Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 10:20
judak
judak is offline
Wat is humor? Wat maakt het dat mensen lachen??
Samen met een klasgenoot van mij wil ik hier een soort spreekbeurt over houden.
Zou iemand mij sites of aritikelen of anderszins nuttige info kunnen geven?
thanx!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2002, 10:23
!!0p3n
!!0p3n is offline
Trek eens aan mijn vinger.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 10:43
Verwijderd
Humor is voor elke persoon verschillend. Waar de één dagenlang plat van ligt valt de ander van in slaap.

Maar goed, daar vroeg je niet om.
'k zal es kijken of ik wat kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 15:59
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
!!0p3n schreef:
heej Butthead, Pull my finger!!

Oud 22-02-2002, 16:08
Doc
Doc is offline
´hu·mor (de ~ (m.))

1 oog en gevoel voor vrolijkmakende tegenstrijdigheden
2 vrolijkmakende tegenstrijdige uiting

Dit lijkt me een duidelijk begrip...

Maar als je wilt weten waar iemand om kan lachen moet je dat nog maar even vragen, als je er een werkstuk over gaat maken is 't misschien leuk om te weten wat voor een soort mensen om welk soort humor waarderen.
Oud 22-02-2002, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Doc schreef:

Dit lijkt me een duidelijk begrip...
Had ik ook opgezocht, maar echt duidelijk vond ik het niet. Vandaar dat ik het niet gepost had.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 16:33
damaetas
damaetas is offline
heel vreemd begrip, en zeker ni voor alle mensen et zelfde, al zijn er universele graptjes.

vb van vakidioothumor: (echt gehoord van een meisje dat scheikunde studeert, dat zijn normaal gewone mensen, maar deze was een uitzondering) : er zaten twee elektronen op een metalen bankje, komt er een ander voorbij dat vraagt of hij erbij mag "maar nee" antwoorden de andere twee "dat kan toch helemaal niet want wij zijn een ionbinding" HUH??? ik snap em echt ni en ik ken toch wel wa van chemie. en da kind maar lachen,
Oud 24-02-2002, 13:18
timonx
timonx is offline
Humor is vaak leedvermaak, zo niet altijd.
Oud 24-02-2002, 14:47
*Norena*
*Norena* is offline
hahahha *lach* genoeg?
Oud 25-02-2002, 20:46
Lanyok
Lanyok is offline
Ik ben dus die klasgenoot.
Wij snappen dat het voor iedereen anders is. Maar het lijkt ons interessant om te weten of er overeenkomsten zijn op grond van bijvoorbeeld achtergrond, opleiding, dat soort dingen. Dus als iemand info heeft...
Op internet is namelijk niet zo veel te vinden. Als je zoekt op humor krijg je vooral erg veel moppen en vage tekeningen...
Oud 26-02-2002, 00:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
timonx schreef:
Humor is vaak leedvermaak, zo niet altijd.
Niet voor iedereen, en voor mij bij lange na niet altijd. Ik vind humor iets persoonlijks.. dat je af en toe (want teveel is niet goed) uit tegenover derden

Maar okay, iemand friet met mayo in haar gezicht gooien, daar zit wel een vleugje leedvermaak in, i agree
Oud 26-02-2002, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Lanyok schreef:
[B. Dus als iemand info heeft...
Op internet is namelijk niet zo veel te vinden. [/B]
Dan maak je een enquete en dan post je die hier (pscyh bv dus) met de vraag of mensen die enquete in willen vullen. Want het soort informatie wat jullie zoeken zou ik op inet ook niet weten te vinden. Misschien dat er in de bieb een boek over is?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 11:03
Sharksy
Sharksy is offline
Op zich is humor vaak niet WAT je vertelt maar wel de manier waarop.... Iemand kan heel grappig zijn en heel veel humor hebben omdat hij het zo god kan vertellen... Humor is meestal droog en vaak beledigent..maar de kunst is om het zo te brengen dat die persoon het niet erg vind dat je een grap over hem maakt....Kijk naar Youp van het hek: Hij beledigt de hele wereld zo maar niemand neemt hem iets kwalijk anwege de manier waarop hij het brengt!
greetz Sharky
Oud 26-02-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
heel vreemd begrip, en zeker ni voor alle mensen et zelfde, al zijn er universele graptjes.

vb van vakidioothumor: (echt gehoord van een meisje dat scheikunde studeert, dat zijn normaal gewone mensen, maar deze was een uitzondering) : er zaten twee elektronen op een metalen bankje, komt er een ander voorbij dat vraagt of hij erbij mag "maar nee" antwoorden de andere twee "dat kan toch helemaal niet want wij zijn een ionbinding" HUH??? ik snap em echt ni en ik ken toch wel wa van chemie. en da kind maar lachen,

WHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

Nee ff serieus , humor verschilt per persoon. Engelse humor bijvoorbeeld wordt door veel mensen flauw gevonden, terwijl ik er soms ontzettend om kan lachen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 12:26
cyrillic
cyrillic is offline
Humor? Dat ben ik.

Nee, humor is iets doen, zeggen of vertellen wat een ander niet verwacht. Hier moet je om lachen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 17:59
lady of the dark
lady of the dark is offline
Waarom doe je geen onderzoek?
Gap een paar heel verschillende moppen van www.moppen.com en laat heel verschillende mensen daar hun mening over geven.
Je kunt ook een aantal beroemde mensen in volgorde van grappigheid laten zetten:

bv: John Cleese
Jim Carry
Rowan Atkinson
Herman Finkers
Johan Cruyff
Wim t Schippers
Jack Spijkerman
Youp van 't hek
Bassie & Adriaan
Johnie Bravo
Oud 28-02-2002, 09:28
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
!!0p3n schreef:
Ja, dat is een goed voorbeeld (ik kreeg iig een smile op me face)!
Oud 28-02-2002, 13:53
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
Je kunt ook een aantal beroemde mensen in volgorde van grappigheid laten zetten:
Das wel maf.. sommige mensen vinden een bepaalde acteur of cabaretier grappig, ik vind het dan flauw, en andersom.

Jim Carry > vind ik flauw
Herman Finkers > meestal wel humor
Youp van 't hek > vind ik geweldig
Bassie & Adriaan > walgelijk
Johnie Bravo > walgelijk

Das mijn mening.. nieuwsgierig hoe anderen dat zien

Verder ben ik iemand die van sarcasme en zelfspot houd, de wat meer bittere humor dus, zolang het niet heel erg negatief op anderen gericht is.
Ik kan me ook slap lachen om woordspelingen trouwens

Cat

Oud 28-02-2002, 19:07
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
damaetas schreef:

ik snap wel dat je hem niet grappig vindt, maar ik kan mij indenken dat als iemand in onze klas hem vertelde, we allemaal een half uur plat zouden liggen. humor is echt voor iedereen anders, ik persoonlijk hou het meest van absurde humor, of echt platte slapstick. de meeste dingen die ik grappig vind vindt echt niemand anders grappig (buiten dan het groepje mensen waar ik mee omga)

ik denk dat humor beschrijven echt een van de moeilijkste dingen is, tis zo verschillend voor iedereen.
Reageren

Regels voor berichten