Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 15:41
pati
pati is offline
Ik heb net mijn vriendin gesproken. Ze beweert dat ze slechtere punten haalt doordat ze te veel met mijn problemen opgekropt zit en er niks mee kan doen. En ze verwijt me ook dat ze haar vrienden kwijtraakt, omdat ik er constant over wil praten met haar en dat anderen zich maar steeds afvragen wat er is en zij niks mag zeggen. Ook komt ze steeds online voor mij omdat ik wil praten en daardoor schijnt ze ook slechtere punten te halen. Ik werd hier heel verdrietig van. Ik krijg nu een schuldgevoel. Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 16:03
Verwijderd
Hoi, Kun je er niet vaker ook met anderen over hebben. Praat er met haar over, dat jij een schuldgevoel hebt. En misschien kun je ook eens gewoon iets leuks doen met haar wat zeg maar niks ermee te maken heeft als dat kan. Ik bedoel ik weet niet wat je probleem ofzo is maar als je t daar de laatste tijd alleen maar met haar over hebt is het dan niet goed om eens wat anders te gaan met elkaar en het er niet over hebben. Bv. naar de bios ofzo. Ik wwet het verder ook niet.

Liefs Marleen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:22
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Ik denk dat je idd eens iets anders moet doen met haar dan buiten over je probleem te praten, dus gewoon eens gezellig een dagje shoppen ofzow, of een filmpje gaan zien etc.
En haar ook vertellen dat je niet wil dat zij daardoor problemen krijgt enz. Misschien moet je haar ook eens alles laten bezinken ofzow? Verder weet ik niet echt nog iets zinnigs

Sterkte en take care of yourself.
Oud 10-03-2002, 18:15
sas_andrea
sas_andrea is offline
Praat er idd met je vriendin over dat je een schuldgevoel krijgt door haar. Maar ga wel s wat anders leuks met haar doen. En probeer iets minder aandacht van haar te vragen. Ik ken je vriendin natuurlijk niet, maar misschien haalt ze wel echt slechtere cijfers door jou omdat jij veel tijd in beslag neemt om t zo maar te zeggen. Tuurlijk, eigenlijk kan een vriend/-in nooit te veel tijd in beslag nemen, maar oke...

sterkte iig...

als je een keer wat kwijt wilt, kan je mij ook wel mailen als jij dat wilt...
Oud 10-03-2002, 18:20
X-je
X-je is offline
Citaat:
pati schreef:
Ik heb net mijn vriendin gesproken. Ze beweert dat ze slechtere punten haalt doordat ze te veel met mijn problemen opgekropt zit en er niks mee kan doen. En ze verwijt me ook dat ze haar vrienden kwijtraakt, omdat ik er constant over wil praten met haar en dat anderen zich maar steeds afvragen wat er is en zij niks mag zeggen. Ook komt ze steeds online voor mij omdat ik wil praten en daardoor schijnt ze ook slechtere punten te halen. Ik werd hier heel verdrietig van. Ik krijg nu een schuldgevoel. Wat vinden jullie hiervan?
Lijkt mij geen echte goeie vriendin. Mocht ze dat wel zijn had ze je op een normale manier laten weten dat ze een beetje zat met het feit dat je haar zoveel vertelde. Ging ze niet zo doen. Je moet geen schuldgevoel krijgen, maar vertel haar wel hoe je je voelt. Mijn raad (hoe moeilijk ook) 'zoek' een andere GOEIE vriendin
sterkte

X-je
Oud 10-03-2002, 21:04
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
volges mij is dit meer een goedkoop excuus voor haar slechte cijfers van haar. Je moe je zeker geen schuldgevoel laten aanpraten, is nie prettig
Oud 10-03-2002, 21:29
Sannetje
Sannetje is offline
Ik denk dat jullie hier allebei iets aan kunnen doen.
Jij zou tegen je vriendin kunnen zeggen dat ze aan moet geven wanneer het teveel is, dat ze zich daar niet voor hoeft te schamen ofzo. Je moet er dan ook wel rekening houden als ze zegt dat het nu effe niet kan.
Ook kun jij zorgen dat je meer mensen krijgt met wie je kunt praten (je zus?), zodat zij niet het gevoel heeft alleen de enige te zijn die weet wat er met jou is.

Zij zou haar grens beter aan kunnen geven en haar eigen tijd beter indelen. Ze moet weten dat ze altijd zelf de keuze maakt om wel of geen huiswerk te maken.

Oh, en misschien is het inderdaad fijn als jullie een (gezamelijke) vriendin zouden vertellen over wat er met jou is, zodat zij daar ook haar verhaal een beetje kwijt kan.

Ik hoop dat jullie eruit komen....praat er in elk geval over!

Liefs,
Sanne
Reageren

Regels voor berichten