Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik draag er zelf ook geen, maar ik ken wel mensen die het doen. Volgens mij is het idd (zoals al gezegd) om in bepaalde situaties waarin je niet weet wat te doen, je een soort kracht vind bij jezus of god. Zo van: wat zou jezus doen als hij mij was zeg maar.
Ik geloof er zelf niet zo in, maar als mensen daar steun aan vinden, mij best.
||
Citaat:
d.o.g= depend on god p.u.s.h=pray until something happens en er is nog 1 maar die ben ik ook vergeten.. ik geloov niet maar ik had een vriendin die al die bandjes droeg. ik heb altijd onthouden wat die dingen betekenden.. |
![]() |
|
Hm lijkt me duidelijk waar die bandjes voor zijn.. als mensen voor een keuze staan en ze weten even snel niet wat ze moeten doen, en ze lezen de tekst op het bandje, dan denken ze na over god/jezus en maken ze een beslissing gebaseerd op de ideeen die in de bijbel staan, of iig de ideeen die ze bij de bijbel hebben.
Jaaa heerlijk uitgelegd ![]() Lekker belangrijk of jij het leuk vindt staan, of dat het kansloos is om met Jezus om je pols te lopen. Als die mensen er nou baat bij hebben, laat ze lekker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
'k heb er ook ergens eentje liggen, maar ik draag 'm eigenlijk weinig. Het is een rotding om om te doen en ermee slapen is ook niet lekker. Ik ben christen en ik heb er eentje voor het gevoel ooit eens gekocht, mensen zien dan soms dat je christen bent door dat bandje en het is leuk als er daardoor een gesprek komt. Maar dan moet je natuurlijk wel een normale reactie krijgen en niet zo'n belachelijke als ik hier af en toe lees.
Een ander motief om zo'n bandje te dragen kan zijn de bekendheid van w.w.j.d. verspreiden, en laten zien dat je christen bent. Daarom draagt een vriendin van mij er eentje, ze geeft weleens concerten en als ze dan op de foto komt met haar cello, dan hoopt ze dat dat armbandje op de foto te zien zal zijn. (maar zij is dan ook een beetje vreemd ![]() een ander dergelijk ding is trouwens y.i.b. (yes I believe, is een keer begonnen in Amerika toen er een meisje dood was geschoten nadat ze ja had geantwoord op de vraag 'do you believe?'
|
![]() |
ik denk niet echt dat het perse helpt in de zin van dat je je dan daadwerkelijk goed gaat gedragen. Je kan ook wwjd denken bij alles wat je doet, daar heb je geen armband voor nodig. Maar net als bijna alle hokjes en kledingdingetjes is het ook om te laten zien wie je bent en evt. waar je bij hoort. christelijkheid is niet echt te zien in de zin van spikebanden en bandshirts, dus doe je een wwjd ding om, zo kun je andere christenen herkennen en kun je ook aan alle mensen laten zien dat jij christen bent.
Maar daar zijn toch bijv. bandshirts ook voor, zo kan iedereen zien dat jij nirvanafan bent en ´dus´alternatief en bovendien kunnen medefans je herkennen en jij anderen en dan kan je leuk een praatje maken in de trand van ´he tof shirt man´´ja man, laatst naar concert geweest?´´ja man´ ´was tof he´´ja man´
|
![]() |
||
ik had ook zo'n armbandje! om dezefde reden als
Citaat:
|
Ja, ik heb ze ook gespot.
Naar aanleiding van de dood van een klasgenoot van me hebben superveel mensen op school sinds kort een bumpersticker met 'what would *zijn naam* do' op hun auto. Beetje ongepast vind ik dat, zeker omdat een van de oorzaken van zijn ongeluk zijn eigen overmatige alcoholgebruik was die avond.. Wat ik wil zeggen is dat dat zinnetje vaak misbruikt zal worden, en dat een deel van de mensen met zo'n dingetje het waarschijnlijk voor de grap hebben ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind dat je het zelf moet weten of je die gevallen wilt dragen. zelf vind ik de bandjes wel mooi maar de afkorting niet zo. ik ben ook gelovig maar weet niet of ik nou behoefte heb aan zo'n bandje om m'n pols....
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik denk dat als je oprecht christen bent, en dat je dus wilt streven naar een leven zoals jezus dat ook deed, kan zo'n ding wel degelijk helpen.
Doordat je dat bij je draagt denk je continu aan: zou jezus dit ook doen en als je dan dus tot de conclusie komt dat dat niet zo is kan je dus beslissen dat niet te doen, omdat jezus het ook niet gedaan zou hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben wel van plan op kamp zo'n bandje te kopen, maar dan wil ik frog en niet WWJD en zo, omdat FROG meer overeenkomt met mijn (toch wel) eigen geloof. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zei eerder in dit topic dat ik er eentje ging kopen. Inmiddels heb ik dat ook gedaan (regenboog, WWJD) en ik draag dit armbandje echt bewust, anders had ik er ook geeneen gekocht. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Kunsttaal, wie? FreeZzze | 500 | 02-05-2006 18:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit als ziekte Verwijderd | 279 | 25-09-2005 12:18 | |
Liefde & Relatie |
[Fototopic] Van jou, je partner of jullie samen snoopy | 151 | 12-11-2004 18:57 | |
Eindexamens 2003 |
[Natuurkunde, HAVO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging! Snufje | 52 | 27-05-2003 08:52 | |
Lifestyle |
Jezus Freaks Ki Fighter | 48 | 14-08-2002 22:23 |