Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 19:00
MR. Insecure
MR. Insecure is offline
Heej iedereen... Aangezien dat ik niet lekker in mn vel zet, bedacht ik me dat ik hier wel een berichtje kon achterlaten. Ik voel me de laatste tijd nogal erg onzeker en het begint nou echt een probleem voor me te worden. Als ik nieuwe mensen ontmoet weet ik niet meer wat ik moet zeggen en ik voel me dan slecht op mijn gemak. Ik heb gelukkig een lieve vriendin, maar die vindt het moeilijk om met alles de eerste stap te zetten. Omdat ik bang ben om afgewezen te worden, neem ik maar geen iniatief. Hier wil ik echt heel graag aan gaan werken, maar ik weet alleen niet hoe. Op school gaat het ook niet echt goed, maar ik denk dat ik dit jaar wel ga halen. Ik zou graag tips van mensen willen, die zelf ook onzeker zijn (geweest) of van mensen die denken dat ze een goede tip voor me hebben... Als ik zekerder van mezelf zou zijn, zou ik wel wat meer iniatief nemen, denk ik... Please help me!
Oud 16-02-2003, 19:27
Verwijderd
Ik ben zelf ook heel onzeker over mezelf geweest.. ik ben eigenlijk weer zekerder geworden van mezelf door ervaring, dat mensen me mochten als ik eenmaal over die streep heen was van contact maken en alles.

Verder moet je je proberen te richten op de positieve kanten van jezelf. Want vind je goede eigenschappen van jezelf, wat vind je mooi aan jezelf.. dat soort dingen.

Ook jezelf confronteren met je angsten, dus niet dat contact zoeken en dergelijke gaan vermijden maar juist meer opzoeken, zodat je kan ervaren dat het zo erg allemaal neit is.

Meer zou ik ook niet weten, mn zelfvertrouwen is gewoon geleidelijk weer gegroeid en nu gewoon goed zeg maar
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:36
MR. Insecure
MR. Insecure is offline
Heej... thnx! Ik ga het proberen...

Laatst gewijzigd op 16-02-2003 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 21:16
Fantôme
Fantôme is offline
heey,

ik ben zelf ook nogal vaak onzeker over allerlei dingen...
ik weet ook wel hoe het komt maar vind het moeilijk om eraan te werken, ik zal het hier ff kort uitleggen, misschien is er wat herkenning?! Naja, het zit dus zo, als mensen negatieve dingen over me zeggen onthoud ik die maar als iemand iets positiefs zegt verberg ik dat, dat hoor ik niet zeg maar, of ik geloof het niet dat het waar is. Als iemand ook aan mij zal vragen wat mijn positieve kanten zijn, zou ik ze niet kunnen noemen... Het is dus dat ik de slechte dingen die over me gezegd worden onthoud en de goede niet wil geloven... Ik weet het misschien klinkt het erg raar, maar zo zit dat bij mij. Als ik ook problemen heb zal ik dat niet snel aan iemand vertellen, omdat ik dan het gevoel heb iemand lastig te vallen....
Ik heb ook faalangst (gehad) daarvoor ging ik dus op een soort training, maar dat was meer faalangst tijdens (of beter gezegd vlak voor) een repetitie... En dat onzekere over jezelf, hoe je overkomt bedoel ik, dat is toch weer anders
naja, suc-9 ermeej,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Oud 16-02-2003, 21:39
whizzer
whizzer is offline
Ik had dat ook, en er is maar een manier om er overheen te komen; gewoon doen. Zien dat het wel meevalt. Nu moet je die stap wel durven zetten natuurlijk. Als ik iets niet echt durf, kijk ik meestal naar de mensen die iets wel doen, en dan denk ik van 'als die sukkel (sorry voor het negatieven) het kan, kan ik het ook wel'. Werkt meestal wel bij mij.
Oud 17-02-2003, 08:38
bam
bam is offline
Heej iedereen... Aangezien dat ik niet lekker in mn vel zet, bedacht ik me dat ik hier wel een berichtje kon achterlaten.

Hoi

Ik voel me de laatste tijd nogal erg onzeker en het begint nou echt een probleem voor me te worden.

Problemen zijn er niet, problemen worden gemaakt. Alles wat gemaakt wordt kan ook weer ongedaan worden, dus er is nog hoop

Als ik nieuwe mensen ontmoet weet ik niet meer wat ik moet zeggen en ik voel me dan slecht op mijn gemak.

Ten eerste, Je bent nooit verplicht om wat te zeggen.

Als je nieuwe mensen ontmoet is het altijd moeilijk om wat te zeggen. Je weet niet wat diegene heeft mee gemaakt, je weet waarschijnlijk niet eens een naam. Niet dat dat erg is want een gesprek over niets is zo begonnen.

Hoe voel je je dan? Ben je zenuwachtig? Zo ja, is dat omdat je haar misschien wel leuk vindt?
(als het een haar is tenminste )

Of voel je je onzeker in de richting van.
Hmm wat doe ik hier eigenlijk, zal ik weggaan, wat moet ik hier, waarom sta ik eigenlijk voor dat meisje/jongen?
Oftewel, je weet niet goed hoe je met een bepaalde situatie om moet gaan.

Ik heb gelukkig een lieve vriendin, maar die vindt het moeilijk om met alles de eerste stap te zetten.

Gelukkig maar zoals je zelf al zegt, zij vind het ook moeilijk om altijd de eerste stap te zetten, dus je bent niet de enigste

Omdat ik bang ben om afgewezen te worden, neem ik maar geen iniatief.

Ah kijk hier kan ik wat mee

Afgewezen worden is geen vloek.
Ik weet niet in welke situatie dit voorkomt, maar ik neem aan dat je het tijdens het uitgaan bedoelt?
En wat is je doel dan?
Ga je voor het zoenen en ben je bang dat je daar voor wordt afgewezen, of ga je voor vriendschap

(en later misschien meer? (Wat altijd het verstandigste is, later heb je meer aan vriendschap dan die zoveelste ex waar je ooit mee gezoend heb))

Hier wil ik echt heel graag aan gaan werken, maar ik weet alleen niet hoe.

Het is goed dat je er zelf ook wat aan wilt doen. Op die maniet kan je jezelf moed inspreken

Op school gaat het ook niet echt goed, maar ik denk dat ik dit jaar wel ga halen.

School, school moet je zelf doen en daar kan ik geen tips voor geven

Ik zou graag tips van mensen willen, die zelf ook onzeker zijn (geweest) of van mensen die denken dat ze een goede tip voor me hebben... Als ik zekerder van mezelf zou zijn, zou ik wel wat meer iniatief nemen, denk ik... Please help me!

Ik hoop dat je hier wat aan heb/had?
Oud 17-02-2003, 08:52
Verwijderd
Het hoofdprobleem is dus: acceptatie door anderen. Je bent steeds bang af te gaan, oftewel je zelfbeeld zal niet al te hoog zijn?

Hier kan je maar op 1 manier iets aan doen, en dat is peilen. Dingen doen en kijken hoe mensen er op reageren. Als je merkt dat mensen het niet erg vinden als jij meer op de voorgrond treedt in gesprekken en dergelijke, dan krijg je vanzelf meer vertrouwen.

"Do one thing that scares you every day"
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:49
MR. Insecure
MR. Insecure is offline
Thanx a lot people! Vooral aan de laatste 2 berichten heb ik veel gehad! Ik ben benieuwd of ik er wat mee kan, want als ik iemand eenmaal goed ken gaat het wel, maar het gaat vooral over als ik iemand nog niet goed ken... BTW die lieve vriendin daar heb ik een relatie mee, dus ik bedoelde dat zij het niet leuk vind om altijd de eerste stap te zetten, met daardoor de kans te krijgen afgewezen te worden... THNX
Oud 17-02-2003, 21:08
bam
bam is offline
No problemo

Vertel anders zondag, nadat je uit bent gegaan, hoe het is gegaan.

Wees gewoon jezelf, loopt niet al te veel mee met je vrienden, want een mens is uniek en moet uniek blijven.

Het zou een beetje zonde zijn als er maar 2 soorten rondliepen

In ieder geval, stay cool.
Oud 18-02-2003, 10:09
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
MR. Insecure schreef:
Thanx a lot people! Vooral aan de laatste 2 berichten heb ik veel gehad! Ik ben benieuwd of ik er wat mee kan, want als ik iemand eenmaal goed ken gaat het wel, maar het gaat vooral over als ik iemand nog niet goed ken... BTW die lieve vriendin daar heb ik een relatie mee, dus ik bedoelde dat zij het niet leuk vind om altijd de eerste stap te zetten, met daardoor de kans te krijgen afgewezen te worden... THNX
de rolleyes betekenen niet "kijk die berichten hierboven"
Oud 20-02-2003, 17:23
MR. Insecure
MR. Insecure is offline
Heej iedereen... Heel erg bedankt voor de tips. Vandaag heb ik een betoog gehouden in de klas en het ging best wel goed! Ik was niet zeker van mezelf maar daarna wel.
Oud 20-02-2003, 18:38
Iotje
Iotje is offline
Je kunt niet in een keer zeker van jezelf worden...daar gaat tijd overheen..en het is moeilijk.

Probeer er met mensen over te praten en probeer dingen niet veel van de slegte kant te zien..vaak avlt het mee...(moe je horen wie het zegt toruwens! )

Ik zelf heb ook last vanonzekerheid...ik ben altijd bang dat mensen gemaakt tegen me doen en me eigenlijk allemala een stomme trut vinden...daardoor ga ik heel vaak anders doen tegen mensen en dan gaat 't juist mis...een vicieuze cirkel die ooit een keer doorbroken moet worden.
Oud 20-02-2003, 19:53
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Probeer idd de goede kanten van jezelf in te zien. Als je dat doet, dan ben je ook minder verlegen tegenover andere mensen...
Naja..., dat moet ik nodig zeggen, want mij lukt het niet echt...

Ik ben ook heel onzeker over mezelf..., ik heb het gevoel dat ik alles fout doe, en ik voel me vaak minder dan anderen..., ben steeds bang dat mensen mij niet moeten, of in de steek gaan laten...
Ook ben ik nogal verlegen....

Maarja..., ik dnek dat bij iedereen onzekerheid ooit minder wordt..., ook bij jou... Dat komt wel joh...
Reageren

Regels voor berichten