Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 20:04
bambykill
bambykill is offline
Ik woon nog bij mijn ouders maar ik zit niet meer op school. Nou vinden mijn ouders toevallig dat ik geen flikker doe en nu zijn ze alles aan het opschrijven wat ik fout doe.
-Als ik te laat mijn bed uitkom
-Als mijn kamer niet netjes is
-Als ik weer eens geen werk heb
-Als ik te laat thuis kom
En noem maar op, ik wordt er echt schijtziek van. Als er meer dan 10 dingen op de "Ik erger me aan jouw" lijst komen, wordt ik weer in een stoel gepropt om hun preek van 1.5 uur aan te horen. Komt mischien ook omdat ik aan het puberen ben, maar het is gewoon irritant om de hele tijd ruzie met mijn ouders te hebben.

Oud 05-03-2002, 20:07
Nena21
Nena21 is offline
Uh en je bent 19?
Hmm vind ik dan erg vaag van je ouders.
Je bent volwassen en hebt je eigen verantwoordelijkheden,dus hoeven ze zich niet zo met van alles te bemoeien,je bent geen klein kind meer
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Ik woon nog bij mijn ouders maar ik zit niet meer op school. Nou vinden mijn ouders toevallig dat ik geen flikker doe en nu zijn ze alles aan het opschrijven wat ik fout doe.
En noem maar op, ik wordt er echt schijtziek van. Als er meer dan 10 dingen op de "Ik erger me aan jouw" lijst komen, wordt ik weer in een stoel gepropt om hun preek van 1.5 uur aan te horen. Komt mischien ook omdat ik aan het puberen ben, maar het is gewoon irritant om de hele tijd ruzie met mijn ouders te hebben.
Zelfde hier...

-als ik te lang aan internet zit (2 uur per dag stellen ze als max., we hebben nog wel kabel! Dus voor de tel. kosten hoeft het niet!).
-mwa, altijd gewoon...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:12
Liz
Liz is offline
Je bent inmiddels al 19, misschien kan je eens met ze gaan praten om wat soepelere afspraken over alles.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:19
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
Liz schreef:
Je bent inmiddels al 19, misschien kan je eens met ze gaan praten om wat soepelere afspraken over alles.

Denk dat het daar al te laat voor is.
Ik moet echt snel op kamers anders stik ik.
Moet daar dan wel eerst weer geld voor hebben. Blijf ook maar hopen dat alles zichzelf oplost.

boehoehoe
Oud 05-03-2002, 21:56
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Blijf ook maar hopen dat alles zichzelf oplost.
Zou het het leven een stuk makkelijker maken. Maar helaas werkt het zo niet ..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 22:02
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
bambykill schreef:

Moet daar dan wel eerst weer geld voor hebben. Blijf ook maar hopen dat alles zichzelf oplost.

boehoehoe
Ging dat maar,loste alles zichzelf maar op
Ik ken het wel een beetje,ik heb ook het gevoel dat ik gek word hier thuis,niet omdat ik veel in de gaten word gehouden,al word dat wel steeds meer,maar meer door de ruzie's enzo,elke dag,de hele dag door,daar word je ook niet vrolijker van!
Maar succes in ieder geval,en hoop dat je snel een oplossing hebt gevonden!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 22:35
dystopia
dystopia is offline
Denk jij nou werkelijk dat je ouders dat doen omdat ze jou een sukkel vinden die ze 'ns lekker willen treiteren? Get real kerel, dat doen ze echt wel met een goede rede.

Denk dat jij gewoon niet volwassen genoeg bent om dat soort dingen voor jezelf te bepalen en dat ze je in de gaten willen houden enzo.
Oud 05-03-2002, 22:49
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Denk jij nou werkelijk dat je ouders dat doen omdat ze jou een sukkel vinden die ze 'ns lekker willen treiteren? Get real kerel, dat doen ze echt wel met een goede rede.

Denk dat jij gewoon niet volwassen genoeg bent om dat soort dingen voor jezelf te bepalen en dat ze je in de gaten willen houden enzo.

Je mag eigenlijk niet oordelen he,als je niks van de situatie afweet

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 01:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Je mag eigenlijk niet oordelen he,als je niks van de situatie afweet
I know, ik generaliseer. Indien de reactie niet van toepassing is kan degene die de topic starte dat zelf bedenken en er op die manier op reageren. Zo mans is iedereen wel hopelijk. Dit is gewoon hofdzakelijk mijn manier van posten op fora waar mensen om hulp vragen (ook Software&Multimedia bijv.). Hopelijk heeft diegene er wat aan of iemand, zo niet, bad luck.

Denk echter zelf dat hij z'n ouders teveel als vijand ziet. Je ouders houden echt wel van je hoor ook al denk je vaak van dat ze je dwars liggen enzo. Ze hebben gewoon een andere kijk en mening op zaken. Zul je nou eenmaal moeten accepteren en zolang je thuis woont je aan de regels moeten houden en wanneer je alleen woont kun je je eigen regels creeren en zelfs dat in beperkte mate want je hebt ook rekening te houden met je vriend(in), andere medebewoners, huisbaas, buren, etc. Heel simpel toch?

Z'n ouders hadden ook kunnen zeggen van: en nu gooien we je er eruit. Was ook een mogelijke oplossing geweest. Of die ook werkte weet ik niet enzo da's ook nvt. maar ik ben ervan overtuigd dat zelfs zoiets niet kwaad bedoeld is!

Je ouders hebben echt altijd het beste met je voor, een uitzondering daargelaten. Misschien begrijp ik dit zelf pas goed later wanneer ik zelf zo'n ouder ben

Anyways ik ga een tukkie doen
Oud 06-03-2002, 07:32
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je ouders hebben echt altijd het beste met je voor, een uitzondering daargelaten. Misschien begrijp ik dit zelf pas goed later wanneer ik zelf zo'n ouder ben
Nah, niet altijd. Soms handelen ze ook uit eigenbelang :/

Maar goed, ik geef je wel gelijk. Als ik in z'n profiel kijk, word ik er ook niet vrolijk van. Woorden zoals "uitkeringtrekker" en "blowen" vallen direct op.

Misschien moet je gewoon eens van je luie reet komen en gaan werken, goede kans dat ze dan heel anders over je denken

En iedereen kan zo werk vinden, misschien niet het werk waar je van droomt, maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 08:38
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
weinig ouders zullen de dingen doen om hun kinderen te treiteren niemand is t vaak dat ze iets fouts met eigenlijk goeie bedoelingen doen ... praat met ze erover (klinkt hypocriet gezien ik dat niet met mijne doe)

schrijf dingen op waar je je aan hun irriteerd en zodra t er 10 zijn meld ze dat waarschijnlkijk krijg je iets van *niet zo bijdehand jongeman* maar ze denken dr wel over na
Oud 06-03-2002, 08:52
@pie
@pie is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Oud 06-03-2002, 09:41
Liz
Liz is offline
Citaat:
bambykill schreef:

Blijf ook maar hopen dat alles zichzelf oplost.

boehoehoe

Nou zoals inmiddels al vaak gezegd is lost alles zichzelf niet op. Dat zul je echt zelf moeten doen. En denk je niet dat je ouders een beetje gelijk hebben. Aan deze uitspraak leidt ik af dat er niet veel van jezelf af komt. Je ouders bedoelen het vast wel goed en ze proberen alleen maar te helpen. Denk jij dat je genoeg verantwoordelijk hebt om op jezelf te wonen? Dan moet je namelijk wel alles zelf doen en dan zijn er ook geen ouders meer die je achter je kont aan zitten en die je aan het denken zetten. Persoonlijk denk ik dat je daar nog niet echt aan toe bent.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:18
Mrs.R.Mortis
Mrs.R.Mortis is offline
Citaat:
bambykill schreef:

en ze hebben het volste recht daartoe, GA WERK ZOEKEN OFZO!!! ga gewoon op kamers en betaal alles zelf, maar nee waarom zou je gaan als je ouders je voeren, en dingen voor je betalen, ik vind iig dat je werk moet gaan zoeken...

ben je dom ofzo?

Oud 06-03-2002, 14:20
Mrs.R.Mortis
Mrs.R.Mortis is offline
Citaat:
bambykill schreef:

boehoehoe
lieve schat, zo werkt de wereld niet dus wederom ga werk zoeken MUTS

Oud 06-03-2002, 14:20
Mrs.R.Mortis
Mrs.R.Mortis is offline
owh ja ze zaten te zeik als je "weer" eens geen werk hebt? wat doe je dan in godsnaam dat je WEER zonder baan zit?
Oud 06-03-2002, 14:22
Mrs.R.Mortis
Mrs.R.Mortis is offline
"misschien komt het wel omdat ik aan het puberen ben"

rijkelijk laat dan dacht ik zo..

ik snap het op zich wel enigzins maar je kunt er zelf wat aan doen en daar moet je dan niet hier over gaan klagen
Oud 06-03-2002, 16:23
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Je ouders hebben altijd het beste voor met je van uit HUN oogpunt, en de vraag is hoe zij het zien wel zo goed is voor jou. Uit eigen ervaring, nee
Oud 06-03-2002, 16:25
Somebody Special
Somebody Special is offline
Zou je niet op je zelf kunnen gaan wonen?
Oud 06-03-2002, 19:20
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Ik heb zonet vette ruzie met mijn ouders gekregen. Ze vinden dat ik naar een psycholoog moet omdat ik niet spoor. En ik wil dat echt niet dus heh. Al mijn kleding vinden ze kut en over m'n gedrag zijn ze al helemaal niet te spreken.
Oud 06-03-2002, 19:25
bambykill
bambykill is offline
Maar ze hebben ook wel gelijk...
soms...
Oud 06-03-2002, 19:28
Verwijderd
Er zijn nu globaal (zoals ik het lees) twee mogelijkheden voor het verloop van dat gesprek:
1
'Jongeman, jouw kleding staat ons niet aan. Bovendien vertoon je de laatste tijd nogal afwijkend gedrag en dus vinden wij dat jij naar een psycholoog moet.'

2
'bambykill, we zijn een beetje bezorgd over je. We zijn het niet eens met je kledingkeuze, want ~~~~~~~~~. Ook maken wij ons zorgen over je gedrag de laatste tijd en dus lijkt het ons beter dat je eens met een professional gaat praten.'

Merk je het verschil tussen 1 en 2? als het iets ertussenin is, kun je het ook posten
(ik heb het argument ff veranderd door ~~~, want ik weet niet hoe jij je kleedt )
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 20:08
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Mrs.R.Mortis schreef:
owh ja ze zaten te zeik als je "weer" eens geen werk hebt? wat doe je dan in godsnaam dat je WEER zonder baan zit?
Gaat het?Als je al die berichten nou ff in 1 post zet,en niet van dat achterlijke commentaar geeft,zou al een stuk beter wezen

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 13:35
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline

Ik herken enkele dingen die jij schrijft:
namelijk het geklaag over mijn levensritme, slordige kamer en het werkloos zijn.
Elke morgen of avond krijg ik daar wel een half uur preek over die mij met een chagrijnige kop de straat op stuurt.
Wat het is is dat je gewoon het beste werk kan vinden en op kamers kan. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En dat van de psycholoog is volgens mij overdreven van je ouders want jij bent en

greetz Kruymeldtje
Oud 08-03-2002, 10:34
Mrs.R.Mortis
Mrs.R.Mortis is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Citaat:
Mrs.R.Mortis schreef:
Gaat het?Als je al die berichten nou ff in 1 post zet,en niet van dat achterlijke commentaar geeft,zou al een stuk beter wezen

oeps, maar daar kwam ik pas wat later op ghehe mijn fout
Oud 08-03-2002, 17:27
Rufus
Rufus is offline
rot toch op bij je ouders. ga zelf wat leuks verzinnen probeer een kamer te versieren en ga je eigen boontjes doppen. Heb je geen gezeik meer van je ouders ontmoet je nieuwe mensen. en je ouders gaan je een beetje missen misschien, dus wordt contakt met hun ook beter (hoe raar 't ook mag klinken)
Reageren

Regels voor berichten