Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2002, 14:40
Landslide
Landslide is offline
Ik weet niet zeker of dit hier thuis hoort, maar ik plant het toch hierneer.
Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen met een keycord of een armbandje of een sleutelhanger ofzo met 'W.W.J.D' (What would Jesus do) er op. Ik geloof zelf niet in God, en ik wil hier niemand mee aanvallen. Maar helpt zo'n ding nou? Zijn er mensen die er een dragen en er echt steun aanhebben? Ik ben gewoon benieuwd..
Oud 08-12-2002, 14:49
Verwijderd
Hehehe.. Ik had ooit ergens zo'n lijstje gelezen, en dat ging over wat Jezus in bepaalde gevallen allemaal zou doen.. "What would Jesus do if someone told him *geen idee meer wat het was*? He would sit and wait until his ass became purple" Oid. Niet echt respectvol, wel heel grappig, en sindsdien moet ik daar altijd aan denken als ik de letters w.w.j.d. zie.. Neem het dus nooit echt serieus, sterker nog, ik wist tot voor kort niet eens dat het een serieuze betekenis had.. Eigenlijk weet ik het nu nog steeds niet, mij is een vage uitleg gegeven over dat het de mensen die iets met die letters aanhebben helpt bij hun beslissingen. *kijkt vragend*

Maar goed, ik draag die dingen dus niet, ben ook niet gelovig, dus dat is best logisch.. Maar ik vraag me inderdaad ook wel af wat de wwjd-dragers er mee bereiken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:53
Anne
Anne is offline
Ik ben gelovig, maar draag de armbandjes niet.
Ik ken het verhaal er achter wel: vroeger was er een groep gelovige jongeren die niet tevreden was met de huidige maatschappij. Zij wilden dat de maatschappij verbeterd zou worden, en dat moest met hulp van God gebeuren. Ze vroegen zich af: wat zou Jezus in zo'n geval doen? (What Will Jesus Do?) Zij begonnen met het dragen van armbandjes, andere mensen namen dit over en weer anderen ook. Inmiddels is de groep uitgegroeid tot een hele grote groep.
Dit is het verhaal dat mij verteld is, ik hoop dat het wel een beetje klopt eigenlijk.

Er zijn trouwens ook nog andere armbandjes: F.R.O.G. (For the Relay of God) en nog één, maar die ben ik vergeten.
Oud 08-12-2002, 16:05
Verwijderd
Beetje loos, na te denken over wat Jezus zou doen...m.i. precies hetzelfde als 'zo zou Pim het gewild hebben'. En daar word ik ook ziek van.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:48
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
nare man schreef:
Beetje loos, na te denken over wat Jezus zou doen...m.i. precies hetzelfde als 'zo zou Pim het gewild hebben'. En daar word ik ook ziek van.
'Zou Nare er ziek van worden?'-T-Shirts zijn nu erg in.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:43
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik zie ze nooit bij een ander, maargoed ik heb er zelf ook een maar die is kapot helaas. Ik vond hem gewoon mooie kleurtjes hebben en eigenlijk dreef ik er de spot mee. Maargoed, is toch bijna niemand die het opvalt dat er wwjd op staat.
Ik dacht dan gewoon zou ik nu eerst wat te drinken halen of eerst een sigaretje roken, ach jezus zou gewoon allebij doen
Die man is ook niet gek

Als je echt geloofd dan werkt zo'n armbandje, maar je kunt ook wle zonder hoor, het is gewoon een leuke manier van een geheugensteuntje als je even niet weet wat je moet doen.
Oud 08-12-2002, 18:55
ssjpan
ssjpan is offline
je hebt ook nog d.o.g depend on god (jaa veel christelijke vrienden he)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:55
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee, dit zijn gewoon mensen die geloven in god en anderen en zichzelf de goede beslissingen te laten nemen zoals jezus het gewild had. En ik moet zeggen dat als je de bijbel goed leest met een goed verstand en een aantal dingen met een korreltje zout neemt het een hele gezonde denkwijze is. Maar de meeste kunnen dat soort informatie niet aan en misbruiken of misbegrijpen het. Helaas. Ik weet gewoon niet of er een god bestaat maar de bedoeling van de bijbel is goed. Hoe hij ook tot stand gekomen is en wie hem heefd geschreven. Dat zullen we nooit goed weten.
Pim Fortuin is geen god. En ik vind mensen die steeds denken dingen te doen zoals pim het had gewild heel dom eigenlijk. Je kunt namelijk niet hetzelfde denken als hem, alleen hij wist hoe hij het precies bedoelde, en dat geld voor iedereen. Niemand kan in de geest van een ander handelen. Dat is de grootste fout die mensheid maakt. Net als god, niemand kan naar zijn geest handelen, je bent hem niet als hij heefd bestaan of bestaat. Dus kun je hem ook niet zijn.
Oud 08-12-2002, 19:14
Mindfields
Mindfields is offline
What would Brian Boitano do?
Oud 08-12-2002, 19:24
Floosje
Floosje is offline
Ik draag er zelf ook geen, maar ik ken wel mensen die het doen. Volgens mij is het idd (zoals al gezegd) om in bepaalde situaties waarin je niet weet wat te doen, je een soort kracht vind bij jezus of god. Zo van: wat zou jezus doen als hij mij was zeg maar.

Ik geloof er zelf niet zo in, maar als mensen daar steun aan vinden, mij best.
Oud 08-12-2002, 19:52
qghp
qghp is offline
Citaat:
Parallel schreef:
What would Brian Boitano do?

lol
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:58
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik ken het verhaal er achter wel: vroeger was er een groep gelovige jongeren die niet tevreden was met de huidige maatschappij. Zij wilden dat de maatschappij verbeterd zou worden, en dat moest met hulp van God gebeuren. Ze vroegen zich af: wat zou Jezus in zo'n geval doen? (What Will Jesus Do?) Zij begonnen met het dragen van armbandjes, andere mensen namen dit over en weer anderen ook. Inmiddels is de groep uitgegroeid tot een hele grote groep.
Dit is het verhaal dat mij verteld is, ik hoop dat het wel een beetje klopt eigenlijk.

Er zijn trouwens ook nog andere armbandjes: F.R.O.G. (For the Relay of God) en nog één, maar die ben ik vergeten.
er zijn er wel meer..
d.o.g= depend on god
p.u.s.h=pray until something happens
en er is nog 1 maar die ben ik ook vergeten..

ik geloov niet maar ik had een vriendin die al die bandjes droeg. ik heb altijd onthouden wat die dingen betekenden..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:08
Verwijderd
B.L.W.H.

Bin Laden Was Here

Sorry
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 20:35
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Hm lijkt me duidelijk waar die bandjes voor zijn.. als mensen voor een keuze staan en ze weten even snel niet wat ze moeten doen, en ze lezen de tekst op het bandje, dan denken ze na over god/jezus en maken ze een beslissing gebaseerd op de ideeen die in de bijbel staan, of iig de ideeen die ze bij de bijbel hebben.
Jaaa heerlijk uitgelegd Nou ja het is denk ik een geheugensteuntje voor mensen die in Jezus geloven.

Lekker belangrijk of jij het leuk vindt staan, of dat het kansloos is om met Jezus om je pols te lopen. Als die mensen er nou baat bij hebben, laat ze lekker.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 21:11
P. Fortuyn
P. Fortuyn is offline
Binnenkort komen ze: tags met I.D.G.P., oftewel In de geest van Pim.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 22:37
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
nare man schreef:
B.L.W.H.

Bin Laden Was Here

Sorry
Hoe durf je...
Oud 08-12-2002, 23:18
Blenderhead
Blenderhead is offline
W.W.J.D.G!?

Wat.Wou.Je.Doen.Gek!?

dat hoor ik zovaak op school
Oud 09-12-2002, 01:57
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
birthmark schreef:
W.W.J.D.G!?

Wat.Wou.Je.Doen.Gek!?

dat hoor ik zovaak op school
lol
Oud 09-12-2002, 07:50
Verwijderd
Citaat:
mood indigow schreef:
er zijn er wel meer..
p.u.s.h=pray until something happens

ik geloov niet maar ik had een vriendin die al die bandjes droeg. ik heb altijd onthouden wat die dingen betekenden..
Hehe, die zou ik wel kopen als ik 'm zou zien liggen.. "Bid tot er wat gebeurt"
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 09:29
Black Sugar
Black Sugar is offline

Die middelste heb ik.
Oud 09-12-2002, 09:38
Anne
Anne is offline
Die regenboog is kewl! (ik denk er sterk over na ook een armbandje te kopen, maar bijv. D.O.G. en P.U.S.H. vind ik qua afkortingen niet geweldig eigenlijk)
Oud 09-12-2002, 10:45
a new noise
a new noise is offline
net of jesus altijd alles goed deed
Oud 09-12-2002, 14:51
qghp
qghp is offline
Citaat:
a new noise schreef:
net of jesus altijd alles goed deed

idd! beetje bij blinde mensen in het gezicht spugen en er dan nog zand tegenaan gooien ook
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:41
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
'k heb er ook ergens eentje liggen, maar ik draag 'm eigenlijk weinig. Het is een rotding om om te doen en ermee slapen is ook niet lekker. Ik ben christen en ik heb er eentje voor het gevoel ooit eens gekocht, mensen zien dan soms dat je christen bent door dat bandje en het is leuk als er daardoor een gesprek komt. Maar dan moet je natuurlijk wel een normale reactie krijgen en niet zo'n belachelijke als ik hier af en toe lees.
Een ander motief om zo'n bandje te dragen kan zijn de bekendheid van w.w.j.d. verspreiden, en laten zien dat je christen bent. Daarom draagt een vriendin van mij er eentje, ze geeft weleens concerten en als ze dan op de foto komt met haar cello, dan hoopt ze dat dat armbandje op de foto te zien zal zijn. (maar zij is dan ook een beetje vreemd)

een ander dergelijk ding is trouwens y.i.b. (yes I believe, is een keer begonnen in Amerika toen er een meisje dood was geschoten nadat ze ja had geantwoord op de vraag 'do you believe?'
Oud 09-12-2002, 17:00
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik denk niet echt dat het perse helpt in de zin van dat je je dan daadwerkelijk goed gaat gedragen. Je kan ook wwjd denken bij alles wat je doet, daar heb je geen armband voor nodig. Maar net als bijna alle hokjes en kledingdingetjes is het ook om te laten zien wie je bent en evt. waar je bij hoort. christelijkheid is niet echt te zien in de zin van spikebanden en bandshirts, dus doe je een wwjd ding om, zo kun je andere christenen herkennen en kun je ook aan alle mensen laten zien dat jij christen bent.
Maar daar zijn toch bijv. bandshirts ook voor, zo kan iedereen zien dat jij nirvanafan bent en ´dus´alternatief en bovendien kunnen medefans je herkennen en jij anderen en dan kan je leuk een praatje maken in de trand van ´he tof shirt man´´ja man, laatst naar concert geweest?´´ja man´ ´was tof he´´ja man´
Oud 09-12-2002, 18:56
coecie
coecie is offline
ik had ook zo'n armbandje! om dezefde reden als
Citaat:
Black Sugar schreef:
Ik zie ze nooit bij een ander, maargoed ik heb er zelf ook een maar die is kapot helaas. Ik vond hem gewoon mooie kleurtjes hebben en eigenlijk dreef ik er de spot mee. Maargoed, is toch bijna niemand die het opvalt dat er wwjd op staat.
anyways, ik had een zuidafrikaans vriendje en die zei toen hij het zag, hee! what would jesus do!! in Z-A is het vet cool ofzo. hij vertelde me ook dat als je de afkortng omkeert dat het betekent: Devil Just Won't Win.... :/
Oud 09-12-2002, 19:51
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
zo kan iedereen zien dat jij nirvanafan bent en van ´

ja man, laatst naar concert geweest?´´ja man´ ´was tof he´´ja man´
das idd. wonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 20:10
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
dan kan je leuk een praatje maken in de trand van ´he tof shirt man´´ja man, laatst naar concert geweest?´´ja man´ ´was tof he´´ja man´
HAha gesprek op niveau
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 01:15
maar
maar is offline
Ja, ik heb ze ook gespot.
Naar aanleiding van de dood van een klasgenoot van me hebben superveel mensen op school sinds kort een bumpersticker met 'what would *zijn naam* do' op hun auto. Beetje ongepast vind ik dat, zeker omdat een van de oorzaken van zijn ongeluk zijn eigen overmatige alcoholgebruik was die avond..
Wat ik wil zeggen is dat dat zinnetje vaak misbruikt zal worden, en dat een deel van de mensen met zo'n dingetje het waarschijnlijk voor de grap hebben
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 01:57
cha0s
cha0s is offline
What Would Jeffrey (dahmer) Do?
Oud 10-12-2002, 09:20
Black Sugar
Black Sugar is offline
Herinner me ineens dat ik er What Would You Do? van had gemaakt.

Meer in de zin van, wat mot je? Wat wilde je doen dan?
Oud 11-12-2002, 14:37
Verwijderd
ik vind dat je het zelf moet weten of je die gevallen wilt dragen. zelf vind ik de bandjes wel mooi maar de afkorting niet zo. ik ben ook gelovig maar weet niet of ik nou behoefte heb aan zo'n bandje om m'n pols.... maar ja als je het mooi vind en/of er steun aan hebt.............
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:47
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
What Would Jeffrey (dahmer) Do?
beter :

WHO would jesus do?

Oud 11-12-2002, 14:55
attrib
attrib is offline
Citaat:
WHO would jesus do?
LOL

hmz.. Who wants Jesus dead?
(sorry voor de christenen)
Oud 11-12-2002, 16:09
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
ik denk dat als je oprecht christen bent, en dat je dus wilt streven naar een leven zoals jezus dat ook deed, kan zo'n ding wel degelijk helpen.
Doordat je dat bij je draagt denk je continu aan: zou jezus dit ook doen en als je dan dus tot de conclusie komt dat dat niet zo is kan je dus beslissen dat niet te doen, omdat jezus het ook niet gedaan zou hebben.
Oud 11-12-2002, 16:33
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
ik denk dat als je oprecht christen bent, en dat je dus wilt streven naar een leven zoals jezus dat ook deed, kan zo'n ding wel degelijk helpen.
Doordat je dat bij je draagt denk je continu aan: zou jezus dit ook doen en als je dan dus tot de conclusie komt dat dat niet zo is kan je dus beslissen dat niet te doen, omdat jezus het ook niet gedaan zou hebben.
Ik denk dat als je oprecht christen bent, je sowieso bij veel dingen erover nadenkt wat Jezus in dat geval gedaan zou hebben, als je echt gelovig bent heb je daar toch niet zo'n armbandje voor nodig lijkt me.
Oud 11-12-2002, 19:14
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
Ik denk dat als je oprecht christen bent, je sowieso bij veel dingen erover nadenkt wat Jezus in dat geval gedaan zou hebben, als je echt gelovig bent heb je daar toch niet zo'n armbandje voor nodig lijkt me.
Lijkt mij eigenlijk ook..was eigenlijk de rede waarom ik het topic opende..
Oud 11-12-2002, 19:34
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
a new noise schreef:
beter :

WHO would jesus do?

Oud 12-12-2002, 13:28
sunflouwer
sunflouwer is offline
ik heb tijden geloofd dat het betekende :wat wil je drinken

Oud 12-12-2002, 13:40
strafcorner
strafcorner is offline
wal-gen-lijk
Oud 12-12-2002, 17:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
had een keer iets bij jerry springer ofzo gezien daarover. was zo'n mens met een papieren hoedje met wwjd erop.. achjah..
verder weet ik er niet zo veel van. vind het niet echt interessant genoeg om me erin te verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:

Je hebt WWJD, FROG (dat betekent trouwens Fully rely on God) en je hebt PUSH (Pray untill something happens)

Ik ben wel van plan op kamp zo'n bandje te kopen, maar dan wil ik frog en niet WWJD en zo, omdat FROG meer overeenkomt met mijn (toch wel) eigen geloof.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:06
Verwijderd
Ik vind trouwens dat er best wel zielig gereageerd wordt in deze topic. Een beetje meer respect is wel op z'n plaats...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:21
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik vind trouwens dat er best wel zielig gereageerd wordt in deze topic. Een beetje meer respect is wel op z'n plaats...
respect is politiek correct= sux
Oud 13-12-2002, 21:07
DaKonium
DaKonium is offline
was ook nog iets van PIG
weet alleen niet meer wat het betekend
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 21:58
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Ik zag vanmiddag een T-Shirt met D.K.N.Y. erop.

Geen idee wat het betekend .
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 13:57
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
respect is politiek correct= sux
Oud 14-12-2002, 14:14
REIE
REIE is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Ik zag vanmiddag een T-Shirt met D.K.N.Y. erop.

Geen idee wat het betekend .
Do Kangaroos Neglect You?

REIE
Oud 14-12-2002, 14:15
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik denk niet dat ze het 'bewust' dragen, en dat de meeste niet eens weten wat het betekent. steun er aan hebben? lijkt mij niet.
Oud 14-12-2002, 17:13
Anne
Anne is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
ik denk niet dat ze het 'bewust' dragen, en dat de meeste niet eens weten wat het betekent. steun er aan hebben?
Ben ik het niet mee eens. Er zullen vast wel mensen zijn die het alleen maar dragen omdat anderen het óók dragen, maar dat zijn er toch vrij weinig, lijkt mij.
Ik zei eerder in dit topic dat ik er eentje ging kopen. Inmiddels heb ik dat ook gedaan (regenboog, WWJD) en ik draag dit armbandje echt bewust, anders had ik er ook geeneen gekocht.
Reageren

Regels voor berichten