Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 22:01
elfje rits

we moeste voor het CKE een pinhole foto maken, en dit is hem geworden. Ik heb er wel meer maarjah.. Ik vroeg me (weeres) af wat jullie ervan vinden....

Iris**

p.s. de foto ligt alleen wel op z'n zij.. met een beetje fantasie moet je kunnen zien wat erop staat..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 13:00
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
ik zie er vrij weinig in, sorry
Oud 15-02-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
elfje rits schreef:
p.s. de foto ligt alleen wel op z'n zij.. met een beetje fantasie moet je kunnen zien wat erop staat..
Een persoon in kleermakerszit (oid) en volgens mij met Adidas gympen (of hoe die dingen ook mogen heten) aan.

Wat is een pinhole foto?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:00
Verwijderd

ajb, recht op (of was dat niet de bedoeling?)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 16:48
elfje rits
Dankjewel voor het rechtzetten... het lukte me zelf niet..

Citaat:
Leonoor schreef: Wat is een pinhole foto?
Ik kan het niet zo goed uitleggen wat pinhole nou precies is, maar zo doe je het.

met pinhole gebruik je het papiertje waar normaal foto's op staan als een soort negatief.
Je maakt een doosje helemaal zwart en alle kiertjes of gaatjes dicht. vervolgens knip je een waxine ijzertje (dat ijzer om een waxine lichtje heen) zo dat je een rond vlak hebt. in dat vlak maak je met een naald een minuscuul gaatje (goed zorgen dat de bramen weg zijn). dat plak je aan de binnen kant van het doosje, op de pplaats waar je het gat hebt gemaakt. Dan roet je het plaatje zodat het geen licht kan weerkaatsen.
In een donkere ruimte leg je er een foto papiertje in en plak je het doosje dicht. voor het gaatje maak je een klep die je open en dicht kan doen.
ga op een zonnige plaats zitten (het beste buiten) en doe het klepje open, je kunt gewoon rustig doen want het duurt lang voordat er genoeg licht op komt. blijf 5 tot 10 minuten still zitten en doe dan het klepje dicht. En afdrukken maar.

Bij mijn foto heb ik 15 minuten stil gezeten maar het was ook niet zo zonnig op dat moment. Hoe langer je blijft zitten hoe duidelijker dat de foto wordt. Je kunt ook langzaam bewegen in de foto en de verplaatsing blijf je dan vaag zien. Je kunt ook op dezelfde foto een paar keer op een andere plaats gaan staan.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 17:45
Julian
Julian is offline
spooky
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 18:10
Type
Type is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat is een pinhole foto?
Een foto gemaakt met een lichtpuntje op de film ten grootte van een pin, een speld.

Dit zorgt dat het superlang duurt voor er genoeg licht op de film is gekomen, en je dus ondertussen wat transparanten en derg aan kan brengen (door bijv het gefotografeerde onderwerp te verplaatsen)

Zo kun je dus bewogen foto's maken die niet onscherp zijn
Oud 15-02-2003, 18:49
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ik niet snap... maar tis wel grappig
Oud 17-02-2003, 11:03
Black Sugar
Black Sugar is offline
Technisch gezien is hij voor een pinn-hole niet zo goed gelukt. Maar het ziet er wel leuk uit.
Oud 17-02-2003, 11:39
\/ince
\/ince is offline
leuek foto ! schoen ziet er gaaf uit, beetje alsof de foto met zo'n bolle lens is genomen.. nice!
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:04
funest
funest is offline
voor pinhole erg goed gelukt
heb begin dit jaar ook hoop mee gekloot en heb niet zulke goede resultaten gekregen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten