Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2002, 11:01
heavinly
heavinly is offline
Al jaren lijkt het zo dat mijn zus en ik heel er goed met elkaar op kunnen schieten. In de meeste gevallen is dat ook wel zo, maar zodra er iets is waar ze me op kan afkraken, dan doet ze dat. Laten we het zo zeggen dat ik een slechte huid heb (gehad) en nog wat dingen waar ik heel erg ontevreden over ben. Mijn zus heeft me al die dingen aangepraat en daarom blijf ik daar aan denken, bij alles. Alles wat ze tegen me zegt heeft toch direct of indirect een grote invloed op mij.
Ik ben nu eigenlijk in een fase dat ik mezelf kan accepteren, dat ik zelfs bijna tevreden kan zijn met mezelf (mede dankzij mijn vrienden), maar nu heeft mn zus dus weer iets nieuws gehad om me te kunnen kleineren. Echt de meest nutteloze dingen, vind ik. Ik heb gisteren een neuspiercing laten zetten, waar zij al vanaf het begin tegen was. Ik wilde dit echt heel graag en heb het dus 'gewoon' gedaan. Ze begon met: ow dat moet je niet doen, het is hoerig. Goed, die hele beredenering snap ik niet maar ja. Nu stond ik gisteren voor de spiegel naar mn neuspiercing te kijken en ze stond naast me. Ze zei: "ik vind het echt lelijk. Je hebt al een grote neus.." Dus ik: "een grote neus?? Nou dat is mezelf nog nooit opgevallen.." "en dan ga je dat ook nog eens accentueren met een piercing.. dat is echt lelijk."
Oke.. daar gaan we dus weer.. ben echt bang dat dit niet ophoud ofzow.. ze is 20!! Dan ga je toch niet je 'kleine' zusje kleineren? Of zie ik dat verkeerd. Want door deze opmerking kan ik weer dingen in mn hoofd halen, wat me zelf nooit is opgevallen.. ik word er echt moe van. Wat moet ik hier nou mee? want ik kan het gewoon niet het ene oor in en het andere oor uit laten gaan.. Hebben er meer mensen ervaring mee en hoe ga je er dan mee om? Misschien klinkt het niet zo heel erg, maar ik zit er best mee eigenlijk..
thnxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 12:01
Requiem II
Requiem II is offline
Vind ik nogal gemeen en kinderachtig van je zus dat ze je zo probeerd af te kraken. Heb je er wel eens goed met haar over gepraat?
Ze is toch je zus en als ze weet dat je door haar opmerkingen gekwetst voelt dan zou ze er toch mee op moeten houden . Ik bedoel het blíjft toch je zus en je zegt dat jullie meestal verder wel redelijk met elkaar op kunnen schieten... En als ze echt wéét dat het je kwetst enzo. zou ik niet weten waarom ze doorgaat. Jaloezie misschien? Ik heb even naar je profiel gekeken maar je hebt echt geen enkele reden om je minderwaardig te voelen verder .

edit: Probeer je er in ieder geval niet te veel van aan te trekken, hoe moeilijk het ook is..

Nja ik zou verder ook niet weten hoe ik je kan helpen.
Succes verder iig .

[Dit bericht is aangepast door Requiem II (23-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 12:16
Verwijderd
doet mijn broertje ook. hij heeft zo z'n tijden dat ie het nodig lijkt te vinden me elke dag weer een aantal keer te vertellen dat ie me lelijk vind enzo. en me afkraakt...'niemand vind je aardig'..
hij kan best aardig zijn, maar is ook een egoist.

probeer je er niet teveel van aan te trekken
al blijft 't erg vervelend.....

..........................................
als je zus eens een keer een probleem heeft en komt bij je klagen ofsow, laat haar eens in de (figuurlijke ) spiegel kijken..

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (23-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 12:25
Verwijderd
hij lijkt trouwens ook niet te weten hoe dom ie soms zit te lullen, en wat ie daarmee kan aanrichten.. soms zit ie heel discriminerend te praten. en als ie bv. aan m'n moeder een aflevering van baantje aanbiedt, en ze vraagt of 't een mooie aflevering is, zegt ie ja.. met een hele zooi voorbeelden erachteraan waarvan ie allang weet dat ze daar niet van houdt .
't zelfde als hij vraagt of hij naar een bepaald programma mag kijken.. echt slim om dan zo enthousiast te overdrijven over allemaal moord, bloed enz...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:53
Piccola
Piccola is offline
Ik vind het heel gemeen en kinderachtig van je zus!! Mijn broer (en mijn vader soms) is helaas precies zo... Eerder zat ik daar ook heel erg mee, maar nu kan ik er toch wel mee omgaan.. Ik luister gewoon maar niet naar hem, negeer hem! Hoewel het toch wel een beetje in mijn achterhoofd blijft zitten natuurlijk, maar toch ist minder geworden!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 14:04
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
je moet d'r serieus gewoon terug pakken, merkt ze vanzelf hoe vervelend het is, je bent slim genoeg om meer dan genoeg onderwerpen te verzinnen waarop je haar de grond in kan boren. Je moet het iig niet langer meer pikken, gewoon er tegenin, liefst zo hard mogelijk. Weet zij ook eens hoe het is om afgekraakt te worden.....

(naja, nog 1 weekje volhouden zullen we maar zeggen )
Oud 24-02-2002, 14:29
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
B.G.G.O schreef:
je moet d'r serieus gewoon terug pakken, merkt ze vanzelf hoe vervelend het is, je bent slim genoeg om meer dan genoeg onderwerpen te verzinnen waarop je haar de grond in kan boren. Je moet het iig niet langer meer pikken, gewoon er tegenin, liefst zo hard mogelijk. Weet zij ook eens hoe het is om afgekraakt te worden.....

(naja, nog 1 weekje volhouden zullen we maar zeggen )
Ja, ik kan r wel gaan afzeiken door terug te pakken, maar eigenlijk wil ik gewoon 'de wijste' zijn en nix zeggen. Ik weet ook wel hoe ik haar terug kan pakken, maar ik vind het triest om dat te doen. Ik vind het sowieso triest om iemand te gaan afzeiken en al helemaal mn zus. Ik kan wel gaan zeggen: Zus, je bent echt dik! Want dat is wel zo ( ), maar dat doe ik niet !!

Volgens mn moeder is ze echt jaloers ofzow. ik heb net weer n heel gesprek met r erover gehad. Mn zus is super ontevreden over zichzelf, dus reageert ze t op mij af Ze zei laatst: "Soms denk ik als ik je zie lopen: waarom is zij wel knap en ik niet?"
Duz wat is de logica dat ze me dan gaat afzeiken????????
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 14:35
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Ja, ik kan r wel gaan afzeiken door terug te pakken, maar eigenlijk wil ik gewoon 'de wijste' zijn en nix zeggen. Ik weet ook wel hoe ik haar terug kan pakken, maar ik vind het triest om dat te doen. Ik vind het sowieso triest om iemand te gaan afzeiken en al helemaal mn zus. Ik kan wel gaan zeggen: Zus, je bent echt dik! Want dat is wel zo ( ), maar dat doe ik niet !!

Volgens mn moeder is ze echt jaloers ofzow. ik heb net weer n heel gesprek met r erover gehad. Mn zus is super ontevreden over zichzelf, dus reageert ze t op mij af Ze zei laatst: "Soms denk ik als ik je zie lopen: waarom is zij wel knap en ik niet?"
Duz wat is de logica dat ze me dan gaat afzeiken????????

waarschijnlijk jaloezie vanhaar kant dan jah, maar jij wil nu de wijste zijn, maar ondertussen ben jij wel degene die er last van heeft, moe maar eens afgelopen zijn, schoppen die handel, want wie geeft haar het recht om jou af tezeiken en de grond in te boren.
Oud 24-02-2002, 14:37
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
B.G.G.O schreef:
waarschijnlijk jaloezie vanhaar kant dan jah, maar jij wil nu de wijste zijn, maar ondertussen ben jij wel degene die er last van heeft, moe maar eens afgelopen zijn, schoppen die handel, want wie geeft haar het recht om jou af tezeiken en de grond in te boren.
in principe niemand.. maar ik wil het op deze manier langs me heen laten gaan.. inclusief af een toe een knal voor mn hoofd krijgen. Maar ik geloof niet dat het erg werkt..
Maar idd nog 1 weekje en dan ben ik er 3 maanden vanaf (en toch zal ik r missen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten