlijk mooi zonder kan enzo... eigenlijk wel vaag...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 19:59
WarDevil
WarDevil is offline
Nou, HIV kan ook uitgewisseld worden door bloedcontact... Dus als je dat nou toevallig ooit hebt gehad ofzo toen je jonger was, zou kunnen, kans is wel minimaal... maar toch..
Ennuh, je moet inderdaad wel je parthner volledig kunnen vertrouwen. Btw, sommige soa's kunnen ook overgebracht worden door kussen. en this maar wat je onder sex verstaat, je kan een soa over brengen door orale sex, en veel jongens zeggen dan tegen hun vrienden dat ze nooit sex hebben gehad terwijl ze bedoelen nooit emt iemand naar bed gegaan zijn

Maar ok, das mijn mening
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:03
Thomas
Thomas is offline
Wij doen het nooit met condoom. En is hij jouw eerste bedpartner, anderrs hoef je je toch niet te laten controleren op seksueel overdraagbare aandoendingen?

Als je aan de pil bent, is dat wel voldoende.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:05
WarDevil
WarDevil is offline
mja, benk het eigenlijk ook wel mee eens, maar er blijft altijd toch nog wel een risico
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:11
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
WarDevil schreef:
mja, benk het eigenlijk ook wel mee eens, maar er blijft altijd toch nog wel een risico
True.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:14
WarAngel
WarAngel is offline
Pil beschermt alleen tegen zwangerschap.
En ik weet ook wel dat het onwaarschijnlijk is dat 1 van ons iets heeft, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als hij door mijn schuld iets zou krijgen en andersom ook niet denk ik
Oud 06-02-2003, 21:25
WarDevil
WarDevil is offline
mja, maar toch, het risico is wel heeeeeel klein. aangezien wij beide met niemand anders ooit seks hebben eghad..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:39
WarAngel
WarAngel is offline
jaahaaa, dat weet ik!
Zullen we het dan maar doen? Als ik toch nergens bang voor hoef te zijn? Wrom niet?
Kom maar dan Ik vertrouw je, jij mij.. we zien wel wat het word
Oud 06-02-2003, 21:42
WarDevil
WarDevil is offline
Ehmm lama, hoeft van mij niet percee ofzo...
Maareh, we laten het maar voor wat het is voor nu...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 11:42
GeNeVa
GeNeVa is offline
Als je beide alleen met elkaar sex hebt gehad is er dus 0,0% kans op dat je een SOA krijgt. Zoals het woord al zegt "Sexueel Overdraagbare Aandoeningen", Soa's worden overgedragen via je slijmvliezen. Alleen gaat dat een beetje moeilijk als je nog nooit sex hebt gehad met iemand anders, en dus geen soa hebt!

Dus als zij aan de pil is wordt ze niet zwanger.
Als jullie beiden hiervoor nooit met iemand anders hebben sex hebben gehad, is er niks aan de hand en kan je het gerust zonder condoom doen.

Ik spreek uit ervaring.
Als je me niet gelooft, ga je langs de huisarts, en die zal je exact hetzelfde verhaal vertellen.
Oud 07-02-2003, 11:53
elledc
elledc is offline
Citaat:
steentje schreef:

En voor je vriend is het zonder condoom fijner jah...en hij komt waarcshijnlijk ook eerder klaar...maar voor jou maakt het geen verschil.
Hm toch toch, ik merk een verschil als mijn vriend een condoom gebruikt, ik voel dat er iets in de weg zit, zonder is dus veel zachter & aangenamer
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 21:28
Studentje
Studentje is offline
Als jullie voor elkaar de eerste zijn, hadden jullie toch ook zelf wel kunnen bedenken dat je geen kans hebt op SOA's. Of in ieder geval een hele kleine kans.

Maar goed, neuk ze dan maar lekker zonder condoom.
Oud 07-02-2003, 21:40
Verwijderd
Hee, WarDevil en WarAngel, horen die toevallig bij elkaar?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 21:59
Verwijderd
Als je twijfelt of je een SOA hebt, dan ga je langs de huisarts, weet je het meteen zeker Is niets engs aan ofzo hoor, gewoon zekerheid!

Succes

(overigens erg goed dat je je zoiets afvraagt, er zijn mensen die het niets kan schelen of denken dat zij geen SOA kunnen krijgen.. Goed dus dat je er over nadenkt )
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 22:34
Witch Lover
Witch Lover is offline
Citaat:
WarDevil schreef:
Ik ben dus die HEM
als je allebei nooit eerder sex hebt gehad met een ander (let wel: pijpen.beffen is ook soa-gevoelig!!), is er eigenlijk geen reden voor een test. Je hebt onveilige sex nodig om een soa te krijgen....maar je kan uiteraard geen soas van maagden kijken.

(een enkele uitzonering daar gelaten...drugsgebruik...slechte hygiene...)
Oud 17-02-2003, 15:57
WarAngel
WarAngel is offline
Okee, we hebben het gedaan.
Nu nog maar afwachten of we het vaker doen
Het was wel heel lekker hoor

Regels voor berichten