Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2003, 15:14
jenniffer
jenniffer is offline
Hey,

K heb een paar vraagjes over de opleiding MER (management, economie & recht) wat voor mogelijkheden heb je een beetje? en is het een leuke opleiding? (<belangrijkste) En wat zijn de mogelijkheden om door te stromen naar de universiteit ( met een havo-diploma)?

Kuzzz jenn
Oud 01-03-2003, 15:18
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
wil ik misshien ook gaan, doen heb er een folder over. maar wat wil je dan weten. Je kan zon folder aanvragen bij www.hsbos.nl
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 18:07
Miracle
Miracle is offline
een vriend van mij heeft dat gedaan. en is ermee gestopt omdat hij het heel saai vond. k weet er niet zoveel van... maar tis dus best wel theoretisch ofzow
hij heeft het gekozen omdat hij niks anders wist, en dit was vrij breed...
meer weet ik er ook niet van... ik denk dat je dat beter bij je decaan kunt vragen, of folders aanvragen.
Oud 01-03-2003, 20:14
Taeke
Taeke is offline
Je kan ook eerst je P halen en dan universiteit gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 14:12
NN
NN is offline
- Met een HBO-P mag je naar een universiteit.
- Ook kun je nu in de BAMA met een voltooide HBO opleiding (je hebt dan je bachelor) een universitaire master gaan doen.
(Ik zou dit je wel afraden gezien de grote verschillen tussen beide onderwijsinstellingen. Als je graag naar een universiteit wil kun je het beste na je HAVO-diploma een VWO-diploma gaan halen en zo rechtstreeks naar een universiteit te mogen.)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:48
Verwijderd
Nee, nee, nee, ga alsjeblieft niet met een 'propedeuse' HBO-MER naar de universiteit om rechten te studeren! Wij hebben ook zoveel van die instromertjes ertussen zitten en die lui bakken er echt geen reet van. Het sluit totaal niet op elkaar aan omdat bij MER de nadruk veel meer ligt op het economische gedeelte. Van MER naar commerciële of bedrijfseconomie of bedrijfskunde zou dan nog beter zijn, maar geen recht!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:22
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee, nee, nee, ga alsjeblieft niet met een 'propedeuse' HBO-MER naar de universiteit om rechten te studeren! Wij hebben ook zoveel van die instromertjes ertussen zitten en die lui bakken er echt geen reet van. Het sluit totaal niet op elkaar aan omdat bij MER de nadruk veel meer ligt op het economische gedeelte. Van MER naar commerciële of bedrijfseconomie of bedrijfskunde zou dan nog beter zijn, maar geen recht!
HBO is een opleiding volgen (passief), universiteit is studeren (actief).

(Ik heb er geen behoefte aan dat Hilbrand deze zomer naar mij toekomt! )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten