Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 17:12
Ine
Ine is offline
al van 21 februari, en vandaag heb ik voor de zoveelste keer een dieptepunt bereikt. nee ga nu ni denken dat ik depressief ben want dat ben ik niet!!!!
Oud 05-03-2002, 18:07
punkyfish
punkyfish is offline
wat wil je met dit topic bereiken? zet er ff een duidelijke vraag in ofzo
Oud 05-03-2002, 18:19
Ine
Ine is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

ok sorry ff vergeten weet iemand hoe erg het is als je in coma ligt? men vriendin ligt al 1.5 week in coma en ik weet niet goed wat ik nu nog kan verwachten

Oud 05-03-2002, 18:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ine schreef:
Citaat:
punkyfish schreef:

ok sorry ff vergeten weet iemand hoe erg het is als je in coma ligt? men vriendin ligt al 1.5 week in coma en ik weet niet goed wat ik nu nog kan verwachten

Mijn nichtje ligt ook in coma. Zij ligt er al 4 weken in.

Het ligt er aan in wat voor staat ze is, wat je nog kan verwachten. Reageert ze op commando's? Knijpt ze in je hand als je het haar vraagt enzo?

Mijn nichtje heeft een auto ongeluk gehad dus, en een flinke klap met haar hoofd gehad. Ze reageert alleen op pijn prikkels en irritaties. Ze is nu al 4 weken in coma, en de kans dat ze er gezond weer uitkomt is minimaal tot geen. *ALS* ze ooit wakker word, zal mijn nichtje nooit meer worden als hoe ze was, de beschadigingen zijn daarvoor waarschijnlijk te zwaar.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:09
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Ine schreef:

sorry, heb er geen ervaring mee, maar ik wens je iig heel veel sterkte ook al heb je er waarschijnlijk niks aan dat ik dit nu zeg... geef de moed niet op...
Oud 05-03-2002, 19:17
Ine
Ine is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Mijn nichtje ligt ook in coma. Zij ligt er al 4 weken in.

Het ligt er aan in wat voor staat ze is, wat je nog kan verwachten. Reageert ze op commando's? Knijpt ze in je hand als je het haar vraagt enzo?

Mijn nichtje heeft een auto ongeluk gehad dus, en een flinke klap met haar hoofd gehad. Ze reageert alleen op pijn prikkels en irritaties. Ze is nu al 4 weken in coma, en de kans dat ze er gezond weer uitkomt is minimaal tot geen. *ALS* ze ooit wakker word, zal mijn nichtje nooit meer worden als hoe ze was, de beschadigingen zijn daarvoor waarschijnlijk te zwaar.

naar het schijnt beweegt ze soms wel eens, maar echt reageren op iets niet. ook bij haar is de kans klein dat ze ooit nog maar zal kunnen lopen ALS ze er al uitkomt... de dokters hebben zélf al geen hoop meer
Oud 05-03-2002, 19:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ine schreef:
naar het schijnt beweegt ze soms wel eens, maar echt reageren op iets niet. ook bij haar is de kans klein dat ze ooit nog maar zal kunnen lopen ALS ze er al uitkomt... de dokters hebben zélf al geen hoop meer
Dan denk ik dat je dat moet verwachten

Mijn nicht beweegt ook wel is, maar dat komt dus door haar ruggewervel en kleine hersens, daar is geen 'geest' (of hoe je het wil noemen) bij nodig. Daarom is het zo belangrijk dat coma patienten zo snel mogelijk te kennen geven dat 'het' er nog zit, en ze commando's kunnen opvolgen. Zoals de ogen openen, en iemand te herkennen.

..

Mijn nichtje, ik denk ook niet meer dat ze wakker word ..

Hoe is je beste vriendin in coma gekomen ..?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:44
Ine
Ine is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Mijn nicht beweegt ook wel is, maar dat komt dus door haar ruggewervel en kleine hersens, daar is geen 'geest' (of hoe je het wil noemen) bij nodig. Daarom is het zo belangrijk dat coma patienten zo snel mogelijk te kennen geven dat 'het' er nog zit, en ze commando's kunnen opvolgen. Zoals de ogen openen, en iemand te herkennen.

..

ze is geopereerd voor een hersentumor...

Oud 05-03-2002, 21:52
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ine schreef:
Citaat:
Marcade schreef:

..

ze is geopereerd voor een hersentumor...

.. Dat is minder .. nou ja, ik hoop dat ze wakker word, en dan ook nog een goed leven kan hebben ..! Veel succes.

En wat je moet verwachten .. .. als de dokters het al opgegeven hebben .. .. *zucht* ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten